Grieksegids nieuws
Tui fly
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Zojuist gehoord dat Tui haar vluchten vanuit Brussel naar Volos (die ze nog maar 2 jaar begonnen was) voor 2019 niet meer aanbiedt.
Ook van de verleden jaar aangekondigde vluchten naar Karpathos wordt niets meer gehoord.
Spijtig, want het aanbod vanuit België naar Griekse bestemmingen wordt terug schraal.
Quote
#3
Ik heb juist bij Tui België eens gepolst en vanuit Brussel zal er blijkbaar geen vlucht komen naar Karpathos.
Quote
#4
Zolang de vraag & aanbod niet in balans ligt met de welwillende medewerking van de locale bevolking, wordt het steeds een maat voor niets. Er zijn in het verleden al meerdere pogingen gedaan om andere Griekse bestemmingen dan de traditionele een duwtje in de rug te geven maar telkens tevergeefs.
Ik merk het hier ook weer in Z-O Kreta, vorige week was er nog wel wat open in Makry-Gialos maar deze week sluit de ene zaak na de andere en slechts enkele doen nog de moeite om hun waar aan de man te brengen. Uit eten gaan wordt lastig maar geen probleem, we kunnen zelf wel koken en even op restaurant gaan zal dan nog één of twee keer in de week gebeuren of wanneer we onderweg op uitstap zijn.
Ik denk dat de rust voor de locale mensen belangrijker ligt in de winter of tussen seizoenen dan de inkomsten die ze er zouden uit kunnen genereren.
Quote
#5
(31 October 2018, 12:39)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zolang de vraag & aanbod niet in balans ligt met de welwillende medewerking van de locale bevolking, wordt het steeds een maat voor niets. Er zijn in het verleden al meerdere pogingen gedaan om andere Griekse bestemmingen dan de traditionele een duwtje in de rug te geven maar telkens tevergeefs.
Ik merk het hier ook weer in Z-O Kreta, vorige week was er nog wel wat open in Makry-Gialos maar deze week sluit de ene zaak na de andere en slechts enkele doen nog de moeite om hun waar aan de man te brengen. Uit eten gaan wordt lastig maar geen probleem, we kunnen zelf wel koken en even op restaurant gaan zal dan nog één of twee keer in de week gebeuren of wanneer we onderweg op uitstap zijn.
Ik denk dat de rust voor de locale mensen belangrijker ligt in de winter of tussen seizoenen dan de inkomsten die ze er zouden uit kunnen genereren.

Dat zal wel zo zijn, maar hier gaat het over Tui.be vluchten tussen pakweg begin mei en einde september.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
(31 October 2018, 16:20)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 October 2018, 12:39)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zolang de vraag & aanbod niet in balans ligt met de welwillende medewerking van de locale bevolking, wordt het steeds een maat voor niets. Er zijn in het verleden al meerdere pogingen gedaan om andere Griekse bestemmingen dan de traditionele een duwtje in de rug te geven maar telkens tevergeefs.
Ik merk het hier ook weer in Z-O Kreta, vorige week was er nog wel wat open in Makry-Gialos maar deze week sluit de ene zaak na de andere en slechts enkele doen nog de moeite om hun waar aan de man te brengen. Uit eten gaan wordt lastig maar geen probleem, we kunnen zelf wel koken en even op restaurant gaan zal dan nog één of twee keer in de week gebeuren of wanneer we onderweg op uitstap zijn.
Ik denk dat de rust voor de locale mensen belangrijker ligt in de winter of tussen seizoenen dan de inkomsten die ze er zouden uit kunnen genereren.

Dat zal wel zo zijn, maar hier gaat het over Tui.be vluchten tussen pakweg begin mei en einde september.

