Andros en Tinos
#1
Vorig jaar stelde ik hier ook al enkele vragen ivm Andros, doch dit jaar zijn we toch nog maar eens naar ons geliefde Lesbos afgereisd.
Nu ben ik alweer aan het dromen over onze volgende griekenlandreis in het voorjaar van 2019.
Combinatie Andros en Tinos? We hebben 2 weken: elk een week, of nemen we iets meer tijd op Andros (meer te doen?) en iets minder tijd op Tinos (kleiner). We willen vooral wandelen, leuke strandjes en dorpjes bezoeken, luieren, lezen, lekker eten en 'terrassen'...
Alle ervaringen/tips zijn meer dan welkom?
Vervoer?/verblijfervaringen?....
Quote
#2
Wij zijn een paar jaar geleden naar Andros geweest, met Ross. Is heerlijk bevallen. We hebben toen zelf een tweedaagse tour naar Tinos georganiseerd. Hotel via internet en boot bij het plaatselijke agentschap. Op Andros hebben we heerlijk gewandeld, ook lange stukken, tenminste voor ons doen lang. Dan heb je het over maximaal 15-20 kilometer. De vierdaagse gaat mij nooit lukken. Wij zaten in Batsi. Half september sloten er al wel wat restaurants.

Tinos, de hoofdplaats en de haven zijn levendig. Maar levendig is ook hoe je het ervaart, ik woon in Amsterdam en dan is levendig ook niet meer dan dat. De kerk en de bedevaartgangers maken de plaats wel heel speciaal.

Wij waren drie weken geleden op Lesbos, dan is Mytilini toch iets anders dan Tinos. Dat is het enige waar ik altijd daar weer aan moet wennen, de drukte van die stad. Ongrieks naar mijn idee en daarom misschien wel zo speciaal. Ik ken eerlijk gezegd geen plaats op een eiland die ik zo druk vind overkomen als Mytilini. En dan kom je er uit en ben je op een van de mooiste eilanden. Maar we hadden het over Andros en Tinos, wij hadden een heerlijke vakantie.
Quote
#3
Je moet alleen een vliegticket boeken naar Athene ,vandaar rijden bussen of Taxi,s in
een half uurtje naar  Rafina, waar je de veerboot naar Andros kunt nemen. De vaartijd
is ongeveer 2 uur. Op de website  Wandelen en Trekken op de Cycladen van de Belg
 Raymond Verdooleage vindt je heel veel tips over wandelroutes op Andros en Tinos.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om toch iets langer op Andros te blijven dan op Tinos,
maar daar denken andere mensen wellicht anders over
Quote
#4
Welke verblijfplaats kiezen in Andros (Chora of Batsi) en in Tinos? Graag een levendige plaats met enkele taverna's! Mooie strandjes dichtbij...
Quote
#5
(20 October 2018, 13:03)Piepa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welke verblijfplaats kiezen in Andros (Chora of Batsi) en in Tinos? Graag een levendige plaats met enkele taverna's! Mooie strandjes dichtbij...

Batsi heeft het allemaal wat u zoekt ,op Tinos zaten wij in Agios Sostis ,een mooi dorp met
een strand voor de deur ,op ongeveer 6 km van Tinos Stad
Quote
#6
Wij zijn een paar jaar geleden 2 weken op Andros geweest, verbleven in Batsi en hebben vandaaruit de rest van het eiland verkend en prachtige wandelingen gemaakt.

Wij hebben aardig wat wandelingen gedaan met een gids van :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hun kunnen je ook jhelpen met Tinos.
Het fijne van wandelen met een gids van het eiland zelf vind ik de informatie die je onderweg krijgt, zorgt ervoor dat je meer weet over het eiland, de verleden en de gewoontes.

