Griekse webshop die naar Nl verzendt
#1
Wij hebben hier in de villa waar we nu zitten echt een super frappé-mixer. Deze zouden wij eigenlijk ook wel in Nl willen hebben maar hij is ook behoorlijk zwaar dus dan kom je al gauw over de bagagelimiet heen. 

Weet iemand of er electronica webshops a la CoolBlue zijn die ook naar Nl verzenden? 
En waar je ook in het Engels kunt bestellen?
Quote
#2
(10 September 2018, 14:50)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben hier in de villa waar we nu zitten echt een super frappé-mixer. Deze zouden wij eigenlijk ook wel in Nl willen hebben maar hij is ook behoorlijk zwaar dus dan kom je al gauw over de bagagelimiet heen. 

Weet iemand of er electronica webshops a la CoolBlue zijn die ook naar Nl verzenden? 
En waar je ook in het Engels kunt bestellen?

Ja kan hem toch ook zelf kopen en naar NL verzenden?
Quote
#3
Mediamarkt.gr Niet in het Engels, maar met de "vertaal deze pagina" functie van Google kom je een heel end. En mag ik ook vragen hoe heet het apparaat? Al jaren op zoek naar een goede.
Quote
#4
En handbagage, mag bij de meeste vliegmijen 10kg.
Quote
#5
@Natalie: hij heet Johny en die beginnen bij een slordige € 100,- . Ik zal het type nog even nazoeken maar Mediamarkt verkoopt ze niet.

Bowie, ik laat het liever aan een webshop over met goede verpakkingsmaterialen en verantwoorlijkheid bij hen als het zoekraakt.
Quote
#6
Amazon.de heeft hem en verzend naar Nederland.
Quote
#7
(10 September 2018, 17:35)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Natalie: hij heet Johny en die beginnen bij een slordige € 100,- . Ik zal het type nog even nazoeken maar Mediamarkt verkoopt ze niet.

Bowie, ik laat het liever aan een webshop over met goede verpakkingsmaterialen en verantwoorlijkheid bij hen als het zoekraakt.
Ik heb bij de Praktiker een mixer gekocht voor 19.95 euro en voor iedereen waarvoor ik een Frappe maak (en dat zijn er vele) die is er lovend over maar ik denk dat niet de mixer maar de manier hoe je het doet belangrijker is.
Quote
#8
Ha ha Cornelius, daar zeg je wat, ik maak ze echt "handmade" met zo n gratis plastic shaker die je 10 jaar geleden bij de Nescafe kreeg ;) ;)
Maar we dwalen af, het ging om de Johnny.
Quote
#9
(10 September 2018, 19:05)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ha ha Cornelius, daar zeg je wat, ik maak ze echt "handmade" met zo n gratis plastic shaker die je 10 jaar geleden bij de Nescafe kreeg ;) ;)
Maar we dwalen af, het ging om de Johnny.


klopt Nanny de meeste Grieken doen dat nog erg vaak een Frape maken met de hand ze smaken het beste ondanks dat tegenwoordig ook in Griekenland de gekte over het koffie maken op veel plaatsen is toegeslagen ik zeg maar doe gewoon dan doe je al gek genoeg ook qua het maken van een simpele Frape. en de Grieken gebruiken zeldzaam machines van 100 euro of meer om een simpele koffie te maken.
Quote
#10
Wie drinkt er vandaag de dag nog frappé, we zijn aan de freddo capuchino of freddo espresso, zeker als het warm is, veel lekkerder en meer smaak.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
(10 September 2018, 20:31)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie drinkt er vandaag de dag nog frappé, we zijn aan de freddo capuchino of freddo espresso, zeker als het warm is, veel lekkerder en meer smaak.

Heb ik vorig jaar geprobeerd Arthur (die freddo cappuchino) maar ik vond er helemaal niets aan. Geef mij maar een lekkere originele frappé metrio me gala, veel lekkerder Smile
Maar goed; we dwalen af, de vraag ging over een Griekse webshop Blush
Quote
#12
(10 September 2018, 20:31)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie drinkt er vandaag de dag nog frappé, we zijn aan de freddo capuchino of freddo espresso, zeker als het warm is, veel lekkerder en meer smaak.
Dat bedoel ik allemaal onderdeel van de voedsel en dranken onzin klinkt interessant smaakt absoluut niet veel beter dan een simpele echte frappe en kost vaak twee a drie maal zoveel daar gaat de wereld nu precies aan onderdoor en de meeste trappen er gewoon in en o ja ze gebruiken altijd dezelfde ingredienten voor al die andere onzin namelijk oploskoffie die verkr….t wordt door een machine.
Quote
#13
Ieder zijn eigen mening. Maar ik heb nog nooit zo'n lekkere en goed bereide frappé gehad als met deze machine. En we gebruiken toch altijd dezelfde ingrediënten en hoeveelheden ;)

John, bedankt voor de tip, daar kan ik wat mee! Ik heb al vaker besteld via Amazon.de dus dat komt vast goed.
Quote
#14
Je hebt frappé OF frappé ,,,, daar kan een groot verschil in zitten!!   Heel vaak vind ik ze nogal watering smaken!!  
 Komt dat misschien door de hoeveelheid ijsblokjes die  erin? zitten?

