Tui fly
#41
(24 August 2021, 22:02)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 August 2021, 21:56)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vorige week mijn stoelreservering bij Transavia gedaan. Tevens betaald voor de handbagage. Fototas die absoluut niet in het ruim mag. Twee tassen heen en twee tassen terug, 4 * €5,00. Stoelreservering rij 5 heen en terug 4 * €14,00. Totaal dus €76,00. Krijg je wel priorityboarding.  Cool

Enkele maanden terug bij boeking van mijn vluchten met Aegean en Olympic:
Aegean: heen en terug Brussel-Athene op rij 6 gratis. 
Olympic: heen Athene-Samos: rij 3 en terug Rhodos-Athene: rij 5: gratis

Die hebben blijkbaar een ander verdienmodel!  Big Grin
Wij reizen via Sunweb, maar ik kijk wel altijd wat de vlucht los zou kosten. Gewoon voor de lol. Drie weken geleden was de vlucht naar Corfu nog €69,00, gisteren al mee dan € 300,00! Voor twee personen heen en terug zou je nu bijna €1300,00 kwijt zijn! Dat is, op ongeveer €100,00 na onze pakketreis voor vijftien dagen! En dan moet bij de vlucht nog de bagage toegevoegd worden. Da’s serieuze prijsstijging!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#42
(24 August 2021, 22:04)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 August 2021, 22:02)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 August 2021, 21:56)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vorige week mijn stoelreservering bij Transavia gedaan. Tevens betaald voor de handbagage. Fototas die absoluut niet in het ruim mag. Twee tassen heen en twee tassen terug, 4 * €5,00. Stoelreservering rij 5 heen en terug 4 * €14,00. Totaal dus €76,00. Krijg je wel priorityboarding.  Cool

Enkele maanden terug bij boeking van mijn vluchten met Aegean en Olympic:
Aegean: heen en terug Brussel-Athene op rij 6 gratis. 
Olympic: heen Athene-Samos: rij 3 en terug Rhodos-Athene: rij 5: gratis

Die hebben blijkbaar een ander verdienmodel!  Big Grin

En dan heb ik mijn vluchten nog geboekt met vouchers van vorig jaar én heb ik nog een nieuwe voucher (+10% op de aankoopprijs van het ticket) gekregen toen mijn originele vlucht Athene-Brussel geannuleerd werd. Big Grin Big Grin  En bijkomend vorig jaar enkele malen herboekt toen er extra miles gegeven werden. Ik heb dus ook een verdienmodel Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#43
(24 August 2021, 21:54)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 August 2021, 21:42)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 August 2021, 21:08)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb net even mijn boekingen bij Aegean nagezien en nergens is vermeld dat handbagage niet toegestaan is. 

Bij mijn boeking bij TUI Fly stond ook niet vermeld dat enkel een klein persoonlijk item mee aan boord genomen mag worden. 
Meer nog: op de algemene website van TUI staat doodleuk dat handbagage (trolley) van 55 x 40 x20 mee aan boord kan. Bij het verder doorklikken in mijn persoonlijk dossier 'viel' ik deze morgen op de grotere beperking.

Ik vermoed zelfs dat heel wat passagiers dit misschien niet zullen lezen voor aanvang van hun vlucht, en aan de gate hun trolley zullen moeten afgeven. Bovendien vermoed ik dat de huidige beperkende regel onlangs opnieuw in het leven geroepen werd. Ik vind zelfs dat de reisorganisator een bericht hieromtrent in een aparte mededeling aan haar passagiers zou mogen sturen. Ik heb het toevallig ontdekt...

vlagreco schreef:Deze middag heb ik het voor alle zekerheid nagevraagd, zowel via hun social medium kanaal, als aan een lokaal TUI-kantoor. En het antwoord was zeer duidelijk:

"Helaas is het online inchecken voor veel vluchten uitgeschakeld, omdat onze collega's de passagiers moeten controleren op het in orde hebben van de verplichte formulieren etc. Hierbij dient de handbagage meegegeven te worden bij de incheckbalie, om deze in het ruim te leggen. Hierdoor mag u 1 persoonlijk item met u mee aan boord te nemen. Met vriendelijke groeten"

Eigenlijk lachwekkend want op hun website staat letterlijk het volgende: Vanwege het coronavirus nemen TUI en TUIfly diverse maatregelen. We vragen je, om indien mogelijk, voorafgaand aan je vlucht online in te checken.
Het vergt eventjes zoeken maar het staat wel degelijk op hun website dat er een beperking is op de handbagage:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Als je dan de ervaring van @roefke leest is er weer een verschil tussen theorie en praktijk. Iets wat enkel voor wrevel en onzekerheid leidt.

Aangezien ik nu toch wat meer zekerheid wenste, na jullie reacties, en gezien de onduidelijkheid (en tegengestelde info bij het doorklikken naar het persoonlijk dossier), ben ik vanmorgen even een TUI-kantoor in een andere stad binnengestapt (vlakbij een afspraak waar ik moest zijn). Verrassend: de bediende was zichtbaar niet overtuigd van het antwoord, wegens "de steeds veranderende covid-situatie", en ook "het zou kunnen dat volgende maand misschien andere maatregelen zouden kunnen gelden". Meer nog: ondanks dat ik in mijn persoonlijk dossier zie "Vanaf 24 uur voor vertrek kun je online inchecken..." denkt (denkt!) die bediende dat online inchecken NIET mogelijk zal zijn, en dat we dus wel degelijk de lange rij aan de incheckbalie zullen moeten doen. Ongeacht of we enkel handbagage of andere bagage zullen bijhebben.  

