Grieksegids nieuws     
Katten op Koutouloufari
#1
Zoals velen wel weten van ons heb je behoorlijk veel katten & Kittens rond lopen op Griekenland
Maar ik ga het vooral hebben over de vele katten & Kittens op Koutouloufari en Chersonisos die daar vrij rond lopen
en op zoek zijn naar eten en drinken

Dit jaar ontkwam ik er weer niet aan om voor moeder de kat te zorgen en haar drie Kittens wat ik heel graag deed
toen ik onlangs op Koutouloufari mijn vakantie kwam vieren. Zolang ik al op Koutouloufari kom zorg ik daar voor de katten en Kittens die op mijn pad komen
als ik daar was. Ik zorgde er altijd voor dat ze iedere dag brokjes, vlees uit blikjes en water kreeg en dat deed ik dan 15 dagen lang of net zo lang als dat ik op vakantie was
Ik kon en kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze niet te verzorgen.

Ik weet dat er op Chersonisos aan de boulevard op een plein een Griekse vrouw is die iedere dag voor de katten en Kittens zorgt
Ze doet dat ook met veel liefde. ze krijgen ook iedere dag van haar verse vis zodra in de ochtend de vissers bootjes binnen komen
dan komen alle katten en Kittens bij haar maar ze krijg dan gewoon geen kans om die vis te geven ze trekken het gewoon uit haar handen
Ze heeft ok een doos staan waar je dan geld in kan deponeren zodat zij eten kan kopen voor hun. Ik vind dat heel hartverwarmend van haar
Ieder jaar dat ik daar ben geweest en nu weer heb ik er ook weer geld in gedaan. Ook weer een praatje met haar gehouden natuurlijk over de katten

Vrienden van mij op Koutouloufari die hebben een restaurant en die geven het eten wat over is gebleven die dag aan de vele katten en Kittens die daar lopen
op Koutouloufari. En dat is zo leuk om te zien zo rond een uur of 23.00 in de avond zie 
je de Katten en Kittens zich verzamelen onder een auto of bij het hek staan omdat ze weten we krijgen straks weer eten 
Dat vind ik ook een heel goed en lief gebaar. Beter dan het eten weg gooien

Maar eigenlijk laten we eerlijk zijn zou het beter zijn als die dieren gecastreerd of gesteriliseerd worden zodat er wat minder zwervers
rond lopen. Maar ja wie gaat zo iets betalen en hoe zet je zo iets op
Kijk ik heb niet geleerd voor Dierenarts of wat ook maar ik zou het zo mooi vinden dat er iemand was die dat onder zijn hoedde  zou nemen
Maar ik weet niet hoe ik zo iets opzet vanuit Nederland. Hebben jullie soms een idee wat we daaraan zouden kunnen doen 
Dit zou toch mooi zijn als zo iets gerealiseerd kon worden . Ben heel benieuwd naar jullie reactie


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zo zat moeder kat te wachten bij mijn balkon iedere ochtend met haar twee kittens




Katten zijn ook mijn lievelings dieren.  Zelf heb ik er ook twee moeder en zoon en ze heten Dina en Dodi
Ik heb ze ook uit het Asiel ( Nederland) de katten die ik hiervoor heb gehad kwamen ook uit het Asiel ( Nederland)
Quote
#2
Stichting Kattenhulp Griekenland is een   organisatie die zich inzet voor zwerfkatten,
voor meer info zie hun website
Quote
#3
Er zijn meerdere stichtingen die katten neutraliseren maar helaas kunnen ze het niet allemaal aan.
De bewoners zouden ook zelf een stuk verantwoordelijkheid moeten nemen.
Quote
#4
(16 July 2018, 17:23)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er zijn meerdere stichtingen die katten neutraliseren maar helaas kunnen ze het niet allemaal aan.
De bewoners zouden ook zelf een stuk verantwoordelijkheid moeten nemen.