Is hetzelfde en telt ook voor het zomerseizoen. Indien er geen voldoende aanbod en medewerking van de locale bevolking is van degelijke hotels, transportvoorzieningen en interessante aangelegenheden in een wijde omgeving van hotel, luchthaven en dergelijk, gaan de touroperators daar echt niet meer tijd insteken. Ze hebben het nu al zoveel keer geprobeerd in het verleden. 
Als Griekenland liefhebber moet je dus naar alternatieven gaan zoeken om ergens te geraken. 
Ik herinner me nog dat wij in de jaren '90 naar Kefalonia gingen met Ellinika Nissia. Ondanks dat we 22h onderweg zijn geweest van huis tot aan het hotel, was toen alles piekfijn georganiseerd. Thuis-taxi-vliegtuig-taxi-boot-taxi-boot-taxi-hotel.  Big Grin
Wil maar zeggen, goede wil moet van alle partijen komen.
Quote
#7
Bestemmingen Tui fly be. 2019 vanaf Brussel naar Griekenland


  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
(31 October 2018, 18:31)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bestemmingen Tui fly be. 2019 vanaf Brussel naar Griekenland


  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





toch een beperkt aanbod in vergelijking met nederland . die nederlandse vluchten zijn dan blijkbaar wel rendabel.
Ik zie 1 groot verschil tussen belgie en nederland, nl het soort toeristen, naar mijn gevoel zijn er meer nederlanders die kleinschalig , bij locals op appartemnt logeren dan belgen
Belgen  die zijn  blijkbaar meer op zoek  naar all-in en of grotere hotels , en die zijn op die kleinere eilanden minder voorhanden, waardoor er minder intresse is en dus niet rendabel om te vliegen.
Quote
#9
(31 October 2018, 18:54)U roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 October 2018, 18:31)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bestemmingen Tui fly be. 2019 vanaf Brussel naar Griekenland


  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





toch een beperkt aanbod in vergelijking met nederland . die nederlandse vluchten zijn dan blijkbaar wel rendabel.
Ik zie 1 groot verschil tussen belgie en nederland, nl het soort toeristen, naar mijn gevoel zijn er meer nederlanders die kleinschalig , bij locals op appartemnt logeren dan belgen
Belgen  die zijn  blijkbaar meer op zoek  naar all-in en of grotere hotels , en die zijn op die kleinere eilanden minder voorhanden, waardoor er minder intresse is en dus niet rendabel om te vliegen.

Inderdaad, dat ik ook zo. Nederlanders gaan meestal anders met vakantie dan Belgen. Belgen wonen ook anders en rijden ook, in doorsnee, enigsinds met andere wagens. Voor de rest hebben we wel veel geween.  Big Grin
De Griekenland aanhang zal ook bij hen vele malen groter zijn dan onder Belgen.
Quote
#10
Ik ben dit jaar twee keer met Tui van Volos naar Brussel gevlogen. Alle drie de keren een vol vliegtuig. Drie keer? Ja, want de laatste retourvlucht kon ik niet boeken, omdat die al uitverkocht was.
Quote
#11
Juist Platanias, alhoewel de vluchten naar Volos steeds goed vol zaten schaft Tui die af. Begrijpelijk?
Het betoog van Platanias houdt dan ook in deze geen steek, niettegenstaande hij blijkbaar voor de vuist een macro-economische en globale analyse kan geven die alles onmiddellijk zou moeten verhelderen.  En Roefke, Volos ligt wel op het vasteland van Griekenland en niet op een 'minder gekend eiland'.
Quote
#12
Wij zoeken wel de kleine accommodatie op, geen grote hotels of all-in, neen dank u. Maar we komen inderdaad weinig Belgen tegen op de kleinere eilanden, ook zo op Thassos dit jaar: 1x Vlaams gehoord, maar ook weinig Nederlanders. Het vliegtuig zat vol, maar was met een tussenstop op Lesbos en de mensen die toch op Kavala uitstapte zijn blijkbaar op het vaste land gebleven. We vinden dit niet erg, we hebben geen landgenoten nodig om een geslaagde vakantie te hebben. 
De beperkte keuze vanaf Brussel vinden we niet fijn. We kunnen natuurlijk op Athene vliegen en dan met ferry of binnenlandse vlucht verder, maar we hebben maar 14 dagen en willen de duur van het reizen beperken.
Quote
#13
Wat betreft de duur van het reizen valt dat best mee hoor naar Athene en dan een binnenlandse vlucht. In september vertrokken wij om 12.00 uur in Brussel en waren tussen 6 en 7 in Milos. Idem dito voor volgend voorjaar. Vertrekken terug om 12.00 uur en zijn tegen 6 uur in Santorini.
Ook wij hebben geen landgenoten nodig om een geslaagde vakantie te hebben.

