Grieksegids nieuws     
Bewaking op Heraklion airport
#1
Hij is er nog altijd, de bewaking in de wintermaanden,
vanmorgen om 05.30uur lag hij weer paraat.
[Afbeelding: jv3qyr.jpg]
De banden staan stil hij kan dus niet zomaar verdwijnen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Heerlijk rustig, beter dan in het seizoen dan is het een grote chaos.
Quote
#3
(26 February 2018, 17:58)Ernst schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heerlijk rustig, beter dan in het seizoen dan is het een grote chaos.

Daarom vlieg ik met Aegean, hoef ik nergens aan te sluiten, ook in het seizoen, heerlijk relax.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
(26 February 2018, 17:58)Ernst schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heerlijk rustig, beter dan in het seizoen dan is het een grote chaos.

Ben vrijdag vertrokken vanaf Heraklion. Toen was het niet echt rustig met alle herrie van de verbouwing.

Er is nog een hoop te doen. Er werd in november gezegd dat het voor het begin van het seizoen klaar moet zijn. Dan moeten ze nog wel hard doorwerken. (Of ze laten het seizoen later beginnen Blush ).

Cors
Quote
#5
(26 February 2018, 21:56)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben vrijdag vertrokken vanaf Heraklion. Toen was het niet echt rustig met alle herrie van de verbouwing.
Er is nog een hoop te doen. Er werd in november gezegd dat het voor het begin van het seizoen klaar moet zijn. Dan moeten ze nog wel hard doorwerken. (Of ze laten het seizoen later beginnen Blush ).
Cors

Rustig betekend geen grote mensen massa's, het zag inderdaad nogal rommelig en stoffig uit.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
is dat de airport van Heraklion ? nee ?
Quote
#7
(01 March 2018, 14:24)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is dat de airport van Heraklion ? nee ?

Toch wel.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
ik ben 5 of 6 jaren geleden geweest, heen gevlogen van uit athene en uit kreta gevlogen van Chania naar Thessaloniki. het verbaast mij na dat ik kreta heb leren kennen in 88 na een jaar werken daar , dat een eiland dat zo veel geld verdient met toerisme dat zo een bende van een vliegveld heeft ,klein oud met veel van die kiosken van de reisbureaus buiten op parkeerterrein . min of meer als ik denk ook aan het vliegveld van Kos is dezelfde ellendige klein chaotishe ding. ik had van Kreta omdat groter is en meer verdiend dan alleen toerisme en best een rijk eiland is , had ik meer verwacht. misschien zo als in athene maar wat kleiner. hebben ze niks in de planning voor een vliegveld ver buiten Heraklion want ik geloof dat deze naast de stad ligt , en is deze vliegveld ook van Fraport?
Quote
#9
Tzimis kom weer eens langs deze zomer om de airport Kos te checken zou ik zeggen. Je hebt gelijk hoor was een zootje,
en ik hoop van harte dat t flink aangepast zal worden.
Vanaf zondag echter komen er voor 2 weken geen vliegtuigen naar Kos omdat Frapport aan t werk is.
Ze zijn al een paar maand bezig laatste weken ook alleen kleine vliegtuigjes voor Kos.
Nu zullen de serieuzere zaken onder handen genomen worden neem ik aan, en ze zullen alles voor t begin van t seizoen klaar
willen hebben.
Quote
#10
het is toch te gek dat zulke drukke bestemmingen geen mooi klein functioneel nieuw vliegveld hebben gekregen.
Quote
#11
Ze gaan een nieuw vliegveld bouwen op de luchtmachtbasis in Kastelli bij Heraklion, hoelang het gaat duren staat in de sterren, er is al veel over geschreven
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Ik kwam voor het eerst op Kreta in 1994. Men sprak toen al dat er “volgend jaar” een vliegveld bij Kastelli gebouwd zou worden.
Quote
#13
Zelfde waakhond maar nu buiten even in de schaduw midden op de taxistandplaats, gistermiddag bij 25 graden Heraklion Airport, hij ging niks aan de kant, alle taxi's moesten er om heen rijden.
[Afbeelding: 28kioet.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
(01 March 2018, 17:03)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik ben 5 of 6 jaren geleden geweest, heen gevlogen van uit athene en uit kreta gevlogen van Chania naar Thessaloniki. het verbaast mij na dat ik kreta heb leren kennen in 88 na een jaar werken daar , dat een eiland dat zo veel geld verdient met toerisme dat zo een bende van een vliegveld heeft ,klein oud met veel van die kiosken van de reisbureaus buiten op parkeerterrein . min of meer als ik denk ook aan het vliegveld van Kos is dezelfde ellendige klein chaotishe ding. ik had van Kreta omdat groter is en meer verdiend dan alleen toerisme en best een rijk eiland is , had ik meer verwacht. misschien zo als in athene maar wat kleiner.   hebben ze niks in de planning voor een vliegveld  ver buiten Heraklion want ik geloof dat deze naast de stad ligt , en is deze vliegveld ook van Fraport?