Helaas gebeurt het verantwoording nemen door de Grieken nog veel te weinig. Op Kreta en Rhodos zag ik de laatste jaren zeker vooruitgang in de behandeling van dieren. (Even buiten de mishandeling van ezels dan, die voor de luie achterwerken van de toerist worden ingezet Rodekaart ). Op Kefalonia echter moet nog heel erg veel werk worden verzet, de tranen springen je daar in de ogen. Voor zover ik weet zijn kettinghonden bij wetgeving van 2012 verboden. Alleen al op de 25 minuten lopen van ons appartement naar het haventje van Sami kwam ik er al vier tegen die in erbarmelijke omstandigheden op hun dood aan het wachten zijn. Verder zeer veel katten, nog nooit zoveel zwerfkatten gezien en ik heb er al heel wat gezien in Griekenland. Bij ons huisje was er een zwanger, ik weet dat je rationeel gezien deze beestjes niet moet voeren, maar ik kon dat niet over mijn hart krijgen, heb haar dus verwend die 15 dagen. imsorry  Maar mijn Heart klopt nou eenmaal voor beestjes die hulp nodig hebben.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Gouves animal shelter houdt zich bezig met zwerfdieren.
Ze hebben een site op F/B.
Quote
#6
(16 July 2018, 12:40)Greek Eye schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat vind ik ook een heel goed en lief gebaar. Beter dan het eten weg gooien

Het overschot aan eten aan hulpbehoevende mensen geven ipv aan de katten is een nog beter en lief gebaar mijns inziens.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Voeren door toeristen zorgt ervoor dat het de katten goed gaat en dat ze meer jongen produceren in de zomer. (In de winter volgt dan een sterfte omdat er te weinig voedsel is!) 
Aangezien je dit ongewenste gedrag toeristen niet kunt afleren is het steriliseren van de katten de beste optie. 
Op Karpathos wordt zo nu en dan een inzameling onder de toeristen gehouden, vooral via internet, en met dit geld gaan de twee dierenartsen aan de slag. Vrijwilligers vangen de katten en brengen ze naar de dierenartsen tot het budget op is.
(Daarbij is het 't makkelijkst om je te beperken tot de katers want dat is simpeler en dus goedkoper. Dit laatste is mijn suggestie.)
Quote
#8
Ik snap het dat mensen t zielig vinden om hongerige katten te zien. Maar ik vraag me af of je helpt met het voeden tijdens je vakantie.
Zeker is eten weggooien ook niet juist, zeker ook niet mijn ding.
Maar vergeet niet dat de katten in de buurt van hotels en restaurants in de zomer prima te eten krijgen,
maar hoe zit t in de winter, als alle toeristen weer weg zijn? En de restaurants ook weer dicht zijn?
Bovendien leren de katten niet om muizen te vangen etc.
Quote
#9
(16 July 2018, 21:08)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik snap het dat mensen t zielig vinden om hongerige katten te zien. Maar ik vraag me af of je helpt met het voeden tijdens je vakantie.
Zeker is eten weggooien ook niet juist, zeker ook niet mijn ding.
Maar vergeet niet dat de katten in de buurt van hotels en restaurants in de zomer prima te eten krijgen,
maar hoe zit t in de winter, als alle toeristen weer weg zijn? En de restaurants ook weer dicht zijn?
Bovendien leren de katten niet om muizen te vangen etc.

Net wat ik aangeef Nanny, rationeel zeg je nee, maar je gevoel zegt wat anders. Mijn gevoel wint dan bij mij, tis niet anders.  Blush Zou het eten uit mijn mond sparen om mijn hond te kunnen voeden.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#10
Mag ik jullie heel hartelijk danken voor jullie reactie en jullie mening erover

Nanny ik ben het helemaal met je eens over het voeren van die katten of Kittens maar net wat ook JohanV schrijft
mij gaat het ook zo aan mijn hart als ik die beestjes zie zo vermagerd ja dan zegt iets in mij geef ze wat te eten of te drinken.
En ik denk dan ook gelijk aan die twee van mij die het dan zo goed hebben thuis

Metaxa bedankt dat je dat heb geschreven over die website. Ik ga er zo eens een kijkje nemen

jack1970 met jou ben ik het ook eens de mensen aldaar kunnen daar ook wat doen om de beestjes te laten helpen

Kornelia ik ga eens op hun FB kijken bedankt voor de tip

En ook wat jij schrijf JohanV over honden die aan kettingen vast zitten ook zo iets verschrikkelijks en ook dat van dat toeristen op ezeltjes rijden
daar ben ik ook zwaar op tegen.

