Scherpere verkeerscontrole in GR
#1
In een ander forum wordt vastgesteld/gediscussieerd dat de GR-politie dit jaar in het verkeer daadwerkelijk
doorgrijpt bij "foutjes", de boetes zouden tamelijk hoog zijn. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
Quote
#2
Of het zoden aan de dijk zet wachten we nog af, op Kreta heerst bijna overal wat het verkeer betreft totale anarchie.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Vraag is of het opleggen van een boete ook leidt tot een betaling. In Heraklion worden tegenwoordig ook aardig wat parkeerbonnen uitgeschreven door de gemeentelijke politie maar voor mij is nog steeds de vraag of het consequenties heeft als je niet betaald.

Cors
Quote
#4
(18 April 2018, 11:51)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraag is of het opleggen van een boete ook leidt tot een betaling. In Heraklion worden tegenwoordig ook aardig wat parkeerbonnen uitgeschreven door de gemeentelijke politie maar voor mij is nog steeds de vraag of het consequenties heeft als je niet betaald.

Cors

Test het een keer en laat het ons hier weten hoe het afloopt...


Big Grin
Quote
#5
(18 April 2018, 11:51)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraag is of het opleggen van een boete ook leidt tot een betaling. In Heraklion worden tegenwoordig ook aardig wat parkeerbonnen uitgeschreven door de gemeentelijke politie maar voor mij is nog steeds de vraag of het consequenties heeft als je niet betaald.

Cors

Als je in Heraklion een parkeerboete krijgt moet je weldegelijk betalen want je nummerplaten worden verwijderd iets wat mij is overkomen in Heraklion enige maanden geleden.
Je moet de boete eerst betalen als je dat binnen de gestelde tijd doet betaal je de helft van de boete en na tien dagen kan je, je melden op het hoofdbureau van politie met het betalingsbewijs en krijg je, je nummerplaten terug in die 10 dagen mag je niet rijden met je auto als ze je dan aanhouden is de boete vele malen hoger.
Quote
#6
Een vriendin van mij is een goeie maand geleden in Kos ook bekeurd voor verkeerd parkeren. Nummerborden er gelijk af.
Zij in paniek want zou 2 dagen later met de auto op de boot naar Athene gaan. Gelijk de boete wezen betalen, was 40 euro
maar bij gelijk betalen de helft dus 20, en ze kreeg de nummerborden gelijk weer mee. Ik vind dit soort bedragen een lachertje,
en denk niet dat t veel helpt om t op straat veiliger te krijgen. Het klopt wel dat je ietsje meer politie ziet hier op t eiland,
en t schijnt ook dat ze vaker uitschrijven. Tenminste iets.
Quote
#7
(18 April 2018, 17:30)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een vriendin van mij is een goeie maand geleden in Kos ook bekeurd voor verkeerd parkeren. Nummerborden er gelijk af.
Zij in paniek want zou 2 dagen later met de auto op de boot naar Athene gaan. Gelijk de boete wezen betalen, was 40 euro
maar bij gelijk betalen de helft dus 20, en ze kreeg de nummerborden gelijk weer mee.  Ik vind dit soort bedragen een lachertje,
en denk niet dat t veel helpt om t op straat veiliger te krijgen. Het klopt wel dat je ietsje meer politie ziet hier op t eiland,
en t schijnt  ook dat ze vaker uitschrijven. Tenminste iets.

Hier op Kreta in de regio Heraklion ben je, je nummerplaten 10 dagen kwijt als je binnen 48 uur betaald word de boete gehalveerd dus parkeerboete van 40 euro word 20 euro.
Quote
#8
Ha ha dat had ik op Thassos ook. Wij gierend die platen opgehaald. Het betalen was nog het ergste. In de rij bij een bank en wachten tot iedereen uitgeklooid was met contant geld. Toch een erg leuke middag en ..... een verhaal bij thuiskomst.
Quote
#9
(18 April 2018, 15:06)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 April 2018, 11:51)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraag is of het opleggen van een boete ook leidt tot een betaling. In Heraklion worden tegenwoordig ook aardig wat parkeerbonnen uitgeschreven door de gemeentelijke politie maar voor mij is nog steeds de vraag of het consequenties heeft als je niet betaald.

