Grieksegids nieuws
Protestactie op Santorini
#41
Jacq, I agree to disagrew. De zgn. doorgeslagen dierenwelzijnsorganisaties slagen er altijd wel in om nét een fout moment vast te leggen. Ik ben al op heel wat paardenmarkten geweest maar ik ken tegenwoordig geen misstanden meer. Als een paard bv. niet op de vrachtwagen wil, helpt ‘ koetsjie koetsjie arm paardje ga nu toch’ niet. En dan staan de dierenrechtenorganisaties ineens klaar want er worden wat tikken uitgedeeld. Maar oplossingen hebben ze zelf ook niet. Iets met beste stuurlui ....
Quote
#42
(31 July 2018, 05:59)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jacq, I agree to disagrew. De zgn. doorgeslagen dierenwelzijnsorganisaties slagen er altijd wel in om nét een fout moment vast te leggen. Ik ben al op heel wat paardenmarkten geweest maar ik ken tegenwoordig geen misstanden meer. Als een paard bv. niet op de vrachtwagen wil, helpt ‘  koetsjie koetsjie arm paardje ga nu toch’ niet. En dan staan de dierenrechtenorganisaties ineens klaar want er worden wat tikken uitgedeeld. Maar oplossingen hebben ze zelf ook niet. Iets met beste stuurlui ....

je hebt inderdaad de mensen die overal iets slechts van vinden, maar ik heb de beelden gezien en heb zelf verschillende markten bezocht.. er gebeuren nog steeds dingen die niet kunnen en mogen, en dat jij ze niet ziet en denkt dat het dan over is dan leef je een beetje naïef.
Heb zelf als jonge meid jaren in de paarden gezeten , toen ik nog niet beter wist , maar geen van mijn paarden heb ik ooit met een klap of stoot op een trailer gezet al ging het heus niet altijd makkelijk, angst en onwetendheid bij een dier bestraffen met klappen vind ik iets afschuwelijks.
Misschien noem je mij dan ook zo een doorgeslagen dierenactiviste maar dat vind ik prima , ik weet wat ik zie, wat er gebeurt en waar ik voor sta.
Quote
#43
Ook Natascha Neefs op Parakalo besteed aandacht aan de problemen op Santorini ,
 met de taxiezels
Quote
#44
Als je een dier moet slaan, egaal welk dier omdat het niet luistert ligt het never nooit aan het dier maar aan de opvoeding van de eigenaar.



Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#45
Ook Griekenland heeft wetten en regels als het om dierenwelzijn gaat.
Het is gewoon een kwestie van handhaven en dat zal na zo'n actie als deze hopelijk alsnog gebeuren.
Quote
#46
(31 July 2018, 15:54)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook Griekenland heeft wetten en regels als het om dierenwelzijn gaat.
Het is gewoon een kwestie van handhaven en dat zal na zo'n actie als deze hopelijk alsnog gebeuren.

Denk je nu werkelijk dat een aantal berichten op Oriste de Griekse mentaliteit zal veranderen na ruim 13 jaar wonen op Kreta moet ik je helaas teleurstellen alle veranderingen worden gedaan door de buitenlanders en dat is helaas een druppel op een groeiende plaat zelf veranderen ze nauwelijks op een enkeling na.
Quote
#47
(31 July 2018, 16:01)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 July 2018, 15:54)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook Griekenland heeft wetten en regels als het om dierenwelzijn gaat.
Het is gewoon een kwestie van handhaven en dat zal na zo'n actie als deze hopelijk alsnog gebeuren.

Denk je nu werkelijk dat een aantal berichten op Oriste de Griekse mentaliteit zal veranderen na ruim 13 jaar wonen op Kreta moet ik je helaas teleurstellen alle veranderingen worden gedaan door de buitenlanders en dat is helaas een druppel op een groeiende plaat zelf veranderen ze nauwelijks op een enkeling na.

Ik bedoel de acties op het eiland zelf  
Daar is de overheid wellicht best gevoelig voor als het inkomsten kan kosten. 
Van dit forum zullen ze niet onder de indruk zijn inderdaad.  Big Grin
Quote
#48
(31 July 2018, 16:01)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk je nu werkelijk dat een aantal berichten op Oriste de Griekse mentaliteit zal veranderen na ruim 13 jaar wonen op Kreta moet ik je helaas teleurstellen alle veranderingen worden gedaan door de buitenlanders en dat is helaas een druppel op een groeiende plaat zelf veranderen ze nauwelijks op een enkeling na.