Dit voorjaar in 5 weken geen enkele landgenoot ontmoet en in het najaar in 5 weken slechts 5 minuten met een landgenoot gesproken en dan nog omdat hij ons hoorde praten en ons aansprak.

Toen wij lang geleden nog in een reisbrochure keken werd alles waar bij stond: "Geliefd bij Belgen" onmiddellijk geschrapt.

Maar even terug naar Tui.be. Soms snap je toch gewoon de beslissingen van het management niet. Ik lees zonet dat ze Oostende - Barcelona (3 x per week) geschrapt hebben uit hun aanbod. De reden: "Met 3 vluchten per week vanaf een regionale luchthaven kan je niet concurreren tegen maatschappijen die dagelijks een vlucht naar Barcelona hebben" dixit de woordvoerder van Tui.be

Nochtans is dat al 3 jaar een lijn die bijna constant vol zat in die mate zelfs dat men 2 jaren terug al een ander (groter) toestel inzette waardoor de capaciteit met 30% steeg. Ook de prijs voor een ticket was heel degelijk, soms maar 30 Euro voor een enkeltje. Het was echt perfect voor een weekendje bijvoorbeeld. Vrijdagmorgen vertrekken en zondagavond terug. Neen, afschaffen die handel.

Ter compensatie komt er van mei tot oktober 1 bijkomende vlucht per week naar Corfu.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Vorig jaar zijn wij via Samos naar Santorini  gevlogen met Tui Fly Be vanaf Brussel
en dan hoor je toch wel veel  dialecten uit zuid Nederland . Terug met Brussels Air
was  het niet veel anders .Op Naxos  is het zelden dat je Belgen of Hollanders tegenkomt
maar die zien we hier al genoeg Tongue
Quote
#15
Metaxa, het is een feit dat TUI zich bij het maken van nieuwe bestemmingen steeds meer en meer richt op de steeds groter wordende groep Noord-Afrikanen (Tunesië, Marokko en Algerije) en Oost-Europeanen in ons land die frequent de reis van en naar het 'thuisland' wil ondernemen, en minder op de 'klassieke' vakantieganger. Niets mis mee natuurlijk, want daar ligt blijkbaar een bron van constante lucratieve winst voor TUI die toch winst moet vooropstellen. Hetzelfde kan trouwens worden gezegd voor de Ryanair vluchten vanuit Charleroi die veel Noord-Afrikaanse en Turkse bestemmingen aandoen (steeds wordt verklaard dat dit gebeurt op vraag van de desbetreffende gemeenschappen in ons land) en Wizz-air die tekent voor vele Oost-Europese bestemmingen. Sneu natuurlijk voor de Vlaamse Griekenlandfanaten die in de kou blijven staan...
Quote
#16
Nou ja 14 bestemmingen met Tui BE naar Griekenland is toch niet zo slecht ,dat zijn 
er maar een paar minder dan Transavia van uit Amsterdam ,dat is in het verleden wel
eens anders geweest
Quote
#17
(31 October 2018, 20:53)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Juist Platanias, alhoewel de vluchten naar Volos steeds goed vol zaten schaft Tui die af. Begrijpelijk?
Het betoog van Platanias houdt dan ook in deze geen steek, niettegenstaande hij blijkbaar voor de vuist een macro-economische en globale analyse kan geven die alles onmiddellijk zou moeten verhelderen.  En Roefke, Volos ligt wel op het vasteland van Griekenland en niet op een 'minder gekend eiland'.