Daarom heb ik daarna geprobeerd om telefonisch de vraag te stellen aan de klantendienst van TUI, op het nummer 02-717 86 60. 
Het advies op hun website "We vragen je, om indien mogelijk, voorafgaand aan je vlucht online in te checken." intrigeert mij namelijk ook.
Ik heb op verschillende uren tijdens de werkdag geprobeerd, maar kreeg telkens op hun antwoordapparaat te horen dat er een wachttijd is van minimaal 30 minuten wegens drukte. Tja, zo lang kan ik me niet onledig houden. 

Dus stuurde ik een email met mijn vraag naar hun email adres: contact@info.be . Meteen daarna kreeg ik een reply (eerst in het Frans, pas daaronder in het Nederlands) met de melding "Dit email adres is helaas gesloten. Maar we helpen jou uiteraard graag verder via onze andere contactkanalen". 
Goed; dus verder kijken. Ah... als contactkanaal vermelden ze een chat, onderaan links op hun site. De chat... gevonden; dus daar op klikken... maar er gebeurt niets. Geen chat.

Is er nog een contactmogelijkheid? Ja, ze leiden jou naar een lijstje FAQ's. Maar niks te lezen over wat ik precies zoek.

Even heel naarstig verder zoeken op hun site... en zelfs gegoogled naar hun bedrijfsgegevens. Gevonden: het emailadres info@tui.be 
Mijn vraag dus naar dat email adres gestuurd. Maar nog geen antwoord ontvangen. Ben benieuwd.

Ehhh... ik begin zo stilaan de indruk te krijgen dat de communicatiestrategie sterk begint te lijken op die van Brussels Airlines (waar ik vorig jaar tegenaan botste).
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#44
@ vlagreco : dank voor je bericht ! Ik ga over 3 weken naar Karpathos, wandelen, en neem altijd mijn dagrugzak als handbagage mee. Die is +/- 40 bij 30 cm. Ik heb gebeld met TUI en daar wordt idd gezegd dat niet handbagage maar 30 x 30 xm mag zijn en onder de stoel vóór je moet passen. Ik neem ook altijd wat extra kleding mee in mijn handbagage voor als de koffer niet aankomt.
Heeft iemand hier onlangs met TU gevlogen vanaf Schiphol en wat is jullie ervaring ?
Dankjewel !
Quote
#45
@ Vlagreco, ivm met die lange wachtrijen bij inchecken, bij ons niets van gemerkt ,  wij moesten wel om 4u smorgens daar zijn.mischien is het bij latere vluchten wel drukker. Denk dat we 5 min moesten aanschuiven.
Als ik zo die regeltjes van tui lees valt mij 2 grote lijnen op, ten eerste willen ze dat mensen zo min mogelijk handbagage meenemen, en liever kofferbagage want die is betalend, covid is hierbij een mooi excuus.
Ten tweede iedereen liefst zoveel mogelijk digitaal laten inchecken, want dat bespaard personeel, ook hier gebruiken ze covid of lange wachtrijen als argument.
Nu is dit niet alleen bij tui, maar overal in alle sectoren zie je de tendens om mensen in de richting van de digitalisering te duwen, ik zeg soms om te lachen,ooit komt de dag dat je op vakantie gaat zonder een mens te zien, zelfs de piloot zal een robot zijn (wat strikt genomen mogelijk is een vliegtuig kan perfect zonder piloot vliegen,alleen rest de vraag wie wil er instappen)
Quote
#46
Ik ben in juni met TUI gevlogen en ga in september weer. Ik heb 1 trolley handbagage en 1 rugzak bij me. Bij het inchecken moet je (in Nl in ieder geval) je trolley afgeven als ruimbagage. De rugzak mocht gewoon mee de cabine in.
In september doe ik het weer op dezelfde manier.
Edit: ik bedenk me nu dat ik geen rugzak bij me had maar mijn gewone handtas. Dus dat zal wel uitmaken.
O ja: en je mocht niet zo doorlopen zoals normaal het geval is. Je kunt online inchecken maar iedereen moet alsnog in de rij en de boardingpassen uitprinten. Vervolgens moet je wel de rij in want ze controleren ook nog je corona-gebeuren (plf en vaccinatie).
Quote
#47
Volgens wat ik tot nu toe weet, is dat we hoogstwaarschijnlijk de lange wachtrij naar de incheckbalie zullen moeten doen. Indien het bewaarheid wordt dat we niet online zullen kunnen inchecken, dan moeten we met zowat 130 personen - inclusief bagage - in die wachtrij gaan staan. Weliswaar niet allemaal tegelijk, maar kom. 
Onze heenvlucht was bij de boeking voorzien in de volle namiddag. Ik had die vlucht gekozen om met het openbaar vervoer naar de luchthaven te kunnen gaan. Vorige week kregen we het bericht dat onze heenvlucht verplaatst werd naar... 06u00. Aangezien we ten laatste om 04u00 op de luchthaven moeten zijn (Brussels Airport raadt zelfs 03u15 à 03u45 aan) is er op dat uur nog geen openbaar vervoer. Dat betekent dus dat we ofwel beroep moeten doen op luchthavenvervoer (een extra kost van rond de 70 euro), ofwel onze auto op een luchthavenparking moeten stallen (eveneens een extra kost rond de 70 euro). Soit, tot daar aan toe; no problem.

Het klopt wat je schrijft: TUI (net zoals andere vliegmaatschappijen, zoals al eens in het nieuws kwam) wil af van de handbagage aan boord. Zodat je betalende kofferbagage neemt. Op zich geen probleem, maar dan moeten ze dat kenbaar maken bij de boeking. Nadien kom je er achter dat je "extra bagage" (betalende kilo's dus) kan bijboeken, maar... enkel via het (eveneens betalend!) telefoonnummer 070-22 23 46. De ervaring van vandaag leert mij echter dat je ellenlang aan de telefoon kan hangen, om tenslotte zonder antwoord te blijven. 

