Huisraad naar Griekenland
#1
Wij hebben een gedeelte van onze spullen + 2 fietsen (ca. 6 m3) laten vervoeren door Orphee Beinoglou International Forwarders (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




).
De verhuisdozen hadden we zelf al ingepakt en werden half november bij ons thuis in Maasmechelen (BE) opgehaald.
Afgesproken was, dat alles tegen het einde van november op Kythira bezorgd zou worden. Dat is uiteindelijk 3 december geworden.
Wij zijn heel tevreden over dit bedrijf.
Quote
#2
Fijn om te horen dat alles zo goed verlopen is Martin. En bedankt dat je je ervaringen hier plaatst; wellicht kunnen anderen hier ook hun voordeel mee doen.
Mag ik vragen waar je woont op Kythira? Misschien komen we elkaar er ooit tegen; ben zelf namelijk een enorme Kythira-liefhebber. Het eiland staat weer op onze agenda voor komend jaar Wink
Quote
#3
Ger, 
Wij hebben in juli een huis gekocht in Logothetianika.
Mijn echtgenote woont er sinds eind september.
Omdat ik nog wat werkzaamheden had in ons huis in Maasmechelen (overigens: dit huis staat te koop, zie website van Eurinvesco Wink ) ben ik pas sinds ruim 1 week ook op Kythira.
Quote
#4
Is het nog gelukt met jullie hond?
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
(04 December 2018, 18:52)MartinS schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger, 
Wij hebben in juli een huis gekocht in Logothetianika.
Mijn echtgenote woont er sinds eind september.
Omdat ik nog wat werkzaamheden had in ons huis in Maasmechelen (overigens: dit huis staat te koop, zie website van Eurinvesco Wink ) ben ik pas sinds ruim 1 week ook op Kythira.

Dat ken ik wel Martin, daar zat vroeger die leuke taverne van Maria, hebben we vaker gegeten Smile . En Maasmechelen, vanochtend nog getankt bij de Lukoil op de Rijksweg (woon zelf net over de grens in Heerlen). De wereld is klein.......
Quote
#6
(04 December 2018, 20:34)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 December 2018, 18:52)MartinS schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger, 
Wij hebben in juli een huis gekocht in Logothetianika.
Mijn echtgenote woont er sinds eind september.
Omdat ik nog wat werkzaamheden had in ons huis in Maasmechelen (overigens: dit huis staat te koop, zie website van Eurinvesco Wink ) ben ik pas sinds ruim 1 week ook op Kythira.

Dat ken ik wel Martin, daar zat vroeger die leuke taverne van Maria, hebben we vaker gegeten Smile . En Maasmechelen, vanochtend nog getankt bij de Lukoil op de Rijksweg (woon zelf net over de grens in Heerlen). De wereld is klein.......

In Maasmechelen zitten nog altijd de beste Griekse restaurants, dat is een overblijfsel van vroeger toen heel veel Grieken in Eisden en omgeving in de mijn gingen werken.
Of is dat offtopic? Wink
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
(04 December 2018, 19:24)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is het nog gelukt met jullie hond?

Jazeker Arthur,

De laatste mogelijkheid om de onze hond naar Kythira te brengen heb ik aangegrepen: Eerst met Transavia naar Athene en vervolgens met de ferry van Piraeus naar Kythira. 
Het was de laatste ferry vanuit Piraeus, omdat de IonisB nu in onderhoud is tot Januari. 
Andere opties (binnenlandse vlucht, bus) lukten niet, omdat die een hond van formaat herdershond niet meenemen.
Quote
#8
(04 December 2018, 21:06)MartinS schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 December 2018, 19:24)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is het nog gelukt met jullie hond?

Jazeker Arthur,

De laatste mogelijkheid om de onze hond naar Kythira te brengen heb ik aangegrepen: Eerst met Transavia naar Athene en vervolgens met de ferry van Piraeus naar Kythira. 
Het was de laatste ferry vanuit Piraeus, omdat de IonisB nu in onderhoud is tot Januari. 
Andere opties (binnenlandse vlucht, bus) lukten niet, omdat die een hond van formaat herdershond niet meenemen.

Gelukkig zijn jullie dan weer samen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Hoe was de reis op de Ionis? Ben ik wel benieuwd naar.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
(04 December 2018, 23:40)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe was de reis op de Ionis? Ben ik wel benieuwd naar.

