koud!!
#1
Vanmorgen in Vamos (300m), Kreta moesten we de ruiten van de auto krabben!! Dat is toch even geleden! Brrr!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#2
Volgens de weergoden gaan we weer de goede kant op @Berend.ghost
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Ben ik dan de enige die het juist lekker vind, een paar van die koude dagen? Mooi, al die sneeuw op de bergen !
Quote
#4
(10 January 2013, 12:17)suzan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben ik dan de enige die het juist lekker vind, een paar van die koude dagen? Mooi, al die sneeuw op de bergen !

Nee hoor Suzan, ik vind de wintermaanden ook heerlijk. Gezellig met die sneeuw..!
Quote
#5
Inderdaad is het heerlijk helder en zonnig weer! Ik zat net toch alweer in T-shirt uit de wind voor het huis en....uitzicht op de (nu echt) Witte Bergen! Prachtig!!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#6
niet lui worden Berend, ga liever in het zonnetje het onkruid bij mij uit de tuin trekken..
Quote
#7
Zo gaat hij goed: de dienstopdrachten worden al via het forum verstrekt....duimpie
Quote
#8
Ik heb heeeeeel diep nagedacht in het zonnetje. Nu zakenbespreking bij "Makis" Big Grin
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#9
(10 January 2013, 14:10)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




niet lui worden Berend, ga liever in het zonnetje het onkruid bij mij uit de tuin trekken..

Even offtopic2 @Chris, jou gras en onkruid gaan vanzelf weg als de zomer weer daar is, ik zou wel die mooie boompjes aan de ketting leggen, of staan ze nu bij Berend in de tuin Big Grin
En @Berend, het was vanmiddag ook korte mouwen weer.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Nee hoor Arthur,
de boompjes gaan helemaal goed.
Quote
#11
Ja hoor en OOK hier in Roumeli was het zo KOUD, aangezien ik geen krabber heb, gewoon wachten totdat de zon het gedaan heeft.
[Afbeelding: 59ziup.jpg]
Vandaag is het Marktdag in Rethymno en onderweg deze foto kunnen maken, de bergen waarvan Berend spreekt
[Afbeelding: 10qyjac.jpg]
Gelukkig hoef ik GEEN onkruid te trekken, hier liggen alle sporen in het grindBig Grin
Quote
#12
Ik ga weer even offtopic2 maar het heeft wel met warm en koud te maken.
@Dick heb jij ook last van railsen die krimpen van de kou en uitzetten als het van de zomer gloeiend heet is.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Mooi plaatje Dick, Speciaal die van de Lefka Ori.
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#14
Prachtige winterplaatjes, zeg. Zo zien wij "zomergasten" het toch niet. Dank, ook voor de eerder geposte filmpjes, vind het bijzonder en genieten. Intussen hopen wij in Amsterdam vanaf morgen dan eindelijk weer eens op vriestemperaturen met zonneschijn. Nu de zoveelste grijze dag, dus kan niet wachten eigenlijk.
Quote
#15
Beelden van gisteren uit Serfaus Trikala en omgeving:

Quote
#16
jee, wat een sneeuw zeg. Is dat gebruikelijk rond deze tijd in dat gebied?
Quote
#17
(10 January 2013, 12:49)Petronella schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 January 2013, 12:17)suzan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben ik dan de enige die het juist lekker vind, een paar van die koude dagen? Mooi, al die sneeuw op de bergen !

Nee hoor Suzan, ik vind de wintermaanden ook heerlijk. Gezellig met die sneeuw..!

Ik vindt het ook mooi en soms veeels te warm in Griekenland in de zomer!
Quote
#18
Hier in midden Kreta aan de noordkust na een twee dagen een beetje regen weer schitterend herfstweer bijna windstil wel vanuit het zuidwesten veel zon en een middag temperatuur van ruim 23 graden in de zon, het is in deze regio al 1,5 jaar veel te droog en veel te warm aan de ene kant erg lekker maar de problemen worden elke dag groter.
Quote
#19
Op Lesvos vorige week nog zomer! Temperaturen van 22 graden in schaduw en rond de 30 graden in een stralend zonnetje.
Afgelopen weekend wat regen gehad en nu temperaturen rond de 18 graden. Zalig...
Quote
#20
Ja, dat is wel lekker. Maar een graad of 35-40 vind ik veel te warm!
Quote
#21
(21 November 2018, 13:27)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op Lesvos vorige week nog zomer! Temperaturen van 22 graden in schaduw en rond de 30 graden in een stralend zonnetje.
Afgelopen weekend wat regen gehad en nu temperaturen rond de 18 graden. Zalig...

Ik weet niet waar jij op Lesvos zat vorige week, maar ik was in Skala Polichnitos  Smile  en daar was het vorige week echt geen 30 graden! Neemt niet weg dat ik het daar heerlijk heb gehad en prima wandelweer heb gehad met nog best veel zon. De week daarvoor schijnt het wel nog warmer te zijn geweest.
Quote
#22
Ik spreek over de periode begin november. In't zonneke in de haven van Skala Polichnitou. De dag erop 29 graden in't zonneke... Hebben nog dagelijks buiten kunnen eten en regelmatig bij onze Griekse buren buiten vertoeft. Op mijn terras temperaturen was het rond 22 à 23 graden in schaduw.
Vanaf 15 november is het frisser beginnen worden en kouder beginner aanvoelen ten gevolge van de "Βόρειας".
Quote
#23
(23 November 2018, 13:12)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik spreek over de periode begin november. In't zonneke in de haven van Skala Polichnitou. De dag erop 29 graden in't zonneke... Hebben nog dagelijks buiten kunnen eten en regelmatig bij onze Griekse buren buiten vertoeft. Op mijn terras temperaturen was het rond 22 à 23 graden in schaduw.
Vanaf 15 november is het frisser beginnen worden en kouder beginner aanvoelen ten gevolge van de "Βόρειας".
Dat heeft met de Boreas (noordenwind) niks te maken Marcos, die waait vanaf april bijna constant uit noord/westen.
Het wordt gewoon langzaam winter. koud
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Koud, storm en veel sneeuw in Griekenland Ger 40 10.507 05 February 2020, 13:23
Laatste bericht: Jef Dockx
  Beetje nat en koud Cornelius 2 2.615 14 February 2013, 18:29
Laatste bericht: Connie
  Het is koud, ook in Griekenland Ger 33 22.647 03 February 2012, 21:44
Laatste bericht: Beems

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)