Richting Kreta - Tips welkom!
#1
Hallo,

Mijn eerste post op het forum! 

Wat ontiegelijk veel mooie verhalen, veel informatie en bruikbare websites heb ik hier al via gevonden om samen met mijn vriendin de potentiële overstap te maken naar Kreta. Zoals gezegd, veel informatie heb ik opgedaan en gevonden, alleen nog niet genoeg informatie die praktisch gelinkt is aan mijn situatie. Vandaar een stukje achtergrond:

Samen met mijn vriendin zouden we graag een tijdje naar Kreta gaan om te wonen. (+/- 1 a 2 jaar) Ik kan mijn werk meenemen naar Griekenland omdat ik voor een Amerikaans bedrijf werk, waardoor het hen niet uitmaakt vanaf welke locatie ik werk - zolang ik fysiek maar in Europa ben. Mijn vriendin zit in een soortgelijke werksituatie, dus dat is ook alleen maar mooi meegenomen. Waarom zouden we in ons koude kikkerlandje willen blijven terwijl we allebei net zo goed ons werk vanuit een zonnige locatie in combinatie met een nieuw avontuur allemaal nieuwe mooie dingen kunnen ontdekken! Precies, daarom is ons vizier gezet op Kreta!

Ons oog is gevallen op Chania / Rethymno, aangezien dat naar onze beleving wel een beetje ''de'' plekken zijn waar ook wat te beleven is in de winter periode. (met natuurlijk Heraklion). We zijn meerdere malen op vakantie geweest naar Kreta (en nog veel meer Griekse eilanden) en zijn wel tot de conclusie gekomen dat het elke keer als een soort van ''thuiskomen'' voelt zodra we landen op Kreta. Daarom heb ik een aantal vragen m.b.t. deze plaatsen, maar ook nog wat andere ''praktische'' dingen die ik niet ben tegengekomen toen ik de zoek functie gebruikte op het forum. 

  1. Graag zouden wij eerst voor een langere periode willen huren. De voorkeur gaat uit naar een huis met meerdere slaapkamers (2 a 3) zodat we gasten kunnen ontvangen, de optie om onze hond mee te nemen en het liefst met een zwembad en tuin (dus geen appartement). Ons budget qua huurprijs is ongeveer €750 - €1.200. Is dit een realistisch / haalbaar budget voor deze plekken (of in de nabije omgeving van deze plaatsen) en met deze eisen?

  2. Is het langdurig leasen/huren van een auto ook een (betaalbare) optie? Genoeg verhuurbedrijven bieden auto's aan, maar met toeristische prijzen. Zijn er ook websites/verhuurbedrijven die zich specifiek richten op het langer verhuren (en betaalbaarder) van auto's? Zoja, wat is ongeveer het maandbedrag voor een fatsoenlijke auto? 


  3. Het is natuurlijk altijd anders in de winter dan tijdens de zomer. Zijn er mensen in deze regio die ervaring hebben met hoe het leven eruit ziet t.o.v. de (drukkere) zomerperiode? Is er genoeg te beleven in zowel Chania / Rethymno?
  4. Ik heb de website ktimatoemporiki.gr en verschillende anderen meerdere malen bekeken, maar ik vroeg me af hoe sommigen van jullie aan jullie verblijf zijn gekomen. Misschien dat hier nog een aantal gouden tips tussen zitten zoals contactpersonen en/of andere websites! Big Grin
In ieder geval hartstikke bedankt alvast! Smile
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)