Berichten: 1.963
Discussies: 65
Lid sinds: 03 Mar 2012
Waarderingen:
43
Ik woon in: Kos
Ik ben momenteel in:
Ben erg benieuwd naar reacties over uber. Een vriendin van mij gebruikte een uber taxi en vond t helemaal super service,
kreeg tot haar verbazing volgende dag keurig een bonnetje via de email. Hoe werkt dat dan allemaal?
Manlief de griek is meer voor de vertrouwde gele taxis in Athene, dus ik beh geen persoonlijke ercvaring.
En als je de taxichauffeurs vraagt om hin idee over Uber,
krijg je natuurlijk ook niet een echt positief verhaal te horen. Maar dat schijnt overal zo te zijn met Uber.
Berichten: 3
Discussies: 0
Lid sinds: 16 May 2016
Waarderingen:
0
Ik woon in:
Ik ben momenteel in:
05 March 2018, 11:55
(Dit bericht is bewerkt op: 05 March 2018, 12:14 door Kakkos29.)
Blij dat het verboden is! het is gewoon dikke broodroof, Taxis in Griekenland zijn al zeer goedkoop vergeleken met Nederland,moet het dan nog goedkoper!?. Hier in NL rijden er veel ubers rond die letterlijk voor een schijntje rijden,een rit zou normaal 40e kosten en met uber maar 17/18 euro. Voor de chauffeur gaat er nog een percentage van20% naar uber dus blijft vrij weinig over.
Buiten dat vind ik het geen fijne gedachten dat ik van punt a naar punt b gevolgd kan worden, en ze precies zien waar je instapt,met wie je mee rij,en waar je weer uitstapt enge gedachten als je het mij vraagt. Stap lekker in een griekse taxi als ik daar ben,ben vorig jaar van thessaloniki naar volos gebracht door een taxi voor 150e is een afstand van 220km dus prima deal. Komt bij dat afgelopen jaar een verlies bij Uber is geleden van 1,1 MILJARD Euro,elk ander bedrijf zou dan al 10 keer over de kop zijn gegaan, zou menig aan het denken moeten zetten...
Berichten: 3.234
Discussies: 47
Lid sinds: 21 Jun 2009
Waarderingen:
53
Ik woon in: op Kreta
Ik ben momenteel in:
Mochten alle Uber-chauffeurs in orde zijn met hun wettelijke verplichtingen wat betreft voertuig en uitbatingsvergunningen zou je het nog kunnen verantwoorden. Echter daar loopt het (meestal) al mis.
Feit dat je 20% moet/mag afgeven is natuurlijk een kwestie van vraag & aanbod op die markt.
Het onderste uit de kan willen, zo goedkoop mogelijk willen rijden en de chauffeur niets laten verdienen is uiteraard een beslissing die je zelf als klant moet overwegen.
Nu is die 20% niet ongewoon in dat wereldje, menig maritiem bedrijf geven taxiondernemingen werk, maar voor wat hoort wat. Iets dat we dus hier ook kennen en niet alleen in Griekenland...
De vraag blijft, wil je daar als chauffeur/onderneming wel aan meewerken.