En inderdaad ook wat jullie schrijven hoe komen ze aan hun eten als de toeristen weg zijn en als de winter zijn intrede gaan doen

Ik denk dat het daar altijd een probleem zou blijven.

Maar nogmaals allemaal bedankt voor jullie reacties en tips en over hoe jullie er tegen over staan Worshippy
Quote
#11
(16 July 2018, 21:47)Greek Eye schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




jack1970 met jou ben ik het ook eens de mensen aldaar kunnen daar ook wat doen om de beestjes te laten helpen
De Grieken zijn er niet blij mee dat de toeristen voeren waardoor er zoveel katten zijn.
Je kunt van hun niet verwachten dat zij dit gaan betalen, zeker niet in hun huidige financiële situatie. 
Bovendien gaan zij anders met dieren om als wij, al zit daar wel al verbetering in. Dus als zij er iets aan doen op hun manier zullen daar gegarandeerd afkeuringen op komen
Quote
#12
Nou ik kan je vertellen jjohn in veel winkels op Koutouloufari en op Chersonisos staan bij vele winkeltjes dozen om voor de katten te doneren 
dat zal denk ik niet alleen voor het eten zijn. Dus ze zijn er toch op hun manier mee bezig

Metaxa ik ben op de Site van Kattenhulp Griekenland geweest en ook alles gelezen
Wat een mooi werk verrichten zij. Maar ik moest ook wel even slikken van
de foto's voordat ze geholpen waren en hoe ze er nu aan toe zijn dat is dan wel heel fijn om te zien
Quote
#13
......een bekend tafereel in de Griekse horeca!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#14
Zou je de toeristen het gedrag van bijvoeren niet kunnen afleren? Ik weet t niet. Met klanten al vaak gesprekken over gehad.
Heel veel mensen staan er niet bij stil dat ze die beestjes nu lekker verwennen, maar dat ze t door dat verwennen in de winter
eigenlijk extra moeilijk hebben. Ik hoop dat de boodschap tenminste bij sommigen over is gekomen.
Want en kittens gekregen, en t muizen vangen verleerd en geen bijvoeding van toeristen.
Volgens mij ga je door al dat geld inzamelen voor blikjes kattenvoer en zo waat ik hier ook zie op t eiland, helemaal de verkeerde kant
op. En dan heb je nog dat je door dat bijvoeren ook de ratten etc aantrekt, of schoteltjes melk waar de slangen weer op afkomen.
Daarom gaat mijn afval van t eten bij de buurvrouw in t kippenhok.
Misschien speelt het een rol dat ik op de boerderij opgegroeid ben, ben ik gewoon zo hard ik weet t niet.
Volgens mij ga je tegen de natuur in met dat bijvoeren.
Quote
#15
Kalimera Nanny en alle andere forum leden


Ik vind je helemaal niet hard, dit is jou mening en ergens is het wel zo wat jij schrijf
Want hoe gaat het in de winter en als de toeristen er niet meer zijn
Maar wat ik al eerder schreef er zijn daar zelf Grieken die een winkel hebben die een doos plaatsen waar jij geld in
kan deponeren zodat hun eten of iets dergelijks voor de katten kunnen kopen en ik denk ook wel dat ze dat ook doen
als ze medicijnen nodig hebben voor de dieren. Dat is mijn mening en anders zal ik het ook niet weten

