Dag 8
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Half acht, wekkertje.........
O dus toch vroeg op stap vandaag maar je zou toch gaan biljarten?
De hele week is er het gezellige gekakel van de buurtjes schuin tegenover ons maar vandaag is het opvallend rustig.
Chrisoula, de oudere dame is druk in de weer, er valt van alles, wordt met stoelen gesjouwd en met tafels geschoven.
Slaan de deuren open en dicht en sjouwt ze boodschappen naar boven.
Wij genieten inmiddels van ons ontbijtje en aanschouwen het tafereeltje.
Ze hebben het druk want ze zijn bezig met de voorbereidingen van de excursie die daar vandaag gehouden wordt........Griekse Kookles.
De les start om 9.00 uur en zal eindigen rond de klok van 3 uur waarna tezamen het bereide voedsel zal worden verorbert.
Chrisoula de al wat oudere Griekse buurvrouw staat weid en zijt bekend om haar kookkunsten maar de vraag of deze ook op een persoon als mij kunnen worden overgebracht...........ik betwijfel het.
Ietwat later een gil, de dame in kwestie is verkeerd op een stoel gaan zitten en ten val gekomen.
Ik denk geen les vandaag maar toch verschijnt de gids en vertaler een half uur later met nog meer Ollandia.
Nog een aantal vrouwen en 3 mannen, waarvan er twee omkeren en niet meedoen aan de Kookles.
Ik zit dus de Kookles met een aantal vrouwen en nog twee heren waaronder dus de vertaler die tevens dienst doet als water drager.
We krijgen eerst een korte introductie in de woonkamer van het gezellige kleine huisje te Potamos.
Om 9.45 uur zitten we al aan de Fatourado om vervolgens de tuin in te duiken en het verschil te leren tussen citroenen en Sinaasappels.
In de tuin staat van alles waarvan ik nu al niet meer weet wat wat is.
De irrigatie wordt uitgelegd en ook wanneer wat geoogst en gezaaid dient te worden.
Het is warm, we staan in de volle zon en ik ben blij als we de koelte van het huis weer opzoeken.
Daar worden we aan de keukentafel gedrapeerd en beginnen we met het maken van de de diverse gerechten.
Voorbereidingen voor de hoofdmaaltijd die bestaat uit Bifteki, Briam spinakopitta  en aubergine salade en een groene salade.
Dit snijden, dat kneden, dot rollen pfffff, dit niet goed dat niet goed maar daar is het een les voor.
Ik heb bijna 5 uur geen buitenlucht gezien maar het was wel gezellig met de dames en het eten dat met nog twee heren werd aangevuld was heerlijk.........
Quote
#2
Zo leuk een Griekse kookles en het ziet er heerlijk uit!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)