Ik snap het niet. Betoog van mij? Analyse? Alleen mijn ervaringen: 3 keer bijna vol vliegtuig, 1 keer niet kunnen boeken omdat de vlucht uitverkocht was.
Quote
#18
Bij Transavia zijn er ook bestemmingen bij die je alleen kan boeken als pakketreis.
Het voordeel van TUI-FLY BE is dat je op alle 14 bestemmingen losse tickets kan
boeken ,of zoals wij dit jaar gedaan hebben,door met TUI FLY en terug met
BRUSSELS AIR ,en dan heb je ook nog AEGEAN AIR die dagelijks tussen Brussel
en ATHENE vliegt .dus het is echt niet nodig dat de vlaamse Griekenlandfanaten
inde kou blijven staan .....
Quote
#19
Zomerbestemmingen 2020 Tui fly be  Griekenland ;
Araxos - Athene -Corfu -Kavala -kos -Kreta Chania -Heraklion -Lesbos Mykonos -Rhodos -Samos
Santorini - Thessalonika en Zakinthos  vanaf heden te boeken als pakketreis en vliegtickets
Quote
#20
(24 October 2019, 14:10)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zomerbestemmingen 2020 Tui fly be  Griekenland ;
Araxos - Athene -Corfu -Kavala -kos -Kreta Chania -Heraklion -Lesbos Mykonos -Rhodos -Samos
Santorini - Thessalonika en Zakinthos  vanaf heden te boeken als pakketreis en vliegtickets

Bij mij gaat de kalender van Tuifly.be (nog) niet verder dan maart 2020.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
(24 October 2019, 14:31)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 October 2019, 14:10)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zomerbestemmingen 2020 Tui fly be  Griekenland ;
Araxos - Athene -Corfu -Kavala -kos -Kreta Chania -Heraklion -Lesbos Mykonos -Rhodos -Samos
Santorini - Thessalonika en Zakinthos  vanaf heden te boeken als pakketreis en vliegtickets

Bij mij gaat de kalender van Tuifly.be (nog) niet verder dan maart 2020.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
(24 October 2019, 14:39)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 October 2019, 14:31)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 October 2019, 14:10)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zomerbestemmingen 2020 Tui fly be  Griekenland ;
Araxos - Athene -Corfu -Kavala -kos -Kreta Chania -Heraklion -Lesbos Mykonos -Rhodos -Samos
Santorini - Thessalonika en Zakinthos  vanaf heden te boeken als pakketreis en vliegtickets

Bij mij gaat de kalender van Tuifly.be (nog) niet verder dan maart 2020.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bedankt duimpie
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Transavia  heeft ongeveer de zelfde bestemmingen in 2020 ,alleen vliegen ze niet naar Kavala  en Araxos
maar wel naar Preveza -Kalamata - Kefalonia en Volos ,dus keus te over volgend jaar Rolleyes
Quote
#24
Ik heb zonet eens gekeken bij TUI. Een heen/terug-ticket voor € 519 is niet echt goedkoop te noemen! Slechts één vlucht per week waardoor je beperkt bent in reisdata. Met Aegean vlieg ik voor de helft van de prijs en daarboven nog een goede service (drank, deftigere en warme maaltijd, rust aan boord,…).
Quote
#25
(25 October 2019, 07:34)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb zonet eens gekeken bij TUI. Een heen/terug-ticket voor € 519 is niet echt goedkoop te noemen! Slechts één vlucht per week waardoor je beperkt bent in reisdata. Met Aegean vlieg ik voor de helft van de prijs en daarboven nog een goede service (drank, deftigere en warme maaltijd, rust aan boord,…).
Brussel - Lesbos met Tui Fly be 29 mei 129.99 euro vertrek 6 uur15 tussenlanding Araxos aankomst lesbos 11 uur 50 
Lesbos -brussel met Tui Fly be 12 juni 139.99 euro vertrek 12uur40 aankomst 14 uur 55
Quote
#26
(25 October 2019, 07:34)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb zonet eens gekeken bij TUI. Een heen/terug-ticket voor € 519 is niet echt goedkoop te noemen! Slechts één vlucht per week waardoor je beperkt bent in reisdata. Met Aegean vlieg ik voor de helft van de prijs en daarboven nog een goede service (drank, deftigere en warme maaltijd, rust aan boord,…).