wat een lieve foto van de katten heb je geplaatst BartOriste
Quote
#16
(17 July 2018, 09:32)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zou je de toeristen het gedrag van bijvoeren niet kunnen afleren? Ik weet t niet. Met klanten al vaak gesprekken over gehad.
Heel veel mensen staan er niet bij stil dat ze die beestjes nu lekker verwennen, maar dat ze t door dat verwennen in de winter
eigenlijk extra moeilijk hebben. Ik hoop dat de boodschap tenminste bij sommigen over is gekomen.
Want en kittens gekregen, en t muizen vangen verleerd en geen bijvoeding van toeristen.
Volgens mij ga je door al dat geld inzamelen voor blikjes kattenvoer en zo waat ik hier ook zie op t eiland, helemaal de verkeerde kant
op. En dan heb je nog dat je door dat bijvoeren ook de ratten etc aantrekt, of schoteltjes melk waar de slangen weer op afkomen.
Daarom gaat mijn afval van t eten bij de buurvrouw in t kippenhok.
Misschien speelt het een rol dat ik op de boerderij opgegroeid ben, ben ik gewoon zo hard ik weet t niet.
Volgens mij ga je tegen de natuur in met dat bijvoeren.

Helemaal mee eens Nanny ,op naxos kreeg ons poetsvrouwtje de schrik van haar leven,
toen er een dikke grote rat het kattenvoer dat daar was neergezet door  onze buren op
zat te eten
Quote
#17
(16 July 2018, 21:58)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 July 2018, 21:47)Greek Eye schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




jack1970 met jou ben ik het ook eens de mensen aldaar kunnen daar ook wat doen om de beestjes te laten helpen
De Grieken zijn er niet blij mee dat de toeristen voeren waardoor er zoveel katten zijn.
Je kunt van hun niet verwachten dat zij dit gaan betalen, zeker niet in hun huidige financiële situatie. 
Bovendien gaan zij anders met dieren om als wij, al zit daar wel al verbetering in. Dus als zij er iets aan doen op hun manier zullen daar gegarandeerd afkeuringen op komen

Nou door voer komen er niet meer katten hoor, het niet castreren van bv alle katers dat zorgt voor meer katten.
Als je dieren hebt moet je ervoor zorgen en daar hoort ook neutraliseren bij als je geen vermeerdering wilt.
Stukje verantwoordelijkheid zal de grieken niet misstaan wat dat betreft.. gelukkig veranderd de mentaliteit onder de grieken ook en gebeurt het ook steeds meer doordat de stichtingen neutralisatie projecten opzetten en steeds meer opleidingen tot dierenarts het toejuichen als hun nieuwe aanwas een paar weken gratis helpen in griekenland/spanje etc. Overigens was het al een probleem voor de crisis dus het daarop schuiven is geen goede reden.
Ze schieten al jaar en dag na het seizoen katten en honden af, dat is makkelijker en hebben ze nog wat leuks te doen in de winter, tevens kunnen ze de jachthonden ( die ze overigens de rest van het jaar laten verpieteren) ook leuk weer eens laten jagen op katten.
Gelukkig wordt het steeds beter maar er blijft een grote groep die liever allerlei excuses verzinnen waarom het vooral niet hun eigen schuld is en altijd bij andere ligt.
Quote
#18
(17 July 2018, 10:15)Greek Eye schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kalimera Nanny en alle andere forum leden

Maar wat ik al eerder schreef er zijn daar zelf Grieken die een winkel hebben die een doos plaatsen waar jij geld in
kan deponeren zodat hun eten of iets dergelijks voor de katten kunnen kopen en ik denk ook wel dat ze dat ook doen
als ze medicijnen nodig hebben voor de dieren.
Met alle respect maar dit is gissen. 
Vaak zijn deze collecte bussen en dozen van de regionale Animal Welfare. Die gebruiken het geld dan voornamelijk voor medicatie en sterilisatie. Ik ben zelf betrokken geweest bij meerdere sterilisatie projecten en een deel van het geld komt inderdaad uit deze collectes. Deze Animal Welfare organisaties worden vaak geleid door West Europeanen welke ter plaatse wonen. 
In hoeverre de Grieken betrokken zijn scheelt sterk per regio. Er zijn regio's waar de mentaliteit diervriendelijker geworden is en de Grieken zelfs hun steentje bijdragen. Er zijn echter ook nog voldoende regio's waar in de winter katten (en honden) "gejaagd" worden om de grootste overlast te voorkomen.
Quote
#19
Ik begrijp dat er in de winter niet genoeg eten is, maar ik heb er echt nog nooit van gehoord dat katten het muizenvangen verleren.  Als dat echt zo is kan iemand dat dan die 2 dikkerds van mij even afleren, want ook al krijgen die 2 keer per dag eten, als ik ze niet binnen hou wordt ik elke dag verrast met een fijne muis of mus, dus die blijven maar lekker op het balkon. Big Grin Big Grin Big Grin
Quote
#20
Big Grin Ze verleren het niet, er zijn er gewoon te weinig in verhouding tot het aantal katten, zeker na een paar weken .
Maar jouw katten het vangen afleren gaat inderdaad nooit lukken. Hier hebben we ook van die doerakken die ons triomfantelijk en trots  de catch of the day komen brengen.  Big Grin

