Paros
#1
Hallo 
Mijn naam is Elleny, al langere tijd lid van deze site maar nu voor het eerst waag ik me aan een berichtje
Met een grote liefde natuurlijk voor Griekenland, de muziek, de mensen alom Griekenland
Maar nu voor het eerst in mei naar Paros
Hebben jullie nog leuke tips voor mij?
Ook ben ik in om te horen over bijeenkomsten hetzij Griekse muziek, of andere festiviteiten in Nederland betreffende Griekenland
Groetjes Elleny
Quote
#2
Hoi Elleny, wij zijn in 2016 naar Paros geweest na een lange reis 4 uur met de boot vanuit Santorini aangekomen op het prachtige Paros.
Je moet vooral genieten tijdens de wandelingen door de gezellige kleine straatjes van Naousa, zeker even de tijd nemen om daar heerlijk te eten.
Wij hadden daar 3 weken een scooter gehuurd en zijn het hele eiland rond geweest, leuke drukke stranden maar ook hele rustige strandjes ontdekt.
Dus ga zeker het eiland rond want het is de moeite waard, de vlindervallei valt wat ons betreft een beetje tegen. Wij vinden Paros het mooiste eiland
Tot nu toe , en ik kan zeggen dat we al vele eilanden hebben gehad. Fijne vakantie en genieten.
Quote
#3
Ben er vorig jaar voor de 1ste keer geweest en dat viel echt wel mee. Wat betreft de Vlindervallei: Op Rhodos is de vlindervallei mooier. Op Paros hadden we echter het geluk dat we er net in de goede periode waren met heel veel vlinders.
1 van de leukste plaatsjes vond ik Aliki. Als ik voor een langere periode (2-3 weken) naar Paros zou gaan, zou ik het in Aliki zeker naar mijn zin hebben. Naoussa vond ik dan weer een beetje te toeristisch. Mooi, zeker aan de haven, maar een beetje te.    
Doe zeker ook eens een dagtrip naar Antiparos.
En als je graag tarama eet, de beste die ik ooit gehad heb is in Parikia in een restaurantje schuin over het busstationnetje. Het noemt Yannoulis.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
De grot van anti Paros is volgens velen de mooiste en oudste ter wereld ,ieder
half uur vaart er een pontje van Pounta naar Antiparos , ook een bezoek aan
Naxos is goed te doen circa 2 uur met een ferry ,
Quote
#5
(12 April 2018, 08:51)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De grot van anti Paros is volgens velen de mooiste en oudste ter wereld ,ieder
half uur vaart er een pontje van Pounta naar Antiparos , ook een bezoek aan
Naxos is goed te doen circa 2 uur met een ferry ,

Die 2 uur is dan wel heen en terug samen. Wink
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Wat betreft concerten e.a. kijk eens op 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Je kunt je inschrijven voor een nieuwsbrief met info over events in België en Nederland (en grensstreek Duitsland). Ik heb er al veel ideeën opgedaan  Smile
Corry's signatuur OnderwegnaarIthaka.nl 
Quote
#7
Rij landinwaarts naar het bergdorp Lefkes, echt prachtig!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#8
Wij logeerden zo kort bij Pounta dat we 's avonds de ferry namen om te gaan eten op Antiparos, had wel iets.
We gingen soms naar het (naakt)strand op Antiparos en van daaruit kon je stappen (een beetje zwemmen) door het water naar een ander eilandje.
We hebben ook de grot bezocht, het was gratis, volgens mij was hij juist open.
Het is een mooi eiland.
Quote
#9
(12 April 2018, 22:06)Els DR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij logeerden zo kort bij Pounta dat we 's avonds de ferry namen om te gaan eten op Antiparos, had wel iets.
We gingen soms naar het (naakt)strand op Antiparos en van daaruit kon je stappen (een beetje zwemmen) door het water naar een ander eilandje.
We hebben ook de grot bezocht, het was gratis, volgens mij was hij juist open.
Het is een mooi eiland.

Toen wij er waren was de toegangsprijs 6 euro voor de grot, en wat de restaurants betreft op Antiparos
die behoren volgens ons bij de  beste van Griekenland
Quote
#10
(10 April 2018, 17:30)elleny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook ben ik in om te horen over bijeenkomsten hetzij Griekse muziek, of andere festiviteiten in Nederland betreffende Griekenland

Op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




van dit forum vind je helemaal onderaan onder 'Aankomende agendatips' al heel wat leuke tips.
Iedereen kan trouwens interessante evenementen aan de Oriste-agenda toevoegen, dus mocht je eens wat leuks tegenkomen zet 'm er gerust bij. Hier staat hoe je dat kunt doen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Paros (en Naxos), ferry en verblijfplaats Piepa 2 1.106 30 April 2023, 21:07
Laatste bericht: Patrick
  Upgrade luchthaven Paros Patrick 3 1.921 29 April 2021, 18:54
Laatste bericht: Patrick
  Clean Blue Paros metaxa 5 3.983 23 August 2019, 09:55
Laatste bericht: metaxa
  Paros beste eiland. Arthur 0 3.824 12 August 2018, 11:58
Laatste bericht: Arthur
  Underground house Anti paros metaxa 2 5.232 31 January 2017, 13:15
Laatste bericht: Marian55
  Oppas gezocht, Huis/katten Paros eddyhopoulos 0 6.315 07 May 2015, 08:50
Laatste bericht: eddyhopoulos
  Welkom op Paros eddyhopoulos 4 8.339 16 April 2014, 08:21
Laatste bericht: Dirk

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)