Het enige wat me eigenlijk irriteert, is dat men je op deze manier verplicht om twee maal in een wachtrij te gaan staan (inchecken bij de heenreis en bij de terugreis), en om twee maal aan de bagageband te gaan staan (aankomst in Griekenland, en aankomst in België). Je weet hoe het aan een bagageband kan verlopen: sommigen zien hun koffer opduiken, en komen dan vliegensvlug op centimeters van jou om hun koffer te kunnen grabbelen. Geen sprake dus van anderhalve meter afstand. Ook in de wachtrij bij het inchecken zullen sommigen het vertikken om netjes anderhalve meter achter jou te blijven. Sommigen duwen hun koffers zelfs tegen je enkels. Met dit systeem troept volk samen op een te kleine ruimte. 
Terwijl het volgens mij perfect doenbaar moet zijn zonder dat alles: controle van de documenten vóór de incheckbalie of aan de douane, vervolgens rechtstreeks naar de gate gaan met je handbagage, en je trolley in het bagagerek boven je stoel leggen. Als men aan de gate duidelijk en dwingend omroept dat men tijdens de vlucht, en na het landen, niet mag rechtstaan en 'rommelen' in het bagagevak, dan zou dat toch doenbaar moeten zijn? 

Let wel: ik laat er mijn 'voorplezier' zeker niet voor. Ik post dit hier enkel om forumleden, die binnenkort ook met TUI zullen reizen, er eventjes attent op te maken.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#48
Wat een gedoe allemaal bij Tuifly @vlagreco. Het begint inderdaad meer en meer te lijken op je ervaringen met Brussels Airlines vorig jaar.
Mijn voormalige schoonzoon werkte enkele jaren terug in Oostende op het hoofdkantoor bij Jetair voor ze Tui.be werden. Toen ze Tui.be werden werd hij voor de keuze gesteld: meegaan naar het nieuwe hoofdkantoor (is blijkbaar in Nederland nu) of ontslag nemen. En dat laatste is wat hij gedaan heeft. Hij was absoluut niet te spreken over de behandeling van het personeel. Iets wat dus blijkbaar ook verdergaat naar de klant. Een klant lijkt voor hen wel een melkkoe. Opbrengen moet die doen.

2 jaar terug ben ik nog eens met TUI.fly van Brussel naar Thessaloniki gevlogen. Ik ga niet beweren dat het slecht was maar het onprofessionele gedrag van het boordpersoneel was echt een bron van ergernis. Zeker als je Aegean Airlines gewoon bent.
Toen hebben mijn vrouw en ik gezegd: "Zelfs al kost een ticket iets meer, vanaf nu is het altijd Aegean, gedaan met Tuifly."
Uit diverse bijdragen op het forum heb ik al verhaald hoe bij Aegean met de klant omgegaan wordt tijdens de afgelopen 1,5 jaar tijdens de covid periode. Daar kan ik echt geen slecht woord over zeggen, integendeel. Vlucht(en) geannuleerd -> krijg je 3 mogelijkheden. Vlucht herboeken wegens hun annulatie -> krijg je nog een cadeau (10% korting op een volgende boeking of dubbele miles als je getrouwheidskaart hebt of herboeking zonder extra kost(en)). Mails worden nog dezelfde dag beantwoord, telefoon naar hun helpcenter wordt binnen heel korte tijd beantwoord, enzovoort...

In België kan ik kiezen tussen Aegean, Brussels Airlines, Tuifly en nog enkele andere maar die keuze is, voor mij althans, heel simpel: Aegean en niks anders meer. Ook omdat hun vertrekuur echt goed liggen zodat we het openbaar vervoer kunnen gebruiken, zowel naar als van de luchthavens in beide Brussel en Athene.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#49
@ Patrick, ik heb me te veel laten leiden door onder andere het gunstig vertrekuur (na de middag) zodat we in de voormiddag rustig naar de luchthaven konden sporen, én door het gunstig uur van terugkeer waarbij we eveneens nog gemakkelijk de trein huiswaarts konden nemen.
Zonder "boe of ba" heeft de maatschappij de heenreis gewijzigd naar 06u00, wat organisatorisch toch wat onhandiger wordt.
Aangezien mijn vrouw bovendien wat beducht was om de eerste keer na corona te vliegen, hadden we dan toch maar voor de Belgische operator gekozen.
Een volgende keer zullen we inderdaad ook naar Aegean kijken.

A propos, je hebt wellicht ook gelezen dat de vakbonden bij Brussels Airlines een stakingsaanzegging ingediend hebben. Da 's dan ook weeral "Typisch Belgisch". Ben blij dat ik momenteel niet in hun handen zit.

Wat jouw voormalige schoonzoon bij Tui.be meegemaakt heeft, is ook straf. In een ander land gaan werken, zelfs al is het je "bovenste beste buurland", brengt toch ook een heel gedoe met zich mee (vooral als je een gezin hebt).
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#50
(25 August 2021, 20:29)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat jouw voormalige schoonzoon bij Tui.be meegemaakt heeft, is ook straf. In een ander land gaan werken, zelfs al is het je "bovenste beste buurland", brengt toch ook een heel gedoe met zich mee (vooral als je een gezin hebt).

