Grieksegids nieuws     
Laatste 15 miljard €uro naar Griekenland
#1
NOS schreef:Griekenland staat financieel weer op eigen benen. Vandaag is de laatste 15 miljard euro van het internationale steunprogramma overgemaakt, wat het totaal aan Athene uitgekeerde bedrag op 257 miljard euro brengt. Het ESM-reddingsfonds heeft het land daarmee behoed voor een faillissement en bovendien voorkomen dat de eurozone uit elkaar is gevallen.

Lees hier het gehele artikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
(06 August 2018, 15:52)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




NOS schreef:Griekenland staat financieel weer op eigen benen. Vandaag is de laatste 15 miljard euro van het internationale steunprogramma overgemaakt, wat het totaal aan Athene uitgekeerde bedrag op 257 miljard euro brengt. Het ESM-reddingsfonds heeft het land daarmee behoed voor een faillissement en bovendien voorkomen dat de eurozone uit elkaar is gevallen.

Lees hier het gehele artikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En er voor gezorgd heeft dat  een enorm groot aantal gepensioneerden van 400 tot 500 euro per maand moet rond komen, dat De werkeloosheidsuitkeringen tot een absoluut minimum terug gebracht zijn en nog maar voor drie maanden gelden en als je na een jaar geen werk hebt gevonden de ziekttekostenverzekering stopt je momenteel 25 procentt van de medicijnen zelf moet betalen dat de armoede vooral in de grote stede enorm is dat het aantal zelfmoorden nergens in Europa zo hoog is als in Griekienland, dat de lonen nergens in Europa zo laag zijn als in Griekenland dat de gezondheidszorg bijna volledig is afgebroken enz., enz en zo kunnen we nog wel even doorgaan DANK U WEL EUROPA U HEEFT KANS GEZIEN OM EEN NATIE TE CREEREN WAARIN EEN HANDVOL RIJKEN RIJKER ZIJN GEWORDEN EN EEN GROOT DEEL VAN DE BEVOLKING TOT DE BEDELSTAF TE VEROORDELEN.
EUROPA MAG TROTS WEZEN.
Quote
#3
Daar heb je zeker een punt Cornelius, de titel van het artikel suggereert dat de klus geklaard is, en dat Griekenland nu geheel op eigen benen kan staan.
Niets is minder waar; er moet inderdaad nog heel wat worden gerealiseerd voordat het land zich zal kunnen meten met bijvoorbeeld andere landen in de regio. Daar is nog héél wat tijd, geld maar aan de andere kant óók mentaliteitsverandering voor nodig.
De toekomst zal het ons leren; wordt ongetwijfeld vervolgd.......
Quote
#4
(06 August 2018, 16:48)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daar heb je zeker een punt Cornelius, de titel van het artikel suggereert dat de klus geklaard is, en dat Griekenland nu geheel op eigen benen kan staan.
Niets is minder waar; er moet inderdaad nog heel wat worden gerealiseerd voordat het land zich zal kunnen meten met bijvoorbeeld andere landen in de regio. Daar is nog héél wat tijd, geld maar aan de andere kant óók mentaliteitsverandering voor nodig.
De toekomst zal het ons leren; wordt ongetwijfeld vervolgd.......
Griekenland is gesloopt op vele punten als je zoals ik er tussen in woont en zo zijn er meer is het vaak te triest voor woorden.
Quote
#5
Ik denk dat problemen niet alleen door Europa zijn veroorzaakt. De zakkenvullers van ND en PASOK hebben meer uitgegeven dan er binnenkwam. Dat gat werd gevuld door de kamikaze banken in West-Europa die dachten dat met introductie van de Euro het kredietrisico was verdwenen en er goed aan verdienden.

Toen in 2010 de banken dreigden om te vallen heeft Europa de rekening bij de Europese (niet alleen de Griekse) belastingbetalers en de Griekse pensioenfondsen neergelegd met medewerking van ND en PASOK. Normaal gesproken heeft de schuldeiser een probleem als de schuldenaar niet kan betalen maar in dit geval is de zwarte piet doorgeschoven.

Na akkoord in juni 2018 was er een item bij ERT dat na herschikking schuld (later betalen, geen vermindering) de verwachting is dat in 2060 de Griekse staatsschuld gedaald zal zijn tot 97% van het BNP. De norm uit euroakkoord is 60%, zullen er de komende 40 jaar nog wel meer van horen. Vrees dat Griekse bevolking nog wel het een en ander staat te wachten.

