Blaffende honden in Afissos
#1
Weet iemand of dat probleem opgelost is? Zit er niet op te wachten dag en nacht geblaf te horen. We hebben dat 1 keer gehad op Lesbos, hondengeblaf  en hanengekraai vooral in de nacht. Verschrikkelijk.

Kala Nera zijn we geweest in 2011, goed bevallen. Omdat we nog niet alles gezien hebben, willen we terug, maar wel naar ander kleinschalig plaatsje, Afissos. Studio Leonidas. Iemand ervaring?
Quote
#2
Wij zaten in Afissos in huize charoula ,daar liep wel een heel lief hondje
die wel op een zeer originele manier aan zijn eten kwam ,tijdens etenstijd
op de terrassen van de tavernes begon hij aan je tenen te knabbelen
zodat je wel verplicht was om hem iets te eten te geven Smile

van blaffende honden en kraaiende hanen geen last van gehad
Quote
#3
Op de Griekse eilanden zit je nu eenmaal dikwijls tussen de natuur. Balkende ezels, mekkerende geitjes, hanengekraai en geblaf zijn hier schering en inslag.
Je kan in de grotere steden gaan, maar dan kamp je wel met verkeer en bijhorend lawaai en luchtvervuiling. Ieder zijn zin...
Quote
#4
Toch valt het mij ook altijd op. Ik woon in Nl. ook in het buitengebied en de natuur, maar ik hoor hier toch veel minder blaffende honden dan in Griekenland, heel vreemd eigenlijk.
Quote
#5
Blaffende honden? Daar kan de baas wat aan doen, hanengekraai en kakelende kippen wordt wat moeilijker
Quote
#6
(30 May 2018, 13:29)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch valt het mij ook altijd op. Ik woon in Nl. ook in het buitengebied en de natuur, maar ik hoor hier toch veel minder blaffende honden dan in Griekenland, heel vreemd eigenlijk.

Misschien omdat de honden in Griekenland altijd buiten zijn?
Quote
#7
dan nog ( juist..!!!) kan de baas daar wat aan doen..........
Quote
#8
Ik denk dat de meeste Griekse honden geen baas of slechte baas hebben.

Wij hebben 2 adespota (zwerfhonden) in huis en ja als ze op de avli zijn en uitgelaten worden (06.30 uur) blaffen zij even ( van blijdschap)
Quote
#9
(29 May 2018, 15:19)lumix schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet iemand of dat probleem opgelost is? Zit er niet op te wachten dag en nacht geblaf te horen. We hebben dat 1 keer gehad op Lesbos, hondengeblaf  en hanengekraai vooral in de nacht. Verschrikkelijk.

Probleem kan snel opgelost worden lekker thuis blijven this is Greece niet het idiote over gecultiveerde Nederland gelukkig.
Quote
#10
Ik denk dat de vraag van Lumix een reactie is op een review welke ik enkele jaren geleden plaatste. Wij hadden een prachtig gelegen appartement in het mooie Afissos. Nu komen wij al jaren in Griekenland en zijn er inmiddels aan gewend dat men daar anders omgaat met dieren dan hoe wij dit in ons land gewend zijn. Blaffende honden en kraaiende hanen horen net zo bij Griekenland als souflaki en ouzo.

Maarrrrrr........
Onze twee weken durende vakantie werd totaal verziekt door een aantal honden (een stuk of 8) die op zo'n 100 meter luchtafstand aan de ketting lagen in een soort groentetuintje met een klein gammel schuurtje erop. De dieren kregen nauwelijks te eten en slechts één keer per dag kwam de eigenaar langs om water te brengen.
De dieren zaten werkelijk 24 uur per dag aan één stuk te blaffen en te janken. Er gingen geen 5 minuten voorbij dat er géén geblaf of gejank te horen was. Dus ook de gehele avond én nacht. We hebben in die 14 dagen dan ook nauwelijks geslapen en waren op een gegeven moment kapot, en wilden nog maar één ding: naar huis! De rest van de dagen sliepen we met potdichte ramen én met oordoppen in. Overdag gingen we zo vroeg mogelijk weg om van dat vreselijke geblaf af te zijn. Het werd een vakantie om nooit te vergeten Angry .
De eigenaren van het appartementencomplex werden er ook helemaal kierewiet van, ook zij deden geen oog dicht en spraken er schande van. Het bleek dat het probleem al langer speelde en dat er al een klacht liep naar de eigenaar van de honden (die er zelf geen last van had omdat hij elders woonde).

