Het weer
#1
Volgens weeronline is het weer niet super op kefalonia en de vooruitzichten met regen. Zal dit kloppen ????
Quote
#2
(17 August 2018, 22:48)tipa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens weeronline is het weer niet super op kefalonia en de vooruitzichten met regen. Zal dit kloppen ????

Momenteel nog 25 gr en de hele volgende week boven de 30. Alleen zondag en maandag licht verhoogde regenkans, waarschijnlijk al verdampt voor het de grond raakt. Weeronline en al die commerciële *****sites niet gebruiken, is regelrechte uitvoer zonder dat er ook maar een metereoloog aan te pas komt. Of geloof je echt dat al die sites metereologen hebben die elke zes uur duizenden plekken op aarde van een gepersonaliseerde weersverwachting voorzien?  Net als met een dokter, elke arts vertelt je iets anders. Kijk op de officiële Griekse weersite en laat al de rest links liggen. Je gaat naar Griekenland, kijk niet vooruit maar onderga het, net als de Grieken zelf. Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Die verwachting zou zomaar kunnen kloppen. Bedenk wel, dat een verwachting tot 3 dagen vooruit redelijk tot goed is. Daarna neemt de betrouwbaarheid snel af. Daar komt bij, dat hogedrukgebieden stabieler zijn dan lage. Een depressie en veel wind is voor een weer-man/vrouw veel moeilijker om daar een verwachting uit te berekenen.
Quote
#4
Ik gebruik zelf graag de website en app van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Website ook in het Engels. Ik vind die in GR vaak wat meer betrouwbaar dan de NL apps. En inderdaad, niet verder kijken dan 3 dagen is altijd slim.
Quote
#5
(18 August 2018, 07:25)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die verwachting zou zomaar kunnen kloppen. Bedenk wel, dat een verwachting tot 3 dagen vooruit redelijk tot goed is. Daarna neemt de betrouwbaarheid snel af. Daar komt bij, dat hogedrukgebieden stabieler zijn dan lage. Een depressie en veel wind is voor een weer-man/vrouw veel moeilijker om daar een verwachting uit te berekenen.

En omdat er bij alle bekende zgn weersites met 1000 plaatselijke verwachtingen zelfs geen weerman/vrouw aan te pas komt, moet je die dus zeker links laten liggen. Met de huidige techniek kunnen we tot 120 uur vooruit een redelijk betrouwbare verwachting afgeven. Daarna gaan de berekeningen van de uitvoer steeds meer rekening houden met het langjarige klimaatgemiddelde. Een weerman/vrouw zal richting geven aan de afwijkende berekeningen van de uitvoer. Een zeer bekende krant die altijd met chocoladeletters smijt zegt bv: Hittegolf voor de komende tien dagen. Gebaseerd op?? Een oper die bovenin het emsemble ligt en de ruwe uitvoer domineert. De weerman/vrouw kijkt ook naar de control en de andere 48 berekeningen. Met een depressie kunnen de weermannen/vrouwen wel goed omgaan hoor Wim, moeilijke situaties zijn er natuurlijk altijd wel eens. Het zijn bv een GWL (Grenzwetterlage) die een uitdaging vormen, welk gebied komt er goed vanaf en welk gebied slecht? Is maar een voorbeeld uit vele waarmee de ruwe uitvoer die je terugziet in al die weerapps totaal geen weg mee weten.
Een ieder moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij "gelooft" aan de overdaad uit weerapps. Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
Ik gebruik meestal deze, voornamelijk om de wind richting, de golf hoogte en de golf interval, je ziet ook dat ze dit maar 3 dagen vooruit voorspellen, langer kan niet, dan wordt het onnauwkeurig, en soms veranderd het nog.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En natuurlijk mijn eigen waarneming 's morgens, vooral in de wintermaanden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Na inmiddels 3 x op Kefalonia geweest te zijn, kan ik je vertellen dat de Nl. voorspellingen echt voor geen meter kloppen. Daar zou ik dus niet naar kijken. Ik keek ook meestal naar metro.gr en zelfs die zaten er nog vaak naast.

Het kan soms ook heel plaatselijk zijn. Zo heeft mijn partner tijdens het wielrennen wel eens een regenbui gehad rond Argostoli en had ik nog geen wolkje aan de lucht (zuidkant vh eiland) Dus tja, laat het over je heen komen zou ik zeggen.
Quote
#8
(18 August 2018, 11:17)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik gebruik meestal deze, voornamelijk om de wind richting, de golf hoogte en de golf interval, je ziet ook dat ze dit maar 3 dagen vooruit voorspellen, langer kan niet, dan wordt het onnauwkeurig, en soms veranderd het nog.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En natuurlijk mijn eigen waarneming 's morgens, vooral in de wintermaanden.

Windfinder gebruik ik ook graag, die werkt zeker met lokale weerstations. Je kan daar ook zien of het gaat om echte waarnemingen. Heeft ook een goede app. Wel vooral aan de kust, omdat hun oorsprong inderdaad de watersport is. Wat temperatuur op land betreft zijn ze -mogelijk daardoor- m.i. soms wat pessimistischer.
Quote
#9
(17 August 2018, 22:48)tipa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens weeronline is het weer niet super op kefalonia en de vooruitzichten met regen. Zal dit kloppen ????

Ik denk toch dat veel Grieken blij zijn met deze vooruitzichten ,ze kunnen daar wel
een buitje gebruiken Tongue
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)