Grieksegids nieuws
Astypalea - smoke free
#1
Astypalea wil eerste eiland worden waar niet meer  wordt gerookt ,zie bericht op 
Parakalo van Natascha Neefs
Quote
#2
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Ja, ik zag het gisteren al op 'Keeptalkinggreece' voorbijkomen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik ben benieuwd; de Grieken van het roken afbrengen, da's een hele klus. Volgens mij is het dan binnenkort een onbewoond eiland Big Grin
Quote
#3
Je zal een kettingroker zijn en toevallig geboren en getogen op Astypalia......
Quote
#4
Doorslaan is ook een kunst......
Quote
#5
Daar moeten net de Grieken mee aankomen, samen met de Bulgaren zijn ze Europees kampioen roken, dik 32% van de volwassen bevolking rookt, ze trekken zich nog altijd geen ene reet aan van het rookverbod in de taverna's en de eigenaren doen er driftig aan mee, ze zetten nog altijd asbakken op tafel.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Wanneer je het artikel leest,zie je dat het een doel op længere termijn is om dit eilandje rookvrij te marken. Helemaal niks mis mee toch? Overigens roken Grieken een stuk minder dan voorheen. Ook in kafenions en tavernes in de buurt wordt weinig gerookt en gaan mensen gewoon naar buiten. (Waarvoor mijn dank)
Quote
#7
(09 October 2018, 14:06)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wanneer je het artikel leest,zie je dat het een doel op længere termijn is om dit eilandje rookvrij te marken. Helemaal niks mis mee toch? Overigens roken Grieken een stuk minder dan voorheen. Ook in kafenions en tavernes in de buurt wordt weinig gerookt en gaan mensen gewoon naar buiten. (Waarvoor mijn dank)

In de zomer wel Chris, tot dat het weer koud wordt of regent, dan zit iedereen weer gewoon binnen te roken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Voor mensen die een  probleem of last hebben van rokers en toch vakantie in Griekenland
willen vieren , is het zeker een goed idee , er is zelfs een vliegveldje op het eiland ,dus heb
je ook geen last van de rokers op de Ferry,waar ze nog steeds stevig paffen ,en voor mensen
die  toch willen roken ,er zijn nog heel veel   plaatsen  in Griekenland waar je kunt roken ,
Quote
#9
Wij zagen vd week voor het eerst dat mensen buiten het overkapte gedeelte vh terras gingen roken, we vonden dat al heel wat.
Quote
#10
Zo Jacq en waar was dat? Hier in Kalyves??? Rolleyes
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#11
(10 October 2018, 17:58)De Haarlemse mug. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo Jacq en waar was dat? Hier in Kalyves??? Rolleyes

ja in kalyves bij piperia, degene die we spraken vertelde dat het al een hele tijd zo is.. als de hele achterwand open is mag er wel gerookt worden maar als er maar 1 stukje dicht is dan mag het niet en moeten de mensen echt buiten de overkapping roken.
Quote
#12
Ik rook wel graag eens een sigaartje bij een drankje of na een maaltijd. Het lijkt echter wel alsof ik soms als een paria aanzien wordt door de anti-rook lobby (anti-rook maffia had ik wel durven zeggen).
Als ik dan buiten aan een tafeltje zit bij een restaurantje vraag ik me af wat het probleem is?
Zullen we dan maar ineens alle gemotoriseerde voertuigen (brommer - auto - ferry - vliegtuig) ook ineens uit deze wereld verbannen? Want die stoten heus wat meer uit. De uitlaten van sommige voertuigen zijn voor mij wel meer een doorn in het oog.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Ik gun iedereen zijn rokertje Patrick, ik ben zelf een ex roker, ben er nu gelukkig 20 jaar vanaf,  toen dacht je er niet bij na omdat bijna iedereen zat te kwalmen, maar nu als ik lekker aan het eten ben en naast me zit iemand te roken en de wind staat ook nog verkeerd smaakt me het eten niet meer, ik vraag dan netjes of ze even niet willen roken, doen ze het niet vraag ik het aan de eigenaar, doet hij ook niks ben ik weg.
Even over die uitlaatgassen, ik snap ook niet hoe sommigen mensen aan een straat gaan eten waar constant herrie is van auto's,  bussen en scooters en de stank ervan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
(10 October 2018, 20:14)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als ik dan buiten aan een tafeltje zit bij een restaurantje vraag ik me af wat het probleem is?

