Kefalonian Lines stopt zijn activiteiten in de Ionische Zee.
#1
Kefalonian Lines maakte deze week bekend dat ze hun activiteiten in de Ionische Zee stopzetten. Eerder dit jaar was er nog een overeenkomst met Zante Ferries om de ferry "Andrea Kalvos" over te nemen. Maar Zante Ferries leverde die begin april echter niet op, zoals nochtans contractueel vastgelegd was. Sindsdien is de hele zaak voer voor de rechtbank.

Kefalonian Lines bleef dan wel varen met de "Kefalonia" op de route Patras-Ithaka-Kefalonia-Kylini en had ondertussen ook de 43 jaar oude "Alexandra L" (ex Mirtidiotissa en ex Aqua Maria) aangekocht. Daarnaast beschikt(e) Kefalonian Lines ook nog over de oude (45 jaar) Zakynthos I. Deze laatste ligt inmiddels al 7 maanden stil en er lijkt weinig kans dat die nog terug in de vaart komt.


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar deze week maakt men dus bekend dat er gestopt wordt met de route vanuit Patras. De reden: Een verlies van 2,5mlj Euro dit jaar. Er wordt niet enkel gestopt met de route maar de "Kefalonia" wordt ook, voor 10 mlj Euro, verkocht aan (Ionisch concurrent) Levante Ferries dat tussen Kylini, Zakynthos en Kefalonia vaart.
En verder vermeldde Kefalonian Lines dat men met de "Alexandra L" een route in de Egeïsche Zee gaat zoeken. Dewelke blijft een raadsel want sommige routes en havens lijken te kreunen onder een overbezetting van ferry's. Het wordt dus afwachten want vandaag was de laatste dag dat de ferrymaatschappijen hun routes voor volgende zomer konden indien bij de Raad voor de Kustvaart, het adviesorgaan van het ministerie voor de scheepvaart dat beslist over de ferryroutes.


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Voor de Ionische eilanden Ithaka en Kefalonia is het verdwijnen van Kefalonian Lines een minder goede zaak. Een gedeelte van bijvoorbeeld de benzineaanvoer gebeurde via Kefalonian Lines. Ook de KTEL bussen van/naar Patras en Athene gingen gedeeltelijk met Kefalonian Lines van/naar het vasteland.
Velen zeggen nu dat het consortium Ionian Group (Levante Ferries/Zante Ferries) over een monopolie beschikt in de Ionische Zee en waarschuwen daarvoor. Dat klopt evenwel niet want er is ook nog steeds Ionion Pelagos Lines dat vanuit Astakos naar Ithaka en Kefalonia vaart. En die ook de zomerroute van Kefalonia (Pesada) naar Zakynthos (Ag. Nikolaos) beheert.

© Foto's George Koutsoukis
Quote
#2
(29 November 2018, 18:50)Patrick schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kefalonian Lines maakte deze week bekend dat ze hun activiteiten in de Ionische Zee stopzetten. Eerder dit jaar was er nog een overeenkomst met Zante Ferries om de ferry "Andrea Kalvos" over te nemen. Maar Zante Ferries leverde die begin april echter niet op, zoals nochtans contractueel vastgelegd was. Sindsdien is de hele zaak voer voor de rechtbank.

Kefalonian Lines bleef dan wel varen met de "Kefalonia" op de route Patras-Ithaka-Kefalonia-Kylini en had ondertussen ook de 43 jaar oude "Alexandra L" (ex Mirtidiotissa en ex Aqua Maria) aangekocht. Daarnaast beschikt(e) Kefalonian Lines ook nog over de oude (45 jaar) Zakynthos I. Deze laatste ligt inmiddels al 7 maanden stil en er lijkt weinig kans dat die nog terug in de vaart komt.


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar deze week maakt men dus bekend dat er gestopt wordt met de route vanuit Patras. De reden: Een verlies van 2,5mlj Euro dit jaar. Er wordt niet enkel gestopt met de route maar de "Kefalonia" wordt ook, voor 10 mlj Euro, verkocht aan (Ionisch concurrent) Levante Ferries dat tussen Kylini, Zakynthos en Kefalonia vaart.
En verder vermeldde Kefalonian Lines dat men met de "Alexandra L" een route in de Egeïsche Zee gaat zoeken. Dewelke blijft een raadsel want sommige routes en havens lijken te kreunen onder een overbezetting van ferry's. Het wordt dus afwachten want vandaag was de laatste dag dat de ferrymaatschappijen hun routes voor volgende zomer konden indien bij de Raad voor de Kustvaart, het adviesorgaan van het ministerie voor de scheepvaart dat beslist over de ferryroutes.


