Grieksegids nieuws
Droogte in midden Kreta
#1
Alles bij elkaar woon ik nu 12 jaar op Kreta in de regio van Analipsi en heb nog nooit meegemaakt dat er zo weinig regen is gevallen.
Deze winter is uitzonderlijk droog en warm geweest hier het stuwmeer bij Potamies wat de watervoorziening voor deze regio is staat bijna droog.
Dit jaar vanaf 1 januari tot nu toe is er in Analipsi en de regio er om heen nauwelijks regen gevallen het is al bijna weer 5 weken kurk droog hier.
De natuur en de velden zien eruit of het midden juli is zo uitgedroogd en dor is het.
De vele Grieken die ik ken hier in deze regio vertellen allemaal dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt.
We vrezen allemaal dat we de komende maanden gaan meemaken dat er dagen lang geen water uit de kraan komt.
Waar gaat dit naar toe!!
Quote
#2
Half februari stond er in de krant dat het de droogste winter in 40 jaar was.

Cors
Quote
#3
Dat is niet best. Het gevaar van een flinke bosbrand licht op de loer wanneer de wind opsteekt.
Dat hebben we 2 jaar geleden op Thassos mee gemaakt, heel eng.
Quote
#4
Dagenlang geen water uit de kraan zal het niet worden maar wel op bepaalde uren per dag geen water, ik heb uit voorzorg 1 water tank erbij gezet van 1000 liter, samen met de bestaande tank is dat 2000 liter, mocht het knap worden is er genoeg voor 1 week.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Hadden wij ook wij op Thassos meegemaakt, een jaar of 25 geleden. Van de camping vluchtte iedereen - een
enorme file naar de haven. Wij bleven, we vonden het zo zielig voor de campingbeheerder. Maar op een gegeven
moment lag onze hond bijna op apegapen, de rook was intens dat hij nauwelijks zuurstof kreeg.
Zijn we toch maar als "laatsten der Mohikanen" naar Kavala gevaren. Heb toendertijd nog even "meegeholpen"
geprobeerd de branden te blussen, stond met de Grieken met een tak op de vlammen in te slaan.
Jaren later stonden er toch een stuk of drie brandweerwagens op strategische plekken.
Jhannes
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Erg lange droogte op Kreta Cornelius 6 4.997 10 November 2013, 21:03
Laatste bericht: Gibsea

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)