Ik ben dan ook blij dat Metaxa schrijft dat hij niets heeft gehoord en dat het probleem blijkbaar verholpen is. Zo'n vakantie gun ik namelijk niemand.
Nogmaals, een blaffende hond of kraaiende haan vind ik echt geen probleem; ik ben zelf opgegroeid in een klein boerendorpje waar dit heel normale geluiden waren.
Maar dit hoop ik nooit meer mee te maken........
Quote
#11
@john: in het buitengebied zitten ook gewoon waak- cq erfhonden die buiten blijven. Maar ik denk idd dat het in Nl wat strikter gereguleerd is en zo’n situatie als Ger schetst hier niet echt mogelijk is als ik bij ons de APV erop na sla.
Quote
#12
Blaffende honden zijn bij mij snel opgelost, ik voer ze gewoon zodat er weinig te blaffen valt.
Op lefkas vorig jaar was er een moeder hond met 4 pups bij onze accommodatie, ze hoorde niet bij het complexje maar zat aan de overkant, duidelijk zwervers, elke dag een paar bakken voer bij de dieren, en sávonds voor het slapen gaan ook en voila.. je hoort ze niet en liggen lekker teslapen met een volle buik... op Kythira zaten er kettinghonden schuin voor ons complexje, op kefalonia hadden de buren honden en hanen, op Pilion hadden we dassen die luidruchtig konden zijn en op een ander eiland zonder er ezels die lekker aan het balken waren s'morgens om 5 uur omdat de eigenaar dan kwam voeren...tja
Overal waar wij in griekenland verbleven hadden we honden die blafte, hanen die kraaide en krekels die geluid maakt, katten die jankten.. ze zorgen daar anders dan wij voor hun dieren en de dieren zijn geen prioriteit...
Quote
#13
Ik heb in al die jaren  nog nooit 1 blaffende hond gehoord in al onze vakanties ...Hoe kan dat nou...  vraag ik mij af?
Logeren diegene die er wel last van hebben op een nogal afgelegen gebieden?
Wij hadden dit jaar te maken met heel véél kikkergekwaak  de hele nacht door...Ik vond het een zalig geluid.... Maar ja dat is natuurlijk wel een  heel ander  geluid als de hele nacht  hondengeblaf.
Quote
#14
Wij ook niet, maar dat komt omdat we de airco altijd aan hebben staan ‘s nachts. Dan hoor je die i.p.v. alle omgevingsgeluiden. Zelfs als wij hem niet echt nodig hebben zetten we hem toch aan, vanwege bv blaffende honden. En ja, wij zitten inderdaad meestal buiten de bebouwde kom.
Quote
#15
Eenmaal last van gehad, in Petra op Lesbos in 2014. Een roedel van 8 of 9 honden onder leiding van een driepotig klein beestje. Liepen de hele nacht door de straat. Begonnen zij te blaffen, gingen alle honden in de buurt meedoen. Wij gebruiken nooit airco en hebben altijd alles open staan, dus dan komen de geluiden van buiten goed binnen. Big Grin Tis niet anders, als ik ooit de loterij win begin ik opvangparadijzen voor honden in Griekenland, mag al mijn geld naar toe wat mij betreft. Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#16
Wij hebben er op Lefkas een keer mee te maken gehad. Je nachtrust wordt er danig door verstoord. Verschrikkelijk!
Quote
#17
(31 May 2018, 08:21)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eenmaal last van gehad, in Petra op Lesbos in 2014. Een roedel van 8 of 9 honden onder leiding van een driepotig klein beestje. Liepen de hele nacht door de straat. Begonnen zij te blaffen, gingen alle honden in de buurt meedoen. Wij gebruiken nooit airco en hebben altijd alles open staan, dus dan komen de geluiden van buiten goed binnen. Big Grin Tis niet anders, als ik ooit de loterij win begin ik opvangparadijzen voor honden in Griekenland, mag al mijn geld naar toe wat mij betreft. Smile

Dat idee had ik ook Johan, een paradijs voor alle zwerfhonden en katten maken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
Kanalaki, grotendeels gaat het hier om straathonden zonder baasje.

Cornelis,
groot gelijk! Αυτή είναι η Ελλάδα...
Quote
#19
(31 May 2018, 09:54)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 May 2018, 08:21)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eenmaal last van gehad, in Petra op Lesbos in 2014. Een roedel van 8 of 9 honden onder leiding van een driepotig klein beestje. Liepen de hele nacht door de straat. Begonnen zij te blaffen, gingen alle honden in de buurt meedoen. Wij gebruiken nooit airco en hebben altijd alles open staan, dus dan komen de geluiden van buiten goed binnen. Big Grin Tis niet anders, als ik ooit de loterij win begin ik opvangparadijzen voor honden in Griekenland, mag al mijn geld naar toe wat mij betreft. Smile

Dat idee had ik ook Johan, een paradijs voor alle zwerfhonden en katten maken.

je kan al doneren aan de opvang/stichtingen die er al zijn voor castratie/sterilisatie  projecten, heb ik voor de honden die bij ons in de buurt van de acco liepen op lefkas ook gedaan, moederhond is gesteriliseerd.. druppel op de gloeiende plaat maar als iedere toerist/inwoner iets zou doneren scheelt het al een stuk..klagen lost namelijk niets op Big Grin
Quote
#20
(30 May 2018, 18:17)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Probleem kan snel opgelost worden lekker thuis blijven this is Greece niet het idiote over gecultiveerde Nederland gelukkig.

