Huishoudelijk bericht: Klopt je emailadres nog?
#1
Beste forumleden, willen jullie zo nu en dan eens kijken of jullie gegevens nog actueel zijn? Met name het emailadres is van belang. Het gebeurt regelmatig dat ik een forumlid probeer te bereiken, bijvoorbeeld om te vertellen dat haar/zijn foto is geplaatst als 'Foto van de week' , of een andere reden. De mail komt regelmatig als onbestelbaar retour, en da's jammer. Ook wordt de notificatie van een Persoonlijk bericht standaard naar het ooit opgegeven email adres gestuurd, en dat komt natuurlijk nooit aan als dit mailadres niet (meer) bestaat.

Emailadres controleren is vrij gemakkeijk: klik links-bovenaan de pagina op 'Gebruikers CS'; je ziet dan midden bovenaan in het blok 'Jouw account gegevens' het door jou opgegeven mailadres. Klopt dit nog? Dan hoef je uiteraard niets te doen. Wil je een nieuw mailadres opgeven? Klik dan in de menubalk aan de linker kant onder 'Jouw profiel' op 'E-mailadres wijzigen'. De rest wijst zich vanzelf.........

En mocht je tóch al bezig zijn in je GebruikersConfiguratieScherm: kijk dan meteen even of je alle eventueel aanwezige persoonlijke berichten nog wilt behouden. Ruim ze eventueel op via diezelfde linker kolom, onder 'persoonlijke berichten' kan je alles verwijderen dat je niet meer nodig hebt. Dus Postvak in, Concepten én Verzonden items. A.u.b. niet vergeten om daarna óók de prullenbak leeg te maken, want daar staan de zojuist verwijderde berichten natuurlijk in.
Door je PB's regelmatig op te ruimen help je mee de dataopslag in toom te houden en de kosten van het forum een beetje binnen de perken te houden. Zo kan ik met het huidige hostingpakket nog een poosje uit de voeten.

Bedankt voor jullie medewerking!
Quote
#2
Goed dat je dat even noemt van die persoonlijke berichten Ger. Zou ik anders nooit aan denken om te verwijderen. Heb zojuist alles verwijderd.  Smile
Quote
#3
Dank voor de tip Ger, net alle pb's verwijderd!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
Heb ook die PB mappen even leeggemaakt. Bedankt voor de tip, had er zelf nog nooit bij stil gestaan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Ook even gecheckt en opgeschoond!
Quote
#6
Ik zou zeggen laten we dit bericht n paar dagen boven aan laten staan zodat iedereen dit leest en even doet,
denk dat veel mensen hier niet zelf aan zouden denken, net als ik zelf.
Kleine moeite, en als we Ger er mee kunnen helpen....
Quote
#7
Gedaan hoor!
Quote
#8
@Goed idee Nanny.
@We hoeven toch niet allemaal door te geven dat we het hebben gecheckt?
Quote
#9
Ik breng Ger zn huishoudelijke boodschap nog ff weer in herinnering!
Quote
#10
(10 September 2018, 16:42)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik breng Ger zn huishoudelijke boodschap nog ff weer in herinnering!

Bedankt dat je het berichtje weer even naar boven haalde Nanny up
Ik zie in de database dat er inderdaad enkele berichten zijn opgeruimd, maar het is helaas (nog)maar een heel beperkt aantal.
Hopelijk nemen zich meer leden even de tijd om hun mappen leeg te maken. Is een kleine moeite maar komt de functionaliteit van het forum uiteindelijk ten goede.
En een soepel draaiend forum is toch ook wel wat waard, nietwaar?
Quote
#11
(02 September 2018, 12:33)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En mocht je tóch al bezig zijn in je GebruikersConfiguratieScherm: kijk dan meteen even of je alle eventueel aanwezige persoonlijke berichten nog wilt behouden. Ruim ze eventueel op via diezelfde linker kolom, onder 'persoonlijke berichten' kan je alles verwijderen dat je niet meer nodig hebt. Dus Postvak in, Concepten én Verzonden items. A.u.b. niet vergeten om daarna óók de prullenbak leeg te maken, want daar staan de zojuist verwijderde berichten natuurlijk in.
Door je PB's regelmatig op te ruimen help je mee de dataopslag in toom te houden en de kosten van het forum een beetje binnen de perken te houden. Zo kan ik met het huidige hostingpakket nog een poosje uit de voeten.

