TV-tip 22 okt 2018: Spoorloos in Griekenland
#1
Volgende week maandag weer een spoorloos aflevering in Griekenland.
Quote
#2
Klopt Nanny, Maandag 22 oktober 2018 speelt het TV-programma 'Spoorloos' zich af in onder andere Gouvia op Corfu.
NPO-1 om 21:15
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Spoorloos schreef:Ma 22 okt 21:15
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




• 51 min
Erwin is geboren op Corfu en door zijn moeder afgestaan ter adoptie. Hij groeide op als enig kind bij een Nederlands echtpaar. Erwins vriendin merkte de afgelopen jaren dat hij moeilijk over zijn adoptie kan praten. Zij drong er bij hem op aan om op zoek te gaan naar zijn Griekse roots. Ook Erwins adoptiemoeder stond achter zijn zoektocht. Zij was ernstig ziek en wilde voorkomen dat Erwin geen moeder meer zou hebben als zij zou overlijden. Erwin besloot toen om voor het eerst een blik te werpen op zijn adoptiepapieren. Derk Bolt reisde voor Erwin naar Griekenland. Tijdens zijn zoektocht stuit hij op enkele opmerkelijke feiten.
Quote
#3
En wie "helpt" er met t "zoeken"? Zanger Sakis Roufas.....blijkt een neef van de geadopteerde Erwin te zijn.
Quote
#4
ga ik zeker kijken leuk!
Quote
#5
Even een reminder: Vanavond (maandag 22 oktober 2018) dus!
21:15 NPO 1
Quote
#6
Tot  zover heb ik alleen het allerlaatste stukje gezien.... Wat een ontzettende liefdevolle  ontmoeting en  omarming  van moeder en zoon!!
Gelukkig heb ik het opgenomen en ga ik het  eens  even rustig bekijken.
Quote
#7
Gemist?

Kijk eens hier
 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Wat ik niet begrijp is dat de zoeker geen enkel woordje Grieks spreekt of verstaat ?

Je ziet het vaker en ik vraag het mij elke keer weer af. Je hoeft er tegenwoordig niet meer voor naar school , alles is online op te zoeken , te leren .
Quote
#9
Ik heb daar ook wel ens over nagedacht Kosta. Lijkt me trouwens ook dat als je daar staat je van de stress ook die
paar ingestudeerde woordjes niet meer kunt zeggen. Maar ook later, je wil zo veel vragen en zeggen en dan alles met n tolk?
Met google? Ik weet t niet kan me er geen voorstelling van maken.
Quote
#10
Ik kan me dat toch wel voorstellen. Hij wist nog helemaal niet hoe de ontmoeting uit zou pakken. Misschien zou het hem wel heel erg tegenvallen en waarom zou je dan de taal leren?
Quote
#11
Ik vond het een hele mooie aflevering. Ja de taal leren zo makkelijk is dat niet en ben het ermee eens eerst maar eens kijken hoe het loopt. Wens hem veel geluk in de toekomst met zowel hopelijk een ontmoeting met zijn vader en verdere ontmoetingen met zijn moeder.
Quote
#12
hele mooie aflevering, bijzonder dat zowel moeder als vader er nog is, hopelijk leert hij ook zijn vader nog kennen. Als Nederlander kan hij zijn mama denk ook wel een beetje helpen financieel, ach het mens...
Quote
#13
Zo ging het verder:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Openen lukt niet
Quote
#15
Even de koppeling kopiëren en plakken in de adresregel.
Quote
#16
Probeer deze eens:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
TV TIP. Maandag 13 mei spoorloos extra Griekenland
Quote
#18
Vanavond dus...ik ga kijken.
Quote
#19
Jaaa ik ook, zal wel morgen worden, maar zal t niet missen. Bedankt voor de tip.
Quote
#20
Helaas zal ik toch missen vanaf mij n locatie mag t niet bekeken worden......heel irritant die melding van npo.
Quote
#21
Kun je de NPO start app niet downloaden? Daarmee kun je wel programma’s in het buitenland bekijken.
Quote
#22
Zelfs met die app kun niet alle programmas zien.....Soms verandert NPO  het na een paar dagen, en dan kun je gewoon kijken.
Hoop dat dat ook in dit geval zo is, dit programma kan ik normaal wel zien, waarom dan een aflevering opeens niet?
Als het om een amerikaanse film of docu of zo gaat snap ik dat dat niet zomaar overal bekeken kan worden.
Maar spoorloos?
Quote
#23
(14 May 2019, 19:04)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zelfs met die app kun niet alle programmas zien.....Soms verandert NPO  het na een paar dagen, en dan kun je gewoon kijken.
Hoop dat dat ook in dit geval zo is, dit programma kan ik normaal wel zien, waarom dan een aflevering opeens niet?
Als het om een amerikaanse film of docu of zo gaat snap ik dat dat niet zomaar overal bekeken kan worden.
Maar spoorloos?