Bij jou is alles altijd héél simpel hè Cornelius? Een 'normale' discussie is aan jou blijkbaar nog steeds niet besteed. Wat een (wederom) onnozele reactie  Angry
Hoe zou jij het vinden als je eindelijk aan je welverdiende vakantie toe bent en je vervolgens 14 dagen lang dag én nacht geen oog meer dicht doet, met oordoppen in een hermetisch afgesloten ruimte bij 30 graden moet slapen en de dagen aftelt dat je weer naar huis mag?
Zoals ik al schreef, het ging hier niet om soms blaffende honden, een kraaiende haan in de ochtend, zingende cicades of andere typisch 'Griekse' geluiden, maar over een vorm van geluidsterreur waar zelfs de plaatselijke bevolking onder gebukt ging. Zelfs in het buurdorpje Kala Nera kende men de situatie.
Maar, om de topicstarter gerust te stellen, het probleem is blijkbaar opgelost, dus kan je weer met een gerust hart naar Affissos op vakantie gaan  Smile
Quote
#21
(31 May 2018, 10:55)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 May 2018, 09:54)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 May 2018, 08:21)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eenmaal last van gehad, in Petra op Lesbos in 2014. Een roedel van 8 of 9 honden onder leiding van een driepotig klein beestje. Liepen de hele nacht door de straat. Begonnen zij te blaffen, gingen alle honden in de buurt meedoen. Wij gebruiken nooit airco en hebben altijd alles open staan, dus dan komen de geluiden van buiten goed binnen. Big Grin Tis niet anders, als ik ooit de loterij win begin ik opvangparadijzen voor honden in Griekenland, mag al mijn geld naar toe wat mij betreft. Smile

Dat idee had ik ook Johan, een paradijs voor alle zwerfhonden en katten maken.

je kan al doneren aan de opvang/stichtingen die er al zijn voor castratie/sterilisatie  projecten, heb ik voor de honden die bij ons in de buurt van de acco liepen op lefkas ook gedaan, moederhond is gesteriliseerd.. druppel op de gloeiende plaat maar als iedere toerist/inwoner iets zou doneren scheelt het al een stuk..klagen lost namelijk niets op Big Grin

Het is een druppel op een gloeiende plaat, maar deze hebben al een paradijsje gekregen bij ons. Wij hebben 6 katten en 2 honden opgevangen die nu een heerlijk zorgeloos leven hebben, aangezien ik nogal een zwak heb voor kittens en puppy,s zullen het er nog wel meer worden.
Deze 2 zitten te wachten tot de deur opengaat en eten komt
[Afbeelding: IMG_20170302_174554_141.jpg]
en deze 2 zijn vrienden voor het leven geworden.
[Afbeelding: IMG_20171123_141249.jpg]
net als deze 2
[Afbeelding: IMG_20161122_203556.jpg]
en deze.
[Afbeelding: Mini_Maxi_en_Broertje_1.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#22
Wij hadden onze eerste hond ook in GR "gevonden", de tweede uit een asiel in D - sinds onze tweede
hond er niet meer is "hebben" we bij ons jaarlijks verblijf in GR bezoek van ca. 12 katten, die we dan tenminste
2-1/2 maand een mooie tijd bieden.
A propos, hieronder een link naar een blog van een Engelsman, die ook een zwervertje (Roxy dus) gered had
en haar in GR, F en GB als familielid meeneemt.  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





[Afbeelding: 2mrtxjc.jpg]
Buurthond op visite
Quote
#23
(31 May 2018, 11:35)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 May 2018, 10:55)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 May 2018, 09:54)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat idee had ik ook Johan, een paradijs voor alle zwerfhonden en katten maken.

je kan al doneren aan de opvang/stichtingen die er al zijn voor castratie/sterilisatie  projecten, heb ik voor de honden die bij ons in de buurt van de acco liepen op lefkas ook gedaan, moederhond is gesteriliseerd.. druppel op de gloeiende plaat maar als iedere toerist/inwoner iets zou doneren scheelt het al een stuk..klagen lost namelijk niets op Big Grin

Het is een druppel op een gloeiende plaat, maar deze hebben al een paradijsje gekregen bij ons. Wij hebben 6 katten en 2 honden opgevangen die nu een heerlijk zorgeloos leven hebben, aangezien ik nogal een zwak heb voor kittens en puppy,s zullen het er nog wel meer worden.
Deze 2 zitten te wachten tot de deur opengaat en eten komt
[Afbeelding: IMG_20170302_174554_141.jpg]
en deze 2 zijn vrienden voor het leven geworden.
[Afbeelding: IMG_20171123_141249.jpg]
net als deze 2
[Afbeelding: IMG_20161122_203556.jpg]
en deze.
[Afbeelding: Mini_Maxi_en_Broertje_1.jpg]

