Alpha Bank sluit kantoren en pinautomaten op 3 eilanden
#1
Eergisteren werd bekend gemaakt dat Alpha Bank per 1 of 15 september haar kantoortjes en pinautomaten gaat sluiten op Tilos, Lipsi en Kasos. Alpha Bank is ook de enige bankmaatschappij die op die 3 eilanden aanwezig is. Ondertussen is er al hevig protest van de burgemeesters van deze 3 plaatsen die het totaal onverantwoord vinden dat de lokale inwoners met een ferry naar een ander eiland moeten voor eender welke bankverrichting.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Voor personen die plannen naar 1 van deze eilanden te gaan de komende weken is het dan ook aangeraden voldoende cash (en een kredietkaart) mee te nemen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Voor de mensen op Kasos is dit in ieder geval verschrikkelijk. Ze zijn een dag kwijt om met de Kasos Princess op en neer naar Karpathos te gaan om te pinnen.
(Het gaat een beetje op Nederland lijken waar ze de pinautomaten uit de dorpen halen.)
Quote
#3
Vind t eerlijk gezegd nog wel een verschil of je "over land" de mogelijkheid hebt om naar een andere bank te gaan,
op de tijd dat t jou uitkomt, of dat je met een boot moet.
Quote
#4
(17 August 2018, 08:43)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vind t eerlijk gezegd nog wel een verschil of je "over land" de mogelijkheid hebt om naar een andere bank te gaan,
op de tijd dat t jou uitkomt, of dat je met een boot moet.

Dat verschil is er natuurlijk. 
Behalve voor bv ouderen zonder vervoer in de dorpen waar ook geen OV meer is. En dat zijn er in Nederland nogal wat.
Maar het was bedoeld als "bij wijze van spreken" en niet om het minder erg te doen lijken.
Quote
#5
Ondertussen heeft Alpha Bank (onder grote druk) al laten weten dat enkel hun kantoor op die eilanden tijdens de winter gesloten wordt en er nieuwe ATM's komen waar meerdere mogelijkheden zijn voor bankverrichtingen. Een gedeeltelijke oplossing dus, maar ik vraag me nog steeds af wat de oudere bevolking die weinig kaas gegeten hebben van elektronische en digitale toestanden daarvan denkt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
De oudere mensen die ik ken sturen een familielid een keer in de maand om hun pesioentje op te halen.
Verstoppen dat thuis in -tig zakjes en papiertjes ergens diep weg, en betalen alles cash van dat geld.
Ik zit me zelfs te bedenken dat ze er misschien ook nog wel voor kunnen kiezen om
cash hun pensioen kunnen krijgen via t postkantoor. Tot voor kort zag ik nog mensen
dit doen, bij ons supermarktje/postkantoor in t dorp. Mij viel daar op dat zlefs van die schamele pensioentjes
altijd wat afgestaan wordt aan de jongen die ze dat geld geeft van t postkantoor.
Quote
#7
(17 August 2018, 20:44)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ondertussen heeft Alpha Bank (onder grote druk) al laten weten dat enkel hun kantoor op die eilanden tijdens de winter gesloten wordt en er nieuwe ATM's komen waar meerdere mogelijkheden zijn voor bankverrichtingen. Een gedeeltelijke oplossing dus, maar ik vraag me nog steeds af wat de oudere bevolking die weinig kaas gegeten hebben van elektronische en digitale toestanden daarvan denkt.

