Hond meenemen van Athene of Kalamata naar Kythira
#1
Half november wil ik mijn hond vanuit Nederland meenemen naar Kythira.
Inmiddels heb ik al een door de IATA goedgekeurde bench om de hond richting Griekenland te vervoeren.
Maar vanaf Athene nemen zowel Aegean/Olympic als Sky-Express op hun binnenlandse vluchten geen honden van het formaat herder (17 kilo) mee.
Ik moet dus een andere manier zoeken om vanuit Athene naar Kythira te gaan.
Zijn er mensen, die mij tips kunnen geven?
Quote
#2
(26 October 2018, 23:25)MartinS schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Half november wil ik mijn hond vanuit Nederland meenemen naar Kythira.
Inmiddels heb ik al een door de IATA goedgekeurde bench om de hond richting Griekenland te vervoeren.
Maar vanaf Athene nemen zowel Aegean/Olympic als Sky-Express op hun binnenlandse vluchten geen honden van het formaat herder (17 kilo) mee.
Ik moet dus een andere manier zoeken om vanuit Athene naar Kythira te gaan.
Zijn er mensen, die mij tips kunnen geven?

Ik weet dat transavia wel honden vliegt, is dat geen optie?
En anders met de boot?
Quote
#3
Volgens mij is dan de enige manier om (met hond) op Kythira met de bus naar Neapoli te gaan. Vanaf Neapoli kan je de ferry Porfyrousa naar Kythira nemen. De ferry Ionis vanaf Piraeus vaart (vanwege onderhoud) van 11 november tot 7 januari niet. Transavia vliegt in november (helaas) niet meer naar Kythira.

De bus gaat drie keer per dag. Voor de actuele vertrektijden zie deze link:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor de verdere beschrijving verwijs ik je naar de website van Xenonas Fos ke Choros:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Goede reis en fijne vakantie!
Quote
#4
Dank je, jacq1970 en cole1962.

Ik weet dat ik met Transavia in Athene kan komen.
Maar daarna moet de bus inderdaad uitkomst bieden.
Ik ben vandaag ook te weten gekomen, dat de ferry van Piraeus naar Kythira vanaf 11 november tot in januari niet vaart.
Weet jij, cole1962, misschien ook welke bus (busnummer) ik moet nemen en op welke opstapplaats?

Martin
Quote
#5
Ik zou eerst eens onderzoeken of je een hond van meer dan 10 kg. mee mag nemen op de bus. Wellicht Ktel Athene mailen met je vraag.
Quote
#6
(28 October 2018, 09:08)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zou eerst eens onderzoeken of je een hond van meer dan 10 kg. mee mag nemen op de bus. Wellicht Ktel Athene mailen met je vraag.

Heeft weinig zin om KTEL Athene (dat trouwens niet bestaat) te mailen. De bussen van/naar Neapoli zijn van KTEL Lakonia.

Het volgende staat trouwens in de algemene voorwaarden van KTEL Lakonia:

Αnimals Transport
1 ) Animals transported mandatory within the passenger compartment either in the hallway or on the stairs near the owner.
2 ) The weight should be up to ten (10) pounds and transported in special baskets of dimensions 50x40x35 centimeters .
3) The owner must accompany the animal and carry all the necessary documents concerning the animal, which are updated for the last two years .
4) The animals which accompany disabled persons , regardless of their size compulsorily transferred into the passenger compartment, close to the owner , not placed in a basket , but must wear a muzzle during transport.Specifically, assistance dogs which carry strap handle can be carried on means of transport, without transport cage and without a muzzle, regardless of their size.
5) Each bus can carry up to two pets.For your facility,your ticket must be pre-booked  and  you have to indicate that you want to transfer a pet.
6)The transport of animals, according to the above, is mandatory. As far as these regulations apply, the consent of the driver, owner or other passengers is not necessary and the penalties are high.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Beste Martin,

Als je op deze link klikt -->
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




<-- dan krijg je de pagina van KTEL Lakonia met de juiste bus en tijden. Op deze pagina (bovenaan) staan ook het telefoonnummer en emailadres van KTEL Lakonia.

Voor de opstapplaats kan je deze link gebruiken-->
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Succes!
Quote
#8
Helaas mag de hond dus niet mee. Wat dacht je van het huren van een auto.
Quote
#9
(26 October 2018, 23:25)MartinS schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Half november wil ik mijn hond vanuit Nederland meenemen naar Kythira.
Inmiddels heb ik al een door de IATA goedgekeurde bench om de hond richting Griekenland te vervoeren.
Maar vanaf Athene nemen zowel Aegean/Olympic als Sky-Express op hun binnenlandse vluchten geen honden van het formaat herder (17 kilo) mee.
Ik moet dus een andere manier zoeken om vanuit Athene naar Kythira te gaan.
Zijn er mensen, die mij tips kunnen geven?