Ik vlieg normaal ook altijd met Aegean, maar heb toch niet kunnen weerstaan om bij TUI een enkeltje naar Thessaloniki aan te kopen voor september volgend jaar. 140 Euro voor 2 personen (ruimbagage inbegrepen) was niet te versmaden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
(25 October 2019, 08:17)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 October 2019, 07:34)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb zonet eens gekeken bij TUI. Een heen/terug-ticket voor € 519 is niet echt goedkoop te noemen! Slechts één vlucht per week waardoor je beperkt bent in reisdata. Met Aegean vlieg ik voor de helft van de prijs en daarboven nog een goede service (drank, deftigere en warme maaltijd, rust aan boord,…).
Brussel - Lesbos met Tui Fly be 29 mei 129.99 euro vertrek 6 uur15 tussenlanding Araxos aankomst lesbos 11 uur 50 
Lesbos -brussel met Tui Fly be 12 juni 139.99 euro vertrek 12uur40 aankomst 14 uur 55
Brussel -Lesbos met Aegean-Air29 mei  159.34 euro  vertrek 11uur 15 tussenlanding Athene aankomst Lesbos 17 uur45
Lesbos Brussel met Aegean 11 juni 170.69 euro    vertrek7 uur 40 aankomst brussel 18 uur 30
Quote
#28
Sorry, ik had vergeten vermelden dat het om tickets in hoogseizoen juli-augustus ging. Zoals ik al heb aangehaald kan TUI interessant zijn als je "buiten seizoen" gaat en niet echt data gebonden bent.
Quote
#29
Eventjes de 'draad' over TUI Fly (België) nog eens oppikken, aangezien wij binnen enkele weken een heen- en terugvlucht met hen hebben.

Misschien/wellicht is het ook zo met andere luchtvaartmaatschappijen dat je tijdens de corona situatie, tot op heden, geen handbagage mag meenemen in het vliegtuig. Je weet wel, tijdens de voorgaande jaren waren er al heel veel passagiers die een 'trolley' meenamen in de cabine. Die trolley werd aanzien als handbagage, gezien de beperkte afmetingen (55 x 40 x 20) en het beperkt maximaal gewicht (10 kg).

Aangezien wij, sinds het uitbreken van corona, nog niet gevlogen hadden, was ik mij niet bewust van die beperking. Dus heb ik het toch even nagevraagd. Inderdaad, je mag geen trolley of andere handbagage meenemen in het vliegtuig. Je mag enkel 1 persoonlijk item mee aan boord nemen, van maximaal 30 x 30 x10 cm. Dat item dien je onder de stoel vóór jou te leggen. Voor de dames is dat bijvoorbeeld een handtas. Veel kan je in dat item niet stoppen, want een maximale dikte van 10 cm. Of bijvoorbeeld een tasje met een tablet of kleine (!) laptop.
Als motivering wordt gegeven dat alle passagiers snel op hun plaats moeten kunnen zitten, en zowel bij het instappen als tijdens de vlucht niet in de kastjes boven hun stoel mogen rommelen. Dit ter veiligheid van cabinepersoneel en medereizigers. De kastjes boven de stoelen moeten dus leeg blijven.

Dit heeft echter wel tot gevolg dat je 4 maal (!) moet aanschuiven, want je dient je bagage af te geven aan de incheckbalie (1 x thuis land en 1 X Griekenland), en 2 x aan de transportband bagage. En dat lijkt me voor de passagier zelf toch niet echt coronaproef te zijn, tegenover rechtstreeks naar de gate te kunnen met je trolley. Dus ook bij aankomst op de Griekse luchthaven: met z'n allen lekker dicht bij mekaar aan de transportband, om je bagage op te pikken. Om maar te zwijgen over het tijdverlies.
Ik begrijp wel dat de extra documenten aan de incheckbalie gecontroleerd dienen te worden, in plaats van aan de douane of aan de gate. Maar het is in feite terug naar "af" qua vlotheid bij inchecken e.d.

Voor een aantal onder jullie vertel ik wellicht niets nieuws, aangezien reeds op vakantie geweest. Voor mij is het even opkijken. Of zijn er vliegmaatschappijen die een ander systeem aan de dag leggen?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#30
Bij Transavia geen problemen ( heen- en terugreis) de trolley kon gewoon in het bovenkastje! gelukkig maar want op Schiphol te staan aan de bagage band is echt geen leuke ervaring!
Quote
#31
Bij Transavia hebben ze een maximaal aantal trolleys (70stuks) welke mee de cabine in mogen. Voor een gering bedrag mag jouw trolley gegarandeerd mee.
Quote
#32
Ik had liever gezien dat men bij Transavia bij het inchecken goed controleert of de handbagage aan de juiste afmetingen voldoet en zo niet, deze als ruimbagage behandelt. Het is opvallend hoe, in de praktijk, men de bagagebakken in het vliegtuig volstouwt met trolleys van het formaat hutkoffer.
Quote
#33
(24 August 2021, 20:33)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor een aantal onder jullie vertel ik wellicht niets nieuws, aangezien reeds op vakantie geweest. Voor mij is het even opkijken. Of zijn er vliegmaatschappijen die een ander systeem aan de dag leggen?

