Eímai
#1
Na mijn kersverse nieuwe aanmelding( nogmaals bedankt Ger)

Ik ben Cor 59 jaar , fietser, hiker, wandelaar  waarbij onze 2 golden retrievers vaak mee gaan. Getrouwd met Connie waar ik alles mee deel zo ook onze vakanties. Het begon 10 jaren geleden. Op onze trouwdag vertrokken we naar het mooie Lesvos waar we een geweldige tijd hebben doorgebracht. Parga volgde dat jaar er op maar dat was geen succes want ik moest na enkele dagen naar Nederland wegens ziekte. Helaas maar dat kan ook voorkomen. Samos kwam in beeld. Samos die in ons hart kwam en bleef, 9 jaren lang en er zullen jaren bij gaan komen.  Veel gezien en veel gedaan. Met de motor maar ook lopend, kilometers lang. Elk jaar kom je op andere plaatsen, nieuwe ontdekkingen, flora en fauna. Bewoners die je leert kennen, kennis mee maakt. Heerlijk dat warme hartelijke onthaal als je de mensen weer ziet. De geur en smaak, de schoonheid van het prachtige eiland  is zo overweldigend, wat een rust het kan brengen in ons de mens .

Lesvos , lesbos of hoe men het willen noemen zijn wij zeker niet vergeten. Over enkele weken na 10 jaren gaan wij het weer bezoeken. Zal er iets veranderd zijn? Ik weet het niet, dat gaan we ervaren. Wat zeker niet veranderd zal zijn is de hartelijkheid van de bewoners, dat weet ik zeker.

Cor.
Quote
#2
Mooi geschreven, Cor59. Welkom op Oriste!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#3
Welkom Cor. Fijn dat je je plekje hebt gevonden. In jullie geval Samos. Heb je een favoriete plaats of logeer je steeds ergens anders.
Zo heeft ieder zijn thuiskomen. Voor ons is dat Parga (buiten het hoogseizoen om)
Ben eigenlijk benieuwd of meer lezers zo’n plekje hebben. Van John weet ik Karpathos.
Quote
#4
Wij hebben ons hart verpand aan Paleochora (zuidwesten van Kreta).
Quote
#5
Eigenlijk alle Cycladen eilanden ,behalve Mykonos en Santorini
Quote
#6
Welkom Cor! Samos is idd een prachtig eiland, waar zit je meestal?

Wij gaan nu voor de vierde keer op rij naar Kefalonia, maar dan heb ik het ook wel gezien (denk ik).
Daarvoor 4 x naar Stoupa op de Peloponnesos geweest.
Quote
#7
Welkom hier, denk dat jou verhaal herkenbaar is voor de leden op dit forum, allen hebben hun hart verpand aan het mooie Griekenland!
Quote
#8
Een echte favoriete plaats heb ik eigenlijk niet. Ik probeer eigenlijk zo veel mogelijk van Griekenland te zien. Er zijn wel een aantal plaatsen waar ik meerdere malen heen ga omdat ik het daar fijn vind zoals Kalymnos, Lefkada, Ithaca en nog enkele andere. Er zijn er ook waar ik het wel gezien heb na 1 (of 2) maal en de toeristische hypes zoals Mykonos en Santorini zeggen me eigenlijk niks.
Ik probeer dus elk jaar een combinatie te maken van herhaling en iets nieuws. En dat nieuwe mag soms best weinig toeristisch zijn. Zo staat voor volgend jaar al zeker Ai Stratis, een eilandje met zo'n 150 permanente bewoners, op het programma. Het werd onder het Metaxa regime in de jaren '30 gebruikt als verbanningsoord voor politieke gevangenen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Kanalaki eo, op zondag naar Parga voor de zaterdagkrant; lekker lezen op de boulevard en dan heel gauw weer weg van die drukke toeristische bedoening.......
Quote
#10
Je hebt wel gelijk dat Parga toeristische wordt, ook lawaaieriger. Jammer. Wij gaan altijd in het najaar, dan valt het mee. Het is drukker geworden toen de andere kant Lesbos, Kos enz minder in trek waren. Gelukkig trekt dat nu weer aan.
Quote
#11
(05 September 2018, 07:06)Angeliki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi geschreven, Cor59. Welkom op Oriste!

Dank je wel Angeliki .