Hoelang wil je op Kythira blijven, bij meerdere maanden misschien toch met je eigen auto en de ferry van Italië naar Patras en dan dan de ferry van de Peloponnesos naar Kythira.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Mijn echtgenote is al op Kythira en wacht met smart op mij  Big Grin .
Het plan is namelijk om daar de eerste komende tijd te wonen, we hebben een huis in Logothetianika.

Inmiddels ben ik er dus al achter dat ook de KTEL op haar lijn Athene-Neapolis geen honden van meer dan 5 kilo meeneemt.
Ik zoek nog steeds naar oplossingen.
Een auto huren is er één, maar dat moet wel met optie "huren in Athene en achterlaten in Neapolis".

Wordt (misschien) vervolgd.
Quote
#11
(30 October 2018, 22:23)MartinS schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zoek nog steeds naar oplossingen.
Een auto huren is er één, maar dat moet wel met optie "huren in Athene en achterlaten in Neapolis".

Wordt (misschien) vervolgd.

Die zal je niet makkelijk vinden. Of enkel tegen een stevige meerprijs voor een "oneway rent".
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
In het ergste geval: auto huren, hond wegbrengen, auto weer terugbrengen en zelf de bus nemen.
Wel omslachtig. Ik ben eigenlijk verbaasd dat je geen grote honden mee mag nemen in de bus.
Quote
#13
(31 October 2018, 07:28)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In het ergste geval: auto huren, hond wegbrengen, auto weer terugbrengen en zelf de bus nemen.
Wel omslachtig. Ik ben eigenlijk verbaasd dat je geen grote honden mee mag nemen in de bus.

Dat is normaal, ze willen geen rotzooi in de bus, hij zal maar onderweg gaan poepen of plassen, een kleine hond of kat in een bench kan mee in de bus, de laadruimte van een bus is niet geschikt voor levende dieren, in de zomer snikheet en in de winter ijskoud.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Eigenlijk geef je zelf, tot nu toe de enige mogelijkheid,? al aan:auto huren in Athene bij een
verhuurder die het ok vindt 'm in de ferryplaats achter te laten/in te leveren en dat je op
Kythira door je echtgenote bij de boot wordt afgehaald.Want ze woont er al,zo valt te lezen.
Quote
#15
Allen bedankt voor jullie reacties Smile Smile Smile .

Ik ben er uit: 
Ik ga vervroegd naar Kythira, op 9 november met Transavia naar Athene en dan de ferry van Piraeus naar Kythira.
Die ferry vaart dan nog net (tot 11 november) en accepteert ook het formaat hond, zoals ik heb.

Groetjes,
Martin
Quote
#16
(01 November 2018, 19:05)MartinS schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Allen bedankt voor jullie reacties Smile Smile Smile .

Ik ben er uit: 
Ik ga vervroegd naar Kythira, op 9 november met Transavia naar Athene en dan de ferry van Piraeus naar Kythira.
Die ferry vaart dan nog net (tot 11 november) en accepteert ook het formaat hond, zoals ik heb.

Groetjes,
Martin

Inderdaad de laatste reis (14.00 vanuit Piraeus) van de Ionis voor hij er (ik denk) tot en met de 1ste week van januari uitgaat voor het jaarlijkse onderhoud en inspectie.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
Alvast een goede reis, gaat nu helemaal goedkomen
Quote
#18
Hoe ga je van de luchthaven naar de ferry?
Quote
#19
De tijd tussen aankomst vliegveld Athene (11.20) en laatste tijdstip van ophalen ticket in Piraeus (13.00) is erg krap.
De bus (X96) doet er anderhalf uur over en ook de metro (met een overstap in Monostiraki) doet er ruim een uur over en die vertrekken niet meteen na mijn aankomst
Bovendien weet ik niet hoe lang ik moet wachten totdat de hond op het vliegveld aan mij is afgeleverd.
Daarom heb ik gezocht naar een 'zeker' alternatief: een taxi-service van het bedrijf 'Welcome'.
Het is wel een stukje duurder dan de bus of metro, maar ik heb tenminste zekerheid, dat ik de ferry niet mis.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ervaring auto meenemen bij de verhuizing naar Griekenland Beems 58 18.236 02 March 2024, 00:05
Laatste bericht: AlikiR
  Auto meenemen als verhuisboedel Geni 24 15.253 18 January 2012, 11:08
Laatste bericht: Xander

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)