Dag 5 2018
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






9.45 uur.......sorry hoe laat?
Ja kwart voor tien!
Vakantietijd vandaag een dagje strand.
Ik sla het ritueel van de thee, de douche en t ontbijt even voor u over, dat weten we nu wel.
Bovengekomen in de Pyrgos doet het uitzicht het voornemen van die dag teniet.
Dikke bewolking drijft over het eiland, hier en en daar vindt de zon een gaatje om door te breken maar over het algemeen hebben de prachtige wolkenluchten de overhand.
Geen strand dus.
Balen als je gisteren bent aangekomen op het eiland en van plan bent er een strandvakantie van te maken, maar goed je kunt altijd nog gaan wandelen, perfect weer.
Het nieuws in Nederland lees ik af en toe op de ipad, voor het plaatselijke nieuws hier hebben we manthi van de bakker.
Zo vertelt zij dat het dansfeest op het plein op de vrijdag vervalt, ik sms even de baas van de wandelorganisatie want die had een reservering staan voor een grote tafel hier op het plein.
Even later bevestigd deze dat het gerucht juist is.
Geen strandweer en geen dansfeest, dan maar aan de wandel.
Even kijken wat er nog op de to-do lijst staat.
O een probeersel in de buurt van Kaladi, niet lang maar wel op en neer.
We gooien twee rugzakken in de auto, een voor de wandel en een voor het strand.
Het geven dat het op dit gedeelte van het eiland bewolkt is hoeft nog geen feit te zijn voor een ander deel van het eiland.
Als we via de dorpsstraatjes naar de grote parkeerplaats lopen zie ik Dimitris zitten bij het Kafenion aan de grote dorpsstraat, ik doe mijn zonnebril af en de kayak en canyoining  gids van Pyrgos House herkent ons, tovert een glimlach op zijn gezicht en wij schudden hem de hand.
We praten wat en nemen afscheid van de grote tengere gids.
Hij vertrekt zondag naar Athene dus de Canyoing zal voor even over zijn.
Tanken en door naar Paleopoli.
Het blijft bewolkt en even moet de ruitenwisser aan voor wat regen.
Daar vlakbij het kiezelstrand zet ik de auto neer.
Gaat de gps aan en wandelen wij verder door prachtig onderhouden olijfvelden.
Het onverharde pad stijgt sterkt en weer krijgen wij mooie goed gevulde olijfbomen te zien met groene glimmende olijven.
De olijf doet het hier, in vergelijk met die in Kalamos, veel beter.
Wij stijgen nog steeds. Het pad gaat richting Kaladi. Een pad wat denk ik bij weinig mensen bekend is. Ik had het  ontdekt op satellietbeelden.
Bij een T splitsing slaan we links en dalen naar beneden, via de digitale kaart was het niet goed te zien of we tot aan de waterlijn konden komen maar we kunnen nog door al wordt de begroeiing wel erg stekelig.
Nog een bocht verder en we kunnen echt niet verder, stekelige struiken blokkeren de doorgang.
De te korte sportbroek biedt te weinig bescherming en de benen zijn reeds lekker beschadigd.
Terug maar weer een klein stukje weer vloekend en scheldend door de struiken.
De volgende afslag in. Dit pad moet wel tot aan een strandje komen maar helaas een bulldozer heeft het pad totaal overreden met bouwafval van de daar gebouwde prachtige vakantiehuizen.
Het pad loopt even verderop verder maar het hoogteverschil en de losse puin is te steil en te glibberig om een poging te wagen.
Terug maar weer, nu achter de villa’s langs.
Een stukje op weg naar Kaladi.
Kaladi ligt heerlijk in de zon ondanks dat de wolken er nog steeds zijn, shit......andere tas vergeten.
We nemen een korte pauze en ik volg de tientallen zwaluwen die op ooghoogte voor mij achter de vliegen aanzitten.
We gaan terug, op naar de lunch bij Skandeia.
De terug weg is simpel en daalt alleen maar, een makkie dus.
Het is niet druk in het restaurant, slechts twee tafeltjes meer bezet.
Het water komt op tafel met aansluitend de menukaart.
1 ouzo en 1 bier.
“Do you want draft?”
Tapbier, uiteraard, a big glas ijs en ijskoud bier.
Tzatziki, rode bietensalade, Kythiriaanse worstjes en gehaktballen in rode saus.
De patat bakken ze tegenwoordig wat langer door en blijkt niet meer de slappe friet van een paar jaar geleden.
Via de sms krijg ik de definitieve bevestiging dat het feest niet doorgaat op het plein van Potamos, een familielid van een van de bandleden blijkt te zijn overleden.
Doch is het die avond druk op het dorpsplein, muziek of niet.......
Quote
#2
Wandelen en eten.. ik heb al zin in onze eigen vakantie !
Quote
#3
Leuk om elke dag te lezen. Met de kaart erbij kan ik vele wandelingen weer een beetje plaatsen......het is al weer vele jaren geleden dat we op Kythira waren, maar ik denk dat we er ooit wel weer eens belanden. Zeker ook door de vele wandelmogelijkheden! Op naar het volgende verhaal: veel plezier!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#4
Ik ben zelf geen wandelaar dus respect voor jullie
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dag 12 2018 Japio 2 1.553 27 September 2018, 19:36
Laatste bericht: jacq1970
  Dag 11 2018 Japio 0 1.252 25 September 2018, 08:35
Laatste bericht: Japio
  Dag 8 2018 Japio 1 1.367 23 September 2018, 23:41
Laatste bericht: jacq1970
  Dag 9 2018 Japio 1 1.331 23 September 2018, 23:38
Laatste bericht: jacq1970
  Dag 10 2018 Japio 1 1.344 23 September 2018, 23:36
Laatste bericht: jacq1970
  Dag 7 2018 Japio 1 1.405 21 September 2018, 10:44
Laatste bericht: jacq1970
  Dag 6 2018 Japio 1 1.352 17 September 2018, 11:13
Laatste bericht: jacq1970
  Dag 3 2018 Japio 2 1.540 13 September 2018, 18:18
Laatste bericht: WillemP
  Dag 2 2018 Japio 3 1.789 13 September 2018, 08:13
Laatste bericht: Japio
  Dag 1 2018 Japio 5 1.950 12 September 2018, 21:59
Laatste bericht: WillemP

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)