Klopt Jacq1970! Iedereen die de de dieren een goed hart toedraagt kan zo iets bijdragen. Arthur, jij hebt een goed hart! up
Onze huidige Labrador komt uit Portugal, dit was in eerste instantie de aanleiding daarvoor:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#24
Fijn om te lezen dat er inderdaad ook de dieren geholpen worden, dat we niet alleen genieten van het eten en drinken en mooie landschap en gelukkig heel veel lieve mensen maar ook oog hebben voor de mindere kanten , oftewel de zwerfdieren die er ook niet voor gekozen hebben
Wij vliegen elke keer als we in griekenland zijn honden die geadopteerd zijn mee terug, zwerfhonden bij mijn accommodatie laten we indien mogelijk vangen en steriliseren/castreren en we voeren ze ook op een veilige, droge plek waar de bevolking er geen last van heeft... heb zelf al jaren spaanse windhonden vanuit shelters in spanje dus ik weet hoe hoog de nood is en ook dat er genoeg mensen zijn die de dieren een warm hart en een beetje liefde en eten geven.
Quote
#25
Gisteravond laat aangekomen op ons vaste verblijfplaats op naxos en vanmorgen wakker gemaakt door
onze 3 buren met vrolijk paardengehinnik.
Toen ik het raam open deed was de grote verrassing dat het geen 3 maar 4 waren, er liep een klein veulentje bij.

Dus ja  , beter kan je vakantie niet  beginnen !
Quote
#26
Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie. @Ger, ik weet precies hoe het voelt, prachtige accommodatie, prachtige bestemming en dan iedere nacht, hele nacht stoorzenders☹

Gezien de reacties dat het waarschijnlijk opgelost is, geboekt........voor Afissos, huize Agnanti.

En ik was zeer verrast dat op dit forum ook mensen zijn die blaffen Wink ? ontvluchte hollander.......
Quote
#27
(01 June 2018, 09:48)lumix schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie. @Ger, ik weet precies hoe het voelt, prachtige accommodatie, prachtige bestemming en dan iedere nacht, hele nacht stoorzenders☹

Gezien de reacties dat het waarschijnlijk opgelost is, geboekt........voor Afissos, huize Agnanti.

En ik was zeer verrast dat op dit forum ook mensen zijn die blaffen Wink ? ontvluchte hollander.......

Fijn om te horen Lumix, ik wens je alvast een fijne en ontspannen vakantie toe. Laat je na afloop nog even weten hoe het is bevallen?
Quote
#28
Zeer zeker, Ger
Quote
#29
klein veulentje
Johannes
Quote
#30
Arthur, bij ons op Lesvos is het niet beter...
Mijn Griekse buur heeft maar liefst 15 katten en 3 honden.
Quote
#31
Gearriveerd in Afissos, huize AGNANTI, helemaal top, letterlijk en figuurlijk. Behoorlijke klim iedere keer, maar vanaf balkon, wat een uitzicht, adembenemend.........en...........geen geblaf!
Vandaag even teruggeweest naar Kala Nera, wat druk geworden in 7 jaar tijd........niet aan ons besteed.
Lunch bij Pagasitikos in Kala Nera, was nog altijd even gastvrij, gelukkig.
Tot nog toe is Afissos een uitstekende keuze.
Quote
#32
Fijn om te lezen.
Een fijne vakantie. Veel plezier.
Quote
#33
Lumix,

Lees je vraag over "Leonidas"nu pas.Kan zeggen dat wij er in 2010 goed verbleven.
Geen last gehad van welk dier dan ook.Lees ook dat je al een complex hebt gekozen
en dat dat tot tevredenheid is.Misschien "Leonidas"een volgende keer???
Een hond die 'n keer blaft geen probleem,maar een hele nacht vergezeld door
andere is geen pretje,vooral als ze buiten zijn(en dat is in 8 van de 10 keer in
Griekenland zo,een hond binnen?Dat is niet de gewoonte)
Genieten maar!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Van vliegveld Volos naar Afissos Doornroosje 26 15.742 16 May 2016, 20:23
Laatste bericht: Doornroosje
  Pilion, Afissos of Kala Nera? bob-jerry 35 33.398 06 April 2015, 18:40
Laatste bericht: metaxa
  Afissos of Milina - leuke plek oostkust Pilion Richard 11 11.145 02 December 2014, 01:24
Laatste bericht: Ilse
  Afissos Ventje27 19 15.338 20 January 2013, 20:49
Laatste bericht: Ventje27

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)