Grieksegids nieuws
Dag 11
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Hee wanneer gaan we eigenlijk terug?
Ehhhh volgende week vrijdag!
O nee he, het laatste week syndroom.
Heeft u dat ook, ik wel.
Dan ga je de laatste dagen van je vakantie tellen en het erge komt nog...alvast denken hoe je weer terug valt in de dagelijkse sfeer van Nederland.
Helemaal geen zin in.
Vrijdag dus vandaag, morgen weekend, het is elke dag weekend.
T waait, nee t waait hard en ik denk dat we er zomaar een windkracht aan kunnen hangen, 4 schat ik.
Vandaag gaan we richting Limnionas, daar waar het asfalt stopt en de weg doodloopt in een van de schattigste havenplaatsjes aan de west kust.
1 taverna twee huisjes.....thats it!
Wel een mooie plek, rustgevend en onthaastend.
Via de verbrande omgeving van Mylopotamos dalen we de slingerende weg af richting Limnionas.
De smalle weg geeft op sommige plekken slechts doorgang aan een auto en als ik denk hier rijdt toch niemand ga ik in de remmen voor een tegenligger, we kunnen elkaar net passeren.
Limnionas is verlaten, ik had niet anders verwacht om deze tijd, we parkeren het huurautootje en gaan te voet verder.
Via de ruige kust met scherpe uitstekende stenen zoeken we het juiste pad.
De markering die er eerder stond blijkt te zijn verdwenen, ik weet de richting dus het zal wel goed komen.
Zuidwaarts langs de ruige kust waar de grillige kustlijn mooie vormen naar boven tovert, kleur dit in tegen alle kleuren blauw die je kunt bedenken en je schiet de mooiste plaatjes.
De wind waait nog steeds volop en er komt iets van bewolking opzetten, nog even klimmen langs een steile afgrond en voor ons tovert zich het groen van het kleine binnenmeertje.
Even op adem komen en dan een duik, het water is heerlijk warm.
Enkele vissen zwemmen met ons mee en op de bodem diverse kleine zee egeltjes.
Heerlijk is het, ontspannend en het uitzicht over zee waar de wind geen beslissing kan maken om of uit het noorden of uit het zuiden te komen, prachtige lijnen tekent op het oppervlak.
Nog even de gympen aan en wat klimwerk om nog mooiere foto’s te schieten.
Ietwat triest kijk ik naar een klein apart vijvertje, het is afgesloten van de grote omdat het water te laag staat, ik het vijvertje zwemt een vis, moederziel alleen.
Als ik probeer het beestje te benaderen duikt deze weg onder de stenen, ik wil wat doen maar kan niets, ik krijg hem niet te pakken, ook een mogelijkheid om het vijvertje te vullen met meer water is er niet, ietwat verdrietig en machteloos gooi ik wat brood in het water.
De mens is een raar persoon, vanavond ligt er waarschijnlijk gewoon vis op mijn bord.
We gaan terug, de wind heeft een beslissing genomen en heeft zich ten ruste gelegd, enige verkoeling is nu alleen nog de dunne wolken die af en toe voor iets verkoeling zorgen.
We klimmen omhoog, de blauwe stippen verf leiden ons de weg.
Rechts in de rotswand nog twee onderkomens voor de tweehoevigen, grotten met een mooi zicht over de weidse zee.
Ook verderop klim ik nog even naar beneden want ook daar zag ik iets van een grot.
Bij de grot geraak ik niet, de afgrond is net effe te steil.
Als ik terug naar boven klim zie ik mijn zweetdruppeltjes op de stenen vallen.
Er vallen er echter wel heel veel en ook op de stenen iets verder, het regent.
Nou ja regent er vallen wat lichte druppels uit de lucht die als ze contact maken met de warme stenen vrijwel direct verdampen.
Dus het is iets bewolkt maar niet dat je daar regen uit verwacht, het is ook weer zo over, 2 minuten schat ik.
De weg terug gaat ondanks de warmte vrij vlot we vinden een oude markering en vanuit daar een zichtbaar pad.
In Limnionas draait de generator, het bier is koud.......Mexicaans hoe verrassend.
Quote
#2
Dit herken ik ook nog, leuk om weer eens te zien!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)