Ik heb net even mijn boekingen bij Aegean nagezien en nergens is vermeld dat handbagage niet toegestaan is. Ook op de Aegean website is er nergens sprake van dat er geen handbagage (buiten hetgeen onder het zitje kan geplaatst worden) toegelaten is. Integendeel, omtrent handbagage is dit de regel voor FLEX en ComfortFlex:
Aegeanair.com schreef:Υou are entitled to two (2) pieces on board:
1 carry-on bag up to 8kg and dimensions up to 56cm X 45cm X 25cm that can be stored in the overhead bin, and 1 personal item (women’s/men’s handbag or a thin laptop case) that must fit under the seat in front of you.

Het lijkt me een regel te zijn die enkel TUIfly (België) hanteert.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#34
Op de website van TUI Fly staat:
"Alleen persoonlijk item mee aan boord:
Om contactmomenten aan boord te beperken en zowel de passagiers als de bemanning te beschermen, vragen we u om alleen één klein persoonlijk item mee te nemen. Dit kan één hand-, laptop- of rugtas per persoon zijn van maximaal 10 kg en maximaal 30 x 30 x 15 centimeter. We vragen je om deze onder de stoel voor je te plaatsen. Een handbagagekoffer of trolley kun je gratis inchecken bij de incheckbalie tot 10 kg, maximaal 55 x 40 x 20 centimeter."

Deze middag heb ik het voor alle zekerheid nagevraagd, zowel via hun social medium kanaal, als aan een lokaal TUI-kantoor. En het antwoord was zeer duidelijk:
"Helaas is het online inchecken voor veel vluchten uitgeschakeld, omdat onze collega's de passagiers moeten controleren op het in orde hebben van de verplichte formulieren etc. Hierbij dient de handbagage meegegeven te worden bij de incheckbalie, om deze in het ruim te leggen. Hierdoor mag u 1 persoonlijk item met u mee aan boord te nemen. Met vriendelijke groeten"

Dus zelfs het online inchecken (binnen de 24 uur op voorhand) zal niet lukken. Met z'n allen dus in een lange rij aan de incheckbalie gaan staan, met alle bagage. En je weet hoe ongeduldig sommige passagiers kunnen zijn, en wellicht onvoldoende afstand zullen houden.

Mijn conclusie: TUI Fly heeft deze 'oude' regeling terug in het leven geroepen, waarbij het cabinepersoneel inderdaad ontzien wordt, maar waarbij de passagiers 2 maal op de heenvlucht en 2 maal op de terugvlucht onveilig op een hoopje moeten gaan staan.

(24 August 2021, 20:38)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bij Transavia hebben ze een maximaal aantal trolleys (70stuks) welke mee de cabine in mogen. Voor een gering bedrag mag jouw trolley gegarandeerd mee.

Niet dus bij TUI Fly.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#35
Ben in mei met Aegean van Amsterdam naar Heraklion gegaan en begin juli weer terug. Handbagage was gewoon toegestaan en kon ook gewoon via internet inchecken en gelijk naar de gate gaan. Controle van PLF was bij de gate.

Cors
Quote
#36
(24 August 2021, 21:08)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb net even mijn boekingen bij Aegean nagezien en nergens is vermeld dat handbagage niet toegestaan is. 

Bij mijn boeking bij TUI Fly stond ook niet vermeld dat enkel een klein persoonlijk item mee aan boord genomen mag worden. 
Meer nog: op de algemene website van TUI staat doodleuk dat handbagage (trolley) van 55 x 40 x20 mee aan boord kan. Bij het verder doorklikken in mijn persoonlijk dossier 'viel' ik deze morgen op de grotere beperking.