De IonisB is niet echt een grote ferry, maar er passen zat auto's op.
Het was 7 uur varen van Piraeus naar Kythira, we vertrokken om 14 uur en om 21 uur kwamen we aan op Kythira.
Omdat het al begin november was, was het op het dek vanwege de temperatuur niet echt aangenaam.
De hond mocht helaas vanwege zijn grootte niet naar binnen, daarom hebben we de hele tocht op het dek vertoefd.
Quote
#11
Hello MartinS

Als ik U mag lastig vallen,,,
Ik had gezien op de forum Oriste ,dat jullie pas verhuisd zijn naar Griekenland. Ik heb heel veel inlichtingen en gegevens gevonden op de forum,Top,Super.
Wij zijn van plan te verhuizen naar Tyros (Peloponnese).
Wij wonen nu in de Provence .(wij zijn belgen)
We vragen ons alleen af dat het beter is van onze huisraad en meubelen hier te verkopen en daar alles aant'kopen,nieuw of tweedehands?
Indergeval ,merci d'avance
Bonne journée
Cordialement Ida
Quote
#12
Jazeker mag je/U mij lastigvallen.

Het hangt er van af wat jullie in de nieuwe  woning (nodig) hebben.
Wij hebben de meeste meubilair overgenomen (gebruikelijk in GR?), maar omdat wij toch eigen spullen wilden hebben, is er inmiddels een nieuwe keuken en andere meubels (o.a. plaatselijke keukenboer en Ikea) geplaatst.

Als je/U meer info nodig hebt, stuur dan een PB'tje
Quote
#13
Thumbs Up 
Bedankt MartinS  voor de informatie.

Mijn man heeft contact opgenomen met het immokantoor Skouras Real Estate.Tot nu toe ,correct.
We hebben enkele panden gezien tegen Mikpo Amoni,,Tyros en in Corinth.( we hebben dit gedeelte in het verleden bezocht)
Wij willen wel kort bij Patras en Athene blijven omdat ons domiciel in Belgie is en we vijf honden (molossers) hebben.
Na de zomer gaat mijn man panden bezoeken en hij vertrek uit Marseille.
We zullen nog veel moeten opzoeken.We hebben nu 20 jaar een tweede woonst in Frankrijk en dit is altijd goed
verlopen ivb met belastingen ,taxen,etc ,,,,,
Ja de taal ,Martin ,,je le sais,,,zal niet simpel zijn ,maar engels spreken we vlot en frans occitaans hebben we ook moeten leren,
dus een goededag in grieks zal na een tijd ook wel lukken.
Ik heb wel veel up to date information ivb met electriciteit,internet,etc op deze site gevonden.Top.

MartinS ,merci d'avance en nog een mooie zondag voor jouw en je familie in greece xxxx μια άλλη όμορφη Κυριακή για εσάς και την οικογένειά σας xxx

Ida avec 20 pattes (de honden)
Quote
#14
Ida, het is aangeraden om de Griekse taal onder de knie te krijgen. Ikzelf heb 4 jaar avondschool gevolgd om de taal aan te leren. Dit opent veel deuren en je zal sneller worden opgenomen onder de gemeenschap van de locals. Ik werd letterlijk in het vissersdorp gebombardeerd waar ik nu woon waar de eerste vuurdoop een positief resultaat gaf. Ik sla nu dagelijks een klapje met de locals die me al zeer goed kennen. Uiteraard is uw houding en mentaliteit ook van groot belang! Fransmannen zijn nu éénmaal geen Grieken en omgekeerd.
Quote
#15
Bedankt voor jullie reactie MartinS en Markos
 
Wij zijn van plan in oktober enkele panden te gaan bezoeken in Peleponnesos ( Tyros en Mikro amoni) samen met het immokantoor.
Wij vertrekken hier in Frankrijk richting Ancona en dan de overzet naar Patras.
Wij gaan de test doen met twee van onze honden (cana corso) en onze auto.
Ik heb twee ferrie lines gevonden (Minoan lines and Anek Lines) maar volgens de internetcommentaren zijn deze niet goed aangeschreven!!!
Wij kennen wel overzetten,lange wachttijden,inschepen etc , (wij hebben verschillende malen Corisca gedaan met de honden) en wij weten ook dat het niet van een leien dakje
loopt en dat je ,je niet moet verwachten aan een sterrendiner en veel luxe en dat je met honden op het buitendek moet blijven en muilkorven,
maar daar hebben onze viervoeters geen probleem mee want hier ook Frankrijk is dit verplicht.
Wij zijn gewoon van onze plan tetrekken maar een verwittigde mens zoals ze zeggen telt dubbel.

