Zwaardvis met Kritharaki
#1
Vanavond hebben we dit heerlijke gerechtje gegeten. Zwaardvis op zich is een behoorlijk stevige, vette vis en de combi met kritharaki werkt heel goed. Je kan de zwaardvis natuurlijk bakken in olie/boter in een pan, maar gegrild komt hij pas echt tot zijn recht!

Neem voor kleine eters 75 gr kritharaki per persoon. Door de bouillon en de zeekraal heb je geen aanvullend zout nodig. Mensen die zoutloos of minder zout willen eten kunnen de bouillon vervangen door gewoon water. Dan goed proeven, misschien moet je toch wat zout aan het kookvocht toevoegen.
Je behandelt hier de kritharaki als het ware als een risottorijst, zet je het geheel in de eerste twee minuten wat te hoog aan, zal je zien dat er bruine kritharaki ontstaat. Dat heeft geen invloed op het eindresultaat, ook wordt de bruine kritharaki niet hard. Tip: Gas laag houden, net hoog genoeg om de "belletjes" in de boter vast te houden.

Kali Orexi! Tongue

[Afbeelding: zwaardvis_met_kritharaki.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Ziet er heerlijk uit, zelf zou ik de zeekraal eruit houden want die vind ik niet lekker maar kiezen voor een spinazie ofzo.. ga deze zeker een keer maken!
Quote
#3
Johan... ziet er inderdaad heerlijk uit. Denk weer een fantastisch recept.
Voeg het bij de anderen en ga het snel proberen!! Vandaag stifado gemaakt. Tongue Bedankt!
Quote
#4
(10 March 2018, 16:24)ostria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Johan... ziet er inderdaad heerlijk uit. Denk weer een fantastisch recept.
Voeg het bij de anderen en ga het snel proberen!! Vandaag stifado gemaakt. Tongue Bedankt!

Graag gedaan! Blush
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
johan, zaaaaalig die recepten! Blijven doen!
Quote
#6
Ga ik maken! Op mijn Weber, even roken met appelhout. Zeekraal is top, met wat mostkonfijt en sesampitjes. Bestelde in Griekenland een zwaardvis en de uitbater raadde het af, kwam diepgevroren uit IJmuiden.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kip met ouzosaus en kritharaki JohanV 5 1.544 23 February 2024, 20:51
Laatste bericht: Piepa
  Octopus uit de oven met kritharaki JohanV 2 1.709 17 April 2021, 20:46
Laatste bericht: Marpau
  Kritharaki JohanV 17 10.029 30 December 2020, 14:31
Laatste bericht: Martino
  Kritharaki met kip, kaneel en tomaat JohanV 0 1.025 16 December 2019, 17:00
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)