Inderdaad. Het was kiezen of delen. Maar dat is blijkbaar het minste van hun zorgen. Ik verdenk ze ervan dat ze zelfs blij zijn dat (vooral) mensen met een gezin eieren voor hun geld kozen en niet meegingen. Scheelt waarschijnlijk een pak op personeelskosten. Dan kunnen ze jonger, dus goedkoper, personeel aanwerven.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#51
@ Vlagreco in uw reactie lees ik iets wat bij mij ook frustreert, als je vlucht om 6u vertrekt moet je om 4u op de luchthaven zijn, probeer dit maar eens met openbaar vervoer. Onmogelijk om op dit uur via openbaar vervoer de luchthaven van europas hoofdstad te bereiken. En dan woon ik niet in een achteraf dorpje,nee ik woon pal op de hoofdlijn landen- leuven- zaventem-brussel
Quote
#52
(25 August 2021, 22:50)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Vlagreco in uw reactie lees ik iets wat bij mij ook frustreert, als je vlucht om 6u vertrekt moet je om 4u op de luchthaven zijn, probeer dit maar eens met openbaar vervoer. Onmogelijk om op dit uur via openbaar vervoer de luchthaven van europas hoofdstad te bereiken. En dan woon ik niet in een achteraf dorpje,nee ik woon pal op de hoofdlijn landen- leuven- zaventem-brussel

Ik heb het nog een nagezien voor mezelf en het is echt lachwekkend. Als ik om 04.00 op de luchthaven wil/moet zijn dan moet ik de trein nemen om ...21.43 uur en dan kom ik om 23.31 uur aan in het station Brussel Luchthaven. Ruim op tijd dus Big Grin

Ik zou ook een trein om 23.09 uur kunnen nemen maar dan moet ik in het holst van de nacht 3,5 uur doorbrengen in Brussel-Zuid om dan om 04.26 uur aan te komen op de luchthaven.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#53
(25 August 2021, 22:50)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Vlagreco in uw reactie lees ik iets wat bij mij ook frustreert, als je vlucht om 6u vertrekt moet je om 4u op de luchthaven zijn, probeer dit maar eens met openbaar vervoer. Onmogelijk om op dit uur via openbaar vervoer de luchthaven van europas hoofdstad te bereiken. En dan woon ik niet in een achteraf dorpje,nee ik woon pal op de hoofdlijn landen- leuven- zaventem-brussel

Inderdaad. Ze verschuiven je vlucht pardoes naar 06u00. Je kan er je plan mee trekken. Of, comme à la Belgique "Tirez votre plan". In ons geval zouden we van openbaar vervoer gebruik kunnen maken indien de vlucht pas vanaf 08u00 à 08u30 zou vertrekken.
Op een link van Brussels Airport raadt men voor een vlucht van 06u00 aan (misschien enkel momenteel, in het hoogseizoen) om best al tussen 03u15 en 03u45 aanwezig te kunnen zijn. Dat betekent dat wij best om 02u30 thuis dienen te vertrekken, hetzij met (duur) luchthavenvervoer, hetzij met de eigen wagen (maar dan duur parkeren kortbij de luchthaven). Om 2u30 vertrekken betekent dan wel: best opstaan om 02u00, zodat we alles kunnen meehebben en het huis treffelijk afsluiten, zonder te overhaasten. 

Tja, de lokroep naar een Griekse vakantie is echter nog steeds wat groter...

(25 August 2021, 22:59)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zou ook een trein om 23.09 uur kunnen nemen maar dan moet ik in het holst van de nacht 3,5 uur doorbrengen in Brussel-Zuid om dan om 04.26 uur aan te komen op de luchthaven.

Patrick, 3,5 uur doorbrengen in een nachtelijk Brussel-Zuid is zowat het ergste wat je jezelf kan aandoen in 'Belgenland'...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#54
Vorig jaar in augustus hebben wij onvoorzien bagage moeten bij betalen bij Aegean voor een vlucht Brussel > Heraklion.
Anders geen probleem aan de desk met dezelfde bagage. Wij hadden één kleine trolley die perfect in het maatraster past. Een klein reiszak met max 8kg in, mijn vrouw haar handtas (geen reistas) en mijn kleine rugzak waar een laptop in past en wat kleine electronica (kabels).
Wat we moesten doen: trolley moest betalende bagage worden die het ruim in moest, handtas van mijn vrouw moest in mijn rugzak of in de kleine reiszak. Beide bagage (reiszak en rugzak) moeten in de ruimte boven de zetels.
Kostprijs €45...reden...u hebt een bagage te veel bij mevrouw/mijnheer, U mag maar één handbagage per persoon in het vliegtuig meenemen...
Voorheen nooit meegemaakt bij Aegean.
Quote
#55
(25 August 2021, 22:59)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 August 2021, 22:50)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Vlagreco in uw reactie lees ik iets wat bij mij ook frustreert, als je vlucht om 6u vertrekt moet je om 4u op de luchthaven zijn, probeer dit maar eens met openbaar vervoer. Onmogelijk om op dit uur via openbaar vervoer de luchthaven van europas hoofdstad te bereiken. En dan woon ik niet in een achteraf dorpje,nee ik woon pal op de hoofdlijn landen- leuven- zaventem-brussel

Ik heb het nog een nagezien voor mezelf en het is echt lachwekkend. Als ik om 04.00 op de luchthaven wil/moet zijn dan moet ik de trein nemen om ...21.43 uur en dan kom ik om 23.31 uur aan in het station Brussel Luchthaven. Ruim op tijd dus Big Grin

Ik zou ook een trein om 23.09 uur kunnen nemen maar dan moet ik in het holst van de nacht 3,5 uur doorbrengen in Brussel-Zuid om dan om 04.26 uur aan te komen op de luchthaven.
Tip ;Onyva airportservice ,zeer betrouwbaar heeft ons jaren naar Brussel gebracht ,en stonden bij de de terug vlucht
ons netjes op te wachten
Quote
#56
(26 August 2021, 02:37)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 August 2021, 22:59)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 August 2021, 22:50)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Vlagreco in uw reactie lees ik iets wat bij mij ook frustreert, als je vlucht om 6u vertrekt moet je om 4u op de luchthaven zijn, probeer dit maar eens met openbaar vervoer. Onmogelijk om op dit uur via openbaar vervoer de luchthaven van europas hoofdstad te bereiken. En dan woon ik niet in een achteraf dorpje,nee ik woon pal op de hoofdlijn landen- leuven- zaventem-brussel