Indergeval MartinS ,Markos bedankt voor jullie intresse en jullie hulp want op internet blijft Greece nog
altijd een mystic country ,maar beetje per beetje komen we er wel zoals we Frankrijk 20 jaar geleden gedaan hebben.

 Groetjes Ida    Nog een mooie zondag voor jullie beide.
Quote
#16
Ik reis regelmatig met zowel Minoan als met anek. Heb een lichte voorkeur voor Minoan maar ook anek is een prima maatschappij.al die commentaren van mensen die gaan mopperen als een boot 5 minuten te laat is..veel mensen vertalen hun nervositeit in kritiek op de ferry... Minoan heeft de betere accomodatie voor honden. Er zijn goede kennels en er zijn hutten speciaal voor passagiers met huisdieren. Vraag tevoren een bonuskaart,scheelt in de kosten.
Quote
#17
Kennels op ferries zijn echt veel te klein voor (middel)grote honden, onze hond ( Landseer ECT ) is enkele maten te groot voor die lullige kooitjes........
Quote
#18
Onzin, kennels zijn zat groot voor middel groot en grote honden. Maar er zijn uiteraard grenzen.en daar loop je soms tegenaan wanneer je een buitenmdel hond hebt. Ik kom ook weleens in de situatie dat een bed wat aan de korte kant is in combinatie met mijn lengte.Daarbij,je kan dan toch de hond in de cabine nemen?
Quote
#19
ONZIN, kennels zijn ABSOLUUT NIET GESCHIKT voor een wat grotere hond, zowel bij Minoan als Anek zijn de hokjes echt veel te klein voor onze hond. ( Google maar eens naar Landseer ECT, dan zie je het zelf Chris. Daarenboven mogen honden de cabine niet in; mogen zelfs niet in de lounge en moeten op het dek blijven.
Quote
#20
(26 August 2019, 14:32)kanalaki19 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ONZIN, kennels zijn ABSOLUUT NIET GESCHIKT voor een wat grotere hond, zowel bij Minoan als Anek zijn de hokjes echt veel te klein voor onze hond. ( Google maar eens naar Landseer ECT, dan zie je het zelf Chris. Daarenboven mogen honden de cabine niet in; mogen zelfs niet in de lounge en moeten op het dek blijven.
Een Landseer ECT is er een van de buiten categorie, daar moet je al een 20 voet container voor reserveren. Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#21
Goeie tip Arthur, ga ik doen !
Quote
#22
In ieder geval bij Minoan zijn speciale hutten te boeken waar de hond in mag.
Minoan Lines ships offer the opportunity to bring with your pet in two ways:

- Special Petr Friendly cabins. These cabins are inside type exclusively, and have an additional cost of € 50 per stretch compared to standard inside cabins (€ 25 for camper camping with all inclusive formula). Pets are not allowed in other types of cabins. Maximum allowance: 2 pets per cabin.

- Kennels, located on the ship's deck, free of charge.

Pets are not allowed in indoor public areas or cabins. Pet owners are responsible for their pets feeding and hygiene.
Pet owners are required to bear thei pets valid health documents in original format, recently updated.
Quote
#23
Hello ,bedankt voor de fijne reacties en de inlichtingen.
Wij hebben een cana corso van 55 kg en een matin napele 65 kg.
Fijne avond Groetjes
Quote
#24
m.b.t de honden. die hebben wij al vaak meegenomen. of op dek wanneer er geen mogelijkheid voor het huren van hutten is. 
dat is op sommige trajecten zo. maar dan kan je zonder honden ook geen hut huren.
ik heb altijd rechtstreeks bij anek geboekt. we kregen dan regelmatig aan boord nog een upgrade qua hut. wij hebben nooit te klagen gehad. en het personeel is altijd vriendelijk. toen wij een keer met de camper gingen en het heel heet was, werden zelfs een aantal auto's verplaatst zodat onze honden en wij een plek achter de camper hadden.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zelf huisraad overbrengen johwjagt 19 3.347 13 February 2022, 13:15
Laatste bericht: El Greco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)