Verhuizen naar kreta
#1
Wij willen binnen een paar jaar verhuizen naar kreta Agia Galini wie kan mij hier meer over vertellen, wij zijn nu op zoek naar een goede bouwheer , hebben al informatie gekregen van de firma Euroimmo en denken daaraan om met deze firma in zee te gaan. Is er iemand die meer over deze firma weet,  en hoe deze personen alles regelen.En wat moeten wij allemaal regelen om in orde te zijn, wij denken er ook over na om de auto mee te brengen. Wij staan nog in het begin van onze droom maar als er iemand ons kan helpen hoor ik het graag, wij zijn belgen en willen graag ons leven daar doorbrengen, wie kan ons helpen AUB.
Quote
#2
(16 June 2018, 11:47)rusty1@telenet.be schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij willen binnen een paar jaar verhuizen naar kreta Agia Galini wie kan mij hier meer over vertellen, wij zijn nu op zoek naar een goede bouwheer , hebben al informatie gekregen van de firma Euroimmo en denken daaraan om met deze firma in zee te gaan. Is er iemand die meer over deze firma weet,  en hoe deze personen alles regelen.En wat moeten wij allemaal regelen om in orde te zijn, wij denken er ook over na om de auto mee te brengen. Wij staan nog in het begin van onze droom maar als er iemand ons kan helpen hoor ik het graag, wij zijn belgen en willen graag ons leven daar doorbrengen, wie kan ons helpen AUB.

Wij hebben 10 jaar geleden net niet getekend op het kantoor van de aannemer in Rethymnon die samenwerkte met Elxis. Geen moeite was voor hen te veel. De enigste reden waarom wij niet met hen in zee zijn gegaan was dat we iets zochten in een heel andere locatie op Kreta en toch liever iets lokaals wilden dan een nieuwbouw.

Ik zou toch ook eens contact opnemen met deze mensen:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Succes met de zoektocht en doe ze bij Onar de groeten!  Big Grin
Quote
#3
Bedankt voor de informatie wij hebben reeds met elxis contact opgenomen maar die bouwen in andere delen van kreta deze bouwfirma waar ik het over had is ook gevestigd in rethymnon daarom mijn vraag hoe gaan zij met mensen om.
Quote
#4
Zorg voor een betrouwbare advocaat die alles goed uitzoekt. Met euroimmo als makelaar hebben we een negatieve ervaring. Wij zijn ervaringsdeskundige :gebouwd gekocht en verkocht en van plan op nieuw te kopen maar vanwege onbetrouwbaarheid uit eigen ervaring en heel veel verhalen van andere mensen gaan we dat niet meer doen. Tip:bestaand is goedkoper, het zuiden is mooi rustiger maar vaak veel wind en ver van faciliteiten zoals ziekenhuis (in Spili wel een gezondheidcentrum) in winter vaak alles gesloten. Wil je meer weten mail maar te veel om hier te noemen.
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#5
Huur eerst een jaartje en kijk rustig rond!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#6
(17 June 2018, 20:27)Berendw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Huur eerst een jaartje en kijk rustig rond!

