Grimaldy-ferry
#1
Uit het duitstalige GR-Forum
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




: Q U O T E
dieses jahr grimaldi eine katatrophe. vor 3 Wochen morgens vor der abreise von köln um 8 Uhr eine sms aufs Handy. das schiff fährt statt 17.30 schon um 16 Uhr in ancona ab. übernachtet in Südtirol. um 14 Uhr waren wir in ancona.
am schalter konnte uns keiner wirklich sagen wann die fähre nun ging. wir bekamen einen bon für 2 getränke. entweder dort oder auf dem schiff.
3 stunden haben die menschen in ancona gewartet.
auf der minoan das essen kalt,keiner der uns die flasche wein öffnete. bis ich mich beschwert habe. den bon bekamen wir nicht eingelöst. galt nur für ancona. einfach lächerlich.
Rückfahrt.
Klimaanlage defekt auf dem gesamten schiff. in der Kabine nicht auszuhalten. nachts um 1 Uhr funktionierte sie wieder.
mit 5 stunden Verspätung in ancona, weil ein kriegschiff im hafen lag und die fähre nicht anlegen durfte. U N Q U OTE Dit jaar vele meldingen betreffend problemen IT-GR-veerboten
Johannes
Quote
#2
Ik deel de ervaring als hiervoor in het duits beschreven. Op 3 juni zouden we met Minoan met de  Cruise Olympia om 17:30 uit Ancona vetrekken. Drie dagen te voren kregen we een bericht dat het een andere boot werd die om 16:00 zou gaan. Men bood ons een downgrade (?) aan wat betreft hut, van pet-friendly binnenhut naar pet-allowed buitenhut. Moesten dat wel via internet meteen en dus van te voren bevestigen, anders konden we mogelijk niet eens mee! Uiteindelijk ging de boot pas om 19:15 weg en hebben we vanaf 14:00 met twee katten in de auto 5 uur lang dus in de brandende zon gestaan. We hebben de airco in de auto aan moeten zetten, want de katten hadden het echt anders begeven. 
De boot zelf (MykonosPalace) was afgeleefd, uitgewoonde banken en stoelen, het eten beroerd en weinig keus, maar de hut zelf was prima. 
Ik hou mijn hart vast voor de terugreis, maar voorlopig zitten we hier nog. 
Overigens heb ik in de 10 jaar dat we deze trip maken slechts 2x meegemaakt dat de boot vanuit Ancona op tijd vertrok en we hebben zowel Anek als Minoan gebruikt. Sinds we de katten meenemen zijn we aangewezen op Minoan omdat zij pet friendly cabins hebben en ik de katten geen 17 uur in de auto wil laten.
Quote
#3
Grimaldi heeft natuurlijk niet zo'n beste reputatie. Ook niet op hun andere routes. Laat een Griekse ferry die er goed uitziet en heel behoorlijk functioneert 1 jaar door Grimaldi uitbaten en je nagenoeg een wrak terug.

Dat is/was met hun vrachtschepen net zo. Verf kost(te) waarschijnlijk te veel, net als degelijk onderhoud.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)