Douche strand Kythira
#1
Weet iemand van jullie op welke stranden op Kythira er douches zijn? 
Alvast bedankt, groet Corrys
Quote
#2
Corrys,

Bij mijn weten zijn er op Kythira op de stranden geen douches.Maar ik spreek
dan ook over enige jaren geleden.Misschien is er wat dat betreft op het strand
van Aghia Pelaghia iets veranderd.Maar op de andere stranden?Wellicht op het strand van Kapsali?
Misschien dat Ostria of Japio er meer over weten,zij zijn er "kind" aan huis!
Succes!
Quote
#3
Aantal jaar geleden waren er douches bij agia pelagia , platia amos en volgens mij ook kapsali en diakofti, maar dat is al wel aantal jaar geleden.
Quote
#4
Op het strand bij/van Agia Pelagia zijn werkende douches; verspreid over het strand 2 stuks. Op het strand van Plattia Amos is ook een douche. Op alle stranden zijn ook verkleedcabines aanwezig.
Op het strand van Agia Pelagia zijn de bedden en parasols niet langer in “handen” van Remetzo en Sempreviva. Op de bekende plekken staan nu wel strandbedden en parasols, echter te huren per dag.
Quote
#5
Das mooi want we zijn straks in Agia Pelagia. Op internet las ik dat ook Komponada en Limnionas een
douche op het strand hebben. We hebben er zin in!
Quote
#6
Wat was voor jullie een fijne snorkelplek op Kythira en welk strand een must to see?
Groet Corrys
Quote
#7
Op Agia Pelagia zijn douches en bedjes a € 10,= per dag met parasol. 
Komponada zijn douches een kantina, luxe bedjes met dikke matrassen met parasol voor € 10,=. Een geweldige zee!
Fyri Ammos zijn douches en bedjes voor € 8,=. Met een kantina.
Diakofti was 3 weken terug nog een rotzooi Taverne gesloten en de parasols waren stuk. 
Platia Ammos douches en bedjes met parasol. 3 taverne en 1 heerlijke kantina. Lekker en rustig strand.
Kaki Lagada douches, bedjes en parasols voor € 10,= met kantina. Ala Komponada.
Kapsali druk strandje met parasol, bedjes en douches. Veel taverne. Leuk om een keer te doen. In het hoogseizoen erg druk.
Kaladi geen bedjes en douches. Voordat je naar beneden loopt via een lange trap staat bovenaan nog een kleine kantina. Keer doen, is leuk.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#8
Hoop geld voor een bedje. Is hier bij ons in de buurt een stuk goedkoper of gratis.
Quote
#9
(06 August 2018, 17:42)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoop geld voor een bedje. Is hier bij ons in de buurt een stuk goedkoper of gratis.

voor Nederlandse toeristen is het alsnog niks.. op Scheveningen betaal je 30 euro en de drankjes zijn ook een stuk duurder  Big Grin
Quote
#10
(07 August 2018, 10:23)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 August 2018, 17:42)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoop geld voor een bedje. Is hier bij ons in de buurt een stuk goedkoper of gratis.

voor Nederlandse toeristen is het alsnog niks.. op Scheveningen betaal je 30 euro en de drankjes zijn ook een stuk duurder  Big Grin

En daar lig je dan opeengepropt...  Confused
Geef mij maar de ongerepte stranden...
Quote
#11
In Griekenland nooit meer dan 6 euro betaald voor twee bedjes plus parasols. Vaak gratis als je een consumptie bestelde en drinken moeten we allemaal  Big Grin Dus die 10 euro is echt geldklopperij!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#12
(07 August 2018, 10:23)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 August 2018, 17:42)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoop geld voor een bedje. Is hier bij ons in de buurt een stuk goedkoper of gratis.

voor Nederlandse toeristen is het alsnog niks.. op Scheveningen betaal je 30 euro en de drankjes zijn ook een stuk duurder  Big Grin

Meen je dat jacq1970 dat Scheveningen zo duur is?
Quote
#13
(07 August 2018, 11:56)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 August 2018, 10:23)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 August 2018, 17:42)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoop geld voor een bedje. Is hier bij ons in de buurt een stuk goedkoper of gratis.

voor Nederlandse toeristen is het alsnog niks.. op Scheveningen betaal je 30 euro en de drankjes zijn ook een stuk duurder  Big Grin

Meen je dat jacq1970 dat Scheveningen zo duur is?

ja hoor er zijn beach clubs die dit zonder stotteren durven te vragen, drankje is dan ook rond de 5 euro en voor iets met alcohol tik je gewoon het dubbele aan.. uiteraard zijn er goedkopere bedjes maar voor minder dan 20 euro redt je het niet, en ben je ook verplicht consumpties te nemen.. maarja het seizoen is normaal gesproken kort dus ik snap het wel.