Cors
Quote
#6
Het belastingstelsel moet op de schop en er moet controle komen . Dankzij de enorme vriendjespolitiek word er gesjoemeld met belasting aangiftes . Superrijke reders ,miljardairs , geven een vermogen op van 10 miljoen en er word opzij gekeken . Echt te bizar voor woorden .
Quote
#7
(06 August 2018, 18:43)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat problemen niet alleen door Europa zijn veroorzaakt. De zakkenvullers van ND en PASOK hebben meer uitgegeven dan er binnenkwam. Dat gat werd gevuld door de kamikaze banken in West-Europa die dachten dat met introductie van de Euro het kredietrisico was verdwenen en er goed aan verdienden.

Toen in 2010 de banken dreigden om te vallen heeft Europa de rekening bij de Europese (niet alleen de Griekse) belastingbetalers en de Griekse pensioenfondsen neergelegd met medewerking van ND en PASOK. Normaal gesproken heeft de schuldeiser een probleem als de schuldenaar niet kan betalen maar in dit geval is de zwarte piet doorgeschoven.

En zoals overal is de partij die orde op zaken probeert (of moet) stellen de gebeten hond. M.a.w. bij de volgende legislatuur zal een deel van die zakkenvullers van vroeger naar alle waarschijnlijkheid terug aan het roer staan. Dat is het perverse door het kortetermijngeheugen van vele mensen. De meesten kijken enkel naar de laatste legislatuur en niet verder terug in de tijd.

Ik denk dat we niet willen weten wat andere landen en banken in die landen aan miljarden verdiend hebben door de Griekse financiële crisis. Als dat eens duidelijk zou gemaakt worden staat waarschijnlijk zowat de hele Europese bevolking op hun achterste poten van verontwaardiging. Daarom zal dat potje wel gedekt blijven.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
En voor degenen welke zo graag roepen dat Griekenland met hun zuurverdiende belastinggeld overeind gehouden wordt. Lees het artikel even aandachtig. 
Er is 0 euro Nederlands belastinggeld naar Griekenland gegaan. 
Waarom wordt dit nu pas geschreven?
Quote
#9
(06 August 2018, 22:58)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En voor degenen welke zo graag roepen dat Griekenland met hun zuurverdiende belastinggeld overeind gehouden wordt. Lees het artikel even aandachtig. 
Er is 0 euro Nederlands belastinggeld naar Griekenland gegaan. 
Waarom wordt dit nu pas geschreven?

Hier heeft meneer Rutte wel iets uit te leggen ,over geen cent meer naar Griekenland Rolleyes
Quote
#10
@Cornelius: De Nederlandse AOWers in het buitenland moesten wel een deel van de "hulp" meebetalen -
bij mij en bij mijn vrouw wird elk 25€ van de Aow afgetrokken met een xxxsmoes.
Waarschijnlijk bij jou ook?
Johannes
Quote
#11
(06 August 2018, 20:46)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 August 2018, 18:43)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat problemen niet alleen door Europa zijn veroorzaakt. De zakkenvullers van ND en PASOK hebben meer uitgegeven dan er binnenkwam. Dat gat werd gevuld door de kamikaze banken in West-Europa die dachten dat met introductie van de Euro het kredietrisico was verdwenen en er goed aan verdienden.

Toen in 2010 de banken dreigden om te vallen heeft Europa de rekening bij de Europese (niet alleen de Griekse) belastingbetalers en de Griekse pensioenfondsen neergelegd met medewerking van ND en PASOK. Normaal gesproken heeft de schuldeiser een probleem als de schuldenaar niet kan betalen maar in dit geval is de zwarte piet doorgeschoven.

En zoals overal is de partij die orde op zaken probeert (of moet) stellen de gebeten hond. M.a.w. bij de volgende legislatuur zal een deel van die zakkenvullers van vroeger naar alle waarschijnlijkheid terug aan het roer staan. Dat is het perverse door het kortetermijngeheugen van vele mensen. De meesten kijken enkel naar de laatste legislatuur en niet verder terug in de tijd.

Ik denk dat we niet willen weten wat andere landen en banken in die landen aan miljarden verdiend hebben door de Griekse financiële crisis. Als dat eens duidelijk zou gemaakt worden staat waarschijnlijk zowat de hele Europese bevolking op hun achterste poten van verontwaardiging. Daarom zal dat potje wel gedekt blijven.