Ik vermoed zelfs dat heel wat passagiers dit misschien niet zullen lezen voor aanvang van hun vlucht, en aan de gate hun trolley zullen moeten afgeven. Bovendien vermoed ik dat de huidige beperkende regel onlangs opnieuw in het leven geroepen werd. Ik vind zelfs dat de reisorganisator een bericht hieromtrent in een aparte mededeling aan haar passagiers zou mogen sturen. Ik heb het toevallig ontdekt...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#37
Vorige week met tui naar lesbos gevlogen , bij incheck moest ik handbagage laten zien ( klein rugzakje ). Op het vliegtuig zelf mochten die in de voorziene opbergruimte. Er werd geen enkele keer gezegd dat bagage onder zetel moest, wel werd gezegd dat als je naar wc wou, je eerst moest kijken of die vrij was , dit om wachtrijen in gangpad te vermijden.
Quote
#38
(24 August 2021, 21:42)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 August 2021, 21:08)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb net even mijn boekingen bij Aegean nagezien en nergens is vermeld dat handbagage niet toegestaan is. 

Bij mijn boeking bij TUI Fly stond ook niet vermeld dat enkel een klein persoonlijk item mee aan boord genomen mag worden. 
Meer nog: op de algemene website van TUI staat doodleuk dat handbagage (trolley) van 55 x 40 x20 mee aan boord kan. Bij het verder doorklikken in mijn persoonlijk dossier 'viel' ik deze morgen op de grotere beperking.

Ik vermoed zelfs dat heel wat passagiers dit misschien niet zullen lezen voor aanvang van hun vlucht, en aan de gate hun trolley zullen moeten afgeven. Bovendien vermoed ik dat de huidige beperkende regel onlangs opnieuw in het leven geroepen werd. Ik vind zelfs dat de reisorganisator een bericht hieromtrent in een aparte mededeling aan haar passagiers zou mogen sturen. Ik heb het toevallig ontdekt...

vlagreco schreef:Deze middag heb ik het voor alle zekerheid nagevraagd, zowel via hun social medium kanaal, als aan een lokaal TUI-kantoor. En het antwoord was zeer duidelijk:

"Helaas is het online inchecken voor veel vluchten uitgeschakeld, omdat onze collega's de passagiers moeten controleren op het in orde hebben van de verplichte formulieren etc. Hierbij dient de handbagage meegegeven te worden bij de incheckbalie, om deze in het ruim te leggen. Hierdoor mag u 1 persoonlijk item met u mee aan boord te nemen. Met vriendelijke groeten"

Eigenlijk lachwekkend want op hun website staat letterlijk het volgende: Vanwege het coronavirus nemen TUI en TUIfly diverse maatregelen. We vragen je, om indien mogelijk, voorafgaand aan je vlucht online in te checken.
Het vergt eventjes zoeken maar het staat wel degelijk op hun website dat er een beperking is op de handbagage:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Als je dan de ervaring van @roefke leest is er weer een verschil tussen theorie en praktijk. Iets wat enkel voor wrevel en onzekerheid leidt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#39
Vorige week mijn stoelreservering bij Transavia gedaan. Tevens betaald voor de handbagage. Fototas die absoluut niet in het ruim mag. Twee tassen heen en twee tassen terug, 4 * €5,00. Stoelreservering rij 5 heen en terug 4 * €14,00. Totaal dus €76,00. Krijg je wel priorityboarding.  Cool
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#40
(24 August 2021, 21:56)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vorige week mijn stoelreservering bij Transavia gedaan. Tevens betaald voor de handbagage. Fototas die absoluut niet in het ruim mag. Twee tassen heen en twee tassen terug, 4 * €5,00. Stoelreservering rij 5 heen en terug 4 * €14,00. Totaal dus €76,00. Krijg je wel priorityboarding.  Cool

Enkele maanden terug bij boeking van mijn vluchten met Aegean en Olympic:
Aegean: heen en terug Brussel-Athene op rij 6 gratis. 
Olympic: heen Athene-Samos: rij 3 en terug Rhodos-Athene: rij 5: gratis
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)