oktober waar naartoe?
#41
(02 July 2018, 12:52)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het was een gekorganiseerde poging om wintertoerisme te promoten.Alle toeristenorganisaties hebben daar aan meegewerkt. Wintertouristen zijn niet zo van die taverna hangers.Die komen voor natuur en cultuur. Juist dat laatste heeft steken laten vallen.

zomer of winter het eten is voor ons juist heel belangrijk.. weekendje athene voor echt lekker grieks eten en drinken staat hier 2x per jaar op de agenda in de wintermaanden  Big Grin
Quote
#42
Ik heb er iets over gelezen, het ging toch om groepen gepensioneerde Duitsers? Jammer hoor dat dat project dan mislukt is.
Je zou zeggen voor zoiets ga je als eerste om de tafel met de gemeente.
Ik weet niet of je een taverna hanger moet zjn om van de Griekse keuken te genieten.
Meestal zijn de toeristen die al wat op leeftijd zijn wel mensen die de tijd nemen om lekker tegaan eten toch?
Quote
#43
Je kunt je misschien ook afvragen of de mensen na zes of zeven maanden  iedere dag van s,morgens vroeg
tot s,avonds laat   werken hier op zitten te wachten
Quote
#44
(02 July 2018, 19:34)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je kunt je misschien ook afvragen of de mensen na zes of zeven maanden  iedere dag van s,morgens vroeg
tot s,avonds laat   werken hier op zitten te wachten

Wel de lusten willen maar niet de lasten willen  ...
Van die 6 maanden hard werken hebben  ze toch  daarna   toch geen 6 maanden nodig om  uit te rusten? En daarna het hele najaar en winter  totaal niets te   doen  ...

De taverns kunnen  bv in die tijd   ook hun   openingstijden gaan aanpassen?
Desnoods in  onderling overleg met elkaar...bv door .een groep die  in de ochtend open zijn ...een groep die  s'middags  open zijn en een groep waar je vanaf  de avonduren terecht kan...

Vorige maand zag ik dat er om half 10 uur  (dat was toch niet TE vroeg) verschillende taverns al  open waren en dat er maar 2a3 tafeltjes bezet waren door Breakfast-gangers en daarna vele uren niemand  meer ...
En heel  veel   taverns  die  gingen pas ca,om  5 uur open  en waren voor derest van de dag gesloten....Dus die overdriven lange werkdagen viel voor velen nog wel mee!!
Quote
#45
(03 July 2018, 00:22)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 July 2018, 19:34)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je kunt je misschien ook afvragen of de mensen na zes of zeven maanden  iedere dag van s,morgens vroeg
tot s,avonds laat   werken hier op zitten te wachten

Van die 6 maanden hard werken hebben  ze toch  daarna   toch geen 6 maanden nodig om  uit te rusten? En daarna het hele najaar en winter  totaal niets te   doen  ...

Vooral dat laatste vind ik wel heel kort door de bocht.
En blijkbaar vergeet je dat velen die in die taverna's werken ook nog een 2de job hebben.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#46
Als de vakantieperiode langer is (bv 9 mnd), dan is misschien een tweede job niet nodig. De overbrugging is dan korter.
Quote
#47
Buiten het seizoen houden de Grieken zich met andere zaken bezig zoals olijfpluk, snoeiwerken, voorbereiding oogstseizoen, ploegwerken, ...
Quote
#48
(03 July 2018, 10:19)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Buiten het seizoen houden de Grieken zich met andere zaken bezig zoals olijfpluk, snoeiwerken, voorbereiding oogstseizoen, ploegwerken, ...