Die heerlijke ,,volle ,,smaak,  van koffie kom je maar heel weinig tegen!

Wie weet nu het goede recept hoe je dat kan maken?

Duss Frappe met een volle koffie-smaak.
Quote
#15
Inderdaad smaken verschillen. En ja ook hier in het dorp hebben we nu verschillende smaken wat koffie betreft.
Hadden we 10 jaar geleden nog de "elliniko" en de Frappe en als je geluk had een filterkoffie,
die meestal niet echt lekker was, nu zijn we van alle markten thuis. Met al die bijbehorende plastic bekers, afdekdingetje.
rietje en zo een akelig kartonnen doosje om ze te vervoeren.......Helemaal tegen mijn principes overdreven gedoe allemaal.
Ik ben geloof ik nogal een behoudend type, had nooit iets anders geprobeerd dan frappe of elliniko.
Maar steeds weer werd ik er op gewezen hoe ongezond de frappe is....
en sinds een dag of 10 ben ik buitenshuis hartstikke hip met een freddo espresso sketto.....

Wat betreft de koffiesmaak, denk ik dat je echt "jouw" recept moet vinden. Iets meer of minder koffie, welk merk koffie,
meer shaken, hoeveel water/ijsblokjes t zal allemaal meespelen.
Quote
#16
Wilma, ons recept (niet op de calorieen letten)
2 lepeltjes Nescafé classic, 2 cupjes Nounou Koffiemelk, 4 schepjes suiker, 4 ijsklontjes en dan niet teveel water. Met de Johny mixen en heerlijk romige naar koffie smakende frappé.
Quote
#17
Ha ha Vito wel ff melden welke lepeltje, als je een nederlands theelepeltje gebruikt dan is dat al een heel verschil met n grieks "koutalaki
tou glikou"...
Quote
#18
Daar heb je gelijk in, Nanny. Het zit een beetje tussen een theelepeltje en een dessertlepel in.
Quote
#19
ik drink mijn Frappe of Griekse koffie het liefst in het dorpscafeetje tussen
de oudjes ,dat heeft toch altijd wel een speciale sfeer ,en altijd lekkere koffie
Quote
#20
(11 September 2018, 09:29)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wilma, ons recept (niet op de calorieen letten)
2 lepeltjes Nescafé classic, 2 cupjes Nounou Koffiemelk, 4 schepjes suiker, 4 ijsklontjes en dan niet teveel water. Met de Johny mixen en heerlijk romige naar koffie smakende frappé.

Uhmz....  heb je een grammenweegschaal in huis? Dan kan je, na plaatsing van jou maatstaf, de discussie over de maat v/d lepels sluiten.
Blijft de vraag of anderen jou smaak hebben Wink
Mja, die kan een ieder naar behoefte aanpassen.  Tongue
Quote
#21
Ik had het ook tegen Wilma (en niet tegen 'anderen') die om het recept van een romige naar koffie smakende frappé vroeg. En dat is deze ;)
Wij vinden nl precies hetzelfde, vaak waterige frappé's zonder smaak.

@jjohn: de goedkoopste op Amazon is 189,- , iets te gortig.

Dus wederom mijn vraag: kent iemand webshops die naar Nl verzenden?
Nanny, weet jij dit misschien ?
Quote
#22
(11 September 2018, 15:44)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik had het ook tegen Wilma (en niet tegen 'anderen')  die om het recept van een romige naar koffie smakende frappé vroeg. En dat is deze ;)
Wij vinden nl precies hetzelfde, vaak waterige frappé's zonder smaak.

@jjohn: de goedkoopste op Amazon is 189,- , iets te gortig.

Dus wederom mijn vraag: kent iemand webshops die naar Nl verzenden?
Nanny, weet jij dit misschien ?

Zag ik over het hoofd over welk type machine je het hebt? Dat maakt het makkelijker. Ik zie er heel veel staan op Amazon, vandaar. Het eniige dat ik las is dat je het over een zware machine hebt.

Verder: heb je al "gegoegeld" binnen .GR?
Quote
#23
Nee sorry echt geen flauw idee. Maar hebben we het echt over een "made in Greece" apparaat dan?
En is het echt een ding om alleen frappe koffie mee te maken?
Anders zou je misschien kunnen kijken bij horecagroothandels enzo in NL?
Of zeg ik nu iets heel doms?
Quote
#24
(11 September 2018, 16:34)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nee sorry echt geen flauw idee. Maar hebben we het echt over een "made in Greece" apparaat dan?
En is het echt een ding om alleen frappe koffie mee te maken?
Anders zou je misschien kunnen kijken bij horecagroothandels enzo in NL?
Of zeg ik nu iets heel doms?