Dat moet ik eerst nog zien met die ATM's, er moet dan toch regelmatig een geldwagen de ferry op om de eilanden met geld te bevoorraden, nu moet dat ook maar kan een deel in de kluis van de bank.
Gisteren zag ik nog een staaltje van (dat moet je beslist niet NL, B of waar dan ook in het noorden doen), ze waren de ATM bij de AB supermarkt aan het vullen, de chauffeur blijft in de auto en 1 persoon gaat met een koffer vol geld de laadjes vullen binnen, geen bewaking, geen wapens gewoon op zijn gemakje duizenden flappen van 50 euro erin doen en iedereen loopt er vlak langs.
Je zou bijna in de verleiding komen. oops
 
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Op Amorgos zijn vier geldautomaten waarvan er meestal  drie niet gevuld zijn,
alle vier de kleine  Cycladen eilanden hebben een pinautomaat ,als je veel geluk
hebt komt er ook geld uit ,dus kan je beter maar wat cash meenemen
Quote
#9
(18 August 2018, 10:51)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 August 2018, 20:44)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ondertussen heeft Alpha Bank (onder grote druk) al laten weten dat enkel hun kantoor op die eilanden tijdens de winter gesloten wordt en er nieuwe ATM's komen waar meerdere mogelijkheden zijn voor bankverrichtingen. Een gedeeltelijke oplossing dus, maar ik vraag me nog steeds af wat de oudere bevolking die weinig kaas gegeten hebben van elektronische en digitale toestanden daarvan denkt.

Dat moet ik eerst nog zien met die ATM's, er moet dan toch regelmatig een geldwagen de ferry op om de eilanden met geld te bevoorraden, nu moet dat ook maar kan een deel in de kluis van de bank.
Gisteren zag ik nog een staaltje van (dat moet je beslist niet NL, B of waar dan ook in het noorden doen), ze waren de ATM bij de AB supermarkt aan het vullen, de chauffeur blijft in de auto en 1 persoon gaat met een koffer vol geld de laadjes vullen binnen, geen bewaking, geen wapens gewoon op zijn gemakje duizenden flappen van 50 euro erin doen en iedereen loopt er vlak langs.
Je zou bijna in de verleiding komen. oops
 

Dat zag ik in het voorjaar op Limnos. Een geldwagen kwam de ferry afgereden en kwam net voor de ferry vertrok weer terug. Maar het zou me absoluut verwonderen dat men bijvoorbeeld een grotere som dat nodig met de geldwagen in Patmos brengt en er dan iemand met een aktentasje vol centen even met de lokale ferry heen en weer naar Lipsi gaat om de automaat daar bij te vullen.

Ik herinner me nog dat in een bank op de eilanden vroeger het geld gewoon in stapels op de toonbank lag. Niemand dacht er zelfs maar aan om misschien.....
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Ha ha ja Patrick dat kan ik me ook nog herinneren, die stapels geld. Al was dat in de drachme tijd, 
5000 drachmes t waardevolste biljet dus dan krijg je al snel hoge stapels.....
Mijn man werkte in die tijd op de boekhoudafdeling van een groot hotel. 
Het personeel kreeg cash uitbetaald, in die tijd, 25 jaar geleden,  bijna overal 
Ik vond t maar niks dat hij alleen naar de bank moest om geld op te nemen om ik weet niet hoeveel personeel 
het loon uit te betalen. 

Zou het niet zo zijn, dat banken op grotere eilanden ook de kleine eilanden van euros moeten voorzien?
In dat geval zou Kos voor kalymnos, Nissyros, en ook voor Patmos "zorgen"?
Geen idee of dat dan met een geldwagen gaat of met een aktentas....
Quote
#11
(18 August 2018, 12:52)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 August 2018, 10:51)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 August 2018, 20:44)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ondertussen heeft Alpha Bank (onder grote druk) al laten weten dat enkel hun kantoor op die eilanden tijdens de winter gesloten wordt en er nieuwe ATM's komen waar meerdere mogelijkheden zijn voor bankverrichtingen. Een gedeeltelijke oplossing dus, maar ik vraag me nog steeds af wat de oudere bevolking die weinig kaas gegeten hebben van elektronische en digitale toestanden daarvan denkt.

