Einde van een monopolie
#1
Aan het monopolie van Attica (Blue Star Ferries / ANEK) op de route Chania-Piraeus komt een einde. Zodra de goedkeuring van het Ministerie er komt zal Minoan Lines ook op deze route gaan varen.
Hiervoor zal de Mykonos Palace ingezet worden. Minoan heeft aangegeven dit vaartuig uit zijn afdeling Minoan Italia Spa terug over te hevelen naar de moedermaatschappij, onder Griekse vlag te varen met enkel Griekse bemanning.

Na de overname van de Highspeed7 van Hellenic Seaways (nu de Santorini Palace) die ingezet is op de route Heraklion - Santorini - Mykonos, is dit is het 2de strategische maneuver van Minoan om meer aanwezig te zijn op routes in de Egeïsche Zee.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Minoan heeft jaren geleden al eens gevaren op de route Souda-Pireaus. Die lijn is toen gestopt vanwege gebrek aan klandizie. Aangezien het aantal passagiers op de Anek boten naar Pireus fors is verminderd de laatste jaren vraag ik me af of deze poging wel succesvol zal zijn. Ondank de glamour reclamespots op tv. Trouwens, 'met enkel Griekse bemanning'... ?? Wat een flauwekul.
Quote
#3
(07 July 2018, 06:15)suzan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Trouwens, 'met enkel Griekse bemanning'... ?? Wat een flauwekul.

Is het niet zo, dan?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
(07 July 2018, 12:33)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 July 2018, 06:15)suzan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Trouwens, 'met enkel Griekse bemanning'... ?? Wat een flauwekul.

Is het niet zo, dan?

Op de Blue Star veel Chinezen ,maar dat waren wel passagiers Wink
Quote
#5
Ik snap het wel dat minoan vermeld dat het met grieks personeel is. Onze lastste over tocht met minoan was een ramp toen al overgegaan in grimaldilines met italiaans personeel (grrr) daarvoor waren de overtochten onder griekse vlag ook geen pretje:geen boot of te laat te veel mensen aan boord. Vooral de overtocht als de duitse turken weer terug komen dan is het ook net een vluchtelingen kamp. Overal liggen de turken op de grond en banken te slapen. Geen stoel meer te krijgen. Beslist niet veilig.
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#6
(07 July 2018, 12:33)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 July 2018, 06:15)suzan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Trouwens, 'met enkel Griekse bemanning'... ?? Wat een flauwekul.

Is het niet zo, dan?

Ja  Big Grin zo kun je het ook lezen natuurlijk...
Quote
#7
(07 July 2018, 20:01)kokino17 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik snap het wel dat minoan vermeld  dat het met grieks personeel is. Onze lastste over tocht met minoan was een ramp toen al overgegaan in grimaldilines met italiaans personeel (grrr) daarvoor waren de overtochten onder griekse vlag ook geen pretje:geen boot of te laat te veel mensen aan boord. Vooral de overtocht als de duitse turken weer terug komen dan is het ook net een vluchtelingen kamp. Overal liggen de turken op de grond en banken te slapen. Geen stoel meer te krijgen. Beslist niet veilig.

Helemaal herkenbaar dit.  Vorig jaar gtriekse boot terug op 11 september en meteen besloten nooit meer halverwege september in stampvolle boot te reizen. Ongeorganiseerde bende, onopgevoede kinderen van ouders die niet ingrepen.  Dit jaar gingen wij op 3 juni met Mykonos Palace en italiaans personeel van Ancona naar Igoumenitsa, terwijl anders met grieks personeel op andere boot.  Waardeloze service in restaurant en bar en de prijzen tov vorig jaar wel een stuk hoger.
Quote
#8
@Kokino17 - "overtocht als de duitse turken weer terug komen dan is het ook net een vluchtelingen kamp".
Je hebt helemaal gelijk, als ik dit echter in Duitsland zou zeggen/schrijven ben ik meteen een rassist,
In D zelf enorme hoop moeilijkheden met Arabieren (clans), Maghrebfiguren en "Duitsers" met migratieachtergrond.
Dan toch 100 maal liever de Grieken Wink.
Johannes
Quote
#9
Hi Johannes. Geen sprake van rasist zo was het niet bedoeld maar wel dat het door minoan en grimaldilines toegestaan werd . Begrijpelijk dat groot (turks of niet) gezin geen dure hut nemen als kamperen op de ferry toegestaan wordt . Wat mij tegenstaat is dan het vluchtenkamp sfeertje de rotzooi en het Asociale gedrag van deze gezinnen: deze bank is va n mij want hier slaap ik of loop maar om want wij liggen hier en neem vooral een wasknijper mee want dan ruik je ons niet. Het gekke is dat op de boot naar Piraeus de meeste Grieken geen hut hebben maar het niet toegestaan wordt op de banken te liggen. . Herkenbaar is dat ze wel op de bank willen slapen maar het van een medelandbewoner niet accepteren. Zoals ik zet overal mijn auto neer en als jij het doet toeter ik heeel hard. Wel grappig om onze lieve grieken te observeren. Maar toch liever geen monan /grimaldi meer van of naar italie.
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)