Vertel eens Cornelius, wat zou er dan volgens jou moeten gebeuren om deze vorm van dierenmishandeling een halt toe te roepen?
Het is natuurlijk makkelijk om andermans initiatieven de grond in te boren, maar knapper zou het zijn om met goede en werkbare alternatieven te komen.
Want dat er iets aan moet worden gedaan, daar zijn we het toch hopelijk wel over eens?
Quote
#49
(31 July 2018, 16:52)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 July 2018, 16:01)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk je nu werkelijk dat een aantal berichten op Oriste de Griekse mentaliteit zal veranderen na ruim 13 jaar wonen op Kreta moet ik je helaas teleurstellen alle veranderingen worden gedaan door de buitenlanders en dat is helaas een druppel op een groeiende plaat zelf veranderen ze nauwelijks op een enkeling na.

Vertel eens Cornelius, wat zou er dan volgens jou moeten gebeuren om deze vorm van dierenmishandeling een halt toe te roepen?
Het is natuurlijk makkelijk om andermans initiatieven de grond in te boren, maar knapper zou het zijn om met goede en werkbare alternatieven te komen.
Want dat er iets aan moet worden gedaan, daar zijn we het toch hopelijk wel over eens?
Beste Ger ik boor niets de grond in ik stip de werkelijkheid aan en die is dat de Grieken qua mentaliteit erg weinig veranderen, als die niet veranderd dan veranderd er niets. Ook de overheid doet niets ik weet tientallen kettinghonden aan te wijzen heb dat eens besproken met een lokale politieagent die gaf direct aan als dat het grootste probleem is in de regio kom dan nog maar eens terug.
Als er weer eens teveel katten rondlopen moet je met je eigen dieren die je goed hebt opgevoed en altijd aan de riem hebt zeer goed opletten want dan wordt er weer rijkelijk met gif gestrooid rond het eigen huis enz dus zolang de mentaliteit niet veranderd de overheid niet optreed zal er de komende jaren verd….. weinig veranderen en als ze weten dat jij als buitenlander daar mee bezig bent droppen ze de kittens en puppies gewoon in je tuin diverse malen meegemaakt, neemt niet weg dat ik het hier geweldig naar mijn zin heb ondanks deze mentaliteit en ja je ziet kleine veranderingen bij de Grieken maar dat zijn enkele druppels op de gloeiende plaat.
Zou zeggen kom eens van die roze wolk af en kijk naar de werkelijkheid.
Quote
#50
Eerlijk gezegd had ik toch gehoopt ,Cornelius als grote Grieken land kenner dat je wel de 
oplossing met de ezels zou hebben , maar je reactie op de vraag van Ger slaat werkelijk 
nergens op Angry
Quote
#51
Nou. Ik herken anders wel wat dingen uit zijn betoog.
Quote
#52
Ik denk toch dat degene die je op filmpjes en foto,s ziet niet de eigenaars van de ezels zijn , 
het zou zo  maar kunnen dat het  zgn seizoenarbeiders zijn ,die daar voor een appel en een ei komen
werken ,en degene die daar grof geld aan verdienen  buiten schot blijven
Quote
#53
Net zoals bij alles , is de enige oplossing dit zoveel mogelijk aan de kaak stellen . Op regionaal niveau en dan later op landelijk niveau . Waar ze mee kunnen beginnen is heel simpel met een groep mensen die arme ezels wat emmers met water geven en wat te eten .

Daarna elke toerist aanspreken en ze toch vriendelijk verzoeken om het toch niet te doen ,eventueel met behulp van een paar schokkende foto's . Hoe meer aandacht , hoe meer kans dat op een gegeven moment het zal stoppen . Het zal een keer moeten stoppen, al is het in 2039 .

Wij kunnen bijv. met zijn allen al een kleine donatie doen aan Save the donkey's
Quote
#54
(31 July 2018, 19:31)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk toch dat degene die je op filmpjes en foto,s ziet niet de eigenaars van de ezels zijn , 
het zou zo  maar kunnen dat het  zgn seizoenarbeiders zijn ,die daar voor een appel en een ei komen
werken ,en degene die daar grof geld aan verdienen  buiten schot blijven

Beste Metaxa je bent zoals vele van je antwoorden blijkt een naieve dromer die totaal niet weet hoe het in Griekenland werkelijk toegaat.