Wij zijn vanuit Athene met de bus naar Rafina gegaan en vandaaruit de veerboot naar Andros ca 2 uur varen, Tinos is nog een stukje verder.
Quote
#7
Wel eens aan gedacht naast Andros er Syros bij te nemen? Dit is ook te doen in combinatie Tinos
Quote
#8
voila, de kogel is door de kerk!
geboekt!
september: 10 dagen Andros (Batsi) en 7 dagen Tinos (Tinos town)
het aftellen kan beginnen....
Quote
#9
(07 January 2019, 20:34)Piepa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voila, de kogel is door de kerk!
geboekt!
september: 10 dagen Andros (Batsi) en 7 dagen Tinos (Tinos town)
het aftellen kan beginnen....

helemaal leuk, zal echt een mooie vakantie worden!
Hou wel rekening met de lange boottocht als je vanaf het vaste land vaart, vanaf Rafina vaar je dan.. ca 2 uur.
Quote
#10
@jacq1970: bedankt voor je info, we hebben dit reeds 'ingecalculeerd'. Maar een ferrytocht op zich vind ik net een leuk onderdeel van een griekenlandvakantie...zeker als er dekplaatsen en zon aanwezig zijn...
Enkele jaren geleden maakten we zo de boottocht van piraus naar naxos...heel wat langer dan 2 uur, maar ondergaande zon, een goed boek, leuke toevallige contacten en veel te veel te dure te slechte witte wijn maakten dit net zooo leuk! Bij aankomst kon je het zout op onze huid letterlijk proeven...zaaaalig!
Quote
#11
(08 January 2019, 18:33)Piepa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@jacq1970: bedankt voor je info, we hebben dit reeds 'ingecalculeerd'. Maar een ferrytocht op zich vind ik net een leuk onderdeel van een griekenlandvakantie...zeker als er dekplaatsen en zon aanwezig zijn...
Enkele jaren geleden maakten we zo de boottocht van piraus naar naxos...heel wat langer dan 2 uur, maar ondergaande zon, een goed boek, leuke toevallige contacten en veel te veel te dure te slechte witte wijn maakten dit net zooo leuk! Bij aankomst kon je het zout op onze huid letterlijk proeven...zaaaalig!

wij zaten op de laatste ferry en ik vond het vooral heel erg lawaaierig , weinig plaatsen buiten maar wel onder het overkapte gedeelte.. en na een hele vroege vlucht, lange dag in rafina waar het verschil in temperatuur met nederland nog eens 20 graden hoger was vond ik dat eigenlijk net een beetje teveel van het goede... maar ach de vakantie maakte alles weer helemaal goed en op de terug weg vond ik het allemaal minder erg omdat we s'morgens vroeg terug gingen.
Als jullie van wandelen houden, kijk dan eens hier 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wij hebben zeer goede ervaringen met hun, zij hebben onze vakantie echt wel bijzonder gemaakt door te wandelen met een gids van het eiland die ons alles kon en wilde vertellen, speciale plekjes liet zien, bijzondere taverna's liet uitproberen en tijdens de wandelingen heerlijke lokale lunches verzorgde onderweg bij lokale bewoners.. echt heel erg mooie ervaring.
Quote
#12
dankjewel jacq1970 voor je wandelinfo!
Quote
#13
(09 January 2019, 12:54)Piepa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




dankjewel jacq1970 voor je wandelinfo!

de vvv zit naast de apotheek en de flappentap aan de "boulevard" , kan je ook boottickets regelen en er zitten verschillende agentschappen van reisorganisaties, daar kunnen ze je een heel eind op weg helpen. Als je op jezelf wilt wandelen is het ook echt prima te doen, de paden zijn echt goed schoon en begaanbaar en de wandelkaarten zijn prima!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Tinos,Paros,Milos en Amorgos videopresentatie metaxa 0 1.548 10 November 2020, 08:44
Laatste bericht: metaxa
  Gids andros-tinos + vraagje over ferry rafina Piepa 17 4.993 20 August 2019, 15:42
Laatste bericht: Piepa
  Tinos metaxa 4 5.904 17 August 2015, 08:48
Laatste bericht: metaxa
  de duiventillen van Tinos metaxa 4 5.274 28 March 2014, 14:47
Laatste bericht: Cynthia
  oude beelden Tinos metaxa 0 2.886 27 December 2013, 12:36
Laatste bericht: metaxa

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)