Het vliegveld van Chania is sinds vorig jaar flink aangepakt en vergroot. Prima afhandeling afgelopen september.
Quote
#15
Vandaag beelden in het nieuws van de officiele opening van de verbouwde vertrekhal van het vliegveld van Heraklion. Zag er mooi uit.

Cors

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Mooi, gaan het volgende week beleven. We komen heel laat aan, dan is het al donker.
Quote
#17
Laat maar eens wat horen Wim, momenteel zijn 60 landingen en 60 starts op 24 uur, en het is pas 1 mei.
Als je nog deze kant op komt stuur even een pb.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
(04 March 2018, 19:09)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 March 2018, 17:03)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik ben 5 of 6 jaren geleden geweest, heen gevlogen van uit athene en uit kreta gevlogen van Chania naar Thessaloniki. het verbaast mij na dat ik kreta heb leren kennen in 88 na een jaar werken daar , dat een eiland dat zo veel geld verdient met toerisme dat zo een bende van een vliegveld heeft ,klein oud met veel van die kiosken van de reisbureaus buiten op parkeerterrein . min of meer als ik denk ook aan het vliegveld van Kos is dezelfde ellendige klein chaotishe ding. ik had van Kreta omdat groter is en meer verdiend dan alleen toerisme en best een rijk eiland is , had ik meer verwacht. misschien zo als in athene maar wat kleiner.   hebben ze niks in de planning voor een vliegveld  ver buiten Heraklion want ik geloof dat deze naast de stad ligt , en is deze vliegveld ook van Fraport?

Het vliegveld van Chania is sinds vorig jaar flink aangepakt en vergroot. Prima afhandeling afgelopen september.

Zo te zien wordt het druk op Kreta, deze zomer 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vanwege de zomerdrukte heeft de bewaking ook versterking gekregen.

Gisteren vanuit Heraklion naar Nederland gevlogen. Vond vernieuwde vertrekhal geen verbetering. Toiletten zijn stuk verbeterd en ziet er op zich mooi uit maar er is niet meer plaats om te zitten, was beter geweest wat minder ruimte te gebruiken voor winkels zodat er meer mensen kunnen zitten. Ook layout had denk ik beter gekund. Zal denk weer behoorlijk chaotisch zijn deze zomer.

Moet nog wel een en ander gebeuren. Was erg benauwd bij de gate, luchtverversing werkte daar nog niet. Klok stond vast op 12 uur dus waarschijnlijk moet er nog wat aangesloten worden.

Cors
Quote
#20
Wij kwamen vorige week laat aan, maar het zag er redelijk uit.
Nog niet veel gedaan, maar gaan even een auto regelen. Wel vorige week naar Spinalonga geweest met een toer. Op de terugweg een stop van een uur in Ag. Nikolaos. Zagen de boot van Arthur liggen met de luiken open. Toen wij weer gingen kijken waren ze dicht. Met de auto komen we weer langs.
vrijdag met ov naar Ghania geweest, prima te doen, best wel een kermis aan de boulevard. Later op de dag wat gedronken en gegeten en was ook hier de rust weergekeerd.
Nu bewolkt maar heerlijk warm. Maken er maar weer een luie dag van.
Quote
#21
(20 May 2018, 07:52)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij kwamen vorige week laat aan, maar het zag er redelijk uit.
Nog niet veel gedaan, maar gaan even een auto regelen. Wel vorige week naar Spinalonga geweest met een toer. Op de terugweg een stop van een uur in Ag. Nikolaos.  Zagen de boot van Arthur liggen met de luiken open. Toen wij weer gingen kijken waren ze dicht. Met de auto komen we weer langs.
vrijdag met  ov naar Ghania geweest, prima te doen, best wel een kermis aan de boulevard. Later op de dag wat gedronken en gegeten en was ook hier de rust weergekeerd.
Nu bewolkt maar heerlijk warm. Maken er maar weer een luie dag van.