Dat moet ik eerst nog zien met die ATM's, er moet dan toch regelmatig een geldwagen de ferry op om de eilanden met geld te bevoorraden, nu moet dat ook maar kan een deel in de kluis van de bank.
Gisteren zag ik nog een staaltje van (dat moet je beslist niet NL, B of waar dan ook in het noorden doen), ze waren de ATM bij de AB supermarkt aan het vullen, de chauffeur blijft in de auto en 1 persoon gaat met een koffer vol geld de laadjes vullen binnen, geen bewaking, geen wapens gewoon op zijn gemakje duizenden flappen van 50 euro erin doen en iedereen loopt er vlak langs.
Je zou bijna in de verleiding komen. oops
 

Dat zag ik in het voorjaar op Limnos. Een geldwagen kwam de ferry afgereden en kwam net voor de ferry vertrok weer terug. Maar het zou me absoluut verwonderen dat men bijvoorbeeld een grotere som dat nodig met de geldwagen in Patmos brengt en er dan iemand met een aktentasje vol centen even met de lokale ferry heen en weer naar Lipsi gaat om de automaat daar bij te vullen.

Ik herinner me nog dat in een bank op de eilanden vroeger het geld gewoon in stapels op de toonbank lag. Niemand dacht er zelfs maar aan om misschien.....

Big Grin Big Grin Big Grin 
Jaaaaaren geleden ook gezien in Naoussa op Paros. Moet begin jaren '90 geweest zijn. Daar stond de NBG gewoon tussen de restaurants op de blauwe steen aan het haventje. Kwam daar op een zeker ogenblik een koerier op een scooter aangereden met een zak vol geld. De "bankbediende" nam gewoon een houten tafeltje in bruikleen van het daarnaast gelegen taverne, deed zijn "grote" aktetas open en nam het geld van de koerier in ontvangst. Even laten stonden mensen aan te schuiven om geld af te halen aan het geïmproviceerde "loket" buiten voor het "bankgebouw" van NBG.
Quote
#12
Ach, 25 jaar geleden werden de seizoensarbeiders waar ik werkte ook nog gewoon wekelijks en contant betaald en liep ik ook gerust met 25000,- over straat. Tijden veranderen ....
Quote
#13
(18 August 2018, 16:50)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ach, 25 jaar geleden werden de seizoensarbeiders waar ik werkte ook nog gewoon wekelijks en contant betaald en liep ik ook gerust met 25000,- over straat. Tijden veranderen ....
Das nog eens lekker werken, 25k voor een weekje Tongue
Quote
#14
Tongue 
Denk, dat het drachme waren.
Quote
#15
(18 August 2018, 17:47)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk, dat het drachme waren.

Zeker weten, nu zo rond 74 euro waard of voor 2002 zo rond de 162 gulden.
Dat waren nog tijden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Ligt er aan over hoeveel werknemers dat betaald moet worden, Kosta. ;)
En er waren véél seizoensarbeiders, die ook nog eens vakantiebonnen kregen die ik contant bij een andere bank moest betalen.
Quote
#17
Na druk van hogerhand heeft Alpha Bank besloten de kantoren in Kasos, Lipsi en Tilos niet te sluiten.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
(21 August 2018, 14:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Na druk van hogerhand heeft Alpha Bank besloten de kantoren in Kasos, Lipsi en Tilos niet te sluiten.

Mooi!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke Griekse bank adviseren jullie? Remco en Birgitta 21 3.931 15 November 2020, 11:24
Laatste bericht: jerichrome
  lening bij Griekse bank jansas 0 1.121 04 November 2018, 17:48
Laatste bericht: jansas
  Pinautomaten in Pilion Ger 8 5.429 17 June 2017, 02:19
Laatste bericht: Patrick
  Samos emigranten nemen Britse bank over!!! Wick 5 3.718 19 July 2012, 18:38
Laatste bericht: Tina K. Noume
  RTL-Alpha Yvon 3 2.945 22 May 2010, 11:16
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)