Overigens kunnen katten heel inventief zijn. Ik heb regelmatig mogen aanschouwen hoe ze vis van een visserboot jatten. Héél snel en behendig.
Quote
#21
(17 July 2018, 13:29)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Big Grin Ze verleren het niet, er zijn er gewoon te weinig in verhouding tot het aantal katten, zeker na een paar weken .
Maar jouw katten het vangen afleren gaat inderdaad nooit lukken. Hier hebben we ook van die doerakken die ons triomfantelijk en trots  de catch of the day komen brengen.  Big Grin

Overigens kunnen katten heel inventief zijn. Ik ben regelmatig mogen aanschouwen hoe ze via van een visserboot jatten. Héél snel en behendig.

Je kan er niet eens boos op worden, want ze kijken er ook nog heel trots bij. Hypocrite
Quote
#22
[quote pid='66745' dateline='1531827203']
Je kan er niet eens boos op worden, want ze kijken er ook nog heel trots bij. Hypocrite
[/quote]


Precies.
Die van ons vonden het vooral amusant om hun vangst binnen los te laten om daarna te observeren hoe "hun personeel" de vogel of muis in paniek en uiterst klungelig weer buiten probeerden  te krijgen .  Big Grin Big Grin
Quote
#23
Deze kwam triomfantelijk met een visje uit de keuken gerend op Molivos:

[Afbeelding: 29fk7a.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#24
Deze Griekse kat trekt zelf aan de alarmbel !!!!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#25
Deze kreeg ik jaren terug eens op mijn FB.
Vissers komen thuis in het haventje van Lefkos.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
Deze foto laat zien hoe het hier 2 keer per dag gaat, 6 katten en 2 honden er staat nog een grote bak maar die paste niet meer op de foto.
Oja, de koffie is voor mij Big Grin

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik vergat nog de loslopende katten in het dorp die wij elke dag voeren en op een paar na allemaal gesteriliseerd zijn door VOCAL.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Alle katten krijgen een klein knipje in het linker oor zodat als we ze vangen weten welke gedaan zijn, wat je op de foto hier onder goed ziet.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#27
(18 July 2018, 12:18)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze foto laat zien hoe het hier 2 keer per dag gaat, 6 katten en 2 honden er staat nog een grote bak maar die paste niet meer op de foto.
Oja, de koffie is voor mij Big Grin

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik vergat nog de loslopende katten in het dorp die wij elke dag voeren en op een paar na allemaal gesteriliseerd zijn door VOCAL.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Alle katten krijgen een klein knipje in linker oor zodat als we ze vangen weten welke gedaan zijn, wat je op de foto hier onder goed ziet.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








Super!
Die koffie heb je wel verdiend hoor.
Quote
#28
duimpie @Arthur! 

Goed bezig zijn jullie!
Quote
#29
Heel mooi!
Quote
#30
Goed bezig Arthur!
Dat knipje in het oor wordt op Karpathos ook toegepast.
Quote
#31
Goed bezig Arthur zoals ik zag op de foto
en je koffie heb je wel verdiend Wink 
En ook fijn om te lezen dat er al katten zijn die geholpen zijn   applaus:
Quote
#32
(16 July 2018, 12:40)Greek Eye schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoals velen wel weten van ons heb je behoorlijk veel katten & Kittens rond lopen op Griekenland
Maar ik ga het vooral hebben over de vele katten & Kittens op Koutouloufari en Chersonisos die daar vrij rond lopen
en op zoek zijn naar eten en drinken

Dit jaar ontkwam ik er weer niet aan om voor moeder de kat te zorgen en haar drie Kittens wat ik heel graag deed
toen ik onlangs op Koutouloufari mijn vakantie kwam vieren. Zolang ik al op Koutouloufari kom zorg ik daar voor de katten en Kittens die op mijn pad komen
als ik daar was. Ik zorgde er altijd voor dat ze iedere dag brokjes, vlees uit blikjes en water kreeg en dat deed ik dan 15 dagen lang of net zo lang als dat ik op vakantie was
Ik kon en kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze niet te verzorgen.

