Transactiekosten berekend bij pinnen
Dit bericht kreeg ik van ING.

Je hebt bij ons een OranjePakket, waarvoor je nu € 1,55 per maand betaalt. Vanaf 1 oktober 2019 kun je hierop een korting van € 0,30 krijgen, en dus € 1,25 per maand gaan betalen. Dat lijkt misschien niet veel, maar het scheelt je toch bijna 20%. Neem je met je Betaalpas niet of nauwelijks geld op? Dan kan het interessant zijn om voor deze korting te kiezen.

Wanneer is de korting interessant?
Kiezen voor de korting is alleen slim als je met je Betaalpas (bijna) nooit geld opneemt. Als je namelijk in Nederland en in andere EER-landen euro´s gaat opnemen bij een geldautomaat, betaal je hiervoor € 0,80 per keer. Als je 1 keer per jaar geld opneemt, heb je dus meer profijt van de korting dan bij 3 keer geld opnemen. Vanaf 5 keer per jaar geld opnemen ben je duurder uit en is kiezen voor de korting geen goed idee.
jjohn's signature ==================================================

Groet,
John 

(Click op onderstaande links voor mooie beelden van Karpathos.)
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

De Pancreta bank is ook om, vanaf vandaag rekenen ze €2,50 transactie kosten bij elke opname. 
Ik heb er geen last van. Huh 
Arthur's signature Almost all old truckers survive cancer, but some are still fighting against it.
Nou Arthur, Dat zat er natuurlijk wel aan te komen. Ik heb nog even e.e.a. terug gelezen en als ik het goed begrijp kun je nu alleen nog zonder extra kosten geld opnemen van een ATM van de Bank of Chania. Die is niet aanwezig in het dorp Kalyves, maar volgens mij hebben zij een losstaande ATM bij de LIDL in Mournies. Wij komen daar regelmatig om boodschappen te doen, dus kan ik wel checken of zij inderdaad nog niets in rekening brengen om geld te pinnen. Als er inmiddels al iemand anders is die kort geleden ervaring hiermee heeft opgedaan, dan hoor ik dat graag.
Damiaatje's signature Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Je kan tegenwoordig overal met je pinpas betalen, cash is eigenlijk alleen nog maar voor kleine dingetjes, als ze dwars liggen, wat in sommige taverna's vaak gebeurt en ze zeggen het apparaat doet het niet, ik heb liever cash weet je meteen dat ze zwart geld nodig hebben.
Misschien hebben sommige leden dat al eens meegemaakt.
Arthur's signature Almost all old truckers survive cancer, but some are still fighting against it.
Die ATM punten die niet aan een bepaalde bank gebonden zijn, zijn volgens mij het "duurst" in gebruik Damiaatje.
Wij hebben er hier in t dorp tenminste een, geen idee hoe de firma heet die t regelt, en of daar nog weer verschillen zijn,
met groot geel ATM bord erboven. En daar wordt nogals eens over geklaagd.

Wat betreft betalen met pinpas, ja Arthur hier op Kos zijn die apparaatjes ook nog al eens stuk.........
Nou ja, geld is geld, maar vergeleken met de parkeergelden hier in Pyongyang aan de Amstel valt het allemaal wel mee.
Even ter bevestiging van een eerder bericht door mij geplaatst.
Ook de Bank of Chania brengt Eur. 2,50 kosten in rekening wanneer je met een NLD bankpas geld opneemt bij hun ATM.
Dit bedrag is automatisch afgeschreven van onze bankrekening. Ik denk dat we hiermee dit draadje wel kunnen afsluiten, tenzij zich nieuwe ontwikkelingen voordoen, door bijvoorbeeld een interventie door Brussel?? Whoeahhh, whoeahhh.
Damiaatje's signature Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
(05 September 2019, 18:59)Damiaatje schreef:

Even ter bevestiging van een eerder bericht door mij geplaatst.
Ook de Bank of Chania brengt Eur. 2,50 kosten in rekening wanneer je met een NLD bankpas geld opneemt bij hun ATM.
Dit bedrag is automatisch afgeschreven van onze bankrekening. Ik denk dat we hiermee dit draadje wel kunnen afsluiten, tenzij zich nieuwe ontwikkelingen voordoen, door bijvoorbeeld een interventie door Brussel?? Whoeahhh, whoeahhh.
Das nog goedkoop,ik was op Kreta € 3,85 kwijt voor een opname. Wij waren met zijn drieën, ik pinde voor drie man en de andere twee boekten het direct via internetbankieren over, stond het gelijk weer op mijn rekening.  Big Grin
JohanV's signature Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints. [Afbeelding: footsteps.png]

Heb al van meerdere mensen gehoord dat ze t ook op die manier oplossen, Johan.
plus minus is het rond de 2,60 per opname bij de ATM , ik wou kijken of Attica bank nog gratis was, maar de automaat na invoer van pin en bedrag keuze ging op grijs scherm, en wou niet verder.. iemand dat last bij Attica bank nog heeft geld gepinned?

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Pinnen bij de ATM in Griekenland Damiaatje 18 7.419 07 July 2015, 20:17
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies