Het goede leven op Kreta
#41
(14 March 2019, 10:29)suzan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Al jaaaren woon ik in een klein Kretenzer dorp. Mijn man komt hier vandaan, ik maak zeker deel uit van de leefgemeenschap. Wat ik hier heb gezien  aan afgunst, vooroordelen, enorme ruzies binnen families ...Hoeveel rechtszaken er zijn over bv een meter van een veld of recht van overpad, de rijdende rechter zou er  er tientallen programma's mee kunnen vullen.
Het zorgen voor oude of zieke familieleden kan zeker goed en liefdevol zijn, maar vergeet niet dat er meestal geen andere keuze is. Er zijn hier geen voorzieningen.
Kretenzers laten trouwens  zelden het achterste van hun tong zien aan buitenstaanders.
Dat Cornelius zich zo thuisvoelt in het dorp waar hij woont en veel hartelijkheid ondervind van de bewoners is heel fijn en ik hoop dat hij daar nog lang van zal genieten.
Maar het leven hier is voor de Kretenzers geen sprookje, in tegendeel.

duimpie

(14 March 2019, 12:06)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het kan toch niet zo zijn dat Cornelius zomaar iedereen hier kan beledigen ,en voor van alles en nog
wat uitmaken, dat deed hij vroeger al op het Kretaforum onder de naam Kees

duimpie
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
#42
Wat Nathalie66 hierboven zegt klopt wat mij betreft ook helemaal. Ik ben opgegroeid in een heel klein gehucht in de Achterhoek maar 3 km van de duitse grens.
Maar dat ons kent ons idee, dat is daar precies t zelfde als hier in Kos bovenop de berg in t kleine dorpje.
En dat heeft voor en nadelen, er wordt veel gekletst, iedereen weet of denkt alles van elkaar te weten.
Veel boeren, die helpen elkaar ook weer als t nodig is. Er is vaak nog de noaberzorg, je bekommeren om je naaste buur.
Mensen zeggen elkaar op straat goeiedag, ook als je elkaar niet kent.
Iemand die vanuit Amsterdam in dat gehucht gaat wonen is import, men kijkt eerst de kat uit de boom,
als hij of zij dan ook nog doet alsof ie alles weet en niet probeert t dialect n beetje te volgen, dan maakt hij of zij zich niet populair.
Wat mij betreft precies als hier, ik had ook t idee dat ik me hier in t dorp ook sneller op de plaats voelde dan mijn man ( Griek uit Athene)
#43
(14 March 2019, 13:57)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 March 2019, 10:29)suzan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Al jaaaren woon ik in een klein Kretenzer dorp. Mijn man komt hier vandaan, ik maak zeker deel uit van de leefgemeenschap. Wat ik hier heb gezien  aan afgunst, vooroordelen, enorme ruzies binnen families ...Hoeveel rechtszaken er zijn over bv een meter van een veld of recht van overpad, de rijdende rechter zou er  er tientallen programma's mee kunnen vullen.
Het zorgen voor oude of zieke familieleden kan zeker goed en liefdevol zijn, maar vergeet niet dat er meestal geen andere keuze is. Er zijn hier geen voorzieningen.
Kretenzers laten trouwens  zelden het achterste van hun tong zien aan buitenstaanders.
Dat Cornelius zich zo thuisvoelt in het dorp waar hij woont en veel hartelijkheid ondervind van de bewoners is heel fijn en ik hoop dat hij daar nog lang van zal genieten.
Maar het leven hier is voor de Kretenzers geen sprookje, in tegendeel.

duimpie

(14 March 2019, 12:06)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het kan toch niet zo zijn dat Cornelius zomaar iedereen hier kan beledigen ,en voor van alles en nog
wat uitmaken, dat deed hij vroeger al op het Kretaforum onder de naam Kees

duimpie

(14 March 2019, 13:57)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 March 2019, 10:29)suzan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Al jaaaren woon ik in een klein Kretenzer dorp. Mijn man komt hier vandaan, ik maak zeker deel uit van de leefgemeenschap. Wat ik hier heb gezien  aan afgunst, vooroordelen, enorme ruzies binnen families ...Hoeveel rechtszaken er zijn over bv een meter van een veld of recht van overpad, de rijdende rechter zou er  er tientallen programma's mee kunnen vullen.
Het zorgen voor oude of zieke familieleden kan zeker goed en liefdevol zijn, maar vergeet niet dat er meestal geen andere keuze is. Er zijn hier geen voorzieningen.
Kretenzers laten trouwens  zelden het achterste van hun tong zien aan buitenstaanders.
Dat Cornelius zich zo thuisvoelt in het dorp waar hij woont en veel hartelijkheid ondervind van de bewoners is heel fijn en ik hoop dat hij daar nog lang van zal genieten.
Maar het leven hier is voor de Kretenzers geen sprookje, in tegendeel.

