Fodelianakis olijfolie                 
Schaamteloos
#1
Sommige toeristen zijn toch écht schaamteloos, getuige dit stuk:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Helaas Patrick komt toch vaker voor dan je denkt denk ik. Een vriendin van mij heeft een koffie tent dichtbij een all inclusive
die vertelt vaak dat mensen denken dat ze all inclusive hebben en dus overal zo maar van alles kunnen nuttigen.
Bestellen ze dus bij haar koffie met vanalles erbij en denken niet te hoeven betalen.
Ik herinner me ook nog de familie die bij t restaurant tegen over mn winkeltje zat en steeds aan t heen en weer lopen was.
Dan de een dan de ander. Opeens zag ik dat ze in de kofferbak van hun geparkeerde auto verchillende literflessen frisdrank hadden.
Dus werd er elke keer n slok genomen.
Quote
#3
Alleen het idee al....................... dat dit in je opkomt :-(
Quote
#4
(09 April 2018, 15:10)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helaas Patrick komt toch vaker voor dan je denkt denk ik. Een vriendin van mij heeft een koffie tent dichtbij een all inclusive
die vertelt vaak dat mensen denken dat ze all inclusive hebben en dus overal zo maar van alles kunnen nuttigen.
Bestellen ze dus bij haar koffie met vanalles erbij en denken niet te hoeven betalen.
Ik herinner me ook nog de familie die bij t restaurant tegen over mn winkeltje zat en steeds aan t heen en weer lopen was.
Dan de een dan de ander. Opeens zag ik dat ze in de kofferbak van hun geparkeerde auto verchillende literflessen frisdrank hadden.
Dus werd er elke keer n slok genomen.

Het komt inderdaad meer voor dan men denkt. Ik heb er zelf ook zo al een aantal bezig gezien.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Oud nieuws Patrick, dat was vorige week op de Kitroplatia in Agios Nikolaos, meisje was nieuw en wist niet wat ze moest zeggen.
Nu wel, als weer zulke (klanten) komen rekent ze de hoofdprijs voor een fles water en de service, wedden dat ze betalen, als niet belt ze even met de Port Police, die regelen dat wel even.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Ik zou ze als eigenaar van het restaurant de deur uit schoppen !
Quote
#7
Dit gebeurd zelfs op het terras van een vriend hier in Nederland.
Quote
#8
Afschuwelijk toch.. ik schaam me echt dood voor dat soort lui.
Heb zelf wel een keer zoiets meegemaakt met onze "vakantie buren", dat was zo een man die overal over opschepte, had alles al gezien meegemaakt en uiteraard geld als water, volgens hem zelf.
Op een avond zaten we op een terras, mijn liefde en ik, waren lekker aan het eten en gezellig aan het kletsen en onze "vakantie buren" kwamen ook het terras op maar zagen ons niet en degene die ons tafeltje deed werd beetje onrustig.
Onze "vakantie buurman" bleek dus een hele nare man te zijn tegen de bediening, plus hij nam over het brood mee wat over bleef van de tafels, en de halve fles water ging mee en hij vroeg overal een doggybag voor.. nou heb ik echt geen problemen met een doggybag echt niet maar wat hij over had was niet eens noemenswaardig maar hij had ervoor betaald dus het ging mee... afschuwelijk zeg.
Quote
#9
Ik ken ook veel mensen die brood en doggybags meenemen. Ook Al is het maar een klein beetje. Ze voeren de zwerfhonden en katten...
Quote
#10
Met dat meenemen van brood en doggybags heb ik op zich helemaal geen probleem.
Maar de manier waarop is wel weer een ander punt, om nou van andere tafels t overgebleven
brood zelf in te pakken bijvoorbeeld vind ik dan weer te ver gaan. Is het dan niet beter om te vragen
aan de ober of er misschien nog oud brood is voor de zwerfdieren? Kom je op een ander punt hoe
verstandig het is om zwerfdieren her en der te voeren, maar goed daar gaat het hier niet over.
Akelige meneer of niet hij heeft natuurlijk wel gelijk dat hij betaald heeft voor dat wat hij niet op dat moment
op eet. Het restaurant wordt er niet slechter van als hij de "restjes" meeneemt.
Maar als we allemaal met ons "all inclusive prakkie' bij het restaurant gaan zitten, de plaats bezet houden,
allemaal even van het toilet gebruik maken, een fles water met zn vijven nuttigen, 5 glazen en t tafelkleed vies maken,
een tandenstoker en een paar servetten gebruiken etc etc wordt t geval wel heel anders.
Quote
#11
En wie denken de leden van het forum zijn de arrogantste toeristen die zich nog erger als schaamteloos gedragen, het zijn deze keer niet de russen, die staan op nr 2
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
(10 April 2018, 16:55)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En wie denken de leden van het forum zijn de arrogantste toeristen die zich nog erger als schaamteloos gedragen, het zijn deze keer niet de russen, die staan op nr 2