Ik heb het nog een nagezien voor mezelf en het is echt lachwekkend. Als ik om 04.00 op de luchthaven wil/moet zijn dan moet ik de trein nemen om ...21.43 uur en dan kom ik om 23.31 uur aan in het station Brussel Luchthaven. Ruim op tijd dus Big Grin

Ik zou ook een trein om 23.09 uur kunnen nemen maar dan moet ik in het holst van de nacht 3,5 uur doorbrengen in Brussel-Zuid om dan om 04.26 uur aan te komen op de luchthaven.

Tip ;Onyva airportservice ,zeer betrouwbaar heeft ons jaren naar Brussel gebracht ,en stonden bij de de terug vlucht
ons netjes op te wachten

Ik reis gratis met de trein dus waarom zou ik dan een vervoerder gaan betalen om ons naar Brussel te brengen. Daarom komt de Aegean vlucht om 11.15 uur mij perfect uit.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#57
(26 August 2021, 09:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 August 2021, 02:37)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 August 2021, 22:59)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb het nog een nagezien voor mezelf en het is echt lachwekkend. Als ik om 04.00 op de luchthaven wil/moet zijn dan moet ik de trein nemen om ...21.43 uur en dan kom ik om 23.31 uur aan in het station Brussel Luchthaven. Ruim op tijd dus Big Grin

Ik zou ook een trein om 23.09 uur kunnen nemen maar dan moet ik in het holst van de nacht 3,5 uur doorbrengen in Brussel-Zuid om dan om 04.26 uur aan te komen op de luchthaven.

Tip ;Onyva airportservice ,zeer betrouwbaar heeft ons jaren naar Brussel gebracht ,en stonden bij de de terug vlucht
ons netjes op te wachten

Ik reis gratis met de trein dus waarom zou ik dan een vervoerder gaan betalen om ons naar Brussel te brengen. Daarom komt de Aegean vlucht om 11.15 uur mij perfect uit.
In Zeeuws Vlaanderen rijdt er allen een goederen trein ,de airportservice van Onyva was bij ons standaard ingecalcureerd
Quote
#58
(26 August 2021, 09:49)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 August 2021, 09:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 August 2021, 02:37)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tip ;Onyva airportservice ,zeer betrouwbaar heeft ons jaren naar Brussel gebracht ,en stonden bij de de terug vlucht
ons netjes op te wachten

Ik reis gratis met de trein dus waarom zou ik dan een vervoerder gaan betalen om ons naar Brussel te brengen. Daarom komt de Aegean vlucht om 11.15 uur mij perfect uit.
In Zeeuws Vlaanderen rijdt er allen een goederen trein ,de airportservice van Onyva was bij ons standaard ingecalcureerd

Zo zie je maar dat de situatie bij iedereen anders is.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#59
(25 August 2021, 19:22)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens wat ik tot nu toe weet, is dat we hoogstwaarschijnlijk de lange wachtrij naar de incheckbalie zullen moeten doen. Indien het bewaarheid wordt dat we niet online zullen kunnen inchecken, dan moeten we met zowat 130 personen - inclusief bagage - in die wachtrij gaan staan. Weliswaar niet allemaal tegelijk, maar kom. 
Onze heenvlucht was bij de boeking voorzien in de volle namiddag. Ik had die vlucht gekozen om met het openbaar vervoer naar de luchthaven te kunnen gaan. Vorige week kregen we het bericht dat onze heenvlucht verplaatst werd naar... 06u00. Aangezien we ten laatste om 04u00 op de luchthaven moeten zijn (Brussels Airport raadt zelfs 03u15 à 03u45 aan) is er op dat uur nog geen openbaar vervoer. Dat betekent dus dat we ofwel beroep moeten doen op luchthavenvervoer (een extra kost van rond de 70 euro), ofwel onze auto op een luchthavenparking moeten stallen (eveneens een extra kost rond de 70 euro). Soit, tot daar aan toe; no problem.

Het klopt wat je schrijft: TUI (net zoals andere vliegmaatschappijen, zoals al eens in het nieuws kwam) wil af van de handbagage aan boord. Zodat je betalende kofferbagage neemt. Op zich geen probleem, maar dan moeten ze dat kenbaar maken bij de boeking. Nadien kom je er achter dat je "extra bagage" (betalende kilo's dus) kan bijboeken, maar... enkel via het (eveneens betalend!) telefoonnummer 070-22 23 46. De ervaring van vandaag leert mij echter dat je ellenlang aan de telefoon kan hangen, om tenslotte zonder antwoord te blijven. 

Het enige wat me eigenlijk irriteert, is dat men je op deze manier verplicht om twee maal in een wachtrij te gaan staan (inchecken bij de heenreis en bij de terugreis), en om twee maal aan de bagageband te gaan staan (aankomst in Griekenland, en aankomst in België). Je weet hoe het aan een bagageband kan verlopen: sommigen zien hun koffer opduiken, en komen dan vliegensvlug op centimeters van jou om hun koffer te kunnen grabbelen. Geen sprake dus van anderhalve meter afstand. Ook in de wachtrij bij het inchecken zullen sommigen het vertikken om netjes anderhalve meter achter jou te blijven. Sommigen duwen hun koffers zelfs tegen je enkels. Met dit systeem troept volk samen op een te kleine ruimte. 
Terwijl het volgens mij perfect doenbaar moet zijn zonder dat alles: controle van de documenten vóór de incheckbalie of aan de douane, vervolgens rechtstreeks naar de gate gaan met je handbagage, en je trolley in het bagagerek boven je stoel leggen. Als men aan de gate duidelijk en dwingend omroept dat men tijdens de vlucht, en na het landen, niet mag rechtstaan en 'rommelen' in het bagagevak, dan zou dat toch doenbaar moeten zijn? 

Let wel: ik laat er mijn 'voorplezier' zeker niet voor. Ik post dit hier enkel om forumleden, die binnenkort ook met TUI zullen reizen, er eventjes attent op te maken.

(25 August 2021, 23:07)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad. Ze verschuiven je vlucht pardoes naar 06u00. Je kan er je plan mee trekken. Of, comme à la Belgique "Tirez votre plan". In ons geval zouden we van openbaar vervoer gebruik kunnen maken indien de vlucht pas vanaf 08u00 à 08u30 zou vertrekken.
Op een link van Brussels Airport raadt men voor een vlucht van 06u00 aan (misschien enkel momenteel, in het hoogseizoen) om best al tussen 03u15 en 03u45 aanwezig te kunnen zijn. Dat betekent dat wij best om 02u30 thuis dienen te vertrekken, hetzij met (duur) luchthavenvervoer, hetzij met de eigen wagen (maar dan duur parkeren kortbij de luchthaven). Om 2u30 vertrekken betekent dan wel: best opstaan om 02u00, zodat we alles kunnen meehebben en het huis treffelijk afsluiten, zonder te overhaasten. 

Tja, de lokroep naar een Griekse vakantie is echter nog steeds wat groter...

Sorry Vlagreco dat ik je dit moet schrijven Blush maar als je het wachten aan desk en bagageband irriteert om Covid-regels moet je al zeker niet met 3, schouder tegen schouder in een vliegtuigzitje plaats nemen. Het is nu één maal zo. Ondanks dat er massaal wordt gewerkt op digitalisering zijn er bepaalde zaken die toch nog even anders moeten soms.

Als je het luchthaven vervoer van €70 te duur vind om je 's nachts van deur tot luchthaven te brengen zal je of zelf moeten rijden of een andere oplossing moeten zoeken. Ik weet niet waar je woont natuurlijk maar €70 om iemand 's nachts te laten werken voor jou is dus echt goedkoop. (ik weet het, veel mensen begrijpen dat niet en het kan niet goedkoop genoeg zijn maar dat komt louter omdat er geen waardering is voor die job)
Ik ken vele diensten die zelfs overdag stukken duurder zijn per uur dan die 1,5h dat jou chauffeur met die rit gaat bezig zijn. Beetje serieus blijven. 
Ik wens je toch ook zeker een welverdiend verblijf in Griekenland uiteraard.  Wink

(26 August 2021, 09:49)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 August 2021, 09:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 August 2021, 02:37)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tip ;Onyva airportservice ,zeer betrouwbaar heeft ons jaren naar Brussel gebracht ,en stonden bij de de terug vlucht
ons netjes op te wachten

Ik reis gratis met de trein dus waarom zou ik dan een vervoerder gaan betalen om ons naar Brussel te brengen. Daarom komt de Aegean vlucht om 11.15 uur mij perfect uit.
In Zeeuws Vlaanderen rijdt er allen een goederen trein ,de airportservice van Onyva was bij ons standaard ingecalcureerd

Zelfs in Terneuzen hebben ze nog nooit een passagierstrein zien passeren, laat staan dat ze daar een station hebben.  Big Grin 
Onyva zat vroeger in Hulst maar werken nu al enkele jaren vanuit België.
Quote
#60
(26 August 2021, 11:51)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sorry Vlagreco dat ik je dit moet schrijven Blush maar als je het wachten aan desk en bagageband irriteert om Covid-regels moet je al zeker niet met 3, schouder tegen schouder in een vliegtuigzitje plaats nemen. Het is nu één maal zo. Ondanks dat er massaal wordt gewerkt op digitalisering zijn er bepaalde zaken die toch nog even anders moeten soms.

Als je het luchthaven vervoer van €70 te duur vind om je 's nachts van deur tot luchthaven te brengen zal je of zelf moeten rijden of een andere oplossing moeten zoeken. Ik weet niet waar je woont natuurlijk maar €70 om iemand 's nachts te laten werken voor jou is dus echt goedkoop. (ik weet het, veel mensen begrijpen dat niet en het kan niet goedkoop genoeg zijn maar dat komt louter omdat er geen waardering is voor die job)
Ik ken vele diensten die zelfs overdag stukken duurder zijn per uur dan die 1,5h dat jou chauffeur met die rit gaat bezig zijn. Beetje serieus blijven. 
Ik wens je toch ook zeker een welverdiend verblijf in Griekenland uiteraard.  Wink

Het irriteert me zeker niet om eens in een wachtrij te staan. Wie zou ik zijn? Ik wou alleen maar zeggen dat het risico op besmetting wellicht een stuk hoger is bij 2 x in wachtrij staan én 2 x aan de bagageband te staan, tegenover simpelweg je handbagage in het vak boven je stoel te leggen. 
Indien men op voorhand duidelijk zou melden dat je enkel de toelating hebt om je handbagage vóór het opstijgen in dat vak boven je stoel te leggen, daarna niet meer rechtstaan om in dat vak te rommelen, en enkel rij per rij je handbagage te nemen na het landen, dan lijkt me dat veel minder risicovol qua besmettingskans. Vergeet niet dat bij het huidig systeem (dus afgeven van je bagage aan de incheckbalie) jouw bagage door x aantal handen gaat, o.a. de bagagist die jouw koffer op de transportband legt in de Griekse luchthaven, net voor je die oppikt. Ik heb hoegenaamd geen smetvrees, daar niet van, maar welke toerist zal er aan denken om het handvat van zijn koffer eventjes te ontsmetten, na het oppikken van de bagageband? 
Wat de controle van documenten betreft: zou relatief eenvoudig opgelost kunnen worden door bijvoorbeeld het opzetten van een brede douane checkpoint aan de ingang van het luchthavengebouw. 

Het gaat mij niet om de 'duurte' van het luchthavenvervoer. Dat lijkt me een aanvaardbare en zelfs correcte prijs. Meer nog: je kan dan zelfs je eigen wagen veilig in jouw eigen garage laten staan. Wat ik bedoelde: ik had dié vlucht aanvankelijk gekozen omwille van het goed vertrekuur, waarbij ik gemakkelijk op de luchthaven kon geraken met openbaar vervoer. Nu zwieren ze het vertrekuur naar het vroegst mogelijke uur, namelijk 06u00. Indien ik dat bij de boeking had geweten, dan had ik zeker voor een andere vlucht gekozen. Tja, ik vertelde ook niet alles; het heeft ook wat te maken met een andere reden (na dé zware ziekte van mijn vrouw, enkele jaren geleden, heeft ze meer dan anderen een vast/regelmatig slaappatroon nodig). Vóór die heftige 'gebeurtenis' hebben we dikwijls beroep gedaan op luchthavenvervoer, waarbij we zeer zeker de nachtdienst van de chauffeur apprecieerden. "Beetje serieus blijven": doe ik dus. In een geschreven woord meegeven, aan personen die mekaar niet 'in real life' kennen, is niet altijd gemakkelijk, en kan nogal eens tot vraagtekens of zelfs onbegrip leiden.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#61
(26 August 2021, 13:27)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 August 2021, 11:51)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sorry Vlagreco dat ik je dit moet schrijven Blush maar als je het wachten aan desk en bagageband irriteert om Covid-regels moet je al zeker niet met 3, schouder tegen schouder in een vliegtuigzitje plaats nemen. Het is nu één maal zo. Ondanks dat er massaal wordt gewerkt op digitalisering zijn er bepaalde zaken die toch nog even anders moeten soms.

Als je het luchthaven vervoer van €70 te duur vind om je 's nachts van deur tot luchthaven te brengen zal je of zelf moeten rijden of een andere oplossing moeten zoeken. Ik weet niet waar je woont natuurlijk maar €70 om iemand 's nachts te laten werken voor jou is dus echt goedkoop. (ik weet het, veel mensen begrijpen dat niet en het kan niet goedkoop genoeg zijn maar dat komt louter omdat er geen waardering is voor die job)
Ik ken vele diensten die zelfs overdag stukken duurder zijn per uur dan die 1,5h dat jou chauffeur met die rit gaat bezig zijn. Beetje serieus blijven. 
Ik wens je toch ook zeker een welverdiend verblijf in Griekenland uiteraard.  Wink

Het irriteert me zeker niet om eens in een wachtrij te staan. Wie zou ik zijn? Ik wou alleen maar zeggen dat het risico op besmetting wellicht een stuk hoger is bij 2 x in wachtrij staan én 2 x aan de bagageband te staan, tegenover simpelweg je handbagage in het vak boven je stoel te leggen. 
Indien men op voorhand duidelijk zou melden dat je enkel de toelating hebt om je handbagage vóór het opstijgen in dat vak boven je stoel te leggen, daarna niet meer rechtstaan om in dat vak te rommelen, en enkel rij per rij je handbagage te nemen na het landen, dan lijkt me dat veel minder risicovol qua besmettingskans. Vergeet niet dat bij het huidig systeem (dus afgeven van je bagage aan de incheckbalie) jouw bagage door x aantal handen gaat, o.a. de bagagist die jouw koffer op de transportband legt in de Griekse luchthaven, net voor je die oppikt. Ik heb hoegenaamd geen smetvrees, daar niet van, maar welke toerist zal er aan denken om het handvat van zijn koffer eventjes te ontsmetten, na het oppikken van de bagageband? 
Wat de controle van documenten betreft: zou relatief eenvoudig opgelost kunnen worden door bijvoorbeeld het opzetten van een brede douane checkpoint aan de ingang van het luchthavengebouw. 

Het gaat mij niet om de 'duurte' van het luchthavenvervoer. Dat lijkt me een aanvaardbare en zelfs correcte prijs. Meer nog: je kan dan zelfs je eigen wagen veilig in jouw eigen garage laten staan. Wat ik bedoelde: ik had dié vlucht aanvankelijk gekozen omwille van het goed vertrekuur, waarbij ik gemakkelijk op de luchthaven kon geraken met openbaar vervoer. Nu zwieren ze het vertrekuur naar het vroegst mogelijke uur, namelijk 06u00. Indien ik dat bij de boeking had geweten, dan had ik zeker voor een andere vlucht gekozen. Tja, ik vertelde ook niet alles; het heeft ook wat te maken met een andere reden (na dé zware ziekte van mijn vrouw, enkele jaren geleden, heeft ze meer dan anderen een vast/regelmatig slaappatroon nodig). Vóór die heftige 'gebeurtenis' hebben we dikwijls beroep gedaan op luchthavenvervoer, waarbij we zeer zeker de nachtdienst van de chauffeur apprecieerden. "Beetje serieus blijven": doe ik dus. In een geschreven woord meegeven, aan personen die mekaar niet 'in real life' kennen, is niet altijd gemakkelijk, en kan nogal eens tot vraagtekens of zelfs onbegrip leiden.

Geen probleem hoor, heb ook begrip voor je uitleg. Daarom dat ik al begon met sorry Vlagreco Smile 
Het zou allemaal eenvoudiger kunnen mocht er een vast draaiboek zijn voor die zaken maar dat is echt een utopie. Zoveel bedrijven, zoveel gedachtengangen die veronderstellen het bij het rechte eind te hebben.

Het is niet altijd zwart/wit natuurlijk. Moeilijk ook om iets voorzichtig te be/om-schrijven. 

En inderdaad, die luchtvaartmaatschappijen en/of touroperator hebben je dikwijls "liggen" met als gevolg extra onkosten en/of ongemakken. 

Geniet toch maar van je voorpret en jullie uiteindelijke vakantie in "ons Griekenland".
Quote
#62
(26 August 2021, 13:47)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geen probleem hoor, heb ook begrip voor je uitleg. Daarom dat ik al begon met sorry Vlagreco Smile 
Het zou allemaal eenvoudiger kunnen mocht er een vast draaiboek zijn voor die zaken maar dat is echt een utopie. Zoveel bedrijven, zoveel gedachtengangen die veronderstellen het bij het rechte eind te hebben.

Het is niet altijd zwart/wit natuurlijk. Moeilijk ook om iets voorzichtig te be/om-schrijven. 

En inderdaad, die luchtvaartmaatschappijen en/of touroperator hebben je dikwijls "liggen" met als gevolg extra onkosten en/of ongemakken. 

Geniet toch maar van je voorpret en jullie uiteindelijke vakantie in "ons Griekenland".

zwaaivlag
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#63
Een topic over onze nationale trots, de luchthaven van Zaventem, blijkt er niet te zijn in tegenstelling met het  "Schiphol" topic.
Gisteren dus met een TUI-ticket van Zaventem naar Heraklion gevlogen en dat hebben we geweten.
Ondanks dat we om 12:30u reeds op de luchthaven waren voor onze vlucht van 15:35u hebben we nog mogen lopen en honderden mensen moeten voorbij steken om onze vlucht te halen die tenslotte maar eerst om 17:15h vertrokken is...
Goed, we weten dat het op vele Europese luchthavens vierkant draait wegens gebrek aan personeel en dat was op Zaventem niet anders.
Nu kan je gebrek aan personeel niet altijd even gemakkelijk opvangen natuurlijk maar als de organisatie van de werkende mensen totaal zoek is omdat er geen mensen meer rondlopen die verstand hebben van organiseren is het Griekse woord "chaos" plots van toepassing natuurlijk.
Rijen lang aanschuiven aan 5 incheckbalies die niet gedefinieerd worden naar vluchtbestemming...na 2h aanschuiven kwam er toch een  "snuggere" ons halen met eerst de vraag te stellen: naar waar moeten jullie, en oh jullie mogen vooraan aanschuiven hoor!...
Veel tijd verloren aan de poortjes vóór de security-check. Daar bleken maar 5 van de 10 te werken. Wat we nadien zagen aan de security was pure horror. Iedereen moest eerst tot op het einde van de hal lopen vooraleer je aan de "slangengang" kon beginnen. Het was voor ons ondertussen al 14:55h. Ik heb toen beslist om al mijn hoffelijkheid overboord te gooien en heb vele mensen moeten teller stellen. Toen we eindelijk voorbij de security waren was het ondertussen al 15:10h de weg naar gate A59 was nog zéér lang...
Door de talrijke "te laat-komers" is ons vliegtuig met een vertraging van 1:40h vertrokken ook al omdat er speciale cargo (kuikentjes...) mee moesten die een speciaal plekje kregen in de bagageruimte.
Gelukkig moeten wij niet veel meer vliegen en komt er terug meer organisatorisch talent op de luchthavens.
Quote
#64
Een artikel gisteren in Het Laatste Nieuws: Zaventem is in de eerste 9 dagen van juli de Europese kampioen vertragingen met 72% van de vluchten die niet op tijd vertrekken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#65
(16 July 2022, 00:11)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een artikel gisteren in Het Laatste Nieuws: Zaventem is in de eerste 9 dagen van juli de Europese kampioen vertragingen met 72% van de vluchten die niet op tijd vertrekken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dat verbaast me niets Patrick na wat ik donderdag gezien heb. Dit was dan nog zonder stakingen. Ze hebben in hun eigen vingers gesneden door ervaren medewerkers te ontslaan. Het merendeel van de mensen die pogingen deden om wat te organiseren waren jongeren. Geen cadeau als je het mij vraagt om in het hoogseizoen onervaren gedropt te worden op een luchthaven.
Quote
#66
Niet alleen door ontslagen, een (zeer) groot deel is zelf opgestapt bij het uitbreken van het virus. Feit is dat de leidinggevende er niets aan gedaan hebben eens de uitbraak voorbij was om onmiddellijk te voorzien in nieuwe rekrutering maar dat pas gedaan hebben als het kalf verdronken was. Diegenen die het meest oprapen elke maand zaten in hun luie zetels, het kleine grut moet het nu maar oplossen. Zoals altijd natuurlijk. De dikke CEO's zal het worst wezen.
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#67
(17 July 2022, 08:42)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Niet alleen door ontslagen, een (zeer) groot deel is zelf opgestapt bij het uitbreken van het virus. Feit is dat de leidinggevende er niets aan gedaan hebben eens de uitbraak voorbij was om onmiddellijk te voorzien in nieuwe rekrutering maar dat pas gedaan hebben als het kalf verdronken was. Diegenen die het meest oprapen elke maand zaten in hun luie zetels, het kleine grut moet het nu maar oplossen. Zoals altijd natuurlijk. De dikke CEO's zal het worst wezen.

Het gepeupel betaald steeds het gelag Messara.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)