(31 July 2018, 18:11)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eerlijk gezegd had ik toch gehoopt ,Cornelius als grote Grieken land kenner dat je wel de 
oplossing met de ezels zou hebben , maar je reactie op de vraag van Ger slaat werkelijk 
nergens op Angry

Waarschijnlijk komt dat ook om dat je totaal niet begrijpt hoe de situatie in Griekenland in elkaar zit en je enkel en alleen linken  plaatst terwijl je eigenlijk totaal niet op de hoogte bent van vele situaties maar het interessant is om er veel over te praten zou maar eens wakker worden.
Quote
#55
(31 July 2018, 22:32)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 July 2018, 19:31)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk toch dat degene die je op filmpjes en foto,s ziet niet de eigenaars van de ezels zijn , 
het zou zo  maar kunnen dat het  zgn seizoenarbeiders zijn ,die daar voor een appel en een ei komen
werken ,en degene die daar grof geld aan verdienen  buiten schot blijven

Beste Metaxa je bent zoals vele van je antwoorden blijkt een naieve dromer die totaal niet weet hoe het in Griekenland werkelijk toegaat.

(31 July 2018, 18:11)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eerlijk gezegd had ik toch gehoopt ,Cornelius als grote Grieken land kenner dat je wel de 
oplossing met de ezels zou hebben , maar je reactie op de vraag van Ger slaat werkelijk 
nergens op Angry

Waarschijnlijk komt dat ook om dat je totaal niet begrijpt hoe de situatie in Griekenland in elkaar zit en je enkel en alleen linken  plaatst terwijl je eigenlijk totaal niet op de hoogte bent van vele situaties maar het interessant is om er veel over te praten zou maar eens wakker worden.

Maar de vraag was of jij weet hoe deze dieren mishandeling gestopt kan worden ????
Quote
#56
Wat jammer Cornelius dat je, ondanks m'n oproep, blijkbaar wederom niet in staat bent om met opbouwende suggesties te komen. Verder dan 'Zo zijn de Grieken nu eenmaal, die kun je niet veranderen' kom je blijkbaar niet.

Misschien moeten we jouw kijk op de situatie ook in Nederland invoeren voor bijvoorbeeld notoire hardrijders, belastingontduikers en inbrekers? 'Ach, ze weten niet beter, laat ze maar gewoon doorgaan, je kunt ze toch niet veranderen'.

Nee Cornelius, zó werkt dat niet. We hebben het hier niet over een keertje foutparkeren, maar over het ernstig en veelvuldig mishandelen en uitbuiten van dieren. En dat is, wereldwijd (op misschien een paar bananenrepublieken na, een misdrijf. Ook in Griekenland. Dus moeten we het probleem aan de kaak blijven stellen en zo internatioale druk uitoefenen, desnoods op diplomatiek niveau. Da's m.i. de enige remedie tegen dit weerzinwekkende gedrag.
Quote
#57
Ik denk dat het bij alles zo is: Geen vraag/geen aanbod. Dus als de toeristen er geen gebruik van maken, zal het verhuren van de ezeltjes snel ophouden. Dus wij er niet op, anderen aanspreken, maar ook de touroperators kunnen hier nog wat aan doen. Als zij hun klanten wijzen op het dierenleed voordat ze op de eilanden aankomen, zal dat ook veel schelen.
Quote
#58
(01 August 2018, 08:43)Natalie66 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat het bij alles zo is: Geen vraag/geen aanbod. Dus als de toeristen er geen gebruik van maken, zal het verhuren van de ezeltjes snel ophouden. Dus wij er niet op, anderen aanspreken, maar ook de touroperators kunnen hier nog wat aan doen. Als zij hun klanten wijzen op het dierenleed voordat ze op de eilanden aankomen, zal dat ook veel schelen.