Italianen. Begreep dat die altijd heel hoog scoren op de irritatielijst in Amsterdam.

Cors
Quote
#13
O, ik dacht dat Arthur de Nederlanders bedoelde.
Quote
#14
(10 April 2018, 16:55)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En wie denken de leden van het forum zijn de arrogantste toeristen die zich nog erger als schaamteloos gedragen, het zijn deze keer niet de russen, die staan op nr 2

Israëlisch? Dat is in ieder geval op Karpathos zo.
Quote
#15
Onze oosterburen?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
(10 April 2018, 20:00)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 April 2018, 16:55)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En wie denken de leden van het forum zijn de arrogantste toeristen die zich nog erger als schaamteloos gedragen, het zijn deze keer niet de russen, die staan op nr 2

Israëlisch? Dat is in ieder geval op Karpathos zo.

Inderdaad, daar zijn de russen heilige boontjes bij.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#17
(10 April 2018, 14:08)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ken ook veel mensen die brood en doggybags  meenemen. Ook Al is het maar een klein beetje. Ze voeren de zwerfhonden en katten...

ja dat doe ik zelf ook.. maar dat was de intentie van onze buren niet  Big Grin
Zelf heb ik spaanse honden geadopteerd en vlieg ik elke keer als ik naar griekenland ga geadopteerde dieren mee terug en dat vond meneer ook maar vreselijk, die dieren hadden allemaal ziektes etc en de katten rond de tafel werden ook niet gewaardeerd.
Als ik weet dat mensen etensresten meenemen voor dieren dan spaar ik zelfs nog wat van mijn bord, al ben ik vegetariër dus of de katten en honden er blij mee zijn is een 2e haha, zelf koop ik altijd dierenvoer wat ik de hele vakantie mee sjouw en overal waar ik een dier zie iets voer bij containers oid.
Quote
#18
Op Naxos een hollands koppel meegemaakt dat weigerde het mandje met brood
te betalen ,hebben wij niet om gevraagd ,een belg die zeer boos werd omdat hij
maar 2 inplaats van 3 klontjes suiker  kreeg voor zijn koffie ,en zeer duidelijk liet
merken dat het nu de laatste keer was geweest dat hij in deze taverne  zou komen
chinezen in de haven  van Santorini die hun lunchpakket van hun cruiseschip op het
terras zaten te nuttigen ,op Lesbos een man met zo,n fel gekleurd polsbandje ruzie
begon te maken omdat ze geen tosti voor hem wilden maken
Quote
#19
Ha ha dat mandje met brood geeft inderdaad vaak wat ophef ja.....Hoe zat dat met die tostie dan?
Stond niet op t menu en meneer had daar nu net zin in?
Quote
#20
(12 April 2018, 14:28)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ha ha dat mandje met brood geeft inderdaad vaak wat ophef ja.....Hoe zat dat met die tostie dan?
Stond niet op t menu en meneer had daar nu net zin in?

Meneer was het verschrikkelijke griekse vreten kotsbeu , ik wil nu een tosti en
anders hoef ik helemaal niks ,het werd dus ook helemaal niks Tongue
Quote
#21
Nou ja hij had toch n mandje brood kunnen bestellen ;) ?
Quote
#22
(12 April 2018, 20:43)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou ja hij had toch n mandje brood kunnen bestellen ;) ?