Het beste advies wat je kan geven Berendw kopen kan altijd leer eerst de omgeving kennen vind rustig uit wie wel en wie niet te vertrouwen is ver ken de omgeving en doe zoveel mogelijk zelf kan je enorm veel geld besparen, ik praat uit ondervinding
Quote
#7
Inderdaad, zoals Cornelius en Berend aangeven, probeer eerst op langere termijn en buiten de vakanties. Wij wilden ook onze villa in het zuiden, maar zoals reeds aangegeven, soms veel wind, afgelegen en buiten het vakantieseizoen is het meestal doods aan de zuidkant. In december en februari goed moeten zoeken om een restaurant te vinden dat open was.
Al die factoren hebben ons doen besluiten om in Loutra, een paar kilometer onder Rethymnon onze bestaande villa uiteindelijk te kopen, maar wel na 4 jaar een andere in de omgeving te huren. Rethymno is op 15 minuten met de bus te bereiken en is 365 dagen per jaar open en daar valt altijd wel wat te beleven, en toch hebben we in Loutra alle rust. Onze villa is gebouwd door Domisi, de bouwondernemer die je volgens mij zoekt. De verkoop is bij ons erg vlot geregeld door Elxis, een absolute aanrader.
Wij wilden ook eerst een nieuwbouw, maar er staan momenteel zoveel schitterende panden te koop die op de juiste plaatsen staan.
Quote
#8
Je kan best ook eerst de locale bevolking leren kennen. Niet overal zal je even goed onthaald of aanvaard worden. Geef de locale bewoners ook de kans om je beter te leren kennen. Je eigen instelling en aard is hier een belangrijke factor . De Griekse taal kennen is een must als je echt wil integreren. Ik spreek uit ervaring en kan zeggen dat de locals mij al zeer goed kennen en zeer familiaal met mij omgaan.
Quote
#9
Wat ik persoonlijk ook heel belangrijk vind is om ook eens een paar winters mee te maken op Kreta, het kan droog en zacht zijn zoals dit jaar maar ook nat en koud, als je dan niet de geschikte verwarming hebt en een huis wat vochtig is verlang je terug naar je warme Belgische huisje.  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Ik ken Nikos Kasotakis van Euroimmo al vanaf 2011. Prima club, zeer betrouwbaar en komen de afspraken na.
Quote
#11
Wie kan ons helpen met een goede bank op Kreta om een lening voor een onderneming te beginnen
Quote
#12
Happy, ik vind dit een dappere vraag op een openbaar forum.
Heb helaas geen antwoord op je vraag, maar wel een tegenvraag. Heeft je eigen bank geen goede internationale relaties in Griekenland?
Zakendoen, ook binnen de EU is een slangenkuil. Natuurlijk alle succes en wijsheid.
Wim
Quote
#13
(20 June 2018, 14:42)Happy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie kan ons helpen met een goede bank op Kreta om een lening voor een onderneming te beginnen

een lening verkrijgen bij een Griekse bank is de laatste 8 tot 10 jaar vrijwel onmogelijk en als ze al met je willen praten stellen ze toren hoge voorwaarden zeker aan een particuliere buitenlander.
En als je nog niet op Kreta woont en werkt kan je het al helemaal vergeten dan praten ze niet eens met je.
Quote
#14
Klopt wat Cornelius zegt, een lening voor een onderneming bijna uitgesloten.
Indien je voldoende onderpand zoals bijvoorbeeld onroerend goed dan is er soms nog wel een eerste gesprek mogelijk.
Quote
#15
(16 June 2018, 11:47)rusty1@telenet.be schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij willen binnen een paar jaar verhuizen naar kreta Agia Galini wie kan mij hier meer over vertellen, wij zijn nu op zoek naar een goede bouwheer , hebben al informatie gekregen van de firma Euroimmo en denken daaraan om met deze firma in zee te gaan. Is er iemand die meer over deze firma weet,  en hoe deze personen alles regelen.En wat moeten wij allemaal regelen om in orde te zijn, wij denken er ook over na om de auto mee te brengen. Wij staan nog in het begin van onze droom maar als er iemand ons kan helpen hoor ik het graag, wij zijn belgen en willen graag ons leven daar doorbrengen, wie kan ons helpen AUB.

Hoe zou het met deze mensen zijn? Al twee jaar niet meer hier gewest blijkbaar. 
Jammer dat de verhalen soms ten einde lopen.
Quote
#16
Heel vaak een losse flodder, het laatste bezoek was sept 2018 terwijl de laatste reactie in juni 2018 was.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#17
(01 November 2020, 18:34)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heel vaak een losse flodder, het laatste bezoek was sept 2018 terwijl de laatste reactie in juni 2018 was.

Zie je vaak op fora: inlichtingen vragen en dan geen vervolg meer. Velen zetten zelfs geen bedankje als ze effectief geholpen zijn of de juiste weg getoond werden waar ze nuttige informatie kunnen terugvinden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verhuizen Beems 6 3.136 23 August 2017, 21:16
Laatste bericht: jacq1970
Smile caravan mee verhuizen Marian55 0 1.968 25 February 2016, 22:19
Laatste bericht: Marian55
  Ik ga naar Athene verhuizen! puck 4 4.291 17 March 2014, 14:32
Laatste bericht: puck

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)