telecard voor snelweg
#1
hallo, ik weet niet of het al eens eerder is behandeld maar toch mijn vraag, weet iemand of het  mogelijk is om als buitenlander/toerist een "telecard" te verkrijgen voor de Griekse tolwegen en zo ja waar en hoe kom je hier aan? ik heb het nog niet kunnen vinden en vind dat gedoe met kleingeld wat lastig.
bedankt alvast voor de reacties.
Quote
#2
ik heb me er nog eens goed in verdiept en het blijkt toch niet zo makkelijk te zijn als ik dacht, er zijn namelijk verschillende uitbaters voor de snelwegen dus ook verschillende transponders en kaarten. gaat dus niet werken omdat sommige ook een abonnement vorm hebben.
jammer.
of heeft iemand een oplossing?
gr. johan
Quote
#3
Johan, ik denk dat je verschillende kaarten zult moeten aanvragen omdat volgens mij iedere snelweg een ander beheerder heeft.

Bijvoorbeeld:

Attica Odos (Athene -> Corinthe): https://en.aodos.gr/
Olympia Odos (Corinthe -> Patras:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik heb navraag gedaan aan een kennis in Athene en zodra ik antwoord heb laat ik iets weten hier.

EDIT: Blijkbaar heb je dat inmiddels ook gezien.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Zoals ik al vermoedde werd bevestigd: een afzonderlijke pas voor elke snelweg. Uitzondering is blijkbaar de nieuwe snelweg van Antirio naar Ioannina (Nea Odos) en de snelweg van Athene richting Lamia. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die vallen onder hetzelfde beheer.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Hallo Patrick , bedankt voor het meedenken maar het is inderdaad ( bijna) niet mogelijk omdat er ook uitbaters zijn die met een transponder werken die gekoppeld zijn aan een voertuig.
misschien dat verhuurbedrijven dat ooit eens ingaan voeren zodat je kan betalen via je credit card, dat is bv. in Ierland wel al mogelijk.
Quote
#6
Voor zover ik weet is die transponder die op verschillende autowegen werkt enkel voor vrachtvervoer en bussen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Zal ooit wel eens goed komen. Angry Ooit. Zie Bip&Go voor de Franse, Italiaanse, Catalaanse, Spaanse én Portugese autobanen. Één transponder voor alle genoemde landen. Moet dan in Griekenland toch ook kunnen? Ooit! Tongue
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote
#8
Complimenten voor de asfaltleggers tussen Patras en Athene. Ik heb daar begin mei gereden en het is net een biljartlaken.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)