TinyPic image uploader werkt niet
#1
De TinyPic fotouploader-plugin werkt niet goed meer. Deze kan blijkbaar niet omgaan met de nieuwe SSL/HTTPS technieken.
Ik ben al driftig op zoek naar een oplossing of alternatief ervoor.

Maar uiteraard kunnen er nog steeds gewoon foto's worden geplaatst in berichten op de oude vertrouwde manier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Dag Ger, een aantal andere problemen met de site hier, sinds een aantal dagen krijg ik in IE11 ook steeds de waarschuwing: er wordt alleen beveiligde inhoud weergegeven. Volgens mij heeft dat ook te maken met de aanwezigheid van zowel SSL als HTTPS? De knop "vernieuwen" werkt ook flink trager, het scherm gaat als het ware "op verborgen map weergave" (hij wordt doorschijnend). Ik heb het ook met de tablet geprobeerd, zelfde verschijnsel. Als ik in Chrome ipv IE11 open krijg ik steeds de melding "Deze pagina probeert scripts van niet geverifieerde bronnen te laden".  Alleen in Firefox krijg ik geen waarschuwing, wel het doorschijnend worden van de pagina bij "vernieuwen". Bij Edge de waarschuwing: U ziet alleen beveiligde inhoud.
Een paar dagen geleden was het infocenter een tijd niet volledig toegankelijk.

Is hier opgelost (de waarschuwing) Smile

1.Ga naar menu Extra → Internetopties → Beveiliging 2.Klik op tabblad Beveiliging 3.Klik op de knop Aangepast Niveau... 4.Zet de optie "gemengde inhoud tonen" op Toestaan

Misschien dat andere gebruikers hier ook iets aan hebben?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Die foutmeldingen kunnen inderdaad kloppen Johan; ik ben al een paar dagen bezig met voorbereidingen om de oude 'HTTP' pagina's en afbeeldingen te vervangen door de nieuwe "HTTPS" varianten. De MyBB forumsoftware loopt inmiddels goed maar er staan nog wat oude bronnen op die nog nagekeken moeten worden. Steeds meer pagina's geven inmiddels een 'Groen slotje", dus het gaat de goede kant op.
Het forum moet nu wel over naar SSL, vanaf juli dit jaar gaan browsers zoals bijvoorbeeld Chrome alle websites die op 'http' draaien bestempelen als 'onveilige website':
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het is heel wat werk maar dat komt vast wel goed; ik heb nog even de tijd.

Wat de Image-uploader betreft: TinyPic ondersteunt (nog) geen https, dus dat gaat 'm (althans voorlopig) niet worden.
Daarvoor in de plaats staat er nu al een PostImage uploader, die werkt ook goed. Het enige nadeel is dat deze slechts een thumbnail (klein voorbeeldplaatje) plaats waarna je er op moet klikken om de foto op volle grootte te kunnen zien.
Morgen doe ik er nog eentje bij die ongeveer hetzelfde werkt, kunnen we even kijken welke het fijnste werkt.

Wordt vervolgd.........
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  TinyPic stopt service Ger 8 6.264 30 September 2019, 13:50
Laatste bericht: Wilma
  Storing bij Tinypic, er zijn alternatieven Ger 6 8.246 12 February 2017, 10:53
Laatste bericht: chris
  Niet bang zijn, de forumleden bijten niet oriste 13 9.517 26 July 2010, 09:55
Laatste bericht: Tina K. Noume

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)