Ik herken dit. 
Ik heb zelf gerookt maar ben er gelukkig vanaf.
Het probleem wat ik nu heb is dat ik er absoluut niet meer tegen kan. 
Zit er iemand in de buurt te roken dan slaat dit op mijn keel en krijg ik last van prikkelhoest. 
En dan heb ik nog niet eens COPD zoals vele anderen. 
Hierdoor heb ik al menig keer de maaltijd moeten onderbreken op een terras. (Ook in Nederland) 


Inmiddels weet ik dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Maar roken is nu eenmaal toegestaan dus vinden rokers dat mensen welke er last van hebben niet moeten zeuren. 

Wat mij overigens afgelopen vakantie opviel is dat de Griekse rokers meer rekening met hun omgeving hielden dan de toeristen.
Quote
#15
Je kunt natuurlijk ook thuis eten ,dan heb je geen last van rokers ,herrie en stank
van auto,s scooters bussen ed of naar Astypalea gaan Hypocrite
Quote
#16
(11 October 2018, 17:06)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je kunt natuurlijk ook thuis eten ,dan heb je geen last van rokers ,herrie en stank
van auto,s scooters bussen ed of naar Astypalea gaan Hypocrite

Dat moeten veel mensen ook. 
Die hebben geen keus, een roker wel.
Quote
#17
Als dit een succes blijkt zal dit zeker op meer eilandjes navolging vinden
Quote
#18
Zelf heb ik meer dan 20 jaar gerookt , inmiddels al meer dan 10 jar gestopt maar mijn liefde heeft langer doorgerookt.
Vind zelf momenteel de betutteling omtrent roken echt doorslaan, dat er binnen nergens gerookt mag worden prima maar tegenwoordig gaan mensen al lopen mauwen als er gewoon buiten op een onoverdekt terras gerookt wordt.. hou toch op, alles om ons heen is schadelijk, mensen eten teveel vlees, eten teveel suikers etc net zo schadelijk misschien nog wel schadelijker maar daar gaat iedereen gewoon maar lekker mee door.
Quote
#19
(11 October 2018, 18:34)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zelf heb ik meer dan 20 jaar gerookt , inmiddels al meer dan 10 jar gestopt maar mijn liefde heeft langer doorgerookt.
Vind zelf momenteel de betutteling omtrent roken echt doorslaan, dat er binnen nergens gerookt mag worden prima maar tegenwoordig gaan mensen al lopen mauwen als er gewoon buiten op een onoverdekt terras gerookt wordt.. hou toch op, alles om ons heen is schadelijk, mensen eten teveel vlees, eten teveel suikers etc net zo schadelijk misschien nog wel schadelijker maar daar gaat iedereen gewoon maar lekker mee door.

Het gaat niet om het schadelijke. Mensen hebben er gewoon last van. Mag dat niet?
Quote
#20
Precies, rokers zouden eens moeten beseffen dat ze anderen overlast bezorgen.
Als ik mijn stukje vlees eet, wordt er niemand naast me stikbenauwd, dus die vergelijking gaat volledig mank.
Quote
#21
Er komt een dag, dat we in het openbaar roken net zo verwerpelijk vinden al met een gewicht van 100 kilo op een ezeltje stappen.
Quote
#22
(12 October 2018, 07:43)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er komt een dag, dat we in het openbaar roken net zo verwerpelijk vinden al met een gewicht van 100 kilo op een ezeltje stappen.

Ja Wim ,en wat te denken van iemand van 110 kg met een dikke sigaar in zijn mond
die op een ezeltje zit
Quote
#23
Patrick, ik ben het volledig met je eens. Rokers worden als misdadigers beschouwd. Een beetje wederzijds respect zou veel oplossen.
Als roker kan ik begrijpen dat niet iedereen wil meerokent maar omgekeerd zou een niet-roker ook wat toegevender en begrijpend mogen zijn.
Zoals Patrick aanhaalt... wat misdoe ik als ik rustig en zonder stress aan een tafeltje mijn sigaretje oprook?
Quote
#24
Bekijk het ook eens van de financiele kant.. als alle rokers zouden gaat stoppen, wat blijkbaar iedereen wil, dan gaan we als economie heel wat tax mislopen en dat moet echt ergens vandaan komen en wie gaat dat betalen..