Mijn vraag was bedoeld voor Vito. Die is immers op zoek. Maakt verder niet uit natuurlijk.

Als het goed is staat er ergens, meestal aan de onderkant, een typenummer waar je vaak via Google al voldoende mee aan de weet kan komen om welk apparaat het gaat.
Quote
#25
(11 September 2018, 15:44)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik had het ook tegen Wilma (en niet tegen 'anderen')  die om het recept van een romige naar koffie smakende frappé vroeg. En dat is deze ;)
Wij vinden nl precies hetzelfde, vaak waterige frappé's zonder smaak.

@jjohn: de goedkoopste op Amazon is 189,- , iets te gortig.

Dus wederom mijn vraag: kent iemand webshops die naar Nl verzenden?
Nanny, weet jij dit misschien ?
In mijn optiek bepaald niet de prijs van een machine of het merk de kwaliteit van een Frappe maar hoe je zelf met de ingredienten omgaat.
Het zelfde is het met koken, niet het recept of de luxe keuken waar je het in bereid bepaald de smaak van het gerecht maar de kok die kan spelen met de ingredienten en zijn smaakpupillen en fantasie laat werken komt tot de meest smakelijke en lekkere gerechten hetzelfde geld voor een simpele Frape denk ik de juiste combinatie vinden qua componenten bepaalt de smaak of je deze nu zoals de traditionele Grieken het doen met de hand of een idiote dure machine de juiste mix bepaalt het.
Want laten we wel wezen de Frape is de meest simpele koffie die er is hoe interessant we er als buitenstaanders ook over praten.
Ik mag na bijna 14 jaar Kreta wel spreken over enige ervaring in deze.
Quote
#26
(11 September 2018, 13:35)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik drink mijn Frappe of Griekse koffie het liefst in het dorpscafeetje tussen
de oudjes ,dat heeft toch altijd wel een speciale sfeer ,en altijd lekkere koffie

Ik ben al jaren geleden gestopt met het drinken van frappé en elliniko, en wat Nanny schrijft klopt, het is ongezond.
Maar om het nog eens over een mixertje te hebben voor frappé te maken, heb er ergens nog een liggen die indertijd 10 gulden koste (zo rond 1988) en niks onderdoet voor een van €100.  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#27
Ik kan er wel een voor je kopen en meenemen naar nl. In oktober.
Quote
#28
en hoe zwaar/groot is dat toestel? stel dat het in griekenland merkelijk goedkoper is, dan kan het lonen om wat extra te betalen voor ruimbagage, mischien is dit zelfs voordeliger dan verzendkosten.
Quote
#29
Wij gebruiken al sinds 2010 deze bij ons op Kreta:

[Afbeelding: 2l94gic.jpg] 

Voor zover ik het me nog kan herinneren koste die toen iets van een € 37

Doet nog steeds wat ie moet doen, heerlijke romige frappé maken. 
Quote
#30
(11 September 2018, 09:29)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wilma, ons recept (niet op de calorieen letten)
2 lepeltjes Nescafé classic, 2 cupjes Nounou Koffiemelk, 4 schepjes suiker, 4 ijsklontjes en dan niet teveel water. Met de Johny mixen en heerlijk romige naar koffie smakende frappe.
Dank je Vito!!
Quote
#31
Wij gebruiken thuis een apparaatje op batterijen waarmee je ook melk kan opschuimen. Werkt prima. Dehoeveelheid koffie is belangrijk en ook de stijfheid van het schuim. Ik maak ze in ongeveer dezelfde hoeveelheid koffie met minder suiker en zonder melk.
Quote
#32
Ik wil helemaal niet pietlutterig of zo overkomen, maar volgens mij maakt t ook verschil wanneer
je de melk erbij doet. Volgens mij moet die niet meegeschud worden, maar pas later toegevoegd.
Maar zoals al eerder gezegd smaken verschillen.
Quote
#33
(14 September 2018, 22:34)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil helemaal niet pietlutterig of zo overkomen, maar volgens mij maakt t ook verschil wanneer
je de melk erbij doet. Volgens mij moet die niet meegeschud worden, maar pas later toegevoegd.
Maar zoals al eerder gezegd smaken verschillen.
Nanny, je bent helemaal niet pieteleuterig hoor!!, Alle Info hierover is welkom!!
En het is idd zo...  alle  smaken verschillen...
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gezocht: iemand die met Air Berlin van Kavala of Thessaloniki naar Duitsland vliegt Jota 0 1.848 22 August 2012, 11:30
Laatste bericht: Jota
  Mensen die naar Athene reizen binnenkort? Loontjah 0 1.904 04 November 2011, 13:55
Laatste bericht: Loontjah

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)