“Griekse crisis leverde Duitsland al 100 miljard euro op”

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
En 1 van de redenen dat Griekenland aan de grond is schuld van Navo die maar even besliste dat Griekenland onderzeeërs en ander materieel moest aanschaffen omdat ze gunstig lagen tov "bepaalde landen", en dat ze dat niet konden betalen maakte niet uit dat schoten de banken wel even voor terwijl ze wisten dat het nooit afbetaald kon worden .. dus ook onze regeringen zijn boefjes .
De dupe is het Griekse volk, dat wordt afgeschilderd als luie donders en profiteurs...en die zal je er vast hebben maar niet het hard werkende volk wat wij tegen komen... een man van 78 die in een taverna loopt te bedienen, tis toch erg.
Quote
#13
(07 August 2018, 08:38)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Cornelius: De Nederlandse AOWers in het buitenland moesten wel een deel van de "hulp" meebetalen -
bij mij en bij mijn vrouw wird elk 25€ van de Aow afgetrokken met een xxxsmoes.
Waarschijnlijk bij jou ook?
Johannes
Ik heb veel vreemde uitspraken gehoord over wat de Nederlanders hebben moeten bijdragen maar deze had ik nog niet gehoord laten we het maar bij een broodje aap houden, ik hou erg goed bij wat er van mijn AOW en mijn andere pensioenen word ingehouden maar deze kende ik nog niet.







aow
Quote
#14
Volgende ronde.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Ik vrees dat Varoufakis gelijk heeft.
Quote
#16
(22 August 2018, 12:38)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vrees dat Varoufakis gelijk heeft.

Zeker als je dit eens leest.
 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
Een echte aanrader......
Viviane
Quote
#18
Ik heb het boek van Varoufakis ook gelezen, interessant boek. Toen Schauble aftrad als minister van financiën gaf hij een afscheidsinterview aan Skai. Hij wilde niet op dit boek reageren omdat Varoufakis de feiten zo verdraaide.

Interessant boek is ook het boek over de euro van Joseph Stiglitz, winnaar van Nobelprijs economie.

Cors
Quote
#19
(22 August 2018, 18:59)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb het boek van Varoufakis ook gelezen, interessant boek. Toen Schauble aftrad als minister van financiën gaf hij een afscheidsinterview aan Skai. Hij wilde niet op dit boek reageren omdat Varoufakis de feiten zo verdraaide.
Cors

Schauble kon natuurlijk ook moeilijk zeggen dat de feiten niet verdraaid werden want dan stelde hij zichzelf in een slecht daglicht.  Persoonlijk zou ik eerder Varoufakis geloven dan Schauble.

Wat Varoufakis meer geloofwaardig maakt is het feit dat Draghi ondertussen ook al in diskrediet gekomen is. Iemand waarover Varoufakis schreef dat hij ongeloofwaardig en onbetrouwbaar was.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
Wat mij betreft is het enige en juiste verhaal van Varoufakis, Tsipras en zijn kornuiten hadden er verstandiger aan gedaan de door Varoufakis bedachte strategie uit te voeren. 
Dan had het land er beter voor gestaan dan nu.
Quote
#21
Niet de sprookjes van Tsipras, maar de waarheid van Varoufakis. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
De versie van Dijsselbloem komt er aan.

Cors

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Interview met Dijsselbloem.

Cors

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
Dijsselbloem is net zo geloofwaardig als Pinokkio. 
Hij is braaf het knechtje van Merkel en Schauble geweest.
Quote
#25
Denk dat niet alles op de Duitsers gegooid moet worden. De Fransen Strauss-Kahn en Lagarde hebben ook een behoorlijk potje meegeblazen om de Grieken met een memorandum op te zadelen.

Cors
Quote
#26
Interessant verhaal van voormalig IMF medewerker. 

Cors

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Heel interessante uitleg die op vele vlakken ook overeenkomt met wat Varoufakis wou maar daarin tegengewerkt werd door verschillende actoren.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Vrees dat ze gaan krijgen.

Cors
Quote
#29
De ECB geeft toe dat Griekenland als proefkonijn is gebruikt, fijn zulke vrienden. 
Tsipras had beter naar Varoufakis kunnen luisteren ipv zijn kiezers in de kou te laten staan. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)