Helemaal mee eens Natalie; dit dierenleed moeten we de wereld uithelpen door er zoveel mogelijk op te wijzen. Op internet, ter plaatse, via de reisorganistaties, social media enz.
Zo wijd verspreiden dat niemand meer op zo'n arm dier gaat zitten en het genant gaat vinden om erop gezien te worden, in plaats van trots op Facebook te tonen hoe flink hij/zij was om zich door zo'n arm dier naar boven te laten transporteren.
Sorry voor mijn felheid, maar als dierenliefhebber kan ik mij er enorm druk over maken hoe dit soort wangedrag soms goedgepraat wordt Angry
De beestjes zelf kunnen zich niet verdedigen, wij als (meestal) geciviliseerde mensen kunnen dat gelukkig wél.
Quote
#59
Net wat Nathalie zegt , zoveel mogelijk kenbaar maken, delen en mensen erop aan spreken.
De mentaliteit van de Grieken zelf verandert zo langzaam dat het verschil ook echt moet komen van de jongere generaties die zien hoe het beter kan en moet.
Grieken zijn over het algemeen van "zo is het altijd geweest en zo zal het altijd zijn " en nemen weinig tot geen verantwoordelijkheid voor de dieren, ze weten niet beter en het boeit ze ook weinig.
Gelukkig zijn er ook heel veel Grieken die wel hun stinkende best doen, op Samos in Karlovassi heeft Spyros een shelter en werkt daar kei en kei hard voor samen met ook veel Griekse vrijwilligers, in Athene zit een shelter gerund door een Griekse dame en Griekse vrijwilligers die haar leven heeft gewijd aan de zwerfdieren, ezeltjes opvang op Corfu.. en zo zijn er legio voorbeelden van Grieken die zich meer dan inzetten.
In Nederland heeft het ook lang geduurd eer de dieren beter behandeld werden en af en toe is het nog schrikbarend wat je hier zit.. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.. stap voor stap.
Quote
#60
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#61
Leuke cartoon, maar zet er wel even de bron bij of wie hem getekend heeft.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#62
(01 August 2018, 13:10)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Leuke cartoon, maar zet er wel even de bron bij of wie hem getekend heeft.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








Deze cartoon stond op een poster van de Animal Party  Cyprus , om deel te nemen aan de driedaagse  protesten op Santorini
Quote
#63
Is dit dan ook mishandeling of gebruik van lastdieren...? In de Witte Bergen op Kreta!(foto uit: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)

Uiteraard ben ik het ermee eens dat het gebruik van de ezels op Santorini een heel ander verhaal is!
[Afbeelding: n6ubm1.jpg]
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#64
Als de last voor de dieren goed te dragen is en de dieren goed behandeld worden is geen probleem... het gaat er niet om dat dieren als werkdieren gebruikt worden, het gaat erom dat je ze goed behandeld , dat de last die ze moeten dragen normaal is en niet dat de dieren eronder bezwijken, eten, drinken en schaduw hebben en rusten...
Dieren zullen overal te wereld gebruikt worden als werkdieren, zelfs blindengeleidehonden zijn werkdieren, maar je moet er goed voor zijn.
Quote
#65
Op het eerste gezicht ziet  het een nogal zware vracht uit ,maar op foto is niet te zien
wat er in die zakken zit ,en ten tweede hoe de hoeven eruit zien wat dus niet onbelabgrijk
is ,eerlijk gezegd Berend heb ik mijn twijfels
Quote
#66
Onderstaand bericht last zines dat de protesten in ideer geval niet onopgemerkt zijn gebleven.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#67
(02 August 2018, 09:38)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op het eerste gezicht ziet  het een nogal zware vracht uit ,maar op foto is niet te zien
wat er in die zakken zit ,en ten tweede hoe de hoeven eruit zien wat dus niet onbelabgrijk
is ,eerlijk gezegd Berend heb ik mijn twijfels

Volgens mij steekt koren of iets dergelijks uit de zakken
Quote
#68
Nu begint ook in Griekenland het nieuws van de mishandelingen op de dieren activisten  
 , door te dringen  , gisteren  uitgebreid verslag op Greek Reporter  ,ook het filmpje daarvan
wordt getoond
Quote
#69
(03 August 2018, 11:26)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nu begint ook in Griekenland het nieuws van de mishandelingen op de dieren activisten  
 , door te dringen  , gisteren  uitgebreid verslag op Greek Reporter  ,ook het filmpje daarvan
wordt getoond

mooi, laat ze het maar verspreiden en niet stil houden... als er maatregelen genomen worden zal het waarschijnlijk niet in 1ste instantie vanuit het oogpunt van dierenwelzijn gebeuren maar meer het verlies van inkomsten door wegblijven van toeristen.. maakt niet uit zolang de regels maar gehandhaafd worden.
Quote
#70
(31 July 2018, 17:38)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 July 2018, 16:52)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 July 2018, 16:01)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk je nu werkelijk dat een aantal berichten op Oriste de Griekse mentaliteit zal veranderen na ruim 13 jaar wonen op Kreta moet ik je helaas teleurstellen alle veranderingen worden gedaan door de buitenlanders en dat is helaas een druppel op een groeiende plaat zelf veranderen ze nauwelijks op een enkeling na.

