lesbos per motor scooter
#1
In augustus gaan we na 15 jaar terug naar lesbos, dit keer heb ik zin om lesbos per scooter te verkennen is dit doenbaar? ik herinner mij dat de afstanden er nogal snel oplopen.
Hou er wel rekening mee dat ik het heb over een motorscooter ik dacht minstens 150cc liefst zelfs zwaarder.
weet iemand een adres waar ik best zo een scooter huur, wij logeren ter hoogte van Petra.
Quote
#2
Een adres weet ik niet maar een scooter van rond de 200/250cc is een goede keus zeker als je met 2 man onderweg bent, trekken beter in de bergen en ze remmen ook nog een stuk beter, de zwaardere scooter heeft bovendien 2 schokbrekers achter tegen maar 1 bij de lichtere en grotere wielen wat de wegligging en het rijcomfort bevorderd.
Fijne vakantie op mijn nr 2 eiland met de vriendelijkste Grieken van het hele land.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Als je een betrouwbare verhuurder met goede service in Petra zoekt dan kun je prima terecht bij Stratos van Euro Motors.
Zie de bijgevoegde link.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Ongeveer 30 jaar geleden heb ik met een 50 CC Honda het hele eiland rondgetoerd. Gehuurd had ik deze in Mytilini.
Een aantal jaar daarna was ik voor een paar dagen weer op Lesbos. Toen heb ik een off the road motor gehuurd, waar ik heel veel plezier aan heb beleefd. Toentertijd waren er heel veel halfverharde wegen.
Hoe de huidige wegen gesteldheid van de wegen is heb ik geen weet van. Je mag er echter vanuit gaan dat als je naar een afgelegen strand wil dergelijke wegen vaan onverhard zijn.
Heb je een motor rijbewijs dan raad ik je aan een dergelijke motor te huren. Ze zijn wendbaar, wat op wegen met veel keien erg handig is. De kans op een lekke band is veel kleiner met zo'n apparaat.
Heb je echter geen ervaring met motoren dan raad ik het je af. Reden: te gevaarlijk.
Overigens: in sommige streken verhuurt men alles aan je wat je vraagt. Bedenk echter: vanaf 50 cc heb je een motor rijbewijs nodig.
Quote
#5
Ik heb een motorrijbewijs, ik rij momenteel dagelijks met een vespa 300cc. Dit om de belgische filles te vermijden.
Echter is het ondertussen 30 jaar geleden dat ik met motor met versnellinsbak reed, dus zou ik eerder voor een automatische scooter kiezen, daar ik op dat gebied meer ervaring heb. Wat ik vooral wil weten is het doenbaar om op die manier lesbos te verkennen.
Quote
#6
Doenbaar is het sowieso.
Nadeel van een scooter en zeker op half verharde wegen, is dat het meeste gewicht (motor) achter zit. Let daarom op met gasgeven in bochten, want meer slipgevaar. Dat zal je vast wel al weten omdat je ervaring hebt met scooters.

Onderschat je ervaring niet met het rijden met een versnellingsbak. Dat heb je binnen 5 minuten weer te pakken.
Bij twijfel vraag je het verhuurbedrijf of je 15 minuten mag proefrijden. Dat zal vast wel lukken.

Mensen die 30 jaar niet schaatsten pakken dit in de meeste gevallen ook moeiteloos op Wink

Wat je/jullie ook gaan doen: veel plezier!
Quote
#7
Roefke wij rijden zelf altijd op een off the road motor tijdens onze vakantie.
Maar het is geen enkel probleem om met een scooter van 200cc of meer Lesbos te verkennen.
Je zult op Lesbos minimaal op 75 a 80 procent van de wegen prima uit de voeten kunnen met de scooter.
Mijn advies is dan ook huur een vervoermiddel waar je jezelf het prettigst op voelt.
Als dit een scooter is dan is dat geen probleem, als je maar minimaal een 200cc huurt. 
Ik wens je alvast een fijne vakantie op het mooiste eiland van Griekenland, awel dat vinden wij dan toch.
Quote
#8
De laatste keer dat wij een motorfietsje gehuurd hebben op Lesbos is heeeeel lang geleden 80cc .
Wij een berg over met erg veel stenen en ja hoor.... uitlaat tegen het achterwiel. Daar sta je dan met je meissie in een witte overall ergens in de bergen.
Komt er een vent langs met een ezel. Touw om de uitlaat en trekken maar. Hij die ezel op zijn reet meppen en wij aan de scooter trekken.
Dat feest ging niet door en de zon begon al te zakken. Toch maar de uitlaat er af getrapt en nog net voor het donker werd knallend Molivos ingereden.
Quote
#9
bedankt voor de tips en raad, ik heb kontakt gehad met euromotors zij hebben scooters 300cc met topcase, hetgeen relaxer zitten is voor de passagier, dus zal het dit worden.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)