Bedankt voor jullie medewerking!
Ik heb ook even de grote schoonmaak gedaan bij de/mijn  pb""s    Er stonden nog berichten vanaf 7 jaar terug op...
Dat waren er heel wat , (geeft weer ruimte) Wink
Quote
#12
Voor dat ger zn verzoekje weer helemaal uit zicht verdwijnt, nog een keertje in de herhaling....
Quote
#13
Zo voor de feestdagen even opruimen, nooit verkeerd!
Quote
#14
Dank voor dit bericht.
Ik had nog een oud emailadres staan!
Quote
#15
Oude Pb's ook even 'opruimen'!
Quote
#16
Er blijken nog maar heel weinig leden 'eindejaarsschoonmaak' te hebben gehouden, vandaar nog maar eens een oproep Wink
Quote
#17
Gedaan Ger! Dank voor je niet aflatende inzet voor dit PB.
Quote
#18
Ook gedaan.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#19
Net het bericht nog ff goed doorgelezen en nu ook mijn prullebak geleegd
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#20
(16 December 2018, 13:56)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Net het bericht nog ff goed doorgelezen en nu ook mijn prullebak geleegd

Perfektbedankt Harma, scheelt weer ruimte en uiteindelijk ook weer onnodige kosten voor webhosting Smile
Quote
#21
Ik dacht ook alles verwijderd te hebben, maar niets was minder waar.....ik zag bij mijn privé berichten (rechtsboven in mijn scherm) nog steeds 63 berichten staan.....dit bleken verzonden bericht te zijn. Die heb ik nu ook meteen verwijderd en vervolgens ook mijn prullenbak weer geschoond. Nu ziet het er beter uit Smile
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#22
(16 December 2018, 18:53)Angeliki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik dacht ook alles verwijderd te hebben, maar niets was minder waar.....ik zag bij mijn privé berichten (rechtsboven in mijn scherm) nog steeds 63 berichten staan.....dit bleken verzonden bericht te zijn. Die heb ik nu ook meteen verwijderd en vervolgens ook mijn prullenbak weer geschoond. Nu ziet het er beter uit Smile

Da's inderdaad een goede tip Angeliki, op dat scherm (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) zie je in rechtsboven in één oogopslag hoeveel privéberichten je in je mappen hebt staan. Ook de verzonden en verwiijderde berichten in je prullenbak. Daar was ik zelf nog niet opgekomen. Handige tip voor leden die nog niet hebben gekeken. Uiteraard hoeft niet iedereen alles te verwijderen hoor; als je bepaalde berichten op een later tijdstip nog nodig denkt te hebben laat ze dan gerust staan. Maar overbodige en/of afgehandelde zaken kunnen gewoon weg, toch?

In ieder geval iedereen bedankt voor de medewerking én het meedenken  Wink
Quote
#23
Ger, nog enkele dingen die ruimte kunnen maken. Ik ben weliswaar digibeet maar zit ook veel op andere fora.

Misschien is het ook handig om bij het quoten de foto’s eruit te laten. Het lijkt me dat dat ook veel ruimte kost? Ik zie dat regelmatig gebeuren. Bij een ander forum waar ik zit heeft de forumbeheerder dat eruit gesloopt.

En ook mogen topics maar tot 50 blz gaan. Dan gaat de oude op slot en wordt er een nieuwe gestart.
Quote
#24
Dan wis je eerst de fotos en dan quoten?
Quote
#25
(24 December 2018, 15:27)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan wis je eerst de fotos en dan quoten?

Quoten en dan de foto's uit de quote deleten.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
Goeie tip van Vito up (lees het nu pas Blush )
Scheelt niet alleen ruimte maar het laden gaat ook een stuk sneller, zeker als je niet zo'n snelle internetaansluiting hebt.
Bovendien leest het een stuk prettiger zonder al die dubbele foto's; zeker als er een flink aantal wordt gequoted.......
Quote
#27
Bijna 4000 leden !
Laten we Ger ff helpen en de persoonlijke berichtjes etc die niet meer nodig zijn wegwerken, prullebakjes legen etc.....
Quote
#28
Bedankt voor het herinneren Nanny; hoop dat veel leden gehoor geven aan deze oproep (even helemaal naar boven naar het eerste berichtje scrollen).
NB: Ik ben ook bezig om oude leden, die nog nooit, of al lang niet meer (>5 jaar) ingelogd zijn geweest én nog nooit een berichtje hebben geplaatst, te verwijderen.
Dus eigenlijk de leden die ooit enkel en alleen lid zijn geworden om bijvoorbeeld een link te kunnen zien.
Het viel sommigen op dat het ledental soms daalt, dus dit is de reden daarvan Wink . Zo probeer ik de database zo schoon mogelijk te houden up
Quote
#29
Van de bijna vierduizend leden komt na aanmelding een zeer groot gedeelte zelden of nooit meer online dus dan kan je vele leden verwijderen als ik door de leden lijst heen loop maar dat is bij elk forum het probleem.
Quote
#30
Vaak zie ik hele grote foto's. Dat heeft voor- , maar ook zo z'n nadelen.
Wellicht een overweging waard om het bestandslimiet van afbeeldingen te beperken?
Je zou er ook een vraag aan kunnen koppelen: wie bekijkt de site op telefoon of laptop (klein scherm) en wie ziet de afbeeldingen op een groot beeldscherm.
Quote
#31
Ik zet deze post nog maar weer eens bovenaan, Ger heeft al zoveel in de gaten te houden hier op t forum!!!
Quote
#32
Misschien goed idee om Ger even te helpen en even je PB en zo te verwijderen? \
Vergeet t vuilnisemmertje niet.....
Quote
#33
(23 November 2019, 15:43)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien goed idee om Ger even te helpen en even je PB en zo te verwijderen? \
Vergeet t vuilnisemmertje niet.....