Niet allemaal. Ik ken er genoeg die weinig doen en wachten tot het seizoen weer begint.
Quote
#49
Wij huren inmiddels al 12 jaar een appartement in Naxos ,dit complex bestaat uit 6 studio,s en
6 appartementen ,dit wordt geheel gerund door een vrouw uit Athene. Ze komt half mei tot half
oktober naar  Naxos ,haar man werkt op het vliegveld in Athene ,en haar twee nog kleine kinderen logeren
die tijd bij haar ouders ,enkel als haar man vakantie heeft komen hij en hun kinderen haar enkele
weken opzoeken ,dus die is uiteraard heel blij als het half oktober is
Quote
#50
Denk eens aan Andros. Bijna 200 km uitgezette wandelingen, kort en lang. Slechts twee uur varen vanaf Athene, En tussen 6 en 28 oktober is er het eerste wandelfestival, met bijzondere tochten met gids, proeverijen, lekker eten enzovoorts. Volg het subforum over Andros voor meer informatie en kijk ook eens op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#51
(03 July 2018, 11:27)gerardkleijne77 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk eens aan Andros. Bijna 200 km uitgezette wandelingen, kort en lang. Slechts twee uur varen vanaf Athene, En tussen 6 en 28 oktober is er het eerste wandelfestival, met bijzondere tochten met gids, proeverijen, lekker eten enzovoorts. Volg het subforum over Andros voor meer informatie en kijk ook eens op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Andros is zeker prachtig, we zijn er al geweest en gaan er zeker nog een keer terug en wie weet nog meerdere malen, helaas vind ik de boottocht voor korter dan 2 weken niet leuk, dus als we weer 2 volle weken kunnen of zelfs langer dan is Andros zeker een optie!
Quote
#52
@Wilma ik denk dat een 6 maanden seizoen werken vermoeiender is dan jij denkt. Natuurlijk ligt het er aan welke baan,
en hoeveel uur enz. Maar er zijn genoeg mensen die meer dan 8 uur per dag werken en 7 dagen per week.
En dan is een seizoen lang, ik kan uit ervaring spreken. Vergeet niet dat er geen weekend, feestdag of iets dergelijks
tussen zit. Je sociale leven, onderhoud van je huis en tuin etc etc alles komt stil te liggen. Voor vele mensen is het werken douchen en slapen.
Natuurlijk heb je verschillen, in NL heb je ook parttimers, uitslovers, luie mensen, makkelijke mensen etc dat is overal zo
Ik merk zelf dat ik er minder goed tegen kan dan 26 jaar geleden toen ik mn winkeltje opende.
Smorgens om 9 uur ga ik open en savonds om 10 uur dicht, 7 dagen per week, ik opende dit jaar op 18 april en
denk dat t seizoen weer ergens eind okt stopt.
En zeker heb ik ook uren dat er minder of niks te doen is, maar wat denk je van de boekhouding, bestellingen, schoonmaken etc
Ik doe mijn werk heel graag, en bedoel dit zeker niet als zielig te doen of klagen of zo. Dit is waar ik voor gekozen heb, en ik zou t nu
weer kiezen. Maar ik moet zeggen dat Messara wat mij persoonlijk betreft wel een punt heeft.
Ik weet ook niet of ik t zelf wel eens vol kan houden om een nog langer seizoen te draaien.
Natuurlijk kun je dan denken aan personeel aannemen, gewoon op een andere manier het werk indelen zeg maar.
Inderdaad zoals goedas schrijft dan zullen dubbele jobs niet meer nodig zijn maar t hele jaar door een "gewone" baan.
Zoals Wilma dat schrijft restaurants met elkaar in overleg de een smorgens de ander savonds zie ik nog
niet direct gebeuren. Het zijn concurrenten van elkaar, dat overleg is dan nog niet zo eenvoudig lijkt mij.

@Wilma ik denk dat een 6 maanden seizoen werken vermoeiender is dan jij denkt. Natuurlijk ligt het er aan welke baan,
en hoeveel uur enz. Maar er zijn genoeg mensen die meer dan 8 uur per dag werken en 7 dagen per week.
En dan is een seizoen lang, ik kan uit ervaring spreken. Vergeet niet dat er geen weekend, feestdag of iets dergelijks
tussen zit. Je sociale leven, onderhoud van je huis en tuin etc etc alles komt stil te liggen. Voor vele mensen is het werken douchen en slapen.
Natuurlijk heb je verschillen, in NL heb je ook parttimers, uitslovers, luie mensen, makkelijke mensen etc dat is overal zo
Ik merk zelf dat ik er minder goed tegen kan dan 26 jaar geleden toen ik mn winkeltje opende.
Smorgens om 9 uur ga ik open en savonds om 10 uur dicht, 7 dagen per week, ik opende dit jaar op 18 april en
denk dat t seizoen weer ergens eind okt stopt.
En zeker heb ik ook uren dat er minder of niks te doen is, maar wat denk je van de boekhouding, bestellingen, schoonmaken etc
Ik doe mijn werk heel graag, en bedoel dit zeker niet als zielig te doen of klagen of zo. Dit is waar ik voor gekozen heb, en ik zou t nu
weer kiezen. Maar ik moet zeggen dat Messara wat mij persoonlijk betreft wel een punt heeft.
Ik weet ook niet of ik t zelf wel eens vol kan houden om een nog langer seizoen te draaien.
Natuurlijk kun je dan denken aan personeel aannemen, gewoon op een andere manier het werk indelen zeg maar.
Inderdaad zoals goedas schrijft dan zullen dubbele jobs niet meer nodig zijn maar t hele jaar door een "gewone" baan.
Zoals Wilma dat schrijft restaurants met elkaar in overleg de een smorgens de ander savonds zie ik nog
niet direct gebeuren. Het zijn concurrenten van elkaar, dat overleg is dan nog niet zo eenvoudig lijkt mij.
Quote
#53
Paar weken terug zaten we op Lefkas. Schoonmaakster uit Albanië. Begon om 06.00 uur tot 16.00 uur. Spic en span schoon. Daarna werkte ze op de boulevard in een keuken van 18.00 tot twaalf uur. 7 dagen pw. De 50 gepasseerd. Niet normaal. Bijna geen rust moment. Sterke vrouwen.
Quote
#54
Zoals Goedas dat beschrijft dan doet mij dat denken aan ons verblijf vorig
jaar op Ithaka.Daar was een Roemeense schoonmaakster en zij was al in de weer
met het schoonmaken van het zwembad als wij aan het ontbijten waren,iedere dag
schoon beddengoed,handdoeken en opruimen van niet alleen ons verblijf maar ook van de
andere.'s Middags om 16u was ze nog bezig,en ze liet ons zien waar ze overdag zat.
Een ruimte zonder raam of ventilatie,daarnaast maakte ze ook bij een andere accomodatie
nog schoon,inderdaad haast niet normaal,ook zij liep tegen de 50 en was broodmager.
Zou dat ook nog anders mogelijk zijn?
Quote
#55
waarom 7 dagen per week. De kamer 6 x schoonmaken is mij ook goed genoeg. Zou ze die vrije dag gunnen. Volgende keer ga ik zeggen "sla onze kamer maar over", zodat de andere kamers rustiger schoongemaakt kan worden. Dat doe ik.....
Quote
#56
(03 July 2018, 19:52)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




