Voorbereiding pasen op Kythira
#1
De paasdagen in Nederland waren goed, hoge temperaturen en dus een mooie gelegenheid om alvast te wennen aan de volgende paasdagen.
Nee niet die van volgende jaar maar die van het orthodoxe geloof.
Waarom ze de zoon van god daar een week later weer aan het kruis nagelen is mij onbekend, feit is wel dat wij dit jaar voor de tweede keer pasen gaan “vieren”.
Griekenland betekent dan automatisch het kleine ionische eilandje net onder de Peloponessos en vlak boven Kreta.
Ik zal u de rest van de bekende fiets en wandel beurspresentaties besparen maar ik heb het over Kythira, vaste lezers bekend.
In januari van dit jaar waren wij er voor het laatst en in die tussentijd blijkt er een hoop te zijn gebeurd, althans voor Kythiriaanse begrippen.
Zo zag ik via de diverse nieuwsbronnen van het eiland dat er veel water is gevallen, enorm veel water met  als gevolg toch wel enige schade aan het zeer uitgebreide wegennet van het eiland.
Goed nieuws is er ook, hoorde ik eerder nog van Ioannis Prineas, de vriendelijk kok van Kaleres,  dat ze het restaurant zouden gaan verkopen nu is er een doorstart gemaakt.
Ook het idyllische gelegen cafe van Amir Ali heeft een nieuwe uitbater, de mooie plek heeft na de Hollandse Judith die het cafe altijd perfect runde nooit meer dezelfde uitstraling genoten, dus wij zijn benieuwd.
Op de twee paasdag zijn de koffers gepakt, het is moeilijk om een keuze te maken voor wat betreft de kleding, voor een korte broek zal het nog te koud zijn maar je weet nooit, bekijk ik de fotoos van 5 jaar geleden dan liep ik in een lange broek en fleece trui terwijl de weerapp voor vrijdag op Kythira echt dubbele cijfers toont met als eerste een twee.
Van alles wat dan maar...
Morgen de dinsdag nog een dag werken en ik weet nu al dat dat een dag gaat worden die tergend langzaam voorbij zal kruipen.
Woensdagochtend de trein richting Schiphol, iets eerder dan normaal na de aankondiging op het journaal omtrent de drukte op Schiphol, we vliegen s middags dus het zal sowieso drukker zijn dan dat we gewend waren.
Op de luchthaven van Athene de koffers droppen en met de rugzakken door naar Athene.
De X95 zal ons in een klein uurtje afzetten op het Syntagma plein midden in de stad.
Vandaar uit lopen we dan naar ons tijdelijke hotel waar we verblijven tot de vrijdag.
Het Cecil hotel is nieuw voor ons maar ziet er op de fotoos op het internet echt Grieks uit, compleet met ouderwetse liftkooi.
De gehele donderdag hebben we dus te besteden in de Griekse hoofdstad.
Het plan was om de akropolis te beklimmen maar door de blikseminslag van vorige week hebben wij nog geen melding gekregen of het terrein al vrijgegeven is.
Volgende keer dan maar, wat rest zal een wandeling zijn door de stad, ik heb een gps bestand klaar staan wat ons langs de bijzonderheden van de stad zal lijden.
Een lunch en een diner zal alles compleet maken.
Wel willen we dit keer de imposante lycabettus heuvel op, bovenop de heuvel heeft men een mooi uitzicht naar alle kanten van de stad.
De vrijdag weer terug naar het vliegveld om door te vliegen naar Kythira.
Op het vliegveld zal ook Danielle , lid van het Pyrgos House Promotion Team zich bij ons voegen.
Dat wordt dus een gezellig weekje Kythira met waarschijnlijk weer mooie wandelingen.
Mocht het toevallig zo zijn dat het de moeite loont hierover enige berichtgeving te melden dan houden wij u hiervan zeker op de hoogte.
Quote
#2
Japio schreef:Waarom ze de zoon van god daar een week later weer aan het kruis nagelen is mij onbekend

In het orthodoxe geloof wordt de Juliaanse kalender gebruikt. In het christelijke geloof zoals wij dat kennen wordt de Gregoriaanse kalender gebruikt. Er is een verschil van 13 dagen. Daardoor kan het soms dat Pasen op dezelfde dag is maar kan er ook 1 tot 5 weken verschil zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Toch wel bedenkelijk dat een 'Griekenlandkenner' dat niet weet
Quote
#4
(25 April 2019, 20:00)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch wel bedenkelijk dat een 'Griekenlandkenner' dat niet weet

Griekenlandkenner?
Quote
#5
Heerlijk dat je weer naar Kythira gaat, wij zijn er 1 keer geweest maar het gaat het 1ste eiland worden waar we voor een 2e keer naartoe gaan zodra we weer weg kunnen.
Ben benieuwd naar jullie belevenissen en foto's!
Heel veel plezier, en een hele veilige en gezonde reis!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)