Ik weet dat er op Chersonisos aan de boulevard op een plein een Griekse vrouw is die iedere dag voor de katten en Kittens zorgt
Ze doet dat ook met veel liefde. ze krijgen ook iedere dag van haar verse vis zodra in de ochtend de vissers bootjes binnen komen
dan komen alle katten en Kittens bij haar maar ze krijg dan gewoon geen kans om die vis te geven ze trekken het gewoon uit haar handen
Ze heeft ok een doos staan waar je dan geld in kan deponeren zodat zij eten kan kopen voor hun. Ik vind dat heel hartverwarmend van haar
Ieder jaar dat ik daar ben geweest en nu weer heb ik er ook weer geld in gedaan. Ook weer een praatje met haar gehouden natuurlijk over de katten

Vrienden van mij op Koutouloufari die hebben een restaurant en die geven het eten wat over is gebleven die dag aan de vele katten en Kittens die daar lopen
op Koutouloufari. En dat is zo leuk om te zien zo rond een uur of 23.00 in de avond zie 
je de Katten en Kittens zich verzamelen onder een auto of bij het hek staan omdat ze weten we krijgen straks weer eten 
Dat vind ik ook een heel goed en lief gebaar. Beter dan het eten weg gooien

Maar eigenlijk laten we eerlijk zijn zou het beter zijn als die dieren gecastreerd of gesteriliseerd worden zodat er wat minder zwervers
rond lopen. Maar ja wie gaat zo iets betalen en hoe zet je zo iets op
Kijk ik heb niet geleerd voor Dierenarts of wat ook maar ik zou het zo mooi vinden dat er iemand was die dat onder zijn hoedde  zou nemen
Maar ik weet niet hoe ik zo iets opzet vanuit Nederland. Hebben jullie soms een idee wat we daaraan zouden kunnen doen 
Dit zou toch mooi zijn als zo iets gerealiseerd kon worden . Ben heel benieuwd naar jullie reactie


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zo zat moeder kat te wachten bij mijn balkon iedere ochtend met haar twee kittens




Katten zijn ook mijn lievelings dieren.  Zelf heb ik er ook twee moeder en zoon en ze heten Dina en Dodi
Ik heb ze ook uit het Asiel ( Nederland) de katten die ik hiervoor heb gehad kwamen ook uit het Asiel ( Nederland)

Kijk eens hier op Facebook: Fundraiser for Cretan Animal Protections Neutering Campaign
Quote
#33
(16 July 2018, 21:08)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik snap het dat mensen t zielig vinden om hongerige katten te zien. Maar ik vraag me af of je helpt met het voeden tijdens je vakantie.
Zeker is eten weggooien ook niet juist, zeker ook niet mijn ding.
Maar vergeet niet dat de katten in de buurt van hotels en restaurants in de zomer prima te eten krijgen,
maar hoe zit t in de winter, als alle toeristen weer weg zijn? En de restaurants ook weer dicht zijn?
Bovendien leren de katten niet om muizen te vangen etc.

Onze katten krijgen goed te eten Nanny wat je wel aan de etensbakken kan zien, maar op muizen, ratjes vogeltjes of een sappig sprinkhaantje jagen en ze dan opeten doen ze nog altijd.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en als bedankje ligt er regelmatig wat lekkers op de mat
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en na al dat gejaag en gevreet ga je lekker slapen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en als laatste chapeau voor onze Griekse buurvrouw hier onder.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rutger's katten sterilisatie project Karpathos jjohn 2 4.778 13 October 2017, 07:36
Laatste bericht: jjohn

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)