Soms komt het nog eens op BVN of zoals vanmiddag in de herhaling op NPO 2.
Heb op mijn laptop de ziggo app gedownload, (kan alleen maar met een gebruikersnaam en wachtwoord) zo kan ik ook zenders kijken die ik niet via de satelliet van canal digital krijg.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#24
Die Ziggo-app is inderdaad een goede tip Arthur. Werkt prima in de gehele EU.
Nanny, misschien heb je een familielid / kennis met een Ziggo-abbo in Nederland die je eventueel wil helpen?
Quote
#25
Ga ik navragen. Ik heb dus alleen die code van ZIggo nodig en mn computer, geen verdere moeilijke kastjes enzo?
Hoop nog op youtube, dat kan ik wel gewoon zien.
Is t heel dom om te vragen hoe "iets" op you tube komt?
Kan gewoon iedereen iets van tv copieren en daar plaatsen?
Sorry ik weet vaak niet meer dan aan- en uitknop van electr apparaten......
Quote
#26
(15 May 2019, 09:03)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ga ik navragen. Ik heb dus alleen die code van ZIggo nodig en mn computer, geen verdere moeilijke kastjes enzo?
Hoop nog op youtube, dat kan ik wel gewoon zien.
Is t heel dom om te vragen hoe "iets" op you tube komt?
Kan gewoon iedereen iets van tv copieren en daar plaatsen?
Sorry ik weet vaak niet meer dan aan- en uitknop van electr apparaten......

Vraag 1: Elke Ziggo-abonnee kan zowel live als ook naderhand TV kijken, hier staat hoe het werkt:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Vraag 2: Iedereen kan content op Youtube plaatsen. Maar natuurlijk geen content waar auteursrechten op rusten. Dus mag je niet zomaar TV-programma's kopieeren en op Youtube plaatsen.
Quote
#27
Bedankt voor de info Ger.
Quote
#28
Dit is eventueel ook een optie:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
(14 May 2019, 19:04)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zelfs met die app kun niet alle programmas zien.....Soms verandert NPO  het na een paar dagen, en dan kun je gewoon kijken.
Hoop dat dat ook in dit geval zo is, dit programma kan ik normaal wel zien, waarom dan een aflevering opeens niet?
Als het om een amerikaanse film of docu of zo gaat snap ik dat dat niet zomaar overal bekeken kan worden.
Maar spoorloos?

Zeer makkelijk op te lossen via nlziet.nl een website waar je zowel live als terugkijken alle te ontvangen zenders in Nederland kan ontvangen.
Eerste maant 1 euro daarna nog geen 8 euro per maant.
Werkt uitstekend op de laptop of pc maar ook op de smart tv maar die moet wel van een goede snelle internet voorzien zijn.
Canal digital met minimaal dik twintig euroro er snel uit geschopt veel en veel te duur, de schotel en ontvanger staan nutteloos bij me in Analipsi.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
Dat klinkt ook goed Cornelius, bedankt voor de tip.
Ik ga er in oktober maar eens echt voor zitten om iets te ondernemen, in de zomer toch te weinig tijd voor tv kijken.
Quote
#31
Vanavond om 20.25u op NPO 2 de rolstoel road movie, eens kijken of het echt zo erg is.
Als ik hier op Kreta om me heen kijk is het voor een gehandicapte vaak de hel op aarde om fatsoenlijk van A naar B te komen zonder dat er wat in de weg staat.
Rolstoel roadmovie
20:25 - 21:15

Hoe ziet Europa eruit door de ogen van mensen met een lichamelijke handicap? Filmmaker Mari Sanders, die als gevolg van cerebrale parese afhankelijk is van een rolstoel, maakt een reis door Europa.
Mari Sanders vraagt zich af hoe zijn jeugd eruit had gezien als hij in een ander land dan Nederland was geboren. Hij bezoekt het vooruitstrevende Zweden en in Griekenland wordt hij geconfronteerd met de 'middeleeuwse verschrikkingen' van het leven in een instituut.  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#32
Bedankt voor de tip Arthur, dit kon ik wel zo zien op npo.nl. Interressant om te bekijken.
Quote
#33
Inmiddels is die afl van spoorloos met de Griekse biologische moeder via you tube te bekijken.
De aflevering van afgelopen week kon ik weer gewoon via npo bekijken.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Spoorloos afl over Trikala Nanny 6 2.587 10 October 2022, 22:39
Laatste bericht: Goedas
  21 februari spoorloos Goedas 9 2.441 22 February 2022, 15:03
Laatste bericht: Nanny
  Spoorloos en "Z" maria kaptein 2 1.365 09 November 2021, 22:33
Laatste bericht: Lefteris
  TV-tip: Spoorloos in Griekenland 8 november 2021 Ger 0 1.091 06 November 2021, 14:08
Laatste bericht: Ger
  TV tip: Spoorloos met Mark en Karin uit Athene Ger 7 1.984 01 November 2021, 19:02
Laatste bericht: Goedas
  Spoorloos maandag 27 januari Fani 14 3.031 24 November 2020, 17:08
Laatste bericht: Louise B.
Lightbulb Spoorloos : Sandra zoekt Griekse moeder Wilma 5 3.450 25 December 2019, 16:34
Laatste bericht: Ger
  TV-tip: Spoorloos Extra op 11 juni 2018 Ger 5 2.928 11 September 2018, 20:34
Laatste bericht: Electra63
  TV-tip: Spoorloos Extra op 4 juni 2018 Ger 3 2.525 04 June 2018, 19:36
Laatste bericht: kokino17
  Spoorloos op NPO 1 messara 4 3.133 11 January 2018, 09:37
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)