Uber in Athene
#1
Vandaag op een ander forum:

Multiquote: Uber is illegal in
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, last night in a crackdown police operation many uber drivers were arrested, their cars impounded and their "companies" closed down.
So please be advised that using Uber in Greece is illegal.
Only taxi uber ,that has the same pricing as regular taxis is allowed.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Ben erg benieuwd naar reacties over uber. Een vriendin van mij gebruikte een uber taxi en vond t helemaal super service,
kreeg tot haar verbazing volgende dag keurig een bonnetje via de email. Hoe werkt dat dan allemaal?
Manlief de griek is meer voor de vertrouwde gele taxis in Athene, dus ik beh geen persoonlijke ercvaring.
En als je de taxichauffeurs vraagt om hin idee over Uber,
krijg je natuurlijk ook niet een echt positief verhaal te horen. Maar dat schijnt overal zo te zijn met Uber.
Quote
#3
Blij dat het verboden is! het is gewoon dikke broodroof, Taxis in Griekenland zijn al zeer goedkoop vergeleken met Nederland,moet het dan nog goedkoper!?. Hier in NL rijden er veel ubers rond die letterlijk voor een schijntje rijden,een rit zou normaal 40e kosten en met uber maar 17/18 euro. Voor de chauffeur gaat er nog een percentage van20% naar uber dus blijft vrij weinig over.
Buiten dat vind ik het geen fijne gedachten dat ik van punt a naar punt b gevolgd kan worden, en ze precies zien waar je instapt,met wie je mee rij,en waar je weer uitstapt enge gedachten als je het mij vraagt. Stap lekker in een griekse taxi als ik daar ben,ben vorig jaar van thessaloniki naar volos gebracht door een taxi voor 150e is een afstand van 220km dus prima deal. Komt bij dat afgelopen jaar een verlies bij Uber is geleden van 1,1 MILJARD Euro,elk ander bedrijf zou dan al 10 keer over de kop zijn gegaan, zou menig aan het denken moeten zetten...
Quote
#4
Mochten alle Uber-chauffeurs in orde zijn met hun wettelijke verplichtingen wat betreft voertuig en uitbatingsvergunningen zou je het nog kunnen verantwoorden. Echter daar loopt het (meestal) al mis.
Feit dat je 20% moet/mag afgeven is natuurlijk een kwestie van vraag & aanbod op die markt.
Het onderste uit de kan willen, zo goedkoop mogelijk willen rijden en de chauffeur niets laten verdienen is uiteraard een beslissing die je zelf als klant moet overwegen.
Nu is die 20% niet ongewoon in dat wereldje, menig maritiem bedrijf geven taxiondernemingen werk, maar voor wat hoort wat. Iets dat we dus hier ook kennen en niet alleen in Griekenland...
De vraag blijft, wil je daar als chauffeur/onderneming wel aan meewerken.
Quote
#5
Dit is het arrest van het Europese Hof van 20 december 2017 na behandeling van een klacht tegen Uber ingediend door een taximaatschappij in Barcelona:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&mode=req&pageIndex=1&dir=&occ=first&part=1&text=&doclang=NL&cid=202187

In het kort: Uber wordt door de EU aanzien als een transportmaatschappij en dient zich derhalve dan ook te schikken naar de lokale wetgeving m.b.t. personenvervoer (taxi's) in de diverse EU landen.

Dat betekent o.a. dat Uber zich moet schikken naar de geldende regels betreffende vergunning, prijzen, enzovoort.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
(05 March 2018, 11:55)Kakkos29 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Blij dat het verboden is! het is gewoon dikke broodroof, Taxis in Griekenland zijn al zeer goedkoop vergeleken met Nederland,moet het dan nog goedkoper!?. Hier in NL rijden er veel ubers rond die letterlijk voor een schijntje rijden,een rit zou normaal 40e kosten en met uber maar 17/18 euro. Voor de chauffeur gaat er nog een percentage van20% naar uber dus blijft vrij weinig over.
Buiten dat vind ik het geen fijne gedachten dat ik van punt a naar punt b gevolgd kan worden, en ze precies zien waar je instapt,met wie je mee rij,en waar je weer uitstapt enge gedachten als je het mij vraagt. Stap lekker in een griekse taxi als ik daar ben,ben vorig jaar van thessaloniki naar volos gebracht door een taxi voor 150e is een afstand van 220km dus prima deal. Komt bij dat afgelopen jaar een verlies bij Uber is geleden van 1,1 MILJARD Euro,elk ander bedrijf zou dan al 10 keer over de kop zijn gegaan, zou menig aan het denken moeten zetten...

De meeste grote (e-commerce) winkels draaien jaar na jaar (grote) verliezen. Dus dat zegt niet veel over o.a. Uber. En als je de volledige functionaliteit van een heleboel Aps op je smartphone gebruikt ben je ook elke seconde van de dag te traceren Dodgy Als ik in Griekenland van een taxi gebruik maak laat ik dat altijd door de eigenaar van het appartement regelen. Vooraf bedrag afspreken, zit je meestal wel goed.
Waar het volgens mij echt om draait, is het feit dat taxichauffeurs veel geld voor een vergunning betaald hebben en die door een Uber waardeloos zien worden. Vroeger kon je die voor goed geld doorverkopen. Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
(05 March 2018, 13:22)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is het arrest van het Europese Hof van 20 december 2017 na behandeling van een klacht tegen Uber ingediend door een taximaatschappij in Barcelona:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&mode=req&pageIndex=1&dir=&occ=first&part=1&text=&doclang=NL&cid=202187

In het kort: Uber wordt door de EU aanzien als een transportmaatschappij en dient zich derhalve dan ook te schikken naar de lokale wetgeving m.b.t. personenvervoer (taxi's) in de diverse EU landen.

Dat betekent o.a. dat Uber zich moet schikken naar de geldende regels betreffende vergunning, prijzen, enzovoort.

Wat ik dus schreef in mijn eerste alinea. 
De wetgeving daarover lijkt mij vrij duidelijk te zijn en zal haast overal in onze Westerse wereld min of meer gelijkaardig zijn.
Quote
#8
(05 March 2018, 13:47)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 March 2018, 13:22)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is het arrest van het Europese Hof van 20 december 2017 na behandeling van een klacht tegen Uber ingediend door een taximaatschappij in Barcelona:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&mode=req&pageIndex=1&dir=&occ=first&part=1&text=&doclang=NL&cid=202187

In het kort: Uber wordt door de EU aanzien als een transportmaatschappij en dient zich derhalve dan ook te schikken naar de lokale wetgeving m.b.t. personenvervoer (taxi's) in de diverse EU landen.

Dat betekent o.a. dat Uber zich moet schikken naar de geldende regels betreffende vergunning, prijzen, enzovoort.

Wat ik dus schreef in mijn eerste alinea. 
De wetgeving daarover lijkt mij vrij duidelijk te zijn en zal haast overal in onze Westerse wereld min of meer gelijkaardig zijn.

Dat is het hem net. Zij hielden zich niet aan de wetgeving onder het mom geen taxibedrijf te zijn. Nu is duidelijk gesteld dat ze dat wel zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Vanaf komende dinsdag verdwijnt UberX in Athene.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Laconieke opmerking van de Griekse Minister van Transport: “For someone to leave Greece they have to have a base here, to be taxed here – Uber has nothing,”
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)