waarom 7 dagen per week. De kamer 6 x schoonmaken is mij ook goed genoeg. Zou ze die vrije dag gunnen. Volgende keer ga ik zeggen "sla onze kamer maar over", zodat de andere kamers rustiger schoongemaakt kan worden. Dat doe ik.....

Helaas is een vrije dag qua centen geen optie ben ik bang  Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#57
(03 July 2018, 20:37)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 July 2018, 19:52)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




waarom 7 dagen per week. De kamer 6 x schoonmaken is mij ook goed genoeg. Zou ze die vrije dag gunnen. Volgende keer ga ik zeggen "sla onze kamer maar over", zodat de andere kamers rustiger schoongemaakt kan worden. Dat doe ik.....

Helaas is een vrije dag qua centen geen optie ben ik bang  Confused

En zorg ervoor dat gebruikelijke fooi bij de persoon komt die het ook verdient
Quote
#58
Even over fooien. Wat geef je een kamermeisje dat erg haar best doet? Zelf geef ik iedere week 10 euro. (soms wat extra wanneer ik ergens kom waar ik de mensen ken) Meestal een aantal dagen na aankomst. Even kijken wie de kamers echt schoonmaakt.
Quote
#59
In ons hotel zaten 2 schoonmaaksters. We hadden altijd dezelfde. Waren er 1 week. We hadden zo met hun harde werken te doen en elk 20,00 gegeven. Normaal geven we ook 10,00 pw. Neem ook altijd kadootjes mee om uit te delen. Koop daar ook van alles, kruiden, olijfzeep, olijfscrub enz.
Quote
#60
(04 July 2018, 06:32)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even over fooien. Wat geef je een kamermeisje dat erg haar best doet? Zelf geef ik iedere week 10 euro. (soms wat extra wanneer ik ergens kom waar ik de mensen ken) Meestal een aantal dagen na aankomst. Even kijken wie de kamers echt schoonmaakt.

om er zeker van te zijn dat de fooi ook bij de juiste persoon terecht komt leggen
wij het geld niet meer in een schaaltje, maar geven wij het haar persoonlijk,je krijgt
er een zeer blij gezicht voor terug ! Op Naxos zijn wij meestal zo'n tien dagen en
geven   wij  iets tussen de 15 en 20 euro.
Quote
#61
Per week geven wij degene die schoonmaakt 10 euro, geven het ook persoonlijk aan diegene, tevens laten we ook de boodschappen die nog dicht zijn ook staan en ook de luxe artikelen. heb zelf ook altijd miniverpakkingen van shampoo etc bij me en als er zijn die nog niet geopend zijn laat ik ze ook achter.
Op een bepaald eiland kwamen onze "schoonmaakster" regelmatig tegen op de boulevard en dan aten we samen een ijsje, of we gingen wat drinken als ze niet hoefde te werken, of we gingen sávonds iets met haar drinken, was een hele lieve zachtaardige maar arme vrouw, voor haar zoontje en dochter hebben we ter plekke schoolspullen gekocht...
Vind het leuk om met iedereen een leuk contact te hebben, en ook deze mensen zorgen voor een hele fijne vakantie voor mij dus waarom zou je dat niet belonen.
Heb overigens nog nooit een slechte "schoonmaakster" gehad, allemaal even aardig en lief en behulpzaam.
Quote
#62
Inmiddels al 5 dagen in kalyves en de plek waar we zitten ben ik heel erg blij mee. Dicht bij het dorp maar toch heerlijk rustig en weinig mensen om ons heen.
De accomodatie is echt super wat een heerlijk complexje met super uitzicht.
Al een paar keer heerlijk wezen eten , paar mooie wandelingen gemaakt met wikiloc en uit t boekje.
Morgen met de auto op pad, we willen naar aptera, zondag naar de imbros kloof en maandag wat opgravingen in de omgeving van matala bekijken, ben benieuwd!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.516 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)