Masticha-ijs
#1
Het heeft even geduurd voor ik een nieuw recept kon plaatsen, sorry daarvoor Blush  De nieuwe baan vergde veel tijd om te wennen aan alle nieuwe dingen (wordt ook al een dagje ouder Rolleyes ) en tussendoor toch ook nog lekker op vakantie geweest!

Zoals ik al eerder aangegeven had, hierbij het recept voor masticha-ijs. Echt voor de liefhebbers en zeker bij dit weer overheerlijk!

JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Dit ga ik zeker maken. Bedankt Johan. Kun je ook slagroom gebruiken? Waar koop ik Masticha.
Quote
#3
(30 July 2018, 12:43)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit ga ik zeker maken. Bedankt Johan. Kun je ook slagroom gebruiken? Waar koop ik Masticha.

Ja hoor, je kan gewoon slagroom gebruiken (niet geklopt Wink ). Ik koop de masticha bij het grieksehuis in Tilburg. Kan je ook online daar kopen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
Dank je wel Johan.
Ga over ruim 2 weken op Samos kijken of ik daar de masticha kan kopen
Dat zijn dan toch die stukjes die je ook als kauwgom kunt gebruiken?
Weet dat die bij de supermarkt daar te koop zijn.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#5
(30 July 2018, 13:17)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank je wel Johan.
Ga over ruim 2 weken op Samos kijken of ik daar de masticha kan kopen
Dat zijn dan toch die stukjes die je ook als kauwgom kunt gebruiken?
Weet dat die bij de supermarkt daar te koop zijn.

Ja, wordt ook wel als kauwgum gebruikt, vond dat geen onverdeeld succes Smile . Je kan het ook als poeder kopen. Wordt ook in snoepjes verwerkt. Ik gebruik het zelf ook bij brood bakken bv.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
JohanV,

Niet over ijs,maar omdat je zelf aangaf:een nieuwe baan:veel succes hierbij/mee
Wordt steeds getroffen door de foto van de Labradors:geweldig!
Wij hebben ze ook altijd gehad!
Maar bovenal:mooie en goede recepten!
Quote
#7
(31 July 2018, 18:41)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV,

Niet over ijs,maar omdat je zelf aangaf:een nieuwe baan:veel succes hierbij/mee
Wordt steeds getroffen door de foto van de Labradors:geweldig!
Wij hebben ze ook altijd gehad!
Maar bovenal:mooie en goede recepten!

Dank voor je compliment Marianne! En ja, de Labradors zijn mijn alles. De chocoladebruine, Myra, hebben we 15 augustus 2016 moeten laten inslapen. De witte, Gaia, is een echte scheet, vol vertrouwen naar mensen toe, ondanks haar mishandelingen die ze in Portugal meegemaakt heeft.
En ze lust(t)en allebei Grieks! Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#8
O dat klinkt lekker! Ik heb toevallig vanavond revani met masticha gegeten, ook heel erg lekker.
Maar dit ijs ga ik zeker ook n's maken! Bedankt  Smile
Corry's signatuur OnderwegnaarIthaka.nl 
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)