Toegankelijkheid hotel zwembaden
#1
Het komt wel meer voor dat je in Griekenland aan een hotel een bord ziet waarop staat staat dat ook buitenstaanders welkom zijn voor gebruik van het zwembad.

Nu zag ik een discussie op een ander forum waarbij iemand beweert dat er in Griekenland een wet zou zijn die bepaalt dat elk zwembad van elk hotel toegankelijk is voor eenieder (gast of geen gast in het hotel).

Iemand die daar weet van heeft?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Heb ik ook lang geleden reeds vernomen. Ik zie ook dat er gebruik van wordt gemaakt.
Quote
#3
Ik weet niet beter dat je overal mag gaan zwemmen mits je er een drankje nuttigt , en dat is prima toch?
Quote
#4
Zonde van al dat kostbare regenwater in die zwembaden ,daar kunnen ze
heel  wat landbouwgrond mee besproeien ,zwemmen kan bijna overal in
de zee  ,en dan ook noch zonder die vieze chloorlucht  Big Grin
Quote
#5
(25 August 2018, 14:07)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik weet niet beter dat je overal mag gaan zwemmen mits je er een drankje nuttigt , en dat is prima toch?

Het gaat er niet om of dit prima is of zo als je er ook iets nuttigt. Maar mijn vraag is meer specifiek: Is daar inderdaad een wet over? Misschien dat forumleden die in Griekenland wonen en er bevriend zijn met een hoteleigenaar / hoteluitbater dit even kunnen navragen.

Het lijkt mij wel vreemd dat een wet zou bepalen dat je zomaar in het zwembad van eender welk hotel effen kan gaan zwemmen.

metaxa schreef:Zonde van al dat kostbare regenwater in die zwembaden ,daar kunnen ze
heel  wat landbouwgrond mee besproeien ,zwemmen kan bijna overal in
de zee  ,en dan ook noch zonder die vieze chloorlucht

Er zijn toch ook heel wat hotels die een zwembad met zeewater hebben.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Ik heb nog nooit van die wet gehoord. Eerlijk gezegd vind ik t niet zo logisch. Het gaat toch ook om prive terrein,
dus daar mag dan maar zo iedereen rondbanjeren?

Trouwens van zeewater in zwembaden had ik ook nog nooit gehoord, maar kan prima dat het wel bestaat.
Quote
#7
Zwembaden mogen officieel niet gevuld worden met kraanwater commercieel of privé (dus niks regenwater want dat is er niet) ze moeten een tankwagen met water bestellen bij de overheid, dit water is natuurlijk een stuk duurder als uit de kraan.
Wat ze wel veel doen is zwembaden vullen met brak water, dat komt uit ondergrondse bronnen en is niet geschikt om te drinken, als het niet te zilt is wordt het ook gebruikt om de olijfbomen van water te voorzien.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Simpel. Wanneer er een gelegenheid tot het bestellen van drinken en/of eten is bij dat zwembad mag je er altijd gaan zwemmen. Dat geldt dus voor onder andere alle hotels.
Quote
#9
(25 August 2018, 20:13)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Simpel. Wanneer er een gelegenheid tot het bestellen van drinken en/of eten is bij dat zwembad mag je er altijd gaan zwemmen. Dat geldt dus voor onder andere alle hotels.

Dus een 5* resort mag de toegang niet verbieden aan eender welke toerist die daar even naar het zwembad komt, ook al verblijft hij daar niet? Hoe gaat men dan controleren of hij effectief een drankje of een snack neemt. Als dat laatste een verplichting is natuurlijk.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Daar hebben ze wel hun  Methode voor:)
Een aantal jaren terug waren we ook  ,,even,, bij  een app/hotel in   Georgoupolis ....Daar liepen mensen rond met een polsbandje om .
Als je gebruik van het zwembad of zonneweide wilde maken moest je wel iets nuttigen daar, daarna mocht je eventueel  gratis gebruik van het zwembad OF bedjes maken
Quote
#11
(25 August 2018, 20:13)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Simpel. Wanneer er een gelegenheid tot het bestellen van drinken en/of eten is bij dat zwembad mag je er altijd gaan zwemmen. Dat geldt dus voor onder andere alle hotels.

Mogen ze dan ook meedoen met de beddenrace ?
Quote
#12
Van wat ik hier zo om mij heen hoor is er zeker geen wet die toelaat dat je zo maar even overal t zwembad in kan duiken.
Inderdaad zijn er genoeg hotels die een zwembad hebben met een bar of zo erbij, waar iedereen zo naar toe kan gaan,
is ook niks mis mee.

Maar stel je voor een groep "beachmasters" ( jongerenvakanties) publiek, krijgt t in zn bol om te gaan zwemmen in een 5 sterren hotel met t "no kids"
stempeltje erop. Volgens mij gaat dat problemen opleveren.
Quote
#13
Hier in corissia beach, georgioupolis kan vlgs mij iedereen gratis liggen bij zwembad tegenwoordig, paar jaar geleden nog 5 euro, waar je dan 2 drankjes voor kon halen. Nu dus gratis maar drankjes erg duur.
Wel druk hier, vnl Duitsers en Engelsen, op iemand van personeel na nog geen Nederlander gehoord.
Druk maar zeker geen beddenrace, bedjes genoeg,  dicht bij elkaar, in 2005 veel meer ruimte.
Wij prefereren strand,  zee is veel warmer dan zwembad.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thema van de week: Bijzondere Griekse zwembaden Tina K. Noume 16 12.570 03 September 2012, 03:15
Laatste bericht: Fyfika
  Zwembaden op vakantie. Alepoύ 4 5.503 19 April 2011, 11:38
Laatste bericht: Xander

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)