Kefalonia midden september
#1
Hoi!

Mijn vriend en ik willen dit jaar graag naar Kefalonia.
Wij hebben een aantal vakanties gezien rond 13 september. We willen 10 dagen gaan.
Is dit qua weer een goede periode om Kefalonia te bezoeken of slaat het in deze periode om? 
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Quote
#2
Het weer is onvoorspelbaar. Wij zijn inmiddels 3 x in die periode geweest op Kefalonia en we hebben wisselend weer gehad. Warm, droog, onweersbuien en zelfs hele dagen regen. Oftewel, er valt niets over te zeggen.

Wil je zeker zijn van goed weer dan zou ik eerder naar de meer oostelijke eilanden gaan als Samos, Rhodos en Kos. De Ionische eilanden zijn toch wat onzekerder in die tijd.
Quote
#3
Half september is het eigenlijk prima, in ieder geval de temperatuur en wat de rest van het weer doet heb je geen invloed op.
Wij hebben de afgelopen jaren in verschillende periodes griekenland bezocht en eigenlijk altijd prima weer in september op een regenbui na af en toe, maar vorig jaar juni hadden we ook hagelstenen en een mega bui op lefkas, 2 jaar geleden op samos in september extreem harde wind 3 dagen maar verder prima.
Quote
#4
De kans op goed weer is wel groter in die periode. Maar zoals al aangehaald door Vito, het weer is onvoorspelbaar. Dit jaar hebben ze in juni (en ook al juli) slecht weer gehad in delen van Griekenland wat zelfs de 100-jarigen die er wonen nog nooit meegemaakt hadden.

Op de Ionische eilanden heb ik al 32° gehad midden oktober maar ook 15° eind september.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)