Lefkas, Perigiali - Nydri | Fiets, auto of te lopen?
#1
Question 
Kalimera, 

Volgende week ga ik, als vrouw alleen, voor 5 dagen naar Perigiali, Belle Vue apartments. De reisleiding adviseert een auto om de afstanden te overbruggen, maar ik vroeg mij af hoe veilig het is om naar Nydri te lopen of fietsen. Ik vind 100 euro zonde als ik toch alleen maar naar het dorp wil, maar wil wel heel weer terugkomen in Nederland.

Iemand ervaring met die route, het is volgens mij max. 3,5 km.
Quote
#2
Het is mogelijk om het te lopen, maar het is wel langs een erg drukke weg. Overdag zie je hier veel toeristen lopen, maar 's avonds vind ik het altijd een eng iets, omdat er behoorlijk hard gereden wordt. Een fiets huren is ook mogelijk, maar daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde. De afstand is zeker niet het probleem. Ik zou het ter plekke bekijken. Er is altijd een mogelijkheid om daar nog een auto te huren, mocht je dat uiteindelijk nodig vinden.
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#3
(03 October 2018, 08:52)Loontjah schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kalimera, 

Volgende week ga ik, als vrouw alleen, voor 5 dagen naar Perigiali, Belle Vue apartments. De reisleiding adviseert een auto om de afstanden te overbruggen, maar ik vroeg mij af hoe veilig het is om naar Nydri te lopen of fietsen. Ik vind 100 euro zonde als ik toch alleen maar naar het dorp wil, maar wil wel heel weer terugkomen in Nederland.

Iemand ervaring met die route, het is volgens mij max. 3,5 km.

Perigiali en Nidri zitten bijna aan elkaar vast. Volgens mijn herinneringen (is alweer een poosje geleden dat we er waren )was het nog geen kilometer, maar een meter of 400-500. Wij zaten toen in app. Achilleas in Perigiali  (schuin tegenover het bakkertje). Het is inderdaad wel een drukke weg maar het is goed te doen.

Kijk eens hier

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






        of hier:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Lopen langs die weg is tricky neem in ieder geval een goede zaklamp mee. Als je overdag wil lopen zou het qua veilig zijn nog redelijk zijn maar in het donker zou ik t niet doen.
Quote
#5
(03 October 2018, 12:58)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 October 2018, 08:52)Loontjah schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kalimera, 

Volgende week ga ik, als vrouw alleen, voor 5 dagen naar Perigiali, Belle Vue apartments. De reisleiding adviseert een auto om de afstanden te overbruggen, maar ik vroeg mij af hoe veilig het is om naar Nydri te lopen of fietsen. Ik vind 100 euro zonde als ik toch alleen maar naar het dorp wil, maar wil wel heel weer terugkomen in Nederland.

Iemand ervaring met die route, het is volgens mij max. 3,5 km.

Perigiali en Nidri zitten bijna aan elkaar vast. Volgens mijn herinneringen (is alweer een poosje geleden dat we er waren )was het nog geen kilometer, maar een meter of 400-500. Wij zaten toen in app. Achilleas in Perigiali  (schuin tegenover het bakkertje). Het is inderdaad wel een drukke weg maar het is goed te doen.

Kijk eens hier

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






        of hier:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Belle Vue ligt veel verder richting noorden (dus verder van Nidri) dan Achilleas Ger. En hoger. Je hoeft overigens niet langs de hoofdweg naar Nidri te lopen. Je kunt ook bovenlangs alleen weinig licht daar.
Quote
#6
via Google maps bekeken 3.4 km lopen naar de boulevard. (46 min)
Plaatselijke taxi kost denk ik 5 euro
Daar hoef je het niet voor te laten.
Taxi Xristos +306974411541
Bij echt slecht weer hebben we meermalen gebruik daarvan gemaakt.
Wij zijn vele malen naar Nidri geweest. Op het eiland nemen we af en toe een taxi om naar een dorp te komen. Als de bus ergens niet naartoe gaat.
6 km kost zo'n 8 euro.
Busttijden hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&pages_id=27&lang=en
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#7
Een taxi is zeker een optie, en voor het geld hoef ik het niet te laten. Overigens kan ik dan ook een wijntje extra pakken ?. Bedankt iedereen! @yiannakis, bedankt voor de telefoonnummer. Bekenden?
Quote
#8
Xristos is een "bekende" geworden omdat we een paar keer wegens hevige regen van de boulevard naar Madouri in Periali en vv zijn gegaan. Laatste jaren niet wegens mooi weer maar we begroeten elkaar nog steeds. Is een aardige man.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#9
Ik heb zojuist gebruik gemaakt van Xristos' diensten omdat de aanbevolen taxibedrijf niet opnam na 7x bellen. Superfijn!
Quote
#10
Goed om te horen!
Fijne voortzetting van je vakantie.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Huize Alisachni, Nikiana - Lefkas roefke 5 1.680 15 December 2021, 22:33
Laatste bericht: Harma
  Wie kan me meer vertellen over Lefkas Els Cuijpers 104 61.986 22 December 2018, 14:12
Laatste bericht: jacq1970
  Lefkas janos54 13 17.455 12 April 2016, 10:37
Laatste bericht: metaxa
  Nieuwe website informatie Lefkas / Lefkada Geni 13 16.127 24 October 2015, 12:26
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)