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Voor de Ionische eilanden Ithaka en Kefalonia is het verdwijnen van Kefalonian Lines een minder goede zaak. Een gedeelte van bijvoorbeeld de benzineaanvoer gebeurde via Kefalonian Lines. Ook de KTEL bussen van/naar Patras en Athene gingen gedeeltelijk met Kefalonian Lines van/naar het vasteland.
Velen zeggen nu dat het consortium Ionian Group (Levante Ferries/Zante Ferries) over een monopolie beschikt in de Ionische Zee en waarschuwen daarvoor. Dat klopt evenwel niet want er is ook nog steeds Ionion Pelagos Lines dat vanuit Astakos naar Ithaka en Kefalonia vaart. En die ook de zomerroute van Kefalonia (Pesada) naar Zakynthos (Ag. Nikolaos) beheert.

© Foto's George Koutsoukis


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
En de Vasos K van pessada naar Ag. Nikolaos Smile 


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
(29 November 2018, 23:59)El Greco schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 November 2018, 18:50)Patrick schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kefalonian Lines maakte deze week bekend dat ze hun activiteiten in de Ionische Zee stopzetten. Eerder dit jaar was er nog een overeenkomst met Zante Ferries om de ferry "Andrea Kalvos" over te nemen. Maar Zante Ferries leverde die begin april echter niet op, zoals nochtans contractueel vastgelegd was. Sindsdien is de hele zaak voer voor de rechtbank.

Kefalonian Lines bleef dan wel varen met de "Kefalonia" op de route Patras-Ithaka-Kefalonia-Kylini en had ondertussen ook de 43 jaar oude "Alexandra L" (ex Mirtidiotissa en ex Aqua Maria) aangekocht. Daarnaast beschikt(e) Kefalonian Lines ook nog over de oude (45 jaar) Zakynthos I. Deze laatste ligt inmiddels al 7 maanden stil en er lijkt weinig kans dat die nog terug in de vaart komt.


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar deze week maakt men dus bekend dat er gestopt wordt met de route vanuit Patras. De reden: Een verlies van 2,5mlj Euro dit jaar. Er wordt niet enkel gestopt met de route maar de "Kefalonia" wordt ook, voor 10 mlj Euro, verkocht aan (Ionisch concurrent) Levante Ferries dat tussen Kylini, Zakynthos en Kefalonia vaart.
En verder vermeldde Kefalonian Lines dat men met de "Alexandra L" een route in de Egeïsche Zee gaat zoeken. Dewelke blijft een raadsel want sommige routes en havens lijken te kreunen onder een overbezetting van ferry's. Het wordt dus afwachten want vandaag was de laatste dag dat de ferrymaatschappijen hun routes voor volgende zomer konden indien bij de Raad voor de Kustvaart, het adviesorgaan van het ministerie voor de scheepvaart dat beslist over de ferryroutes.


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Voor de Ionische eilanden Ithaka en Kefalonia is het verdwijnen van Kefalonian Lines een minder goede zaak. Een gedeelte van bijvoorbeeld de benzineaanvoer gebeurde via Kefalonian Lines. Ook de KTEL bussen van/naar Patras en Athene gingen gedeeltelijk met Kefalonian Lines van/naar het vasteland.
Velen zeggen nu dat het consortium Ionian Group (Levante Ferries/Zante Ferries) over een monopolie beschikt in de Ionische Zee en waarschuwen daarvoor. Dat klopt evenwel niet want er is ook nog steeds Ionion Pelagos Lines dat vanuit Astakos naar Ithaka en Kefalonia vaart. En die ook de zomerroute van Kefalonia (Pesada) naar Zakynthos (Ag. Nikolaos) beheert.

© Foto's George Koutsoukis


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Foto vanaf Agios Nikolaos op Zante.
Quote
#5
Ter vervollediging: Ionian Group zou toch bereid zijn om vanaf Patras te varen mits....het een gesubsidieerde route wordt.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.