Politieactie in het dorp
#1
Een paar dagen terug kwam er opeens een politieauto hier het dorp in gereden.
We zien ze hier niet echt vaak, je kunt parkeren waar je wilt, rijden hoe je wilt, zonder helm, etc etc.
Maar nu dus politie en wel met 3 man sterk. De bestuurder bleef in de auto en twee indrukwekkende politiemannen,
niet stoffige typetjes die de laatste jaartjes voor ze pensieon krijgen nog mee moeten draaien, nee integendeel.
1.80 lang, jonge kerels en keurig in uniform met wapen in de riem etc.....ik wist niet wat ik zag.
Gelijk komt de eigenaar van de winkel een 30 meter verderop eraan en neemt ze mee naar zn winkel.
Wat blijkt.
Een groepje toeristen is met een blikje cola de winkel in gegaan en heeft daar 13 tshirts vies gemaakt....
Mensen weigerden te betalen, waarop de eigenaar de politie heeft gebeld. En de toeristen vastgehouden in zn winkel.
Bij het zien van de politie werd er betaald....
Komt voor zoiets de politie in Nederland ook? Nooit meegemaakt ik zou t niet weten....
In mijn ogen heeft eigenaar van de winkel helemaal gelijk dat hij werk maakt van t geval, het is echt ongelooflijk hoe mensen 
zich gedragen in winkels. Maar ik had dus nooit verwacht dat de politie zou komen voor zoiets.
Quote
#2
Even een vergelijking met een voorval in België (Antwerpen) enkele dagen terug.

Een man wordt zijn portefeuille gestolen door gauwdieven. Hij gaat naar een wijkkantoor van de politie en vindt daar een briefje dat op de deur hangt "bellen naar nr. ....voor een afspraak". Hij belt en krijgt als antwoord dat hij volgende week (!!!) kan langskomen. Daarop belt hij naar het hoofdkantoor met dezelfde vraag. Antwoord: binnen 2 dagen. Op aanraden van een vriend is hij daarop naar een politiekantoor buiten de stad gegaan waar hij onmiddellijk geholpen werd.

Het is misschien niet overal zo maar het geeft wel de hedendaagse mentaliteit aan. Net als het gedrag van die mensen/toeristen in die winkel een weergave is van iets wat je tegenwoordig veel ziet/ervaart: weinig tot geen respect voor andermans zaken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Met een politie die op de manier zoals in Antwerpen werkt krijg je ook al snel dat mensen niet meer melden,
"want er gebeurt toch niks" , met als gevolg daarvan weer dat je die kleine dieven of vandalen eigenlijk vrijspel geeft.
Quote
#4
Hier in Amsterdam bellen, dat je collega de dief zwaar aan het mishandelen is. Dan zijn ze er nog voor de eerste klap gevallen is. Big Grin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een dorp herrijst uit het waterreservoir Arthur 1 1.813 02 November 2016, 12:07
Laatste bericht: Cor Nieuw Vennep
  Kent iemand dit dorp? Patrick 2 2.641 26 August 2015, 17:32
Laatste bericht: Jef Dockx

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)