@Goedas, @ Vito, Kokkari als standplaats heeft wel onze voorkeur maar volgend jaar willen wij het gaan combineren met het zuiden van het eiland wat ons in de afgelopen jaren tijdens het ontdekken ook goed is bevallen.
Fijn dat ieder zijn voorkeur heeft waar en hoe vaak men op een bestemming wil zijn. Of je nu jaren naar dezelfde bestemming wil gaan of heel Griekenland wil gaan ontdekken, Genieten daar gaat het om, ieder zijn meug.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Cor 1.9 MB IMG_4001.jpg Check Error
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
“Ieder zijn meug” hou ik er in. Als ik in de vriendenkring zeg dat we volgend jaar voor de 8ste keer naar Parga gaan dan moet ik mij altijd verdedigen. Vanaf nu wordt het “ieder zijn meug”.
Voorjaar willen we voor het eerst naar Kokkari. Samos kennen we een beetje, 3x naar pyrhagorion geweest. Kan er nog niet goed uitkomen welk hotel/appartement. Heb de tijd.
Quote
#13
Welkom terug Cor!
Ik heb mijn hart verloren op Corfu
Quote
#14
(06 September 2018, 07:54)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




“Ieder zijn meug” hou ik er in. Als ik in de vriendenkring zeg dat we volgend jaar voor de 8ste keer naar Parga gaan dan moet ik mij altijd verdedigen. Vanaf nu wordt het “ieder zijn meug”.
Voorjaar willen we voor het eerst naar Kokkari. Samos kennen we een beetje, 3x naar pyrhagorion geweest. Kan er nog niet goed uitkomen welk hotel/appartement. Heb de tijd.

Ha hahahaha, @Goedas , dat komt mij heel bekend voor. Gaan jullie alweer naar Samos? Hebben jullie dat eiland nu nog niet ontdekt? Dan zeg ik altijd, Tja "ieder zijn meug".

 "Loat Goan "

Cor

P.s. Jij als Parga liefhebster. , wat is nu de beste reis- periode naar Parga mocht je niet  van die drukte houden. Wij zijn er midden september geweest maar toen was het oh zo druk.

(06 September 2018, 14:48)Petra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welkom terug Cor!
Ik heb mijn hart verloren op Corfu

Dank je wel Petra. Corfu hebben wij nog niet bezocht. Wel veel over gehoord en over gelezen.

Geniet er van Petra.

Cor
Quote
#15
Ja Cor het wordt steeds drukker. We gaan meestal om de 15e heen en dan 15dgn. De drukte valt dan mee. Gezellig druk. De eerste week nog wat druk en de 2e week neemt het al af. Overdag wandelen, dan kom je geen kop tegen. ‘s avonds hou ik wel van wat reuring. We eten niet vaak op de boulevard, wel een afzakkertje halen.
Zit jij in kokkari altijd in hetzelfde hotel/appartement.
Quote
#16
Wij waren in 2016 in Parga van 11-18 mei. Eerlijk gezegd vond ik de drukte toen nog flink meevallen. Wij zaten aan de kant van het Valtos strand.
Quote
#17
Het is maar net wat je druk vindt, dat is voor iedereen weer anders. Wij zijn 1 x in Parga geweest, eind mei, al zo’n 20 jaar geleden en toen vonden wij het daar al belachelijk druk.
Quote
#18
(06 September 2018, 21:53)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja Cor het wordt steeds drukker. We gaan meestal om de 15e heen en dan 15dgn. De drukte valt dan mee. Gezellig druk. De eerste week nog wat druk en de 2e week neemt het al af. Overdag wandelen, dan kom je geen kop tegen. ‘s avonds hou ik wel van wat reuring. We eten niet vaak op de boulevard, wel een afzakkertje halen.
Zit jij in kokkari altijd in hetzelfde hotel/appartement.

Tot nu toe elk jaar een ander accommodatie. Zowel de service van een hotel genoten maar ook een appartement waar de voorkeur naar uit gaat. Geen verplichtingen, lekker alles op je eigen manier.
Quote
#19
Welkom Cor,
Mooi te lezen, die voorkeur voor het mooie Griekenland. Zijn er zo'n beetje aan verslaafd. Vijftien jaar Chios hebben plaats gemaakt voor
het geweldige mooie Kythira waar we nu al 6 keer zijn geweest.
Veel plezier op Lesbos!!
Quote
#20
(10 September 2018, 15:34)ostria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welkom Cor,
Mooi te lezen, die voorkeur voor het mooie Griekenland. Zijn er zo'n beetje aan verslaafd. Vijftien jaar Chios hebben plaats gemaakt voor
het geweldige mooie Kythira waar we nu al 6 keer zijn geweest.
Veel plezier op Lesbos!!

Dank je wel ostria.

Het vertrek naar Lesbos nadert en ik heb helaas zojuist gelezen dat er in het dorp Anaxos al diverse restaurants gesloten zijn. Hoe het er in de andere dorpen voorstaat weet ik niet.
Dit komt door het geringe aantal toeristen waarover men schrijft. Maar wij gaan het zien en beleven.

Maar wat is dat toch met Kythira? Zo te lezen schijnt het een parel te zijn. Ook geeft men aan dat het er rustig dus wie weet gaan we eens op ontdekking.

Cor
Quote
#21
In 2006 toen wij op Kythira waren werd het ook wel het Kangaroe eiland genoemd ,
maar ik denk dat er inmiddels meer kaaskoppen zijn dan Kangaroe,s Tongue
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eimai i Nicole NicoleParos 13 7.601 03 November 2012, 22:51
Laatste bericht: Pinelopi
  Even voorstellen...eimai Angeliki Angeliki 4 4.221 23 September 2010, 11:41
Laatste bericht: edbe

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)