Grieksegids nieuws
Carnaval in Griekenland
#1
Vanavond barst hier in het 'Zuiden' het carnaval los. Ook al zou je dat willen, er is hier nauwelijks omheen te komen. Niet dat ik dat erg vind hoor; het zijn hier altijd erg leuke en gezellige dagen. Heerlen is absoluut 'the place to be' tijdens die dagen. Heb je nog niets te doen de komende dagen is het zeker een aanrader.

Ik begrijp dat Carnaval in Griekenland dit jaar een weekje later wordt gevierd. Misschien zou het leuke zijn als forumleden die dan in Griekenland zijn of er zelfs wonen een soort verslag van de festiviteiten in hun dorp, stad of regio willen plaatsen? Dan krijgen wij hier ook een indruk hoe carnaval aldaar in z'n werk gaat.
Dus heb je leuke foto's en/of verhalen van carnavalesk Griekenland? Plaats het hier!

Alvast Alaaf aan alle feestneuzen, waar ook ter wereld Big Grin 

Enne........ mocht het hier allemaal wat trager gaan dan gebruikelijk (beantwoorden van mail en dergelijke) dan weten jullie hoe dit komt.
Groetjes uit Sjpassemig (Heerlen tijdens de carnaval). Vanaf woensdag ben ik weer 100% inzetbaar (hoop ik Tongue )
Quote
#2
Heel veel plezier Ger!!!
Quote
#3
Geniet ervan... daarna gaan de Grieken aan't vasten...
Quote
#4
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Deze link vertelt het een en ander over apokries/carnaval op Kreta.
Quote
#5
Er wordt carnaval gevierd, maar het is geen Griekse traditie. Zie het meer als Halloween en Valentijnsdag, omarmt door de commercie. Wat niet weg neemt dat het leuk is als er feestjes zijn. Na gisteren, Tsiknopempti kan er nog tot zondag vlees worden gegeten. Daarna nog een weekje alles behalve vlees, maar vanaf Schone maandag beginnen de 50 (!) dagen vasten. De carnavals activiteiten deze week vallen dus in de voorbereiding naar vasten.
Dat gezegd hebbende..... met mijn vrienden van de dansgroep doe ik zondag mee aan de carnavalsoptocht. in Milina. Volgens mij de vijfde keer dat de optocht plaatsvind. Ik zal een link plaatsen naar de foto's en video's.
Quote
#6
Op Syros wordt behoorlijk carnaval gevierd, maar dat komt omdat een groot deel op Syros Katholiek zijn.
Ik heb helemaal niets met carnaval, maar ik zie regelmatig filmpjes voorbij komen op FB bijvoorbeeld, compleet met praalwagens en optochten.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Een leuke traditie vindt plaats de dag na carnaval. In Kaina vindt dan het kamelen festival plaats.
Lees de volgende link.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Erg leuk om bij te wonen,men komt van heinde en verre. De traditie wil ook dat er allerlei eten wordt aangeboden aan de bezoekers,met name enorme bakken met garnalen.
Quote
#8
De 'Moutzouris' van Pilion in carnavals-outfit:

[Afbeelding: 3498bqx.jpg]
Quote
#9
goede avond leden van het forum
Ik, heb jaren op "mijn album""| een fotoreportage gezet ( is openbaar ) van de optocht in Rethymnon, volgens de geleerde de 4e in grootte van Griekenland.
Werd ook op de TV uitgezonden.
Helaas dit jaar niet, want ik woon inmiddels weer in Nederland.
De goede Grieken hebben mij OP die zondag gewoon gewerkt om mijn verhuizing af te halen.....
Maar veel plezier ermee.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Carnaval Rethymon 2015 TreinopStad 0 1.335 26 February 2015, 17:15
Laatste bericht: TreinopStad
  Carnaval op Samos Wick 4 4.275 16 March 2011, 16:07
Laatste bericht: ElsR
  Carnaval op Thassos Jota 3 3.142 11 March 2011, 10:29
Laatste bericht: Jota

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)