Wanneer waren jullie in Agios Wim.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#22
Hi Arthur, dat was afgelopen dinsdag de 15e. Hadden maar een uur, dus net tijd voor een biertje aan de haven.
Quote
#23
(20 May 2018, 08:36)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hi Arthur, dat was afgelopen dinsdag de 15e. Hadden maar een uur, dus net tijd voor een biertje aan de haven.
Dat was dan toevallig, de boot lag net weer in het water na 6 weken schoonmaken en verven, ik was even terug naar de werft om mijn scooter te halen, hebben we mekaar net misgelopen.
Je hebt een PB.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#24
Voor degenen die 1 dezer dagen vliegen vanaf Heraklion: was net in het nieuws dat de airco in de hal met incheckbalies weer kapot is. Zorg dus dat je wat te drinken bij je hebt. Zou met paar dagen gerepareerd moeten zijn.

Cors
Quote
#25
Grappige foto van die hond op de koffer band Big Grin 
Ik ben dan afgelopen zondag nacht op het vliegveld van Heraklion geweest en inderdaad er was al veel verbouwd
Maar nog wel steeds bezig. Wat ik daar echt zo smerig vind dat zijn de Toiletten zelfs nu dat dat ook vernieuwd is
Je ziet daar ook echt geen Toilet Juffrouwen omdat netjes te houden. 
Wie weet misschien na de verbouwing of in de toekomst dat zal echt een verbetering zijn
Je hoort er iedereen over klagen scheld
Quote
#26
(10 July 2018, 22:15)Greek Eye schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Grappige foto van die hond op de koffer band Big Grin 
Ik ben dan afgelopen zondag nacht op het vliegveld van Heraklion geweest en inderdaad er was al veel verbouwd
Maar nog wel steeds bezig. Wat ik daar echt zo smerig vind dat zijn de Toiletten zelfs nu dat dat ook vernieuwd is
Je ziet daar ook echt geen Toilet Juffrouwen omdat netjes te houden. 
Wie weet misschien na de verbouwing of in de toekomst dat zal echt een verbetering zijn
Je hoort er iedereen over klagen scheld

Die zijn er wel hoor, hebben ze (de kuisploeg dus) daar al meermaals gezien maar de toiletten in het oud gedeelte zijn inderdaad in erbarmelijke staat en feitelijk ongehoord voor deze tijd. 
En het is niet alleen bij de vrouwentoiletten zo maar ook bij de mannen. Piep smalle urinoirs, geen zeep, waterkranen stuk, elektrische handdroger die waarschijnlijk in 1969 wel goed werkte maar nu..., geen alternatief met papier of zo, enz...
Quote
#27
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
(14 July 2018, 13:59)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Verbaast me niks met TUI. Die maatschappij is niet meer wat het ooit was en ik spreek uit ervaring. 
Overigens kunnen ze natuurlijk weinig doen aan het feit dat er niet voldoende accommodaties zijn op dit moment maar ze zouden hun gasten in ieder geval uit dat luchthavengebouw moeten halen. Elke lobby of recreatiezaal is beter.
Quote
#29
(14 July 2018, 13:59)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik heb het artikel ook gelezen , maar slapen tussen de kakkerlakken lijkt me sterk overdreven. Twee weken gelden was ik nog op de luchthaven en het zag er naar niet uit alsof er overal afval en sigarettenpeuken rondslingerde in de vertrekhal.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Sitia Airport Chrisn 8 5.467 05 May 2012, 21:00
Laatste bericht: El Greco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)