Bedankt voor het weer even onder de aandacht brengen Nanny Smile   up
Quote
#34
(23 November 2019, 17:00)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 November 2019, 15:43)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien goed idee om Ger even te helpen en even je PB en zo te verwijderen? \
Vergeet t vuilnisemmertje niet.....

Bedankt voor het weer even onder de aandacht brengen Nanny Smile   up
Ik verwijder ze altijd meteen, het heeft bij mij maar een nadeel, als ik iets teruglezen wil moet ik die persoon weer een mail schrijven wanneer kwam je ook alweer.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#35
Ger schreef:Beste forumleden, willen jullie zo nu en dan eens kijken of jullie gegevens nog actueel zijn? Met name het emailadres is van belang. Het gebeurt regelmatig dat ik een forumlid probeer te bereiken, bijvoorbeeld om te vertellen dat haar/zijn foto is geplaatst als 'Foto van de week' , of een andere reden. De mail komt regelmatig als onbestelbaar retour, en da's jammer. Ook wordt de notificatie van een Persoonlijk bericht standaard naar het ooit opgegeven email adres gestuurd, en dat komt natuurlijk nooit aan als dit mailadres niet (meer) bestaat.

Emailadres controleren is vrij gemakkeijk: klik links-bovenaan de pagina op 'Gebruikers CS'; je ziet dan midden bovenaan in het blok 'Jouw account gegevens' het door jou opgegeven mailadres. Klopt dit nog? Dan hoef je uiteraard niets te doen. Wil je een nieuw mailadres opgeven? Klik dan in de menubalk aan de linker kant onder 'Jouw profiel' op 'E-mailadres wijzigen'. De rest wijst zich vanzelf.........

En mocht je tóch al bezig zijn in je GebruikersConfiguratieScherm: kijk dan meteen even of je alle eventueel aanwezige persoonlijke berichten nog wilt behouden. Ruim ze eventueel op via diezelfde linker kolom, onder 'persoonlijke berichten' kan je alles verwijderen dat je niet meer nodig hebt. Dus Postvak in, Concepten én Verzonden items. A.u.b. niet vergeten om daarna óók de prullenbak leeg te maken, want daar staan de zojuist verwijderde berichten natuurlijk in.
Door je PB's regelmatig op te ruimen help je mee de dataopslag in toom te houden en de kosten van het forum een beetje binnen de perken te houden. Zo kan ik met het huidige hostingpakket nog een poosje uit de voeten.

Bedankt voor jullie medewerking. 
Even najaarsschoonmaak houden.
Quote
#36
Shocked 
Ook oud e-mailadres van provider die ter ziele is gegaan in profiel vervangen door een actueel exemplaar  Blush
Quote
#37
Misschien ook weer eens tijd voor n opruimactie online!
Quote
#38
En aanvullen met een donatieactie?
Quote
#39
(23 April 2021, 08:10)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien ook weer eens tijd voor n opruimactie online!

Wederom bedankt voor het herinneren Nanny. Inderdaad fijn als iedereen zijn/haar account even opruimt. Scheelt een hoop kostbare bandbreedte.

Kijk vooral allemaal even na of het ooit, bij het lid worden, vermelde emailadres nog steeds klopt. Vaak zijn mensen in de loop der tijd van provider gewisseld waardoor het bijbehorende emailadres niet meer werkt.

Ik loop daar erg vaak tegenaan, bijvoorbeeld als ik als forumbeheerder iemand wil bereiken om technische redenen (bijvoorbeeld als er een foto van de week door iemand is geplaatst).
Dit soort mailtjes komen dan telkens als onbezorgd retour.
Maar ook als leden onderling PB'tjes versturen komt de notificatiemail daarover uiteraard ook niet meer aan.......

Kleine moeite, groot plezier Smile 
Allemaal alvast:
efxaristo
Quote
#40
Zullen we even Ger helpen en ff checken of ons email adres nog klopt en alle prive berichten die niet nodig zijn wissen?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Klopt je emailadres nog wel? Ger 0 4.379 30 August 2017, 19:20
Laatste bericht: Ger
  Ongepast bericht? Gebruik de rapportage-knop oriste 25 20.841 18 October 2012, 00:35
Laatste bericht: Bob Rempetis

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)