Vertel eens Cornelius, wat zou er dan volgens jou moeten gebeuren om deze vorm van dierenmishandeling een halt toe te roepen?
Het is natuurlijk makkelijk om andermans initiatieven de grond in te boren, maar knapper zou het zijn om met goede en werkbare alternatieven te komen.
Want dat er iets aan moet worden gedaan, daar zijn we het toch hopelijk wel over eens?
Beste Ger ik boor niets de grond in ik stip de werkelijkheid aan en die is dat de Grieken qua mentaliteit erg weinig veranderen, als die niet veranderd dan veranderd er niets. Ook de overheid doet niets ik weet tientallen kettinghonden aan te wijzen heb dat eens besproken met een lokale politieagent die gaf direct aan als dat het grootste probleem is in de regio kom dan nog maar eens terug.
Als er weer eens teveel katten rondlopen moet je met je eigen dieren die je goed hebt opgevoed en altijd aan de riem hebt zeer goed opletten want dan wordt er weer rijkelijk met gif gestrooid rond het eigen huis enz dus zolang de mentaliteit niet veranderd de overheid niet optreed zal er de komende jaren verd….. weinig veranderen en als ze weten dat jij als buitenlander daar mee bezig bent droppen ze de kittens en puppies gewoon in je tuin diverse malen meegemaakt, neemt niet weg dat ik het hier geweldig naar mijn zin heb ondanks deze mentaliteit en ja je ziet kleine veranderingen bij de Grieken maar dat zijn enkele druppels op de gloeiende plaat.
Zou zeggen kom eens van die roze wolk af en kijk naar de werkelijkheid.

Cor ik ben het wel eens met je, er veranderd nog steeds weinig, al gaat het wel beter dan jaren geleden.

In het begin dat wij hier kwamen wonen vonden ze het maar raar dat je de honden aan een riem uitliet en dan ook nog zo vaak, nu volgen sommige ons voorbeeld.
Wij weten dat er tweemaal per jaar een vergifronde is in Skala Kallonis, voor de Pasen en nadat de toeristen zijn vertrokken rond half oktober.
De eigenaren van honden houden in die tijd hun beestjes thuis of laten ze aan de riem uit, ze zeggen ook te weten wie het doet maar…
Wij hebben sinds half april er weer een hondje bij, was gedumpt in ons dorp, een Setter (jachthond) van ongeveer een half jaar, is bij ons bang voor scherpe geluiden zal dus niet geschikt geweest zijn voor de jacht.
Het dumpen van puppies of volwassen honden gebeurd regelmatig in ons dorp.
Wij hebben nu twee honden, 6 binnenkatten en twee buitenkatten onder onze hoede en allemaal gesteriliseerd.
Een Griekse in ons dorp heeft op het moment 19 honden in de opvang maar gelukkig gaan er regelmatig honden naar NL. (zie straathonden van Lesbos).
Quote
#71
Alleen lees je nergens of die dierenbeulen ook vervolgd worden, door de mishandeling oo
de mensen die daar eigenlijk een vreedzame demonstratie aan het voeren waren , er zijn 
toch enkele mensen het ziekenhuis ingeslagen ,door een groep van dertig helden tegen tien
mensen ,waarvan het grootste deel vrouwen waren
Quote
#72
Nou,zo heel af en toe lees je een verslag van een rechtszaak tegen een dierenmishandelaars. Er worden dan draconische straffen uitgedeeld. Tienduizend euro boete is niks en dat in combinatie met een flinke gevangenisstraf.
Quote
#73
(03 August 2018, 21:28)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou,zo heel af en toe lees je een verslag van een rechtszaak tegen een dierenmishandelaars. Er worden dan draconische straffen uitgedeeld. Tienduizend euro boete is niks en dat in combinatie met een flinke gevangenisstraf.

Wat ik er wel van begrepen heb is dat de politie van Santorini geen proces verbaal heeft gemaakt
omdat het maar om kleine verwondingen gaat , bij de  activoerders
Quote
#74
Het begint er meer en meer op te lijken , dat deze dieren beulen zomaar onschuldige vrouwen en
meisjes  mogen mishandelen , en gewoon verder kunnen gaan met  hun smerige praktijken  ,en doen
politie ,burgemeester net of er niks gebeurd is dus
dronken ze een glas
deden een plas
en alles bleef zo als het was
Quote
#75
Gewoon niet meer opstappen, hoewel ieder zijn eigen afweging mag maken.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&utm_medium=rsswidget&utm_campaign=artikelkop
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)