(12 October 2018, 08:04)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 October 2018, 07:43)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er komt een dag, dat we in het openbaar roken net zo verwerpelijk vinden al met een gewicht van 100 kilo op een ezeltje stappen.

Ja Wim ,en wat te denken van iemand van 110 kg met een dikke sigaar in zijn mond
die op een ezeltje zit

die gaat op het schavot met pek en veren en hangen we op.

(11 October 2018, 21:22)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 October 2018, 18:34)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zelf heb ik meer dan 20 jaar gerookt , inmiddels al meer dan 10 jar gestopt maar mijn liefde heeft langer doorgerookt.
Vind zelf momenteel de betutteling omtrent roken echt doorslaan, dat er binnen nergens gerookt mag worden prima maar tegenwoordig gaan mensen al lopen mauwen als er gewoon buiten op een onoverdekt terras gerookt wordt.. hou toch op, alles om ons heen is schadelijk, mensen eten teveel vlees, eten teveel suikers etc net zo schadelijk misschien nog wel schadelijker maar daar gaat iedereen gewoon maar lekker mee door.

Het gaat niet om het schadelijke. Mensen hebben er gewoon last van. Mag dat niet?

absoluut mag dat maar dan kan je ook gewoon netjes vragen of aangeven bij de mensen toch, heb daar zelf nooit een probleem meegehad en ook nooit een probleem meegekregen als ik dat vraag aan mensen of ze misschien even willen wachten tot ik klaar ben met eten of anders buiten willen roken.
Maar die regeltjes en wetten etc.. echt waar.. de betutteling alom wordt er schijtziek van.
Quote
#25
Dat gemis aan belasting verdienen we ruim terug met de besparing op de ziektekosten.
Overigens, vraag een roker netjes of hij /zij dat niet wil doen en in de meeste gevallen krijg je een negatieve opmerking.
Quote
#26
(12 October 2018, 10:33)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick, ik ben het volledig met je eens. Rokers worden als misdadigers beschouwd. Een beetje wederzijds respect zou veel oplossen.
Als roker kan ik begrijpen dat niet iedereen wil meerokent maar omgekeerd zou een niet-roker ook wat toegevender en begrijpend mogen zijn.
Zoals Patrick aanhaalt... wat misdoe ik als ik rustig en zonder stress aan een tafeltje mijn sigaretje oprook?

Je bent geen misdadiger als je rookt, het zijn je eigen longen die naar de klote gaan, maar hou wel rekening met niet rokers die aan tafel hun maaltijd willen nuttigen, wat is er mis met buiten rustig en zonder stress je sigaretje roken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#27
Wat ik me altijd  afvraag als ik die oude  baasjes op het terras zie zitten die
bijna allemaal roken, hoe die zo oud zijn gewoden en waarschijnlijk heel
hun leven gerookt hebben , kan natuurlijk dat ze door het roken er ouder
uitzien dan  dat ze in werkelijkheid zijn
Quote
#28
Arthur, zoals ik heb aangehaald moet het respect van beide kanten komen. Ik zal uiteraard niet roken in de buurt van iemand die hier vriendelijk om vraagt.
Dit probleem bestaat nu eenmaal overal...
Quote
#29
Ook hier lees ik weer dat het de ex rokers zijn die er last van hebben. Sinds het rookverbod in Nederland in de cafe's zijn de kroegen leeg en is het buiten veel drukker, waar nu de omwonende weer klagen over geluidsoverlast pfff
Quote
#30
Metaxa,je moet eens op het kerkhof kijken hoeveel mensen niet die oude baasjes status hebben behaald.
Quote
#31
(13 October 2018, 06:31)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Metaxa,je moet eens op het kerkhof kijken hoeveel mensen niet die oude baasjes status hebben behaald.

Ja Chris ik  wil daar zeker een kijkje gaan nemen, maar daar staat waarschijndelijk niet bij
waar ze aan zijn overleden ,het is toch ook   algemeen bekent dat er in het verkeer veel
doden vallen in griekenland, ik rook zelfs niet dus wil het roken absoluut niet goedpraten
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Olijfoliezeep uit de Griekse duty-free maria kaptein 5 1.553 20 July 2020, 19:06
Laatste bericht: wwopkos

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)