wandelen omgeving Stoupa/Kardamyli
#1
Ik ben net terug uit Stoupa en heb in de omgeving een aantal leuke wandelingen gemaakt. Je komt door mooie dorpjes (o.a. Neochori, Pyrgos, Kastania, Pigi, Platsa, Proastio) en langs kleine kerkjes met fresco’s. En er zijn schitterende vergezichten. Je wandelt voor een deel op kalderimi. 

Op de website van Inside Mani is voor € 3,50 het wandelboekje “Inside the mani - on foot and by car” te downloaden met 12 wandelingen met duidelijke kaartjes (en 5 auto routes met kaartje). Een aantal van deze wandelingen is in de buurt van Kardamyli - Stoupa - Agios Nikolaos.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De 12 wandelingen zijn:
— Sotirianika - Kambos 
— Kambos - Stavropigio - Zarnata Castle - Malta - Kardamyli 
— Kardamyli - Agia Sophia -  Petrovouni - Kardamyli 
— Kardamyli - Petrovouni - Proastio - Kardamyli 
— Stoupa - Neochori - Lefktron - Stoupa 
— Kalogria beach - Kalogria beach 
— Milea - Tepeni Gorge - Izna - Agios Nikolaos 
— Pantazi Beach (vlakbij Agios Nikolaos) - Kotroni - Platsa - Pigi - Pantazi beach 
— Areopolis - Omales - Pirgos Dirou caves - Areopolis 
— Agios Kiriaki - ‘Agitria’ - Tigani - Agios Kiriaki  
— Gerolimenas - Boulari - Diporo - Pepo - Leontaki - Gerolimenas  
— Mianes - Cape Tainaron - Kokinogia - Paliros 
Dit boekje is o.a. ook bij Katerina’s supermarket in Stoupa te koop voor € 7,-

Veel wandelpaden rond Kardamyli zijn gemarkeerd. Op de website van ‘Parea sti Mani’ staat dit overzichtje: 
 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Deze gemarkeerde wandelingen staan ook allemaal aangegeven op de wandelkaart Exo Mani 8.10 van Anavasi. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





(ik had zelf de editie van 2015 maar de editie van 2017 is echt veel gedetailleerder !!)
Deze kaart van Anavasi is ook in Stoupa te krijgen.
Verder op deze wandelkaart (editie 2015) o.a. de volgende wandelpaden (een selectie):
— Sotirianika - Orava
— Neochori - Kastania
— Pirgos - Eleochori
— Eleochori - Dryopi
— Dryopi - Kastania
— Eleochori - Milea
— Agios Nikolaos - Pigi
— Pigi - Platsa
— Platsa - Kotroni
— Nomitsi - Thalames
— Thalames - Lagkada
— Thalames - Trachila
— Lagkada - Trachila 
En er is natuurlijk  het fiets/voetpad van Stoupa naar Agios Nikolaos. (een klein vissersdorpje met een gezellig haventje.)
Quote
#2
Wij hebben plannen om in november met eigen auto vanuit Athene naar t zuiden van de peloponese te gaan, rondreisje van n ruime week tot 10 dagen of zo.
Iemand recent nog geweest?
Quote
#3
Ik was er in 2018 en 2019, daarna niet meer geweest. Toen alleen gewandeld in de omgeving van Stoupa, geen auto gehuurd. 
Ik merkte dat de links in bovenstaand bericht niet meer werken. 
Het is nu
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
En mocht je van kerkjes en fresco's houden, dan is deze website misschien interessant:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




met interactieve kaartjes, als je op de plaatsnaam klikt, krijg je informatie over de kerkjes in dat dorpje. Of een kerkje al dan niet open is, dat klopte toen ik er was niet altijd.
Quote
#4
Bedankt Fani, ik had de links uit dat eerste bericht van je al doorgestuurd naar mijn (griekse) man,
bij mij ging werkte t prima, in t grieks dus..... Maar bedankt voor je extra info.
We zijn nog niet echt serieus aan t plannen, we willen t ook eigenlijk niet te veel vastleggen van te voren wat we precies wanneer gaan doen,
gewoon een paar dingetjes en de rest kan terplekke wel.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vervolg Stoupa Brandini 6 5.480 19 September 2017, 15:15
Laatste bericht: frank65
  Wie kan mij meer vertellen over Ktima me Théa in Stoupa Els Cuijpers 17 11.304 24 July 2016, 09:51
Laatste bericht: Els Cuijpers
  Appartement Bonos in Stoupa mythos 3 5.724 03 February 2016, 18:16
Laatste bericht: mythos
  Stoupa Gemert 20 14.624 31 May 2015, 17:34
Laatste bericht: Wim M
  Van Athene naar Stoupa maria alida 4 7.092 14 February 2014, 13:29
Laatste bericht: Cor Nieuw Vennep
  omgeving Gialova metaxa 17 16.328 02 February 2014, 00:48
Laatste bericht: janos54

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)