duimpie

(14 March 2019, 12:06)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het kan toch niet zo zijn dat Cornelius zomaar iedereen hier kan beledigen ,en voor van alles en nog
wat uitmaken, dat deed hij vroeger al op het Kretaforum onder de naam Kees

duimpie
#44
Vol verbazing lees ik hier de reacties!
Ik woon hier in het centrum van Amsterdam(bij het scheepsvaartmuseum) en kan zeggen dat ik in een hele hechte buurt woon waar buren voor je klaar staan als dat nodig is en zeker open staan voor een praatje.
10 jaar de hele zomer in Griekenland gewoond waar het echt niet alleen een roze bril is. Ieder jaar maar weer afwachten wie er nog tegen wie sprak.
Woon hier met veel plezier wat ik ook in Griekenland heb gehad, maar overal is wat.
De toerist die 2 of 3 weken komt zal daar echt niets van meekrijgen
#45
Het probleem met kees is dat hij om de zoveel tijd weer eens zielig gaat doen en om aandacht vraagt, dat krijgt hij genoeg hier, maar als iets niet in zijn straatje past en iets of iemand wat negatiefs schrijft over zijn leven hier en er een andere kleur bril wordt gebruikt duikt hij erop als een bok over de haverkist en zeker als ik commentaar geef, dat is nog een oud leed van het oude Kreta forum waar we vaker wat te verhapstukken hadden.
Fijne avond kees lol
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
#46
(14 March 2019, 12:06)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het kan toch niet zo zijn dat Cornelius zomaar iedereen hier kan beledigen ,en voor van alles en nog
wat uitmaken, dat deed hij vroeger al op het Kretaforum onder de naam Kees

Beste mijnheer sterke drank (Metaxa) ik ken u niet, ik wil denk ik u ook niet leren kennen. 
Ik discussieer op het internet niet onder een schuilnaam zoals u (want u wil zich blijkbaar niet kenbaar maken omdat u misschien laf bent omdat te doen) maar onder mijn eigen naam).


xxxxxx Verwijderd door moderator xxxxxx
Reden: Privé-gegevens horen niet thuis op een openbaar forum!


Ik woon volledig legaal in Griekenland op Kreta.
Ik neem aan dat ik mijn geloofwaardigheid genoeg kenbaar heb gemaakt
Zodra u dat ook doet wil ik verder met u in een discussie.
Ik heb nog nooit iemand op dit forum beledigd als u daarvoor bewijzen kunt aanvoeren hoor ik dat graag.
Graag enige bewijzen daarvoor.
als u geen antwoord geeft wil ik u verzoeken om u te onthouden van uitspraken te doen die u niet waar kunt maken.
Met een vriendelijke groet
#47
Kees dat is dan de volgende beledeging ,u noemt mij namelijk EEN LAFAARD ,dus vanaf nu staat u
op mijn negeer lijst
#48
(14 March 2019, 17:51)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kees dat is dan de volgende beledeging ,u noemt mij namelijk EEN LAFAARD ,dus vanaf nu staat u
op mijn negeer lijst

en dat ben je ook als ik iets zeg doe ik het onder mijn eigen naam  ik behoor tot de mensen die uit durven komen voor hun identiteit jij dus niet, ik  wil ik je ook niet kennen want mensen die opereren  onder de naam van een sterke drank dat zijn in mijn ogen lozers ga vooral door met het plaatsen van linkjes zonder kenbaar te maken wie je bent, ik ben open en als ik iemand wil beledigen doe ik dat met mijn volledige naam erbij niet onder een pseudonym van een fles sterke drank, 
Discussie gesloten.
#49
Wat een kinderachtig gedoe zeg Rodekaart
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




#50
Amaai mannekes, ik dacht dat het ging over 'het goede leven op Kreta'.
Ieder ervaart het (samen)leven met anderen op een andere manier of dit nu in Griekenland, België of Nederland is. 
Ik volg dit forum graag, maar erger me soms aan hoe mensen reageren op wat andere mensen schrijven, een klein beetje respect voor elkaar zou niet misstaan.

Groetjes

Els
#51
Inderdaad, Ger mag nu wel ingrijpen wat mij betreft. Iedereen is toch vrij om een naam te kiezen op een forum en je eigen naam hoeft toch zeker geen verplichting te zijn veronderstel ik.
Rodekaart

Met vriendelijke groeten,
JOS  Big Grin
#52
(14 March 2019, 22:01)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad, Ger mag nu wel ingrijpen wat mij betreft. Iedereen is toch vrij om een naam te kiezen op een forum en je eigen naam hoeft toch zeker geen verplichting te zijn veronderstel ik.
Rodekaart

Met vriendelijke groeten,
JOS  Big Grin

Ik dank de beheerden van dit forum dat hij de reacties alsnog heeft geplaatst al hoewel ik er belangrijke  reacties mis,  sluit ik nu deze discussie . ik leef mijn leven hier op Kreta zoals ik deze ervaar en niemand zal die ervaring kunnen verstoren want ik verdiep me in de samenleving waar ik deel van uitmaak iets wat velen vergeten te doen.
Fijne avond verder.
#53
Cornelius,
Zoals ik je ook al diverse keren per mail vertelde heb ik niets verwijderd, geblokkeerd en/of teruggeplaatst. Ik begrijp écht niet waar je het over hebt.
Ik heb je al meerdere keren verzocht om nu eens precies te vertellen wat er volgens jou is verwijderd maar je reageert nergens op. Niet per mail, niet per PB. Daarom nu maar eenmalig via dit forum: vertel nu eens precies wat er volgens jou mis gaat en blijf me niet achtervolgen met allerlei dubieuze en onterechte beschuldigen. Stuur even een PB en/of mail, dan kan ik kijken of er iets mis gaat/ging.
Ik sluit deze topic, dit gaat inmiddels nergens meer over; ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee!


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn leven in Analipsi Cornelius 6 2.837 19 July 2019, 06:45
Laatste bericht: Elena
  goede olijvenoogst kreta metaxa 0 1.924 09 December 2014, 10:47
Laatste bericht: metaxa
  Nieuw leven Cornelius 6 4.247 03 May 2013, 17:52
Laatste bericht: Maria
  Ons nieuwe leven op Kreta famtop 0 3.002 02 May 2011, 14:14
Laatste bericht: famtop

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)