(07 August 2018, 11:46)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In Griekenland nooit meer dan 6 euro betaald voor twee bedjes plus parasols. Vaak gratis als je een consumptie bestelde en drinken moeten we allemaal  Big Grin Dus die 10 euro is echt geldklopperij!

dat zal vast, maar die 10 euro gun ik ze van harte, die zeldzame vakantie dag dat ik op het strand vertoef betaal ik die 10 euro lachend.
Vaak zijn wij maar 2 uurtjes ofzo op het strand waarvan merendeels aan het snorkelen dus dan gooi ik mijn handdoek gewoon neer op het starnd en als ik droog ben naar de taverna voor wat lekkers.
Quote
#14
[quote pid='67198' dateline='1533642083']

dat zal vast, maar die 10 euro gun ik ze van harte, die zeldzame vakantie dag dat ik op het strand vertoef betaal ik die 10 euro lachend.

[/quote]

Nou nee, sorry, geen probleem om de middenstand te laten verdienen, maar het moet wel "in lijn" met elkaar zijn. Een plus tov normaal gemiddeld tarief van 66% vind ik niet gezond. Of er moet een consumptie per bedje bij zitten, dan oké.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#15
@jacq 1970 idd is het aantal "zon-dagen" is in NL niet altijd zoals dit jaar en de kosten zullen er ook in Scheveningen uit moeten.
Had er gewoon geen idee van, laatste keer strandbedje in Scheveningen is zo n 35 jaar geleden denk ik.
Quote
#16
(07 August 2018, 16:10)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[quote pid='67198' dateline='1533642083']

dat zal vast, maar die 10 euro gun ik ze van harte, die zeldzame vakantie dag dat ik op het strand vertoef betaal ik die 10 euro lachend.

Nou nee, sorry, geen probleem om de middenstand te laten verdienen, maar het moet wel "in lijn" met elkaar zijn. Een plus tov normaal gemiddeld tarief van 66% vind ik niet gezond. Of er moet een consumptie per bedje bij zitten, dan oké.

kwestie van vraag een aanbod, en je kan het er mee eens zijn of niet maar ik vind het wel logisch.. en vind je het niet logisch ga je lekker met je peertje in het zand zitten toch, of op de kiezels wat er dan ook ligt... je hoeft niet op een bedje natuurlijk.
Quote
#17
Ons werd verteld door de hostess dat de bedjes zo duur zijn geworden omdat de gemeente Kythira het strand verpacht had aan de meest biedende. En ja, dan moeten ze natuurlijk wel geld binnenkrijgen, die verhuurders. 
Overigens vonden wij het strand in Agia Pelagia wel opgeknapt met nieuwe bedjes, parasols en ook om te eten was het netter.
We vonden het wel jammer dat To Scholeio er niet meer was en ook Zephyros in Diakofti (waar overigens ook de bedjes 10 euro waren)
was er helaas niet meer.
Hoe het vorig jaar was weten wij niet, omdat we er toen niet waren!

Wij vonden het in 1e instantie ook heel duur, maar ach... je went er aan...
Quote
#18
De eerste week van onze vakantie waren de bedjes op Agia Pelagia € 8,= bij beide verhuurder. Vervolgens werd het eerst bij de één en vervolgens bij de ander na een week verhoogd naar €10,-. Eigenlijk vind ik het veel geld omdat het strand niet echt netjes en schoon was rond de stoelen. Ook de service was maar matig en kon er geen lachje af.
Maar ja, qua rotzooi opruimen en schoonhouden kan het sowieso  wel beter in Griekenland. Is de laatste jaren wel aan het verbeteren.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#19
(08 August 2018, 11:17)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 August 2018, 16:10)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[quote pid='67198' dateline='1533642083']

dat zal vast, maar die 10 euro gun ik ze van harte, die zeldzame vakantie dag dat ik op het strand vertoef betaal ik die 10 euro lachend.

Nou nee, sorry, geen probleem om de middenstand te laten verdienen, maar het moet wel "in lijn" met elkaar zijn. Een plus tov normaal gemiddeld tarief van 66% vind ik niet gezond. Of er moet een consumptie per bedje bij zitten, dan oké.

kwestie van vraag een aanbod, en je kan het er mee eens zijn of niet maar ik vind het wel logisch.. en vind je het niet logisch ga je lekker met je peertje in het zand zitten toch, of op de kiezels wat er dan ook ligt... je hoeft niet op een bedje natuurlijk.

Dit is geen kwestie van vraag en aanbod zou mijn leraar economie zeggen Big Grin We hebben er in NL een uitdrukking voor, maar die zal ik hier niet plaatsen, niet netjes...
Ik zoek dan wel een ander strand! Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)