Ik denk toch dat het meer het type was voor Benidorm ,met broodje van kootje ,
en frietje van pietje Tongue
Quote
#23
Een 2-tal jaren terug in een taverne in Kalymnos:

Een (Nederlands) koppel komt binnen. Blijkbaar komen ze daar geregeld. De uitbaters van de taverne hebben een taart gekocht voor hen want het is de verjaardag van de vrouw.
De taart wordt op tafel gezet, beiden eten een stukje ervan en vragen dan aan de uitbaters of ze de rest van de taart in de koeling willen zetten.....voor de volgende maal (volgende dag?).
De uitbaters zelf werd niet eens een stuk(je) taart aangeboden.

Als ik uitbater was geweest had ik gewoon die hele taart in de vuilnisbak gegooid.

Ze gaven ook nog een uitleg waarom ze in die periode altijd op reis gingen: "Als we in Nederland blijven moeten we de hele familie uitnodigen voor een verjaardagsfeestje."
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
In Griekenland noemen we dit Koutseboulgia, uitgesproken als koetseboelja, oftewel roddelen kijk eens wat die ander doet.
Misschien is er een ander onderwerp waar we over kunnen praten in het Kafeneion.

Kali sas Mera

Dick
Quote
#25
Roddel of achterklap wordt door de Dikke Van Dale beschreven als 'opzettelijk slechte dingen van iemand vertellen'.

Roddelen is een menselijke activiteit waarbij over iemand wordt gesproken, in ongunstige zin en vaak onwaar.

----------------

Lijkt me wel iets anders dan schaamteloos gedrag aan de kaak stellen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
(13 April 2018, 13:43)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Roddel of achterklap wordt door de Dikke Van Dale beschreven als 'opzettelijk slechte dingen van iemand vertellen'.

Roddelen is een menselijke activiteit waarbij over iemand wordt gesproken, in ongunstige zin en vaak onwaar.

----------------

Lijkt me wel iets anders dan schaamteloos gedrag aan de kaak stellen.

Patrick goed dat je het in de Dikke van Dale hebt opgezocht maar voor mij blijft het toch in ongunstige zin praten over anderen en of het waar of onwaar is maakt mij niet uit.
Quote
#27
Ik heb bij kotsoboelja ook iets anders in gedachten, inderdaad vaak onwaar.
Maar ik denk dat zowel een roddel als gepraat over schaamteloos gedrag passend is
in elke griekse kafenion!
Quote
#28
In een Griekse kafenion wordt alleen maar geroddeld over iedereen en alles, over het weer en over het pensioen wat elke maand minder wordt, daar is een kafenion voor, wat denk je anders wat die oude mannetjes van smorgens 7 uur tot smiddags 2 uur daar doen, daarna gaan ze wat eten en een middagdutje doen, na zessen gaat het weer verder.
Zo kom je nog eens iets te weten wat er in het dorp afspeelt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#29
Inderdaad facebook is overbodig voor die mannetjes.....
Quote
#30
(13 April 2018, 22:25)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad facebook is overbodig voor die mannetjes.....

Hun privacy blijft netjes binnen het dorp Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#31
Wij besloten in Parga zo,n 20 jaar geleden een taxibootje te nemen naar het strand,
vier mensen zaten te wachten tot het bootje vol was ,helaas een man was het daar
helemaal niet mee eens, en liet dat ook luid en duidelijk merken, zelfs zijn vrouw
waarschuwde haar man dat hij aan zijn hart moest denken ,maar dat hielp ook
niet, hij bleef maar tekeer gaan dat hij nou eindelijk eens naar het strand wou.
De kapitein van dat  bootje [met een bandana en ruige baard ] had dat even aangehoord
en antwoorde in perfect nederlands ,maar meneer kijkt  u toch eens rond naar onze prachtige
natuur ,u heeft vakantie doe niet zo gestrest ,ik heb twaalf in Nederland gewoond en gewerkt
ik moest daar  ook wel eens op de bus wachten die 10 minuten te laat was,en toen werd het
stil, even later is het bootje vertrokken
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)