Cors

Als je in Heraklion een parkeerboete krijgt moet je weldegelijk betalen want je nummerplaten worden verwijderd iets wat mij is overkomen in Heraklion enige maanden geleden.
Je moet de boete eerst betalen als je dat binnen de gestelde tijd doet betaal je de helft van de boete en na tien dagen kan je, je melden op het hoofdbureau van politie met het betalingsbewijs en krijg je, je nummerplaten terug in die 10 dagen mag je niet rijden met je auto als ze je dan aanhouden is de boete vele malen hoger.

En als ze die vijsjes nu niet loskrijgen, roest weet je wel...met de slijpschijf erop?  Dodgy
Quote
#10
(18 April 2018, 15:06)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je in Heraklion een parkeerboete krijgt moet je weldegelijk betalen want je nummerplaten worden verwijderd iets wat mij is overkomen in Heraklion enige maanden geleden.
Je moet de boete eerst betalen als je dat binnen de gestelde tijd doet betaal je de helft van de boete en na tien dagen kan je, je melden op het hoofdbureau van politie met het betalingsbewijs en krijg je, je nummerplaten terug in die 10 dagen mag je niet rijden met je auto als ze je dan aanhouden is de boete vele malen hoger.

Maar eens kijken of het actievere beleid wat oplevert. Zoals Arthur al aangaf is het anarchie op Kreta en Heraklion is daarop geen uitzondering. Tegen eenrichtingsverkeer in rijden en door rood licht rijden is schering en inslag en fout parkeren geeft veel gevaarlijke situaties op wegen die vaak al niet ongevaarlijk zijn door de slechte toestand.

Cors
Quote
#11
(18 April 2018, 17:56)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ha ha dat had ik op Thassos ook. Wij gierend die platen opgehaald. Het betalen was nog het ergste. In de rij bij een bank en wachten tot iedereen uitgeklooid was met contant geld. Toch een erg leuke middag en ..... een verhaal bij thuiskomst.

Was dit met je eigen auto Wim of met een huurauto? Ik krijg nog steeds t idee dat huurautos hier nooit bekeurt worden.
Quote
#12
Nee het was een huurauto zonder stickers. De havenpolitie, die de bon uitschreef vond het achteraf ook wel vervelend toen hij zag dat het een huurauto was.
Het was ook niet op de openbare weg maar het terrein bij de veerboot.
Quote
#13
(18 April 2018, 17:59)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En als ze die vijsjes (schroefjes Wink) nu niet loskrijgen, roest weet je wel...met de slijpschijf erop?  Dodgy

Dat wil ik wel eens zien, die van mij zitten vast met 2x4 popnagels, maar ik wil het toch niet uitproberen, in Agios en omgeving hoef ik niet bang te zijn, in Heraklion ben ik wat voorzichtiger.
Eens kijken wat ze in Heraklion doen tegen het rijden zonder helm, de helft rijd zonder, wat ook wel te zien is aan het aantal doden wat valt daardoor.
Alleen is het nog van de pot gerukt dat de bijrijder of een kind wat voor de bestuurder staat of achterop zit geen helm op hoeft, misschien moet het wel maar daar is nog nooit iemand voor bekeurt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Af en toe staat de politie in Heraklion ergens een poosje te controleren op helmen. Afgelopen september/oktober stonden ze er vaak, laatste tijd weinig.

Als ik 's ochtends naar de bakker loop zie ik er wel eens 1 rijden met een kind voor de bestuurster en 1 achterop. Alle 3 uiteraard zonder helm.

Vorig jaar lag er nog 1 langs de kant met een verband om zijn hoofd, had ook geen helm. Dat soort sukkels heeft vaak nog geluk ook: 100 meter verder was de brandweer aan het oefenen dus 1e hulp was er zo.

Cors
Quote
#15
Grappig is ook in de buurt van Pirgos/Elias, als er een (mega)schip in aantocht is in Katakalon rijden er meestal
twee motor-politieagenten heen om er "toezicht te houden". De helmen tijdens de rit van Pirgos naar de haven
keurig op de bagagehouder.
Johannes
Quote
#16
vorige jaren op Kreta zo goed als nooit 1 politiecontrole gezien, de laatse 2 jaar meer en meer, alleen laten ze de huurauto's ongemoeid. Controle gaat bijna altijd over papieren en betaalbewijzen, zo goed als nooit over roekeloos rijden, en daar kennen ze er iets van !
messara's signatuur Cool Cool
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)