Huisraad naar Griekenland
Wij hebben een gedeelte van onze spullen + 2 fietsen (ca. 6 m3) laten vervoeren door Orphee Beinoglou International Forwarders (
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

).
De verhuisdozen hadden we zelf al ingepakt en werden half november bij ons thuis in Maasmechelen (BE) opgehaald.
Afgesproken was, dat alles tegen het einde van november op Kythira bezorgd zou worden. Dat is uiteindelijk 3 december geworden.
Wij zijn heel tevreden over dit bedrijf.
Fijn om te horen dat alles zo goed verlopen is Martin. En bedankt dat je je ervaringen hier plaatst; wellicht kunnen anderen hier ook hun voordeel mee doen.
Mag ik vragen waar je woont op Kythira? Misschien komen we elkaar er ooit tegen; ben zelf namelijk een enorme Kythira-liefhebber. Het eiland staat weer op onze agenda voor komend jaar Wink
Ger, 
Wij hebben in juli een huis gekocht in Logothetianika.
Mijn echtgenote woont er sinds eind september.
Omdat ik nog wat werkzaamheden had in ons huis in Maasmechelen (overigens: dit huis staat te koop, zie website van Eurinvesco Wink ) ben ik pas sinds ruim 1 week ook op Kythira.
Is het nog gelukt met jullie hond?
Arthur's signature Old truckers also die, but they are hard to crack. zonnetje .
(04 December 2018, 17:52)MartinS schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Ger, 
Omdat ik nog wat werkzaamheden had in ons huis in Maasmechelen (overigens: dit huis staat te koop, zie website van Eurinvesco Wink ) ben ik pas sinds ruim 1 week ook op Kythira.

Dat ken ik wel Martin, daar zat vroeger die leuke taverne van Maria, hebben we vaker gegeten Smile . En Maasmechelen, vanochtend nog getankt bij de Lukoil op de Rijksweg (woon zelf net over de grens in Heerlen). De wereld is klein.......
(04 December 2018, 19:34)Ger schreef:

(04 December 2018, 17:52)MartinS schreef:

Ger, 

Dat ken ik wel Martin, daar zat vroeger die leuke taverne van Maria, hebben we vaker gegeten Smile . En Maasmechelen, vanochtend nog getankt bij de Lukoil op de Rijksweg (woon zelf net over de grens in Heerlen). De wereld is klein.......

In Maasmechelen zitten nog altijd de beste Griekse restaurants, dat is een overblijfsel van vroeger toen heel veel Grieken in Eisden en omgeving in de mijn gingen werken.
Of is dat offtopic? Wink
Arthur's signature Old truckers also die, but they are hard to crack. zonnetje .
(04 December 2018, 18:24)Arthur schreef:

Jazeker Arthur,

De laatste mogelijkheid om de onze hond naar Kythira te brengen heb ik aangegrepen: Eerst met Transavia naar Athene en vervolgens met de ferry van Piraeus naar Kythira. 
Het was de laatste ferry vanuit Piraeus, omdat de IonisB nu in onderhoud is tot Januari. 
Andere opties (binnenlandse vlucht, bus) lukten niet, omdat die een hond van formaat herdershond niet meenemen.
(04 December 2018, 20:06)MartinS schreef:

(04 December 2018, 18:24)Arthur schreef:

Jazeker Arthur,

De laatste mogelijkheid om de onze hond naar Kythira te brengen heb ik aangegrepen: Eerst met Transavia naar Athene en vervolgens met de ferry van Piraeus naar Kythira. 
Het was de laatste ferry vanuit Piraeus, omdat de IonisB nu in onderhoud is tot Januari. 
Andere opties (binnenlandse vlucht, bus) lukten niet, omdat die een hond van formaat herdershond niet meenemen.

Gelukkig zijn jullie dan weer samen.
Hoe was de reis op de Ionis? Ben ik wel benieuwd naar.
(04 December 2018, 22:40)Patrick schreef:

Hoe was de reis op de Ionis? Ben ik wel benieuwd naar.

De IonisB is niet echt een grote ferry, maar er passen zat auto's op.
Het was 7 uur varen van Piraeus naar Kythira, we vertrokken om 14 uur en om 21 uur kwamen we aan op Kythira.
Omdat het al begin november was, was het op het dek vanwege de temperatuur niet echt aangenaam.
De hond mocht helaas vanwege zijn grootte niet naar binnen, daarom hebben we de hele tocht op het dek vertoefd.

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies