Welk 3e eiland
#1
Kali spera sas,

Volgend jaar willen we de Cycladen gaan bezoeken we gaan 3 weken en willen iig naar Paros en Naxos, dan ook nog een derde eiland voor een aantal dagen we twijfelen nog over welke dat zou kunnen zijn, zat zelf te denken aan Sifnos...maar je hebt ook nog Serifos en Siros in de buurt. We gaan 3 weken verdeling zal ongeveer 15/16 dagen verdeelt over Paros en Naxos en 4 dagen op een kleiner eiland. Iemand leuk advies/tips.
En waar kunnen we hebben beste heen vliegen Afhene of Mykonos en op welk eiland dan eindigen om zo effectief mogelijk terug te reizen...we zijn met zijn 3en waarvan 1 kind van 9.
Alvast bedankt
Quote
#2
Je kan ook via Athene naar Paros of Naxos heen en terug vliegen en misschien tussenin enkele dagen naar Antiparos. Dat is slechts 10 minuten met de ferry vanaf Paros.

Syros, Sifnos en Serifos zijn inderdaad ook mogelijkheden met Hellenic Seaways of Blue Star Ferries. Dit is het vaarschema van de Artemis (Hellenic Seaways) voor volgend jaar: https://hellenicseaways.gr/en/routes/view/40/944 De Artemis is ook goedkoop. September/Oktober dit jaar betaalde ik 23 Euro voor 3 trips (Milos -> Folegandros; Folegandros -> Ios en Ios -> Naxos) met de Artemis.
De vaarschema's van Blue Star Ferries zijn nog niet gepubliceerd.

Eventueel kan je ook gewoon op Athene vliegen en vanaf Rafina de ferry nemen naar Paros of Naxos.
Als je naar Mykonos vliegt moet je er wel rekening mee houden dat je bij aankomst of vertrek daar eventueel moet overnachten naargelang het uur van vertrek of aankomst van het vliegtuig.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Wat vind je leuk om te doen?
Mijn schoonfamilie komt van Syros, ik vind het heerlijk daar.
Het is er nog echt Grieks, geen Engelse bars of All-inn-hotels. Maar Ermoupolis met name, is wel een drukke stad, met winkels, terrassen en veel restaurants.
Quote
#4
Vliegen op Mykonos vandaar naar de haven de boot nemen. Leuke en mooie eilanden van af Mykonos Syros, Naxos Paros. Totaal anders maar ook leuk Tinos. Vanaf Mykonos mogelijkheden voldoende.
Quote
#5
Kali mera sas,

Bedankt allemaal ik ga eerst kijken voor vluchten naar mykonos en of ze goed aansluiten met de ferry verbinden en tijden, we willen dan eerst naar Sifnos, of Serifos daarna  Paros en Naxos, in Naxos/Paros willen we een accommodatie met wat reuring en zwembad (of in de buurt) voor onze zoon iemand een tip welke plaats daarvoor het beste geschikt voor is?
Quote
#6
Joanna Apartments Agios Prokopios Naxos i heeft een zwembad en is ook op
loopafstand van de tavernes ,winkels en het strand ,zie Booking.com Of ik kan
je ook hun telefoon nummer geven als je dat wil
Quote
#7
(04 November 2018, 10:33)Zorbathagreek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt allemaal ik ga eerst kijken voor vluchten naar mykonos en of ze goed aansluiten met de ferry verbinden en tijden, we willen dan eerst naar Sifnos, of Serifos daarna  Paros en Naxos

Je zoekt echt wel de moeilijkste ferryverbinding op: Mykonos -> Sifnos/Serifos

Voor zover ik weet is er zelfs geen ferry die van Mykonos naar Sifnos/Serifos gaat.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Er is 2 maal in de week  een verbinding Paros -Sifnos met  De Blue star ferry vaartijd  is 3 uur
Quote
#9
(04 November 2018, 11:10)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 November 2018, 10:33)Zorbathagreek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt allemaal ik ga eerst kijken voor vluchten naar mykonos en of ze goed aansluiten met de ferry verbinden en tijden, we willen dan eerst naar Sifnos, of Serifos daarna  Paros en Naxos

Je zoekt echt wel de moeilijkste ferryverbinding op: Mykonos -> Sifnos/Serifos

Voor zover ik weet is er zelfs geen ferry die van Mykonos naar Sifnos/Serifos gaat.

Hi Patrick, wat adviseer jij dan wat de beste volgorde is als wij deze 3 eilanden willen bezoeken? Als het te complex wordt dan skippen we Sifnos en doen we een andere, geen probleem ?
Quote
#10
(04 November 2018, 14:24)Zorbathagreek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 November 2018, 11:10)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 November 2018, 10:33)Zorbathagreek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt allemaal ik ga eerst kijken voor vluchten naar mykonos en of ze goed aansluiten met de ferry verbinden en tijden, we willen dan eerst naar Sifnos, of Serifos daarna  Paros en Naxos

Je zoekt echt wel de moeilijkste ferryverbinding op: Mykonos -> Sifnos/Serifos

Voor zover ik weet is er zelfs geen ferry die van Mykonos naar Sifnos/Serifos gaat.

Hi Patrick, wat adviseer jij dan wat de beste volgorde is als wij deze 3 eilanden willen bezoeken? Als het te complex wordt dan skippen we Sifnos en doen we een andere, geen probleem ?

Je bedoelt dus Sifnos, Paros, Naxos?

Het probleem is eigenlijk dat je met eilanden in de Centrale Cycladen zit en een eiland in de Westelijke Cycladen. En ferryverbindingen tussen verschillende delen van de Cycladen en/of verschillende eilandengroepen zijn niet altijd evident of makkelijk.

Om te beginnen zou ik niet op Mykonos vliegen als je naar Sifnos wil. Paros en Naxos zijn geen probleem vanaf Mykonos. Maar het zijn de verbindingen Mykonos - Sifnos en Sifnos - Naxos die een probleem zijn.

Rekening houdende dat je toch naar Mykonos vliegt kan je bijvoorbeeld Mykonos - Naxos - Paros - Sifnos gaan. Maar als je dan moet terugvliegen vanaf Mykonos moet je opnieuw van Sifnos via Paros of eventueel Syros gaan. En dat kan enkel op dinsdag en zondag normaliter). Gezien het late aankomstuur van de ferry zal je dan sowieso een overnachting moeten nemen op zowel Paros of Syros vooraleer naar Mykonos terug te gaan. En afhankelijk van het vertrekuur van je terugvlucht vanaf Mykonos is het mogelijk dat je ook daar nog een extra overnachting hebt.  


Sowieso is Sifnos het makkelijkst bereikbaar via ofwel Athene met dan een ferry vanuit Piraeus ofwel Athene met een aansluitende vlucht naar Milos en dan een ferry naar Sifnos. Dan kan je gewoon Sifnos - Paros - Naxos gaan met de ferry zonder veel problemen.

Ik zou zeggen bekijk nog even of je echt Sifnos erbij wil nemen (voor Serifos geldt eigenlijk voor de verbindingen met Paros en/of Naxos hetzelfde). Als je hoe dan ook naar/van Mykonos vliegt zijn Syros-Paros-Naxos of Paros-Antiparos-Naxos of ook Paros-Naxos-Ios logistiek veel makkelijker combinaties.

Ik zou zeggen: bekijk het eerst nog even of je echt wel van/naar Mykonos wil vliegen.

metaxa schreef:Er is 2 maal in de week  een verbinding Paros -Sifnos met  De Blue star ferry vaartijd  is 3 uur

Blue Star Ferries heeft geen enkele route via Sifnos. Ik denk dat je Hellenic Seaways bedoelde die op dinsdag en zondag Paros-Sifnos gaan met de Artemis.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Ik heb nog wel een goede tip, Amorgos inplaats van Sifnos Dit eiland is echt een
juweeltje,en vanaf Naxos  een goede verbinding met de Express Skopelitus, alle
dagen behalve de Zondag ,ook de blue Star vaart verschillende dagen deze route
wij zijn dit voorjaar met de Skopelitus doorgevaren en terug met de Blue Star.
Je kunt ook naar Santorini vliegen,dat is wel iets langer varen,maar heeft wel een
goede verbinding met Paros en Naxos
Quote
#12
Een retourtje brussel -Naxos is in juni  met Aegean Air vanaf 315 euro
Een retourtje Brussel -paros is in juni met Aegean Air vanaf 586 euro
Een retourtje Amsterdam -Naxos in juni met Aegean air vanaf 312 euro
Een retourtje Amsterdam Paros in juni met Aegean air vanaf 583 euro
dit zijn prijzen begin juni ,je zou toch denken met dat grotere vliegveld
op Paros dat het precies andersom zou zijn
Quote
#13
Brussel -naxos is geboekt mooie prijzen en goede vliegtijden, goedkoper
zal het niet worden,en betere vliegtijden kan ook haast niet
Quote
#14
(06 November 2018, 17:01)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Brussel -naxos is geboekt mooie prijzen en goede vliegtijden, goedkoper
zal het niet worden,en betere vliegtijden kan ook haast niet

Ben daar ook in juni. En inderdaad goede vliegtijden. 's Morgens half acht vertrekken op Naxos en tussen 11 en 11.30 al in Brussel.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Wie weet wat deze 3 bruine "meertjes" zijn bij het strand Agios Prokopios...
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Zoutmeren die droog staan ,en behoorlijk kunnen stinken
Quote
#17
(11 November 2018, 11:39)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoutmeren die droog staan ,en behoorlijk kunnen stinken

Dank je Metaxa, dus het zo zomaar zijn als je een acco in de buurt hebt je er last van zou kunnen hebben
Quote
#18
(11 November 2018, 12:05)Zorbathagreek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 November 2018, 11:39)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoutmeren die droog staan ,en behoorlijk kunnen stinken

Dank je Metaxa, dus het zo zomaar zijn als je een acco in de buurt hebt je er last van zou kunnen hebben

 Wij gaan regelmatig eten bij Anesis Spiros , deze taverne ligt net achter het zoutmeer
en daar ruik je er absoluut niks van .Ontbijten doen we nog al eens bij Golden Beach
Patisserei iets verder op, daar ruikt het alleen maar naar vers brood en heerlijke
koffie
Quote
#19
Bovenstaande kan ik beamen. Enkel als je er langs/doorwandeld naar het einde van het strand toe kan je af & toe daar al wel eens wat ruiken. In Agios Prokopios zelf nooit geroken. Wij gaan zelf ook regelmatig eten bij Anesis Spiros en zitten in een hotelletje opzij van de hoofdstraat en daar nog nooit weten stinken.
Quote
#20
Bij Kastraki ligt er ook zo,n opgedroogd zoutmeer, daar staan altijd wel een
paar campers een soort illegale camping zo te zien ,dus mag ik aannemen
dat het daar goed ruikt ,maar daar heb ik ook nog nooit water zien staan ,ik denk
dat het al jaren droog staat
Quote
#21
Bedankt voor de reacties, we gaan waarschijnlijk het volgende doen: vliegen naar Athene en dan met binnenlandse vlucht naar Naxos, 1 nachtje in Naxos stad de volgende dag met de boot naar Paros, daar willen we 10 dagen in Piso Livadi verblijven dan naar Naxos voor de resterende 10 dagen in Agios Prokopios. Als we op Paros zijn willen we iig een dagje naar Anti-Paros en Op Naxos willen we iig naar Koufonisia met misschien een overnachting.
Quote
#22
(12 November 2018, 11:27)Zorbathagreek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor de reacties, we gaan waarschijnlijk het volgende doen: vliegen naar Athene en dan met binnenlandse vlucht naar Naxos, 1 nachtje in Naxos stad de volgende dag met de boot naar Paros, daar willen we 10 dagen in Piso Livadi verblijven dan naar Naxos voor de resterende 10 dagen in Agios Prokopios. Als we op Paros zijn willen we iig een dagje naar Anti-Paros en Op Naxos willen we iig naar Koufonisia met misschien een overnachting.

Als je op de Lowfar calendar kijkt van Aegean air kijkt is de vlucht van Athene naar paros
of Naxos ongeveer dezefde prijs ,ook in het hoogseizoen
Quote
#23
Wie heeft er ervaring met overstappen van Athene naar een ander eiland met een binnenlandse vlucht? Ik zit nu met een 1 uur overstaptijd...dan moet alles wel goed gaan...geen vertraging vanuit Nederland, bagage op tijd...krappe sokken in mijn ogen. PS ik vindt de vluchten niet goedkoop iemand nog tips om goedkoper naar Naxos te gaan? Nu 2 volwassenen en 1 kind ruim €1.500 met 23 kilo bagage
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
Ik zie dat jullie met Aegean en Olympic vliegen, dus je hoeft je bagage niet zelf op te halen en opnieuw in te checken, dat wordt voor jou gedaan, onze ervaring toch. 50 Minuten is kort, maar de luchthaven is klein en overzichtelijk, in ons ogen hé. Wij hebben ooit hard moeten lopen om onze binnenlandse vlucht te halen en toen we aan de gate kwamen zat iedereen nog rustig te wachten. Ik zie wel dat de korte overstaptijd is tussen Athene en Amsterdam en die zullen zich meer aan hun uren moeten houden dan de binnenlandse vluchten.
Quote
#25
Enkele jaren geleden reisden we naar Naxos. Goedkope ochtendvlucht vanuit Belgie (brussel of charleroi) naar Athene, metro naar Piraus, ferry naar Naxos. We kwamen aan rond middernacht zelfde dag, maar geen nood: we werden opgehaald door de eigenaar vh hotelletje waar we logeerden. Bij de terugreis was wel een overnachting in Athene nodig. Inderdaad omslachtig, maar hangt ervan af hoe je dit ervaart. Soms is reizen ernaartoe voor mij ook reeds het begin vh vakantieplezier. Ik heb ook genoten vd ferry-overtocht. Mooi weer, buiten op het dek in de avondzon met een boekje en een (weliswaar plastieken) bekertje koude witte wijn...en wat 'mensen kijken'....
Maar misschien vinden jullie dit moeilijker voor jullie met een kind, of misschien hebben jullie te weinig vakantietijd om die ook te spenderen aan heen-en terugreis-tijd....
Quote
#26
Overstaptijd is absoluut geen probleem. Aan de uitgang van het vliegtuig uit Amsterdam (en bij terugkeer ook dat uit Naxos) staat een "Connection Ambassador" van Aegean. Die kan je zeggen welke gate je moet zijn. En als het echt krap wordt gaat hij/zij met je mee tot aan de gate.

Zo hadden wij vorig jaar vertraging bij aankomst in Athene vanuit Brussel en hadden slechts 15 minuten meer voor onze vlucht naar Karpathos. Maar dat bleek geen probleem. De "Connection ambassador" vroeg ons bij haar te blijven en bracht ons zelf naar de gate waar de bus klaarstond om ons naar het vliegtuig van Olympic te brengen. Ook onze bagage werd ondertussen van het ene vliegtuig naar het andere gebracht.

Je kan de persoon herkennen aan het blauwe hesje met opschrift "Connection Ambassador".
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
(22 November 2018, 22:38)Zorbathagreek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie heeft er ervaring met overstappen van Athene naar een ander eiland met een binnenlandse vlucht? Ik zit nu met een 1 uur overstaptijd...dan moet alles wel goed gaan...geen vertraging vanuit Nederland, bagage op tijd...krappe sokken in mijn ogen. PS ik vindt de vluchten niet goedkoop iemand nog tips om goedkoper naar Naxos te gaan? Nu 2 volwassenen en 1 kind ruim €1.500 met 23 kilo bagage
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




TRansavia vliegt van Amsterdam naar Santorini en Mykonos volgend jaar vanaf 159 euro pp. retour ,de veer boot naar Paros of Naxos kost circa 45 euro pp retour
Quote
#28
(23 November 2018, 07:34)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 November 2018, 22:38)Zorbathagreek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie heeft er ervaring met overstappen van Athene naar een ander eiland met een binnenlandse vlucht? Ik zit nu met een 1 uur overstaptijd...dan moet alles wel goed gaan...geen vertraging vanuit Nederland, bagage op tijd...krappe sokken in mijn ogen. PS ik vindt de vluchten niet goedkoop iemand nog tips om goedkoper naar Naxos te gaan? Nu 2 volwassenen en 1 kind ruim €1.500 met 23 kilo bagage
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




TRansavia vliegt van Amsterdam naar Santorini en Mykonos volgend jaar vanaf 159 euro pp. retour ,de veer boot naar Paros of Naxos kost circa 45 euro pp retour

Mooie prijs! Boek maar voor me?? die optie had ik al eerder bekeken, dit zijn laagseizoen prijzen...ben gebonden aan schoolvakanties
Bedankt voor de overige tips vooral die van die connection officier, boot vinden we alleen maar leuk hoor en hoort bij ons avontuur van vakantie vieren, ik kwam met vlucht naar athene vervoer naar Rafina en boot naar Paros en boot terug van Naxos naar Athene en vlucht terug op €1390 dus iets goedkoper maar wel meer reistijd,en terug waarschijnlijk een dag eerder want boot sluit niet lekker aan met de vlucht...ik ga verder speuren maar aegean icm olympic is voorlopig de beste optie
Quote
#29
Zoeken en eventueel boeken via skyscanner . Voordeel is dat je connecting flight boekt,dwz dat je je aansluitende vlucht niet kwijt bent bij vertraging. Ik heb even een Search gedaan en kwam goedkoper uit dan bovengenoemde prijs. (Juli)
Quote
#30
Ja dat zijn prijzen die wij in het voor en najaar niet gewend zijn , en dan  worden de prijzen
van de vakantie verblijven ook nog eens flink verhoogd , maar  wij wensen jullie toch een
mooie vakantie op de Cycladen
Quote
#31
Prijzen naar Naxos zijn normaal wel altijd iets duurder, tenzij je een zitje op de kop kan tikken bij een actie van Olympic. Heeft waarschijnlijk ook te maken met de populariteit van Naxos de laatste jaren. En omdat er enkel met de ATR42 (48 zitjes) en DASH-100 (32 zitjes) op Naxos kan gevlogen worden door de korte landingsbaan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#32
In 2015 zijn wij met Aegean van Brussel naar Paros  gevlogen met een tussenlanding op Athene ,
van Athene naar Paros met Olympick hadden wij ca. een uur vertraging ,de reden was dat er
gewacht moest worden op een toestel van Aegean dat vertraging had met passagiers die dus
ook naar Paros geboekt hadden ,als compensatie kreeg iedereen een voucher voor een vlucht
Athene- Paros  wel op naam  ,en dat een jaar geldig was ,nou over service gesproken
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)